تعداد بازدید: 3020

توصیه به دیگران 23

شنبه 12 فروردين 1391-16:38

مصالح نظام و منافع ملی، بایدها و نبایدها

باید کوشید به دور از فضای خشونت و قهر و غلبه و پرونده سازی ها و سناریوسازی های تفرقه افکنانه ای که می تواند تضعیف نظام را به دنبال داشته باشد ،ظرفیت ها ی ایجاد همفکری و همدلی برای بهره گیری از همه استعدادها و توانایی های همه افراد خدمتگزار به مردم، برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور و جامعه را افزایش داد.(یادداشت مریم پروین-فعال اجتماعی و فرهنگی- به مناسبت 12 فروردین)


مازندنومه:دوازدهم فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران ،انعکاسی از اراده ملی برای دستیابی به استقلال سیاسی از سلطه قدرت های خارجی و تحقق حاکمیت آرمان ها و اصول اسلامی در راه حفظ و تداوم و اعتلای ارزشهای اسلامی و ملی است.

جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی نظام حکومتی ایران است که نه می توان به بهانه جمهوریت نظام ، اسلامیت آن را نادیده گرفت و نه به بهانه اسلامیت نظام ،جمهوریت آن را.

تمام  کسانی که به ایران اسلامی عشق می ورزند و داعیه حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی را دارند باید در راه حفظ و تقویت هر دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام بکوشند.


در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، به رغم توطئه ها و مشکلات فراوان خارجی و داخلی ، رمز موفقیت نظام و ملت  پای بندی به آرمان ها و اصول انقلاب و خط امام (ره) و ولایت فقیه و حفظ وحدت و همدلی عمومی برای حل مشکلات و پیشرفت و ترقی کشور در خدمت به مردم بوده است.

هر اقدامی که مصالح نظام و منافع ملی را به مخاطره اندازد ، به سود دشمنان نظام است. اختلاف سلیقه های سیاسی را باید با عقلانیت و اعتدال سیاسی در راه تعامل انتقادی سازنده به کار گرفت، تا با پرهیز از منازعات و بداخلاقی های سیاسی و اجتناب از ابزارهای تهمت و افترا و تخریب و دوری از ایجاد فضای خشونت و تهدید و ارعاب علیه یکدیگر ، در آرامش سیاسی به طرح دیدگاه های مختلف و انتقادهای سازنده پرداخت و از انتقادهای سازنده استقبال کرد.


اصولگرایی و اصلاح طلبی را باید در چارچوب مصالح نظام و منافع ملی و به عنوان مکمل یکدیگر با هدف پیشرفت و ترقی و اقتدار ملت و کشور ایران اسلامی در جهان به کار گرفت. رعایت چارچوب قانون اساسی و مصالح نظام و منافع ملی از الزامات هرگونه رفتارهای سیاسی معتدل برای همه کسانی است که داعیه دلبستگی به انقلاب اسلامی و حفظ نظام و منافع ملی را دارند.


افراطی گری از سوی هر کسی و با هر عنوانی مغایر مصالح نظام و منافع ملی است. فارغ از وابستگی های حزبی و اختلاف سلیقه ها و جناح بندی های سیاسی باید از هرگونه اقدام و رفتاری که وحدت و همدلی  مسوولان و تشکل های سیاسی قانونی را به مخاطره اندازد وموجب ایجاد یاس در مردم گردد، اجتناب کرد.

 باید کوشید به دور از فضای خشونت و قهر و غلبه و پرونده سازی ها و سناریوسازی های تفرقه افکنانه ای که می تواند تضعیف نظام را به دنبال داشته باشد ، ظرفیت ها ی ایجاد همفکری و همدلی برای بهره گیری از همه استعدادها و توانایی های همه افراد خدمتگزار به مردم، برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور و جامعه را افزایش داد.


  • سه شنبه 5 ارديبهشت 1391-0:0

    آفذین بر خانم پروین

    • شنبه 19 فروردين 1391-0:0

      درود بر خانم پروین این زن دلسوز و مردمی آمل. دوره بعدی انتخابات مجلس همه با هم مریم پروین

      • دوشنبه 14 فروردين 1391-0:0

        به آقای حسن شعبانزاده باید گفت شما چرا به خودتان اجازه میدهید در مسند قاضی القضات حکم دهید که خانم پروین و همفکرانش به نظام ضربه زدند؟ ایشان در کدام محمه قانونی محاکمه و محکوم به این حکم شدند؟ کمی خجالت بکشید از این همه توهین و تخریب و نفهمیدن مسایل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی. با همین خشونت طلبی ها است که آرمانها و اصول انقلاب و نظام به خطر می افتد. راست گفتنند که دشمن دانا به از دوست نادان است. دوستان نادان انقلاب بیشترین ضربه را به انقلاب و نظام میزنند. کاش به جای این خودخواهی ها و توهمات بیمارگونه کمی اخلاق اسلامی را تجربه کنید و بر درک و دانش خود اضافه کنید تا مجبور نشوید از شکم حرف بزنید آقای شعبانزاده. کمی فکر کنید و از مغزتان بهره بگیرید. تاریخ مصرف امثال شما گذشته است خود را به انقلاب و نظام نبندید و از نظام و امام و مقام رهبری برای خودتان هزینه نکنید. از خانم مریم پروین نویسنده متعهد و افتخار آمل و مازندران برای این نوشته ارزشمند تشکر میکنم. مردم آمل دوستت دارن خانم پروین. موفق باشید.

        • ابراهیم زادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 13 فروردين 1391-0:0

          نویسنده به خوبی نشان می دهد مصالح نظام و منافع ملی بالتر از دعوای جناحی است. هم اصول را باید محترم بداریم هم به اصلاحات نیازمندیم تا کشور پیشرفت کند و ملت با اقتدار در جهان سرافراز باشد. از خانم پروین برای نگاه دلسوزانه و روشنگرانه شان سپاسگزاری میشود.

          • يکشنبه 13 فروردين 1391-0:0

            نگاه خوب شما به مسایل کشور پسندیده است.اینده این کشور و مرز و بوم با حضور این جوانان برومند به نگاهی خلاق و ساختارمند در راستای اصلاحات ریشه ای دارد و این نقش شما پیش قراولان اصلاح طلب را افزایش می دهد

            • شنبه 12 فروردين 1391-0:0

              از خانم پروین می خواهم باز هم مطلب بنویسد تا 4 سال آینده که ان شا الله به مجلس خواهند رفت

              • یک شهروند پاسخ به این دیدگاه 0 0
                شنبه 12 فروردين 1391-0:0

                یادداشت دقیقی است. انصافا نیز جمهوری اسلامی یادآور تلاش ملت قهرمان به رهبری حضرت امام است که باید تحت رهبری مقام ولایت و با دلسوزی مسوولین در خدمت به مردم در خدمت اهداف انقلاب و خدمتگزاری به مردم حرکت کرد. از خانم پروین برای نگاه درستشان ممنونیم.

                • شنبه 12 فروردين 1391-0:0

                  اگرچه کاملا بلاتشبیه،
                  اما پروین،اشتباه خاتمی را در 12اسفند تکرار نکن.
                  لطفا

                  • حسین شعبان زادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    شنبه 12 فروردين 1391-0:0

                    درست است که باید از همه ی ظرفیت ها استفاده نمود اما شما و همفکران اصلاح طلبتان تابحال ضربه های مهلکی برپیکره ی نظام وارد آوردید اما آنچیزی که شما و همفکران شما آن را افراطی گری می نامد رهبر معظم انقلاب آن را آرمانخواهی می نامند و در آخرین سخنرانی خود فرمودند:من جوانان مومن انقلابی کشور را فرزندان خود می دانم و پشت سر آنها قرار می گیرم و از آنها حمایت می کنم
                    خانم پروین!آیا نامه بی سلام شما به رئیس جمهور قانونی کشور مغایر با مصالح نظام و منافع ملی نبود؟!
                    و...


                    ©2013 APG.ir