تعداد بازدید: 4262

توصیه به دیگران 1

شنبه 17 دی 1390-22:55

اردي بهشت 91 با جشنواره عرق بهار نارنج

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداري ساري گفت:32هزار اصله درخت در سطح شهر ساری داریم/در هر خیابان یک درخت خاص مي کاریم/اگر فضای سبز را محصور کنیم می گویند توهین به شهروند است و اگر هم محصور نکنیم آسیب می بیند/مخالف چادر خوابی مسافران در سطح شهر هستیم/برای نخستین بار در کشور ساری میزبان جشنواره عرق بهار نارنج می شود.


مازندنومه،کلثوم فلاحي:علیرضا حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:اجرای طرح آب شرب از خام در دست اقدام است.

 وی افزود: این طرح نیازمند یک و نیم میلیارد تومان اعتبار است که فعلا 100 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداري ساري بیان داشت:این طرح به این منظور است که فضای سبز با آب شهری آبیاری نشود.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت کشور منعقد شده، تصریح کرد:60 درصد از هزینه اجرای طرح بر عهده سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است و 40 درصد را سازمان می پردازد.

حمیدی با اشاره به طرح سبزیاوران، ادامه داد: سبزیاوران گروه هدف متشکل از دانش آموزان هستند که این طرح در آینده پاسخگو خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان امروز ، به مرحله ای خواهند رسید که به حفظ و نگهداری فضای سبز کمک کنند، خاطرنشان کرد:در حال حاضر سبزیاوران 300 عضو دارد.

 حمیدی با اشاره به اینکه 32 هزار اصله درخت در سطح شهر ساری داریم، یادآور شد: روزانه با مشکل قطع درختان مواجه هستیم.

وي بیان داشت: در نظر داریم در آینده در هر خیابان یک درخت خاص بکاریم.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداري ساري با بیان اینکه برای گسترش فضای سبز ،در برخی مدارس اقداماتی انجام دادیم ، تصریح کرد:هر مدرسه ای که به سراغ ما آمد سعی کردیم خدمات بدهیم،اگر کارگر نفرستادیم حداقل گل اختصاص دادیم.

حمیدی ، افزود: رسالت و هدف ما گسترش و حفظ و نگهداری فضای سبز است و فرقی ندارد این کار را در کدام منطقه انجام دهیم.

 وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال برای جلوگیری از حضور مسافران در فضای سبز با مشکل مواجه خواهیم بود، گفت:اگر فضای سبز را محصور کنیم می گویند توهین به شهروند است و اگر هم محصور نکنیم آسیب می بیند.

حمیدی با اشاره به اینکه اینها معضلاتی است که در فضای سبز داریم، ادامه داد:باید بدانیم فضای سبز زنده و مانند انسان است ، اگر امروز اتفاق بدی برای ان بیفتد چندماه بعد اثرات آن را می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: ما مخالف چادر خوابی مسافران در سطح شهر هستیم.

حمیدی یادآور شد: سرانه فضای سبز ساری بدون لحاظ کردن پارک های جنگلی محاسبه شده و با توجه به جنگل 1200 هکتاری که از سوی منابع طبیعی به شهرداری ساری واگذار شد،به 40 متر مربع می رسد.

وي تصریح کرد: فضای سبز ساری در چهار سال اخیر96 درصد رشد داشت که این عرصه شامل فضای سبز میدان ها ، بلوار و لچکی های اطراف ریل می شود.

حميدي با اشاره به اینکه در سال های اخیر در محیط های پارکی با افزایش 130 درصدی مواجه بودیم، گفت: رشد 93 درصدی در کاشت درختچه در ساری شاهد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شمال کشور نسبت به استان های دیگر کم است، ادامه داد: اگر بخواهیم یک متر به سرانه فضای سبز شهری اضافه کنیم باید 133 هزار متر فضای سبز ایجاد شود که این امر در شهرهای شمالی مقدور نیست.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساری با تاکید بر اینکه ساری را به شهر شکوفه های بهار ناریج تبدیل می کنیم، ابراز داشت: گونه های درختی در شمال کشور کاشته می شود که از لحاظ محیطی و جذب حشرات برای باغداران بدون ضرر باشد.

 وی ادامه داد: درخت نارج و زیتون از گونه های بدون ضرر در شمال کشور معرفی می شود.

 حمیدی با تاکید براینکه برای جلوگیری از رو به زوال رفتن درخت نارنج و فرهنگ سازی در این امر اقدام به برگزاری جشنواره عرق بهار نارنج در اردیبهشت سال آینده خواهیم کرد، گفت: برای نخستین بار در کشور ساری میزبان جشنواره عرق بهار نارنج می شود.

وي بودجه سال آینده سازمان پارک ها و فضای سبز را حدود چهار میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: سال گذشته اعتبار سازمان فضای سبز دو میلیارد و200 میلیون تومان بود.

 وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله در سازمان پارک ها و فضای سبز تدوین ولی هنوز نهایی نشد، اظهارداشت: برای توسعه فضای سبز شهری پیرو برنامه های مدیران قبلی هستیم هرگونه حذف و یا اضافه برنامه جدید بدون مجوز هیئت مدیره صورت نمی گیرد.


  • جمعه 13 ارديبهشت 1392-0:0

    كاش اين تفكر ساري گرائي كه به ضرر مازندران و خود ساروي هاست از ذهن بعضي مسئولان پاك بشه...!!! اسم استان بايد عوض بشه و به اسم استان ساري تغيير پيدا كنه...!!!



    اينهمه بودجه مي گيرن آخرش هم هيچكاري نميتونن انجام بدن.... فقط باعث تفرقه بين مردم استان ميشن...



    مثل همين تفرقه بهار نارنج ، مثل تفرقه غرب و شرق استان، مثل تفرقه ورزشي بين ساري و قائمشهر ......و ساري و جويبار....



    بابليهاي عزيز ناراحت نباشين... سابقه ميگه فوقش يه سال اين اسم واسشون دوام بياره ، اينا رفتن مهر كام رو خريدن كه بگن ما هم مثل قائمشهر فوتبال داريم، يه فصل يه قائمشهري (نادر دست نشان) واسشون تيم رو نگه داشت ، فصل بعدش نتونستن نگه دارن سقوط كرد...!!!

    • يکشنبه 6 فروردين 1391-0:0

      ما اصفهان زندگی میکنیم در باغچه دوتا درخت نارنج داریم که هنوزشکوفه نداده نمی دونم از این درخت چطور ی نگهداری کنیم

      • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 1 بهمن 1390-0:0

        بنده هم با نظر جناب مرادیان کاملا موافقم . . با اینکه سوادکوهی هستم ولی باید این نکته را اعلام دارم که این درگیری ها و کینه ها و دشمنی های بوجود آمده بین کلانشهر های مرکزی مازندران ( بابـل و ساری ) جز ضربه زدن بر پیکر نیمه جان مازندران فایده ایی نخواهد داشت . بنده جای دیگر هم این حرف را زده ام که حالا درسته بابلی ها خود را در حد و اندازه های مرکزیت استان میدانند و مطمئنن هم اینطور خواهد بود ولی این دلیلی نمیشود که حالا ساری مرکز استان شده این دو شهرستان بزرگ استان با هم درگیری و دشمنی داشته باشند . باور کنید این درگیری ها و دشمنی ها سودی نه به حال بابلی ها و سارویها خواهد داشت و نه به حال مازندران . باور بفرمایید درگیری های بین بابـل و ساری به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین شهرستان های مازندران و حتی شمال کشور روی کل استان و مازندرانی ها تاثیر خواهد گذاشت . پس بیایید با دستان خود تیشه به ریشه شهر و دیار و استان خود نزنیم . در ضمن تا آنجایی که بنده شنیده ام و میدانم در این زمینه حق را به بابلی های عزیز میدهم که شهر بهارنارنج پسوند بابـل میباشد .

        • پنجشنبه 29 دی 1390-0:0

          امان از این بابلی ها و سارویها که بابت تمامی مسائل به جان هم می افتند . دلیل اصلی پیشرفت نکردن مازندران هم به همین کینه و دشمنی بابلی ها و سارویها برمیگردد

          • لامبورگینی 20012پاسخ به این دیدگاه 0 0
            چهارشنبه 28 دی 1390-0:0

            فقط و فقط و فقط دیار همیشه سبز بهارنارنج _ استان بابـل بزرگ _ مامطیر کبیر _ پایتخت 0111 کشور _ بارفروش باستانی _ دارالمومنین تاریخی . . بابـل عزیز ، افتخار مازندرانی

            • سه شنبه 27 دی 1390-0:0

              آقای بارفروش ده ای گرامی ، چرا هر کاری خودت می کنی رو به نام دیگران تموم می کنی، هزاران اسم برای خودت انتخاب کردی با جملات یکسان،حالا مدعی هستی که دیگران (همه مردم شهر ساری) که نظر می گذارند یک نفر هستند، غصه نخور تمام این امکاناتی که گفتی به اضافه ...اسبها و... مال جنابعالی و شهر کوچک بابل (بارفروش ده)، لطفا اگه بلد نیستی جمله ای بنویسی یا حرفی بزنی از جمله های دیگران تقلید نکن، واقعا زشته...،انصافا یک اسم مشخص نداری،چقدر از ساری عقده داری؟خوب طبیعی هست، همیشه شهرهای کوچک و عقب مونده(مثل بابل) از شهرهای بزرگ عقده و کینه دارند، هر دفعه با یک اسم جدید و با جملات تکراری ، یک مشت ... تحویل میدی، خدایی چند تا کلاس درس خوندی ، حالا بااینترنت و کامپیوتر و اینها از کجا آشنا شدی؟چقدر بیکاری؟واقعا کجای بارفروش ارزش تعریف داره یا اصلا چی داره که اینجور داری خودتو می کشی؟به دانشگاه درجه 3 اون افتخار می کنی یا بیمارستان های درب و داغون و عقب مونده اش، غیر از اینها چیز دیگه ای هم داره؟لطفا از شهر کوچک و عقب مونده ات و حقیرت تعریف نکن که بارفروشده (بابل) سر و ته اش یه ... هم نیست.

              • من بابلیمپاسخ به این دیدگاه 0 0
                دوشنبه 26 دی 1390-0:0

                جناب فرح آباد ساری ! جناب دودانگه ساری ! جناب سامان خان عزیز ! جناب کلانشهر ساری مرکز مازندران !!! و دیگر اسامی که برای خود انتخاب کرده ایی ! یعنی انقدر آدم ناشی میشه که این کارها رو انجام بده ؟! فکر کردی مردمان مازندران انقدر نفهم هستند که نمیتوانند تشخیص دهند که تمامی این اسامی متعلق به یک نفر میباشد ؟! چرا در این سایت و اون سایت و با 1000 اسامی متفاوت بر علیه بابلی ها نظر میگذاری ؟ آخرش که چی ؟ چی میخواهند بهت بدهند ؟ بابا اصلا ساری کوچک شما بهترین و پر امکانات ترین شهرستان قاره آسیا ! خوبه ؟! خیالت راحت شد ؟! شهرستانی که چندین فرودگاه و مترو و دانشگاه های مادر و برج های 200 ، 300 طبقه و مردمان بافرهنگ و شیث رضایی و اسب های میدان امام و پل های چندین طبقه و بلوارهای 7 ، 8 بانده و . . دارد ! بگویم یا بس باشه ؟! خواهشا انقدر از این شهر نصفه و نیمه و کوچک خود تعریف نکن که همه میدونن شارس سر و تهش یه ......

                • فرح اباد ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 22 دی 1390-0:0

                  ادعای بارفروشده ایها مثل اینستکه ایران خودرو مدعی شود اولین هواپیمای جهان را ساخته است.همه میدانند عمرایران خودرو 45 سال است ولی اولین هواپیمای جهان چند صد سال پیش ساخته شده است .ضمنا دزدیدن تاریخ یا تحریف تاریخ چند صباحی است که توسط یکسری بارفروشده ای مدنظر قرار گرفته است چندی پیش مدعی شهر بها رنارنج؟؟؟شدنددرصوتیکه خودشان میدانستند چه خبطی انجام میدهندوسال گذشته هم با لابی بازی تمبر پل کشوری را چاپ کردند تا چندسال دیگر مدعی شوند که شهید احمد کشوری بابلی {بارفروشده ای} بوده وماهمگان میدانیم که شهیدکشوری اهل کیاکلا میباشد زهی خیال باطل.

                  • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    پنجشنبه 22 دی 1390-0:0

                    مرد تا سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد.شخصی که به نام کریمیان صحبت ازابر شهر بارفروشده میکنی معلوم شد الفبای شهر خود را نمیدانی.بابل (بارفروشده) قدمتی کمتراز 200سال دارد وبهارنارنج مربوط به بیش از هزار سال پیش است.واقعا همیشه از امیزش جهل وتعصب وفقر فرهنگی همان تراود که متاسفانه دیدگاه برخی ازهمشهریان بار فروشده ای (بابلی) مثل جنابعالی است.البته ساری شهر بهار نارنج است درنارنجستان بزرگ مازندران.(خیال دوستان بارفروشده ای راحت باشد که دیگر تاریخ دزدی به اتمام رسیدولقب ساری برازنده ساری است)

                    • پنجشنبه 22 دی 1390-0:0

                      آقای کریمیان یه خصیصه بابلیها رو نگفتی...

                      • چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                        مهم نیست که چه مقدار نهال می کاریم مهم اینستکه چقد مراقبت می کنیم تا این درختان رشد کنند اگر به خیابانهای ساری و بقیه شهرهای مازندران نگاهی بیاندازید خواهید دید که عمر اغلب درختان بالای 40 سال است

                        • چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                          جناب کریمیان یا هر چی که اسمت هست، اصلا بابلی ها خودشون به حساب میان و در حدی هستند که این حرفها رو می زنی حالا خوبه بابل اصلا عددی نیست و چیزی نداره که خودتو داری می کشی تازه این مطلب و خبر مربوط به ساری هست تو اینجا چیکار می کنی؟ حالا نظر هم میدی، پس معلومه هر اتفاقی تو ساری میفته نه تنها تو شهر نصفه و نیمه شما که تو کل شمال کشور تاثیرگذاره، تو وامثال تو خودتونو بکشین بازهم عددی نیستید، بهتره این تفکراتتون علیه شهرهای مازندران و کل استان رو کنار بگذارید و هر روز با یک شهر جنگ و دعوا نداشته باشید(یک روز با آمل، یک روز با بابلسر، یک روز با قائمشهر و...)

                          • چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                            کریمیان جان یا بارفروش ده جان یا کلانشهر ، کلان ده، شاید ابراهیمی و گاهی هم مهندس، دکتور، استاد، اوستا، 111، 112،1111 ،11...، صفر صفر صفر، بهارنارنج،دانشجو،و جدیدا هم ابرشهر!، بعضی مواقع هم کیاسری!،میاندرودی!و...، جالب بود نه، تمام اسامی تو رو برات یکجا گفتم، واقعا تو دیگه چقدر بیکاری، تو همین سایت چندین نظر با اسامی مختلف گذاشتی و فکر می کنی همه مثل خودت هستند...، فکر کنم یکجا گفتی دانشجو هستی(که شک دارم راست گفته باشی) وگرنه اینقدر وقت تلف نکن برو درستو بخون پسرجون شاید در آینده یه چیزی شدی،اینقدر هم از سایت دانشگاهت استفاده نکن...، اتفاقا من تو این سایت یا هر سایتی که بخواهم با همین نام ساروی نظر می گذارم(البته مسلما افراد دیگری هم با همین نام ساروی نظر می گذارند) چون ارزش جواب دادن نداری و نه سواد و... بیشتر از این ادامه نمیدم و فقط جهت اطلاع دوستان نوشتم. اگر بابل کلانشهر! یا کلانده یا ابرده و... (واقعا خوانندگان با دیدن این اصطلاحات ابرشهر بابل!!! و ... در مورد اینها چی فکر میکنند؟) هست پس جویبار و نور ومحمودآباد و سوادکوه و... هم کلانشهر و ابرشهر هستند.

                            • لامبورگینی 20012پاسخ به این دیدگاه 0 0
                              چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                              از این خود برگ بینی سارویها خنده ام میگیرد .

                              • ابر شهر نه ، کلانشهر بابـلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                چهارشنبه 21 دی 1390-0:0

                                کلانشهر بـابــل بـزرگ . . دیار همیشه سبز بهارنارنج . . افتخار تمامی مازندرانی ها . . لقب بهارنارنج را از بـابــل گرفتن و به خود دادن ، مانند این میماند که لقب شهر هزار سنگر را از املیهای عزیز بگیرند و به نوری ها بدهند ! اصلا این با عقل جور در می آید ؟! نور شهر هزار سنگر ! ساری هم شهر بهارنارنج !! برید و با همین خیالات تهی دلخوش باشید .

                                • کریمیان_ابر شهر بـابــل پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                  سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                  من مانده ام بیکار تر از این بشر کس دیگری وجود دارد ؟ همین آقای ساروی ، کلانشهر ساری مرکز مازندران!! ، سروینه باغ ساری ، وجود دارد که تو همه سایتها و جالب اینکه با عنوان های مختلف نظر میدهد ! بابا دستت دیگه پیش همه رو شده . . آقای ...اصلا لقب بهارنارنج به اسم خود خودت ! به دیگران چطور میخواهی بفهمونی که لقب بهارنارنج برای بـابــل نیست ؟! لقبی که همگان بـابـــل را از دیرباز با آن میشناسند . تو راست میگی ما بابلی ها سابق بارفروش بودیم ، مامطیر بودیم ، بهارنارنج بودیم ، دارالمومنین بودیم ، ولایت مدار بودیم ، همیشه در صحنه و بیدار بودیم ، قطب علمی و دانشگاهی بودیم ، مرکز پزشکی بودیم ، جاه طلب بودیم و مطمئن باشید تا هنگامی که خونی در رگ های بابلی ها در جریان باشد این فاکتورها در ما میماند تا ابد . شما ها نمیخواد به این در و آن در بزنید تا به دیگران بفهمانید بابلی ها با ما دشمنی و کینه دارند ، این را بدانی بابلی ها اصلا شما را به حساب نمی آورند ، چه رسد بخواهند دشمنی و کینه داشته باشند .

                                  • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                    بامطالعه تاریخ به راحتی میفهمیم که ساری شهر بهارنارنج است .اگرچه مازندران بهارستانی است که ساری خدمتگذار این بهارستان است

                                    • سه شنبه 20 دی 1390-0:0

                                      همه شهرهای استان شهر بهار نارنج هستن دلیلی نداره فقط بارفروشا بگن مختص به ماست این لقب، دوستان بابلی، اگه شک دارید اردیبهشت ماه تشریف بیارید جشنواره بهارنارنج ساری تا متوجه موضوع بشید

                                      • دوشنبه 19 دی 1390-0:0

                                        عزیز برادر .تاریخ شهادت داده که ساری شهر بهارنارنج است پس خودتان راعزیزان بابلی خسته نکنیدچندسال پیش با هوچیگری وشانتاژ قصدهای شومی داشتید ودنبال تاریخ سازی برای خودتان بودیدان سبو بشکست وان پیمانه ریخت.ساری وفرزندانش بیدار وهشیار جلوی توطئه هارا خواهند گرفت

                                        • کلانشهر ساری مرکز مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                          دوشنبه 19 دی 1390-0:0

                                          آقای پاپلی خوش خیال، کی گفته بابل شهر بهارنارنج هست؟ حتما تو این اصطلاح رو براش انتخاب کردی، بارفروش ده (روستای بارفروش) عمرش بیشتر از دویست سیصد سال (تازه با ارفاق) نمی رسه، اصلا یک منبع قدیمی اسم ببر که اسم بارفروش ده توش اومده باشه (حالا خوبه که این روستا یا به قول خودتون شهر در طول تاریخ هیچ اسم مشخصی نداشته)بابل نه از نظر تاریخ و قدمت و نه از نظر فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و ... به پای ساری و حتی آمل نرسیده و نخواهد نرسید

                                          • ابراهیمیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                            دوشنبه 19 دی 1390-0:0

                                            تا آنجایی که من در جریان هستم شهر بهارنارنج لقب بابـل میباشد . دلیلی ندارد سارویها ادعا کنند و ایجاد کینه و دشمنی کنند . من خودم قائمشهری هستم و در این زمینه حق را به بابلی ها میدهم که میگویند سارویها خودبزرگ بین هستند

                                            • بابـل ؛ دیار بهارنارنجپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                              دوشنبه 19 دی 1390-0:0

                                              جناب شاروی خوش خیال ! همگان میدانند شهر بهارنارنج لقب بـابــل میباشد . از این حس خود بزرگ بینی و همطرازی خودتان با بـابـــل خنده ام میگیرد . دیدید چیزی برای گفتن ندارید ، پیش خود نتیجه گرفته ایید که یه تیری تو سیاهی بزنیم شاید خورد به هدف ! گفتید ما شهر بهارنارنجیم ! تاریخ رو نگاه بنداز متوجه میشی عزیز خود بزرگ بین من ! بـابـــل زیبا ، مامطیـر کبیـر ، بارفروش بـزرگ . . شهر همیشه سبز بهارنارنج

                                              • دوشنبه 19 دی 1390-0:0

                                                کل مازندران و گیلان و گلستان و اونورم شیراز و یه چند جای دیگه بهار نارنج دارن ، یعنی همه دست نگه دارن که بابلیا جشنواره برگزار کنن؟

                                                • کلانشهر بـابـــل بـزرگپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                  يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                  بنده هم همین نظر را دارم . . چه دلیلی دارد جشنواره بهارنارنج در شهری غیر از بـابـــل بـزرگ که از قدیم به دیار بهارنارنج شهرت داشت برگزار گردد ؟ این ها همه نشان از عدم مسئولیت پذیری مسئولین بی مسئولیت شهرستان بـزرگ بـابـــل بوده که دارند تیشه به ریشه این شهرستان ولایتمدار و دارالمومنین کشور میزنند .

                                                  • سروینه باغ ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                    يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                    ساری شهر بهار نارنج است بارفروشده {بابل ) عمرش به بهارنارنج قد نمیدهدچندسال پیش برخی بارفروشده ایهابا سیاهنمایی قصد تاریخ دزدی داشتند که تیرشان به سنگ خورد.انچه درکتب معتبرتاریخی امده ساری شهر بهارنانج است ودر ان تاریخ نه بابلی وجود داشت نه بارفرو شده( حداقل 5000 سال پیش)

                                                    • يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                      آهنگ (داستان ما )از ZED BAZI
                                                      هیدن = ایـــن داستان سارویها نگو تموم میشه !!! ایــــــــــــــــــن داستان سارویها
                                                      نسیم (همخوانی ) = ایـــن داستان سارویها نگو تموم میشه این داستان سارویها
                                                      با تنظیم JJ

                                                      • يکشنبه 18 دی 1390-0:0

                                                        مسئولین بابل در خوابند، چرا که بابل به شهر بهارنارنج معروف است اما ساری این این برنامه را دردستور قرار داد!!!!!


                                                        ©2013 APG.ir