تعداد بازدید: 3310

توصیه به دیگران 3

شنبه 27 اسفند 1390-19:8

به قتلگاه سوادکوه خوش آمدید!

طی روزهای اخیر و پس ازشروع مسافرت های نوروزی متاسفانه شاهد مرگ و میر هموطنان عزیز بر اثر سانحه تصادف در محورسوادکوه هستیم که درواقع کسی را پاسخگوی این تلفات نمی بینیم.(یادداشت رسیده)


مازندنومه،یادداشت ارسالی کاربران؛امیری،زیراب: شاید تیتر این مطلب به مذاق برخی خوش نیاید،اما وقتی آخرسال و درآستانه تحویل سال نو با مرگ بسیاری از هموطنان عزیز در محور مواصلاتی(فیروزکوه/سوادکوه) مواجه می شوید،بهتراز این تیتری پیدا نمی کنید.

 همه ساله با آغاز سال نو و فرارسیدن تعطیلات نوروز درصد زیادی ازمردم،مازندران را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند،تا ضمن بهره مندی از طبیعت زیبای آن،از فرصت به دست آمده نیز حداکثر استفاده را برده و درکنار خانواده از تعطیلات بهره مند شوند.

طی روزهای اخیر و پس ازشروع مسافرت های نوروزی متاسفانه شاهد مرگ و میر هموطنان عزیز بر اثر سانحه تصادف در محورسوادکوه هستیم که درواقع کسی را پاسخگوی این تلفات نمی بینیم.

 اگرچه می توان درصدی ازاین تصادفات را به خاطر بی احتیاطی راننده ها دانست اما برکسی پوشیده نیست که جاده های در دست تعریض ظرفیت حضور تعدادبی شمار اتومبیل را ندارد.

 نوار سبز شمال که این روزها شاهد حضور خیل عظیم هموطنان است،به قتلگاهی برای شکار جان مسافران آن تبدیل شده است.

 شاید بارها و بارهادیده یا شنیده باشیم که فرزندی برای مسافرت به شمال از پدر و مادر خود خداحافظی می کند ولی چندساعت بعد،خانواده خبر مرگ فرزند خود را بر اثر تصادف می شود.

یا پدر و مادری را که بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و فرزندخردسال شان دراین صحنه مات و مبهوت به مردم اطراف نگاه می کند و منتظرنگاهی است که او را دریابد.

 البته موارد پرشماری برای این صحنه ها وجود دارد که به خاطر متکدر نشدن خاطر خوانندگان از آن ها صرف نظر می کنیم.

روی سخنم با مسئولان است؛پاسخگوی مبدل شدن شیرینی ایام نوروزبه تلخکامی بر اثر این قبیل تصادفات کیست؟

 آیا بودجه ای درخور محور سوادکوه با توجه به ترانزیت بودن این محور اختصاص یافته است؟اگراختصاص یافته پس دلیل کند عمل کردن پیمانکارچیست؟

 چرا علی رغم آگاهی از حجم وسیع تردد خودرو و آمار بالای تصادفات در طول سال تنها بیمارستان بین راهی این محور در شهر زیراب از امکانات خوبی برخوردار نیست؟

 این محورکه تنها امید مسافران تهران است(به محض مسدود شدن جاده هراز و چالوس ، این جاده به عنوان جایگزین قلمدادمی شود)آیاسزاوارچنین وضعیتی است؟

 می گویند تصادفی درکشوربلژیک رخ داد و منجر به فوت 15دانش آموز شد،آن روز در بلژیک عزای عمومی اعلام شد،حال درکشور ما که هر روزچنین آماری دیده می شود! چه باید کرد؟!


  • دوشنبه 29 اسفند 1390-0:0

    آقایون توروخدابه دادمردم درمانده سوادکوه برسین.آقای امیری درست گفتند..بیمارستان سوادکوه حتی ازحداقل امکانات برخوردارنیست.وتوهمین اورژانس جان خیلی ازعزیزان روازدست دادیم.

    • دوشنبه 29 اسفند 1390-0:0

      حرف دل ما رو زدی و لی کو گوش شنوا ؟ کدوم مسول میاد تو این سایت؟ الان همه هستند ددر تو ویلاهاشون

      • يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

        1- مدتی پیش برای عبور یک لوله عرض جاده ی زیراب - پل سفید بالاتر از بیمارستاتن روبه روی نانوایی کنده شد اما بعد از مدتی بلاتکلیفی خود مردم با سنگ و خاک و شن آن را پر کردند؛ طوری که تبدیل به یک دست انداز ناجور شده است و باعث چند فقره تصادف !!!
        2- برای رفع شکستگی های آسفالت زیراب - پل سفید آقایان با یک تکنیک جدید که باید به ثبت جهانی برسد به پانسمان کردن این زخم های جاده ای پرداختند و حاصل کار جاده ای است که عبور هیچ ماشینی در آن بدون افت و خیز و گرایش به چپ و راست نیست .
        رسیدگی به این مشکلات به عهده ی کیست؟ شهردار محترم یا شورای شهر یا وزارت راه ؟

        • يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

          امين جان:نونت رو اجرميكنن.بي خيال.

          • يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

            با سلام..الان آقایون به فکر افتادین؟اون موقع که حضرات نامزدهای انتخاباتی شعار میدادن و جناب اکبری و ادیانی تو بوق و کرنا میکردن که نساجی و شرکت ملی فولاد رو احیا میکنیم و همه دنیا رو میترکونیم اون موقع این مطالب رو می نوشتید...حق این مردم همینه..چرا؟چون روز انتخابات تا ساعت 6 تعداد شرکت کننده ها کم بود اما با یک شایعه ابلهانه و اون هم اینکه اگه رای ندید یارانه ها قطع میشه رفتن سر صندوق ها.واقعا متاسفم برای این مردم .این خطه سوخت آقا ما یک عمر تلاش کردیم هیچی نشد....

            • يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

              كاش ازداخل شهرزيراب عكس كودال راهم ميزاشتيد.وسط شهراينطورميشه؟؟؟شهردارباتلاش.شوراي باسوادكجايين ؟

              • محسن بخشیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

                ایا به راستی مسولین سوادکوه- استاندار محترم- اداره کل راه وترابری از خود سوال نمیکنند در مقابل کشته شدن فرزندان این استان و کشور در این مسیر چه پاسخی باید بدهند؟ایا مرگ اینگونه در خانوادهای این مسولین رخ نداده که دردنا کی ان را حس کنند؟ایا اعتبار تخصیص داده شده کفایت موضوع نمیکنند که از سال 72 تا حال باید منتظر چهار بانده شدن مسیر فوق باشیم یا باند بازی و حیف و میل کردن زیاد است ؟در سه روز قبل مسیر جاده سوادکوه جان 4 اعضاه یک خانواده را گرفت کدام مسول در مقابل این خانواده پاسخگو بودن ؟ چرا مسولین غیر کارامد استعفاءو یا عذر خواهی ساده نمیکنند؟چرا باید ما ارزوی میکردیم همانطوری که فیروزکوه جزء تهران شد ما هم جزء استان تهران میشودیم واقعا خندم گرفت وقتی دیدم مردم شهمیرزاد خواهان ملحق شدن به استان مازندران هستند!!!از همین فرصت استفاده میکنم و صمیمانه به خانواده اقای یزدان بهمن نیا و اقای احمدی تسلیت عرض مینمایم

                • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

                  حرفتون درست اما حق ندارین به سوادکوه با این عنوان توهین کنید

                  • يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

                    با تشکر از آقای امین امیری عزیز/امیدوارم مسئولان در 4 بانده کردن محور سوادکوه تلاش بیشتری انجام دهند

                    • يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

                      روي سخنم به آن "يك ايراني !!!" كه اعتقاد دارد "در مازندران مشکل خاصی وجود ندارد" است كه خواب تشريف دارند بيدار بشوند چشمهايشان را اندكي بمالند و يا آبي به سر و صورت بزنند تا اندكي به حال بيايند . اصلا تا حالا سوادكوه رفتي؟

                      • يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

                        با سلام مدتی بنا به دلایل شغلی هر روز از زیراب به قائمشهر میامدم هر روز مرگ را جلو چشمانم میدیدم روزی نبود که در هنگام تردد از این مسیر تصادفی رخ نده ، واقعآ جاده سوادکوه قتلگاه میباشد امیدوارم مسئولین استان و شهرستان از خواب زمستانی بیدار بشن و 4بانده کردن جاده سوادکوه با سرعت بیشتری انجام بشه تا بیشتر از این شاهد مرگ همشهریانمون نباشیم البته نا گفته نماند که بی احتیاطی رانندگان هم در تصادفات دخیل هست اما علت تصادفات سوادکوه جاده میباشد

                        • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

                          [FHDSباسلام به آقای امیری که بااحساس مسولیت توانستندحق مطلب رااداکنندواقعا"همین است آنآقایی که می گویدسیاه نمایی!!!!لطفا دربازتعریف مفاهیم یکباردیگه به فرهنگ لغت مراجعه کنند!اصلا متوجه نیستند چه گفتندمرد حسابی !مرذم تو جاده هادارندله می شوندجای گرم ونرم نشستی می گویی لنگش کن!!این هست همه هنرشما؟؟

                          • ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻣﺤﺘﺮﻡ :)پاسخ به این دیدگاه 0 0
                            يکشنبه 28 اسفند 1390-0:0

                            ﺑﻪ ﻧﻈﺮﻡ ﻧﻘﺪ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩ ( ﺩﻗﯿﻘﺎ ﭼﯿﺰﯾـﮑﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺻﺒﺢ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺑﻬﺶ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮑﺮﺩﻡ... ﺣﺘﯽ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﻮﻧﻞ ﺩﺍﺭﻩ ﺯﺩﻩ ﻣﯿﺸﻪ ﺩﺭﺧﺘﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﻗﻄﻊ ﻧﺸﺪﻥ ﻭ ﺧﺎﮎﹺ ﺯﯾﺮﺷﻮﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﺳﺴﺖ ﺑﻨﻈﺮ ﻣﯿﺎﺩ، ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺣﺲ ﻣﯿﮑﻨﯽ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺧﺪﺍﯼ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺁﻭﺍﺭ ﺷﻦ ﺳﺮ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺎﻫﺎ... ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﻮ ﺩﻟﻢ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻡ ﮐﻪ ﺍﮔﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺣﺎﺋﻞ ﺑﻮﺩ ﺣﺘﻤﺎ ﻣﻬﻨﺪﺳﯿﻦ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺭﺍﻩ ﻭ ﺗﺮﺍﺑﺮﯼ ﺍﯾﻨﮑﺎﺭﻭ ﻣﯿﮑﺮﺩﻥ ﺍﻣﺎ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎﯼ ﺗﻠﺨﯽ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺩﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﯼ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﮐﻨﺪﯼ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺗﻌﺮﯾﺾ ﺟﺎﺩﻩ ﯾﻪ ﮐﻤﯽ ﺁﺩﻡ ﺭﻭ ﺑﺪﺑﯿﻦ ﻣﯿﮑﻨﻪ :( )
                            ﺍﻣﻤﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﻘﺪﺗﻮﻥ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺑﺎﺷﻪ ﻭ ﺻﺪﺍﺗﻮﻥ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺣﺮﻑ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻫﺴﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﺵ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﺑﺮﺳﻪ ﻭ ...
                            ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻣﻤﻨﻮﻥ

                            • یک ایرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                              شنبه 27 اسفند 1390-0:0

                              شما سیاه نمایی می کنید. در مازندران مشکل خاصی وجود ندارد.


                              ©2013 APG.ir