تعداد بازدید: 3406

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 مرداد 1390-0:3

کاری کنیم برای روزه های بی افطار

چگونه می توان روزه دار واقعی رمضان بود هنگامی که زنان سومالیایی فرزندان خود را در حاشیه جاده ها رها می کنند تا از شدت گرسنگی بمیرند. زنانی که غذا و شیری برای اطعام جگر گوشه های شان ندارند.(يادداشتي از عباس مهدوی،روزنامه نگار-ساري)


گرسنگی در سومالی با نوای الهی و دلنشین اذان مغرب به پایان نمی رسد.آوارگان روزه دار سومالی بر خلاف مسلمانان سایر نقاط جهان که در هنگام افطار پای سفره های افطار می نشینند، چیزی برای خوردن ندارند.

در ماه مبارک رمضان روزانه صدها نفر در سومالی به دلیل گرسنگی می میرند که بخش اعظم آنها را کودکان معصوم تشکیل می دهند.

دیدن صحنه های فجیع انسانی در سومالی و کودکانی که در اثر سوء تغذیه و گرسنگی، به استخوان های متحرک مبدل شده اند هر بیننده ای را متاثر می سازد.در شب های قدر و متبرک به نام امام عدالت و مهربانی این تاثر و اندوه کافی نیست.باید کاری کرد.مسلمانان سومالیایی با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

در شب های قرآن به سر شدن، بر آیات خالق متعال تأمل کنیم و در حد توان مسلمانان گرسنه سومالی را دریابیم.

چگونه می توان روزه دار واقعی رمضان بود هنگامی که زنان سومالیایی فرزندان خود را در حاشیه جاده ها رها می کنند تا از شدت گرسنگی بمیرند. زنانی که غذا و شیری برای اطعام جگر گوشه های شان ندارند.

متاسفانه در شرایطی که بسیاری از رسانه های غربی در صدد بهره برداری از بحران سومالی برای تضعیف اسلام گرایان هستند، اطلاع رسانی گسترده و موثری از رسانه ملی مطبوعات و خبرگزاری های کشور برای بیان ابعاد فجایع انسانی و مرگ های دسته جمعی در سومالی انجام نگرفته است.

مردم مسلمان و خداجوی ایران اسلامی هیچ گاه در قبال چنین بحران های انسانی بی تفاوت نبوده اند.

در شب های احیا بر همه رسانه ها، وعاظ، مداحان، مبلغان، ائمه جمعه و جماعت و مسئولان واجب شرعی و انسانی است که از گرسنگان و مسلمانان سومالیایی بگویند و زمینه مشارکت عموم مردم را برای کمک های بشر دوستانه فراهم کنند.

هزینه بسیاری از افطاری های این شب ها می تواند به حساب جمعیت هلال احمر که در حال ارسال کمک های جمهوری اسلامی ایران به سومالی است واریز شود.

در لحظاتی که در سوگ امام یتیمان و گرسنگان نشسته ایم، می توان با هر اقدام کوچکی دل مولا را شاد کرد و مسلمانی را با مولای متقیان معنا بخشید.


  • دوشنبه 31 مرداد 1390-0:0

    درود بر کسی که می فهمد: بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند.

    • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 31 مرداد 1390-0:0

      1) گرسنه تو مملکت خودمون کم نداریم. رفتی جاهای دور مازندران تا ببینی مرد و زن و کودک چقدر با سختی تمام کار میکنند تا از گرسنگی نمیرند؟ برای اینکه دست کسی رو بگیری باید از نزدیکترین گروه شروع کنی، یعنی :خویشان، همسایگان، شهر، استان،مملکت، جهان. 2) وقتی عده ای خوش نشین و بی فکر میگویند: "خدا روزی رسان است، هر چه خدا بخواهد به تو میدهد، هر که را دندان داد نان داد، تو بچه به دنیا بیاور خدا روزیش را میدهد، تا حالا کسی از گرسنگی نمرده"، نتیجه اش میشود ازدیاد جمعیت، تنبلی، فقر و نهایتا مرگ و میر.

      • يکشنبه 30 مرداد 1390-0:0

        تو هم نون به نرخ روز خوردن رو یاد گرفتی و زدی به جاده خاکی! توی همون ساری و روستاهایش ادم گرسنه کم نیست.

        • يکشنبه 30 مرداد 1390-0:0

          دیوانه کردی

          • يکشنبه 30 مرداد 1390-0:0

            ترکیه دست یاری به سومالی دراز نمود.

            نهادهای مدنی ترکیه به ۴ هزار و ۵۰۰ خانواده در سومالی که با قحطی و گرسنگی رودرو ست کمک غذایی نمودند.

            به سومالیائ هایی که بعلت خشکسالی ناگزیر از ترک روستاهای خود و کوچ به موگادیشو پایتخت این کشور گردیده اند دولت این کشور نیز یاری نمی کند.

            • يکشنبه 30 مرداد 1390-0:0

              اقای قنبری ما تا حالا نشنیدیم کارگر نساجی در اثر گرسنگی مرده باشه.منصف باش.

              • يکشنبه 30 مرداد 1390-0:0

                آهای آقای مهدوی بفکر قحطی زدگان فرهنگی دراستان باش نه بودجه ائی نه کاری ....البته کمک به مستمندان کار خوب ودارای اجروپاداشی است ومردم مسلمان ما ازآن دریغ نمی کنند اما عباس آقای ما چون خودش مسئول فرهنگی است بهتر است یک کمی بفکر فقرای اداره کل ارشا نیز باشد.

                • يکشنبه 30 مرداد 1390-0:0

                  کجای کاری، سفره افطاری کارگران نساجی مازندران خالی تره 13 ماه حقوق نگرفتند و تو دلت برای یکی دیگه می سوزه


                  ©2013 APG.ir