تعداد بازدید: 6303

توصیه به دیگران 2

شنبه 14 آبان 1390-13:24

چوب معلم ار بود،زمزمه خشونتي...!

ضرب و شتم دانش آموز فریدونکناری در آستانه روز دانش آموز؛دانش آموز اول دبیرستان مدرسه جهانیان فریدونکنار -براثر سیلی معاون مدرسه اش دچاراختلال شنوایی شد/پدر اين دانش آموز گفت: از روز دهم آبان ماه تاکنون به دلیل درد گوش پسرم و تاول زدن بدن او،تمام وقت در بیمارستان بوده ام و پزشکان دلیل تاول زدن پوست بدن فرزندم را از عوارض پارگی پرده گوشش بيان کردند/همکاران اين معاون برای پیگیری نکردن با من تماس می گیرند و باعث سلب آسایش خانواده ام شده اند.


به گزارش مازندنومه،یک دانش آموز فریدونکناری بر اثر ضرب و شتم معاون آموزشی دبیرستان جهانیان راهی بیمارستان شد.

ولی این دانش آموز به خبرنگار ما گفت:"پسرم سید محمد حسین حسینی- دانش آموز اول دبیرستان مدرسه جهانیان فریدونکنار -براثر سیلی معاون مدرسه اش دچاراختلال شنوایی شده است."

 "مهدی حسینی" بیان کرد: این دانش آموز در ساعت بیکاری روز دهم آبان ماه سالجاری به خاطر بارش شدید باران در کلاس مشغول بازی با کاغذ و پرت کردن آن در داخل سطل زباله بود که ناگهان معاون مدرسه از پشت سر به وی و همکلاسی اش حمله ور شد و این حرکت باعث آسیب دیدگي گوش او شد.

وی افزود: گوش پسرم بعد از این حادثه دچار ورم شدید شد که بعد از مراجعه به منزل، بلافاصه به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان انتقال یافت.

حسيني بیان کرد: "س- الف" -معاون آموزشی مدرسه جهانیان- بعد از ضرب و شتم این دو دانش آموز، به پسرم آسیبی جدی وارد کرد که در نتیجه با اظهار پزشکان فرزندم سید محمد حسین دچار پارگی پرده گوش سمت چپ شده است.

وی با اشاره به اینکه از روز دهم آبان ماه تاکنون به دلیل درد گوش پسرش و تاول زدن بدن او،تمام وقت در بیمارستان بوده،گفت: پزشکان دلیل تاول زدن پوست بدن پسرم را از عوارض پارگی پرده گوشش قید کردند.

پدر اين دانش آموز با اشاره به اين که یک کارگر ساده است،گفت:به دلیل عملکرد نامناسب یک آموزش و پرورشي، در این وضعیت اقتصادی،علاوه بر ناقص شدن پسر نوجوانم و هزینه سرسام آور درمانی اش، از کار و کاسبی ام هم افتاده ام.

 وی ضمن بیان این مطلب که مدام همکاران اين معاون به دلیل حرکتش برای پیگیری نکردن قانونی با من تماس می گیرند و باعث سلب آسایش خانواده ام شده اند؛ گفت: در همان روز ضرب و شتم،طی نامه ای به رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان موضوع را انعکاس دادم و رونوشت این نامه ها را هم به اداره کل آموزش و پرورش استان و دایره ارزیابی شکایت شهرستان ارجاع دادم.

 وی افزود: متاسفانه بعد از گذشت سه روز از این حادثه تاکنون هیچگونه پیگیری از طرف مسئولان آموزش و پرورش شهرستان صورت نگرفته است.

پدر اين دانش آموز مصدوم یادآورشد: برخی از همکاران اين معاون طی تماس های تلفنی مکرر با بیان این مطلب که اگر این موضوع را پیگیری و شکایت کنی بعدها این معاون در درج نمره،پسرت را اذیت خواهد کرد، مرا تهدید و اجبار به رضایت می کنند.  

این پدر با اشاره به اینکه آیا یک معلم می تواند دانش آموزان را اين گونه تنبیه کند؛اظهارداشت: در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و  دوره ارباب رعیتی نیست.

 وی ادامه داد: پسرم از اول ابتدایی تاکنون با نمره انضباط 20 قبول شده و به ورزش نیز علاقه مند است.

"حسینی" با بيان اين که رییس آموزش و پرورش منطقه باید در اسرع وقت در مورد همکاران واحدها و مشاورانش تجدید نظر کند،افزود:دقایق پایانی وقت اداری روز پنج شنبه به دادگستری جهت ارایه شکایت مراجعه کردم که به دلیل تعطیلی ادارات موفق به مراحل تحویل شکایت نشدم.

 *رييس آموزش و پرورش فریدونکنار:در جريان نيستم!

 رييس آموزش و پرورش فریدونکنار به خبرنگار ما گفت:روز گذشته در جریان اعزام دانش آموزان به راهیان نور بودیم لذا از این موضوع مطلع نیستم.

 "محمدی" با بیان اینکه مدافع حقوق همکاران و دانش آموزان هستیم؛ اظهارداشت: اگر خانواده ها در راستای چنین جریاناتی به آموزش و پرورش شکایت کنند، به شدت پیگیر موضوع هستیم و از خانواده ها دفاع می کنیم،کمااینکه یک معلم حق ندارد که چنین کاری را انجام دهد.

وی افزود: مطمئن هستم که چنین جریانی در مدرسه فریدونکنار اتفاق نیفتاده و اگر شکایت به بازرسی ارجاع شده باشد حتما تاکنون در جریان این گزارش قرار می گرفتم.

اين مسئول ادامه داد: دبیرستان جهانیان دارای دو معاون پرورشی و یک معاون آموزشی است که معون آموزشي روز گذشته در مراسم راهپیمایی روز دانش آموز حضور نداشت.

 "محمدی" با بیان اینکه تنبیه در آموزش و پرورش معنی ندارد؛ گفت: تنبیه در آموزش و پرورش مرد و کسی حق چنین برخوردی را با دانش آموزان ندارد.


  • پنجشنبه 1 دی 1390-0:0

    ضمن عرض ادب و احترام خدمت تمامی دوستان وهمشهریان محترم.
    به نظر بنده مطلب فوق یک مطلب سبکسرانه و کم محتوا بوده و هدف از درج ان فقط جلب رضایت عمومی و بالا بردن مخاطب وبسایت و سرزبان انداختن سایت و مطلب بین همشهریان عزیز بود.چرا که الفاظ نا مناسب و عدم پیوستگی منطقی مطلب به وضوح به چشم میخورد و مغایرت اصل کلام با هدف گران و گرام خبرنگاری در چارچوب صداقت و خلوص و دست بالا گرفتن سطح تفکر مخاطب و القا ندادن نظر شخصی بر مخاطب تاسف بار است.
    خبرنگار موظف است تمامی حقایقی را که از تحقیق و کندوکاو بدست اورده تحویل افکار عمومی داده و نظر شخصی اش را چاشنی مطلبش نکند نه اینکه به اختلافات و حواشی دامن بزند و دست به هرکاری بزند تا اب و رنگ خبرش را بیشتر کند.
    بدلییل کمبود وقت سعی میکنم در اسرع وقت دوباره به شما سر بزنم و نظرم رو بیشتر براتون توضیح بدم و امیدوارم انتقاد بنده کمکی در جهت پیشرفت روز افزون سایت باشد.
    درضمن اگه ممکنه اسم دکتری که تایید کرده پرده گوش اقای حسینی پاره شده رو بفرمایید.

    • از ماست که برماست!!!!!پاسخ به این دیدگاه 1 0
      جمعه 27 آبان 1390-0:0

      این آتشبازی وبمباران شخصیت به چه قیمتی؟!!!!تویی که خودت..........! را برو پیش وجدان خسته ات.........نا سلامتی یه روز کاندیداتور شهربودی..........؟

      • پنجشنبه 26 آبان 1390-0:0

        ولی محترم - خبرنگار گرامی! هر کسی ممکن است درطول زندگی اش اشتباهاتی رامرتکب شود آدم که نعوذوبالله معصوم نیست .خدایا!با اشتباه یک شخص، اشخاص دیگر را قرین آتش غضبت قرار نده .ولی عزیز، خبرنگار گرامی قیامتی هم در کار است .

        • يکشنبه 22 آبان 1390-0:0

          دربيانات اين خبر نگار محترم وپدر دانش آموز چند نكته بنظرم ضرري به نظر مي رسد.
          1-درساعت بيكاري مدرسه : آيامدرسه ساعت بيكاري وجود دارد كه پرش بيكار بوده ،وآيا درداخل كلاس جاي كاغذبازي وكاغذهابه روي هم پرت كرده است؟ ويا كارهاي ديگر مي كرد ؟اين موضوع رابايد از معلمان ويا معاون مدرسه پرسيد كه اين آقاي خبرنگار اين كاررا نكرده ولي يك طرفه به قاضي رفته است .
          2-آيا ازپشت به كسي حمله ورشوند فقط وفقط به گوش آسيب مي رسد؟
          3- عنوان كردند كه تشخيص پزشكان ؟چند پزشك ؟درصورتي كه به دكتر عمومي مراجعه كرده وآنتي بيوتيك هاي قوي داده وبدن دانش آموز نسبت به حساس بوده وبدنش تاول زده است ونه براثر ضربه به گوش ، درصورتي كه پزشك مشهور بنام دكتر روشن چنين اظهارات را تكذيب كرده وعنوان كردند كه :اولا پرده گوش پاره نشده ويك ضربه كوچك واردشده وطي يك ماه آينده ترميم شده وسلامتي خودرا باز مي يابد ثانيا اين موضوع ربطي به تاول زدن بدن ندارد.
          4-عنوان كردند كه :وضعيت نامناسب اقتصادي ويك كارگرساده :بايد عرض شود كه آياباچندروز (دوروز سركارنرفتن ) وبه قول خودش تمام اوقات دربيمارستان بوده اند؟ چقدر از مخارج زندگي عقب افتادند ويا كارهاي ديگر انجام ميداد تانياز به در آوردن پول باشد ؟آيا اين خبر نگار محترم تحقيق كرد؟
          5- دردرج نمرات چه كسي باور مي كند كه يك معاون مدرسه در نمرات دخالت كند ؟ معام مربوطه بايد ليست نمرات را وارد ويا ثبت نمايد ومعاون مدرسه اصلادخيل نسيت .آيا آقاي حبرنگار اين كارراانجام داد ؟
          وآيا ي ديگر و...
          اما بهتر نبود اول تحقيق درهردوطرف مي كرديد بعد داخل سايت مي گذاشتيد؟
          ودرخاتمه به وجدان خود مراجعه بكنيد وبايد درآن دنيا جوابگو باشيد.
          به نظرم اين آقاي پدر دانش آموز كمي و...
          خدانگهدار و باوجدان وبه آخرت فكركنيد و..

          • شنبه 21 آبان 1390-0:0

            اساس خبررسانی رعایت اصل بیطرفی است.به نظر شما خبری که با این عنوان درج شده است به این اصل پایبند بوده است.شما درمقام قضاوت قرارگرفته و ارزش گذاری کرده اید...ازمازند نومه که همیشه میخوانم انتظار بیشتری میرفت که به دورازاحساس به درج خبراقدام میکرد و اینکه فردی درمراسم روزدانش آموزشرکت نداشت چه ارتباطی به تنبیه این دانش آموز داشت؟ شادباشید

            • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 0 0
              جمعه 20 آبان 1390-0:0

              به خواننده ي محترمي که نسبت به اين گزارش برآشفته شده و با اسم مستعار "استاد دانشگاه" کامنت گذاشته اند يادآور مي شويم که ايشان روز گذشته 6 کامنت متوالي با يک IP ثابت ارسال کرده اند که واضح است تنها يک نفر آن ها را به صورت پياپي ارسال کرده تا اين گونه القا کند آن ها را مخاطبان متعددي نوشته است. بر اساس روند هميشگي سايت،ما در چنين مواقعي،تنها يک کامنت را به صورت تصادفي انتشار مي دهيم و از پخش بقيه نظرات معذوريم.در اين مورد خاص ما از بين کامنت هايي که با امضاهاي هم کلاسی،حسن،بی طرف،استاد دانشگاه،محمد همون قبلیه و محمد دريافت شد،نظر حسن را انتشار داديم.

              • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                جمعه 20 آبان 1390-0:0

                آقای مسئول محترم سایت
                چرا نظرهای دیروز منو دوستان را نذاشتی؟
                فحش که ندادیم
                بیکار نیستیم بیایم نظر بدیم شما هم ردش کنید

                • پنجشنبه 19 آبان 1390-0:0

                  ریکا بابلی
                  تو چی گنی دیگه؟
                  دوره طاغوت؟
                  ناقص شدن؟
                  ال دست و صورت ر بشور بد صبحانه بخر بعدن برو نظر هده

                  • جمعی از دانش آموزان دبیرستانی پاسخ به این دیدگاه 0 0
                    چهارشنبه 18 آبان 1390-0:0

                    آقا رضا دانش آموزبیشتر وقت رابا خانواده سپری میکند اگه بنظر شما بچه شما آدم نمیشود این مسله به رفتارو آداب خودتان برمیگردد که دارید به کل دانش آموزان جامعه ربط می دهید.

                    • سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

                      این جماعت معلمان که چشم بسته دارند از اقدام همکارشان دفاع میکنند حق دارند،چون خودشان در همین سیستم دارند کتک میزنند و پایشان گیر است.اصلاگ چطوره يک لوح و سکه بدهیم به معلم ضارب و معلم نمونه اش کنیم!!دستی هم باید داد!!در ضمن به خبرنگار چه ربطی دارد؟این مطالب را پدر دانش آموز گفته!!معلم که متوجه نمي شود و خبر را نخوانده کورکورانه به حمایت از هم صنفش مي پردازد باید به این نظام تعلیم وتربیت تاسف خورد!حق دارند بچه های ما آدم نمي شوند.از سرچشمه خراب است!آقا پدر دانش آموز لال مونی بگيرد و خبرنگار خخبر را انتشار ندهد شما قانع مي شويد؟برويد به رانندگي و شوفري و بنگاه معاملات و مغازه تان برسيد جناب معلم!بگذارید خبرنگار کارش را بکند

                      • سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

                        1- آقای خبر نگار در موقع نوشتن خبر مستند های راز بقا نبین!!!!!!!!!!!!!!!
                        2-وآقای مسئول یعنی نرفتن معاون به راهپیمایی 13 آبان باعث اوردن نحسی به شهرو مدرسه شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




                        وای خدای من چه جامعه ایییییییه چیروبه چی ربط میدن!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                        • ابراهیم . حپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

                          داداش هی گفتین تنبیه نکنید آخر عاقبت دانش آموزان شده همین که هر غلطی می خواهند می کنند . اما نه به این صورت تنبیه ،به نقل قول وزیر و مسئولان تنبیه ممنوع شده وهمین عمل باعث شده که همه پرو شده اند . واکثر دانش آموزان هر الفاظ رکیک که بخواهید در مدرسه و در جامعه استفاده می کنند . حتی خانواده ها هم یک لحظه نمی توانند فرزندشان را کنترل کنند

                          • سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

                            آقای خبر نگارآیا خودت در جریان کامل این اتفاق هستید یا درمحل اتفاق حضور داشتید که این چنین با صراحت حرف می زنید مگه شما قبل از اینکه وارد این حرفه بشوید سوگند یاد نکردی که دروغ تحویل مردم ندهی برو ازخداوند بخاطر تهمت به جامعه ی فرهنگیان طلب مغفرت کن تا شایدکه آمرزیده شوی جمع زیادی ازفرهنگیان شهرستان فریدونکنار

                            • سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

                              می بینم شما که چشمتان باز است چقدر جانب انصاف را نگه می دارید! تمام بحث بر سر این است که جماعت معلم را زیر سوال نبرید.اگر معلمی خطا کرد گناه آن را نباید به پای همه نوشت. موقعیت متزلزل اجتماعی به نفع آینده نوباوگان این کشور نیست. من به جرأت مدعیم یکی از مهم ترین عوامل نابسامانی های نسل جوان ، تضعیف مقام معلم در جامعه است . برادر خوبم که به فکر آینده فرزندان خودی .آینده فرزندان تو بسته به حال معلم است .همین.

                              • سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

                                ببین این معلم جماعت چقدر هوای هم را دارند.دانش آموز کتک خورده،ناکار شده این بابا، نظری وناشناس که کامنت گذاشتند طلبکار هم هستند!!وافریادا که این جماعت شدند معلمان ما که چشم شان را می بندند و کورکورانه از صنف خود دفاع میکنند!احتمالا" همینها در دوران مدرسه شان کتک خوردند که ...شده اند!!

                                • سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

                                  بچه های امثال من با همین روش سنتی دانشمندان و پزشکان و مهندسان آینده اند و فرزندان امثال تو با روانشناسی متأثر از غرب معتادان و همجنس بازان و مفسدان آینده .
                                  آیین نگارشت را هم تقویت کن. وقتی احتمال دو قرائت از یک کلمه وجود دارد از دو علامت تعجب کاری ساخته نیست .مثلا باید بنویسی مرد بر وزن خورد .

                                  • سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

                                    به نام خدا موضوع مطروحه ازچندجهت قابل تامل است 1-اصل تنبه بدنی که هیچ آدم عاقل وباوجدانی آنرا تائید نمی کند 2-نحوه انعکاس خبر که به نظر میرسد اغراضی درآن نهفته است که درمجموع به نیت تخریب جامعه فرهنگیان است بافرض اینکه معلمی سهوا اشتباهی رامرتکب شده مثل سایر انسانها ایا باید به کل جامعه فرهنگی نسبت دهیم 3-یک آدم عاقل ازاین نگارنده باانصاف بپرسد پدرآمورزیده چه نسبتی بین پاره گی گوش وتاول دربدن وجود دارد که اینقدر باالفاظ خود قصدتحریک احساسات مردم وتخریب فرهنگیان رادارد 4-نگارنده صداقت درخبر ورسالت واقعی خود درامبنی برارسال اخبار صحیح رعایت نکرده اندچون احتمالاقطعا می دانند که علت تاول بدن در اثر سیلی خوردن نبوده است وشاید دلایل دیگری ازجمله تجویز داروهایی که حساسیت زا است باشد 5-یک انسان عاقل هرچیزی راکه می شنود بلافاصله بیان نمی کند بلکه اول تحقیق کرده درصورت صحت واثبات خبر اطلاع رسانی می کند به نظر اینجانب بایدمراجعی اصل خبرمبنی برآسیب رسیدن به گوش واینکه آیا واقعابخاطرسیلی وغیره راتایید کند درپایان خداشاهد است که قصد دفاع از معلم مورد نظر راندارم ولی این جمله که به سمت دانش آموز حمله ور شد ویا بعد ازضرب وشتم دانش آموزویا انتخاب تیترچوب معلم اربود زمزمه خشونتی وازاین قبیل الفاظ کارهایی درشان معلم نیست چون همه ماباهرسمتی که هستیم تجربه دانش آموز شدن راداریم ورفتارهای متفاوتی حتی تنبیه بدنی رادیده ایم ولی اینگونه قضاوتها رانه یادمان باشد که هیچوقت حتی تنبیه وبقول نگارنده خبر چوب معلم نشان از خشونت نیست بلکه فقط از روی دلسوزی است که بعضا مثل مورد مشابه توام با افراط سهوی همراه است پس دوست عزیز بخاطر یک رفتار اشتباه سهوی یک معلم سعی درتشویش اذهان عمومی وتخریب جامعه فرهنگیان را نداشته باشید

                                    • يکشنبه 15 آبان 1390-0:0

                                      بر جناب آقای نظري که معلم هستند و مجبورند از ساحت معلم دفاع کنند،حرجی نیست اما من در آن کامنت نوشته بودم تنبیه مرد(به معنای مردن و درگذشتن و از بین رفتن)نه تنبیه مرد و زن!نگرفتی برادر!!!حتما بقیه تحلیل هایت هم اینگونه شتابزده و ظاهریست.شما برو بچه ات را به روش سنتی بزرگ کن و روزی سه بار کتکش بزن ببین چي از آب در مي ايد!!ما بچه های مان را دوست داریم و دلمان نمی خواهد در مدرسه کتک بخورند.بگذار امل و معتاد شوند!در ضمن کسی نگفته به دانش آموزان بي تربیت دست مریزاد باید گفت.تنبیه این نیست که بزنی گوش بچه را کر کنی!!

                                      • يکشنبه 15 آبان 1390-0:0

                                        دوست عزیز که تنبیه مرد ! را روا ندانسته و لابد تنبیه زن را اوجب الواجبات می دانید . از کدام مرد سخن می گویید. مردی که...! شما اگر خود معلم بودید و با چنین صحنه هایی روبرو می شدید انصافا چه می کردید. با این نوع دانش آموزان همنوا می شدید؟یا بی خیالی پیشه می کردید و اجازه می دادید این انحراف به دیگران سرایت کند! قبول کنید در جامعه ای که ما زندگی کنیم و با رسوبات استبدادی که در ذهن همه ی ما جایگیر شده است توسل به شیوه های سنتی تنها راه ناگزیر است! کسی که در این فرهنگ استبدادزده معلم را دست بسته می خواهد یقین بداند دست بی قانونی و انحراف و فساد را باز گذاشته است!

                                        • یک همشهریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                          يکشنبه 15 آبان 1390-0:0

                                          پدر جان تنها شما نیستی که در این خراب آباد (فریدونکنار) ازنا عدالتی مینالی.اینجا از بته خراب است.

                                          • يکشنبه 15 آبان 1390-0:0

                                            چوبکاري معلم به هر دلیلی باشد توجیه ندارد.این آقای نظری که به یقین خود معلم است و دارد از هم صنفان خود دفاع میکند اگر بچه اش را در مدرسه بزنند و گوشش مشکل پیدا کند دیگر این حرف را نمی زند.تنبیه مرد!!نه در خانه نه در مدرسه نه در جای دیگر.

                                            • شنبه 14 آبان 1390-0:0

                                              یا وفا خود نبود در عالم / یا کسی ر این زمانه نکرد
                                              کس نیاموخت علم تیر از من/که مرا عاقبت نشانه نکرد
                                              تهیه کننده محترم این خبر که نوشتن را خود از معلم آموخته است چه ناسپاسانه به تخریب شخصیت قشر زحمت کش معلم می کوشد.
                                              گیرم در گوشه ای معلمی شاگردی را تنبیه کرد چرا عنوان نوشته را با این توسع انتخاب کرده اید:چوب معلم ار بود زمزمه خشونتی...
                                              شما خود روزی دانش آموز بودید و این فضاها را تجربه کرده اید به یقین می دانید هیچ معلمی به بهانه های واهی به تنبیه دانش آموز اقدام نمی کند مگر آن که فعلی قبیح یا مضری از او سر زده باشد یا آن کار دیگر را کرده باشد که ناگفتنش بهتر است.
                                              مشکل ما معلمان این است که والدین ادب آموزی را در خانه بالکل تعطیل کرده اند و این وظیفه ابتدایی را نیز یکباره به معلمان سپردند؛ غافل از آن که دانش آموز تا در خانه الفبای ادب را نیاموخته باشد در مدرسه امید فلاحی از او نیست !

                                              • شنبه 14 آبان 1390-0:0

                                                خدا پدر معلمان دوران طاغوت را بیامرزد!
                                                گاهی معلم با یک با محبت هاییش تا آخر عمر دانشجو را از لحاظ ادب و شخصیت بیمه می کند و گاهی هم با یک کشیده تاآخرعمر او را ناقص می کند.عجیب!


                                                ©2013 APG.ir