تعداد بازدید: 3620

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 29 اسفند 1390-0:0

تایید انتخابات بابلسر و چند نکته

چرا نتیجه انتخابات در بابلسر و فریدون کنار تایید شد؟در صورت تقلب در این منطقه و مسجل شدن تقلب برای نهادهای نظارتی،شورای نگهبان هیچ ابایی نداشت که نتیجه ی انتخابات را ابطال یا تغییر دهد.پس نانواکناری و تیمش نتوانستند هیچ سند و مدرک قابل قبولی مبنی بر تقلب به این نهادها ارائه دهند.شاید هم هیچ سندی وجود نداشت.


مازندنومه،یادداشت مهمان،حامد رهی،دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه مازندران:انتخابات 12 اسفند با همه ی شور و حالش به پایان رسید و شورای نگهبان به تدریج نتایج نهایی را منتشر می کند. تا این لحظه هم خبری منتشر نشده که انتخابات در جایی از کشور ناسالم برگزار شده است.

در حوزه ی انتخابیه ی بابلسر و فریدونکنار اما تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان،کمی تامل برانگیز است.تامل برانگیز از آن جهت که خرید و فروش رای و برخی تخلفات دیگر در بابلسر تقریبا می شود گفت زبانزد میان مردم استان شده بود.اما چرا شورای نگهبان اقدام به تایید صحت انتخابات در بابلسر نمود؟

دو پاسخ برای این سوال متصور است:اول آنکه انتخابات در بابلسر و فریدونکنار آن گونه که برخی ها می گویند،به هیچ وجه شامل مصادیق ابطال و یا تغییر نتیجه ی انتخابات نبود.انتخابات در این حوزه در سلامت کامل برگزار و نتیجه ی آن نیز به صورت طبیعی همانند سایر حوزه ها اعلام شده است.

اما این یک طرف قضیه است و اگر آن را بپذیریم بحث در همین جا می تواند پایان یابد،اما فرض دیگری نیز قابل تصور است و آن اینکه در حوزه ی انتخابیه ی بابلسر و فریدونکنار آرا به نفع آقای نجف نژاد خریداری شده و می توانست نتیجه ی انتخابات را به نحو دیگری رقم زند به طوری که سردار نانواکناری پیروز از آن بیرون می آمد.

همین جا لازم به ذکر است که عدد اختلاف در این حوزه1183بود. اما چرا این گونه نشد و شورای نگهبان اقدام به ابطال و یا تغییر نتیجه در این حوزه ننمود؟

برای این پرسش نیز دو پاسخ بیشتر وجود ندارد:اول آن که سردار نانواکناری و"حلقه ی مشاورانش"که مازندنومه بارها آنها را به درست ضعیف خوانده بود،قدرت و توان آن را نداشتند که تقلب احتمالی در بابلسر را اثبات و مدارک و مستندات لازم را جمع آوری و سپس ارائه دهند.

این فرض این گونه می گوید که ابعاد تقلب در بابلسر بسیار وسیع بود ولی نانواکناری و تیمش به دلیل ضعف(به گفته ی مازندنومه)نتوانستند از حق خود و طرفداران شان-که برابر آمار رسمی بسیار زیاد نیز بودند-دفاع کنند.در این صورت طبیعتا شورای نگهبان نیز دلیلی بر ابطال یا تغییر نتیجه ی انتخابات در این حوزه نمی بیند.

اما پاسخ و فرض دوم این گونه می شود:در بابلسر و فریدونکنار آرا خرید و فروش و تقلب شده،نانواکناری و تیمش هم مدارک و مستندات قابل قبول ارائه داده،اما شورای نگهبان به دلیل برخی مسائل ومصالح(شاید نزدیکی به سال نو و احتمال درگیری در این حوزه-که مسبوق به سابقه نیز می باشد-یا تمایل بیشتر این شورا به آقای نجف نژاد و یا شاید مسائل دیگر)نتیجه ی انتخابات را با علم به تقلب تایید کرده است.

اما برگردیم به چند هفته ی قبل،آنجا که آیت الله احمد جنتی-رییس شورای نگهبان-در اظهارات خود در نماز جمعه ی تهران با قاطعیت وصراحت گفته بود:"آرای خرید و فروش شده باطل خواهد شد".

سوابق سخنان آقای جنتی نشان می دهد که او سخنی نمی گوید که اجرا نکند.(همانند اظهاراتش در رابطه با ارتباط موسوی و کروبی با خارج که منجر به حبس خانگی این دو شد.

نگارنده این گونه بحث را به پایان می برد:در صورت تقلب در حوزه انتخابیه ی بابلسر و فریدونکنار و مسجل شدن این تقلب برای نهادهای نظارتی،شورای نگهبان هیچ ابایی از آن نداشت که نتیجه ی انتخابات را ابطال یا تغییر دهد. پس نتیجه می گیریم نانواکناری و تیمش نتوانستند هیچ سند و مدرک قابل قبولی مبنی بر تقلب به این نهادها ارائه دهند.شاید هم هیچ سندی وجود نداشت.

ایمیل نویسنده: (rahi_hamed@yahoo.com)


  • جمعه 18 فروردين 1391-0:0

    نظری ندارم

    • جمعه 4 فروردين 1391-0:0

      باور کنید نانوا انسان خوبی است اما مدیر موفقی نبوده و نیست و مطمئن باشید که وی دیگر نمی تواند در هیچ انتخاباتی پیروز باشد.ایشان این بار هم موج سوار بودند تا منتخب واقعی متاسفانه ما را به جایی رساندهاند که به دلیل نیامدن به میدان افراد قوی دنبال همین افراد ضعیف هستیم.شما یک نگاه به کلیپ نانوا بیندازید و به واقعیت افکاری ایشان پی ببرید بطور مثال دوم شدن در آموزشگاه مازندران برای کسی که بایستی نگرش خودش را انعکاس بده افتخار به حساب می آید. یا این که لوچوکشتی سنتی فقط مشکل منطقه و استان است.خواهشاً یک نفر را الکی امامزده وار براش مرقد نسازید.

      • سه شنبه 1 فروردين 1391-0:0

        هیچ چیزی از ارزشهای سردار نانوا کناری کم نخواهد شد ..یقینا 4 سال آینده ایشان با اختلاف به حق خود رسیده و به مجلس خواهد رفت ...بنده اهل قائم شهر هستم و در سال 63 افتخار حضور در گردان ایشان و شهید حاج بصیر را داشتم ..زحمات و سختیهایشان را با چشم دیده ام
        قطعا 4 سال آینده به آنجا رفته و برای ایشان تلاش خواهم کرد ...و یقینا رای خواهد آورد ...
        حق به حق دار خواهد رسید

        • دوشنبه 29 اسفند 1390-0:0

          آقای رهی عزیز
          اصلا کاری به خرید و فروش رای نداریم
          اصلا کاری به مهر نزدن شناسنامه ها نداریم
          اصلا کاری به رای دادن زیر18 ساله ها نداریم
          و هزاران تخلف و تقلب دیگر که مدارک آن موجود میباشد ولی این را که
          1.ایجاد صندوقهای سیار متعدد(7صندوق) در شهر وبخش مرکزی بابلسر غیر قانونی است مطمئن هستیم.
          2.رأی گرفتن صندوق های سیار از محل های غیر قانونی مثل مسافرخانه صیاد، فروشگاه ایران کتان، خوابگاههای دختران و پسران، خانه های افرادو... مطمئن هستیم.
          3.ایجاد صندوق های سیار متعدد با نام و محل واحد مثل مدرسه نفیسه و شهید بهشتی که غیر قانونی است مطمئن هستیم.
          و... که هرکدام از اینها به تنهایی میتوانست صندوقهای سیار را باطل کند که مدارک آنها از جمله اقرار فرماندار بابلسر ارائه گردید و ترتیب اثر داده نشد.
          ضمناً قابل توجه عزیزان محترم که اگر فقط این 7صندوق باطل میگردید آقای نانواکناری با اختلاف 7رأی برنده میگردید.

          • دوشنبه 29 اسفند 1390-0:0

            سلام
            ای کاش سیاست اقای رهی همانند دیانتش بود.اقای رهی پیشنهاد میکنم از رشته خودتون انصراف بدید.اگر اقای نانواکناری این قدر ضعیف بود پس چرا قبل انتخابات طرفدار دو اتیشه و سرسخت نانواکناری بودید این متن از شما چهره یک ادم ترسو را ترسیم میکند که برای حفظ منافع خودش به هر ارزشی پشت میکند.شمارش تا صبح ادامه نداشت بلکه طبق قانون اعلام نتایج باید به وقت کاری باشد شمارش ارا ساعت دو نیم به پایان رسید.و اما اقای سعید تعداد کل ارا فریدونکناری ها و حومه ی ان 30000 بود که 27000 متعلق به اقای نانوا و 3000 متعلق به مقداد در ضمن بسیار مسخره است که برای 980 رای هفت صندوق سیار را به کار گیرند ارای شمارش شده در صندوق های سیار به مراتب بیشتر از این عدد تخیلی شما بوده

            • دوشنبه 29 اسفند 1390-0:0

              دوست عزیز
              این سخن جنتی نمیتونه جامه عمل بخود بپوشه چونکه خرید و فروش رای یه چیز رایجی بین مردم شده و مردم و کاندیداها مثل آب خوردن رای خرید و فروش میکنند البته پیش چشمان مامورین نظامی ..
              اگر قرار است باطل شود تمام انتخابات کشور باید باطل شود چون همه جا خرید و فروش میشه..

              در غروب انتخابات عده ای با شناسنامه هایشان به نمایندگان کاندیداها مراجعه کرده و بر سر قیمت چانه میزدند ..
              میگفتند هر دوره این ساعات پایانی بیرون امده و با قیمتی گرانتر نسبت به ساعات اولیه رایهایمان را می فروشیم ...

              شما مثلا در قائم شهر یه تحقیقی بکن ..اونوقت می بینی که از 20 هزارتومان شروع شده و ساعات آخر به 60 هزارتومان هم رسیده بود

              • دوشنبه 29 اسفند 1390-0:0

                جاره آن تشکیل کمیته حقیقت یاب است و باید ثابت کرد که آیا آراء موجود در صندوق های سیاز هم دستکاری شده است. این سیستم بازرسی شورای نگهبان فقط موقعی که شاکی از حمایت شورای نگهبان برخوردار باشد مو را از ماست می کشد و در غیر این صورت برعکس عمل می کند. نتیجه اش را در ساری خواهید دید.

                • دوشنبه 29 اسفند 1390-0:0

                  اگر اشتباه نکنم ای اقای رهی با توجه به مقالات قبلی خودش در بعضی از رسانه های منتصب به آقای نانوا تفسیر دیگری را به زبان می آوردند و اکنون گویا از رشته تحصیل خود کمک گرفته اند و با طعنه دست به قلم شدند.
                  حال دونکته مهم که متاسفانه تا کنون هیچ یک از مشاورین و موافقین نانوا پاسخ نداده اندو ان این که : 1 = چگونه ممکن است یک جمعیت 56 هزار نفری طبق آخرین سرشماری در فریدون کنار 35000 رای دهنده داشته باشد !
                  2 = این جمعیت از کجا آمد ؟
                  پاسخ ابتدایی : این همان جمعیت است که از حوزه آقای ناطق نوری وارد فریدون کنار شدند و دوم این که شورای نگهبان توانست این معما را حل کند و ان این که تقلب فریدون کنار پرذ رنگتر از بابلسر بوده است.
                  آخر این که صندوقهای سیار بابلسر جمعاً 980 رای داشتند که 400 رای متعلق به نانوا بوده است.


                  ©2013 APG.ir