تعداد بازدید: 3163

توصیه به دیگران 24

جمعه 2 تير 1391-23:46

بايد بخواهيم،هرچند ديگران نخواهند!

به بهانه همایش سوادکوهی های مقیم تهران؛سوادکوه عطوفت و مهرباني را از پروفسور نامدار و برجسته سوادكوهي-داود هرميداس باوند- به ارمغان دارد،شجاعت جانباز سرافراز شعباني را با جوانمرديش مرور می كند،ازمتفكربزرگ دكترنجاتي ياد می كند و از پزشك متخصص قلب دكتربخشيان در درخشش درپهنه ي كشور می گويد.


مازندنومه،سیاوش اسلامی سوادکوهی:دومين نشست سالانه سوادكوهي هاي مقيم پايتخت چهارشنبه شب گذشته در تالار وزارت كشور با استقبال گسترده سوادكوهي ها همراه باجشن و سرور برگزار شد.

چهره هاي شناخته شده ملي سوادكوهي تا موسفيد كرده ها و جوانان غيور و كنجكاو،هنرمندان،شاعران،نويسندگان و...همه آمده بودند،انگارحسي "همه" را "ما"كرده بود!

وقتي خيل عظيمي ازدوستان نوجوان و جوان را در تالار وزارت كشور ديدم گريه هاي پنهان در وجود بیشترشان به مثابه طوفاني غوغا به پاكرده بود؛به گونه اي كه واژگان از بيان آن عاجز است.

آري، اشك هاي پنهان و مهرباني هاي دلسوختگان سرافرازي و سربلندي سوادكوه را فرياد مي كردند!از شاعري كه مي گفت تا ازتنهايي و نبودن درسوادكوه،بسان ديوانه اي گم كرده راه مي ناليد تا غيورمردان نام آوري كه فضل و دانش آنها اشك شوق رادرچشمان آن جمع برگونه هاشان بسان دانه هاي الماس مي نشاند!

چهارشنبه شب مجري سوادکوهی صدا و سيما-مرتضي عمادی- هنرمندانه اين همه احساس و شوق را همراه با حس سوادكوه دوستي به رخ حضار كشيد!

او دل هاي مشتاق سوادكوهي هاي پرغرور را به مثابه درياي خروشان مملو از بالندگي و افتخار،خردورزانه به تصوير كشيد!

سوادكوه سرزمين شيران افتخارآفرين است که البته به قول هنرمندان طنزپرداز همایش که از رادیو مازندران آمده بودند،"فرزندانش درتهران ساکنند و تهراني هاي ويلانشين آمده اند جاي شان راپركرده اند!"

نمي توان از دشواري هاي زندگي در سوادكوه،كه "تعمدي"عميق از"كينه"درآن نهفته است شكوه نكرد! هركس آمدعمارتي ازاين سرزمين كهن را ويران كرد! براي سازندگي خيزي برنخاسته است!و "خودكوچي"اجباري را براي فرزندانش رقم زده است!

بايد براي آباداني اين"سرزمين"بخواهيم؛هرچند ديگران نخواهند! آنهايي كه به شوق سوادكوهي ، چنين جشن شادمانه اي را درتهران به پاكردند مي دانند كه چه مي گويم؟

آري ! آنهاجسم شان در تهران و روح شان درسوادكوه است. آن ها باور دارندكه در ژرفاي وجودي شان ، اميدي جرقه مي زندو شعله مي گيرد و همه رايكدل ويك صدا به شور و اشتياق وامي دارد!

همه ي اينها آمدند آباداني و سرافرازي سوادكوه و سوادكوهي رابه نمايش بگذارند،با اعتباري كه دارند و در هرپست و منصبي و خدمتي كه از آنها برمي آيد روح باهم بودن رادرجامعه نويد بخش باشند و"ما"شدن سوادكوهي ها را بار ديگرمروركنند.

سوادکوه عطوفت و مهرباني را از پروفسور نامدار و برجسته سوادكوهي-داود هرميداس باوند- به ارمغان دارد،شجاعت جانباز سرافراز شعباني را با جوانمرديش مرور می كند،ازمتفكربزرگ دكترنجاتي ياد می كند و از پزشك متخصص قلب دكتربخشيان در درخشش درپهنه ي كشور می گويد تا بر روح و جسم مان حسرت ننشيند كه اگرجمعي اين چنيني را داشته باشيم خواهيم توانست در آباداني و سرافرازي وشكوفايي ديارمان گامهاي بزرگي برداريم.

ما در اين ميانسالي و موسفيدكردگي آموخته ايم كه بدون جمع بودن، آباداني راتجربه نخواهيم كرد! پس حتما"ارج خواهيم نهاد و دست مريزاد خواهيم گفت به همه ي آنهايي كه اين جمع را جمع كردندو موجبات همدلي و همزباني سوادكوهي ها را فراهم می کنند.


  • محمد علی عزیزی پاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 13 شهريور 1391-0:0

    به نام خدا
    با تشکر از تمامی کسانی که در اعتلای نام سوادکوه می کوشند . اینجانب 17 سال بعلت مسائل شغلی از سوادکوه رفته ام اما همیشه قلبم با سوادکوه است و هرکجا هستم به سوادکوهی بودنم افتخار میکنم ولی هرموقع به سوادکوه میآیم احساس شرمنده گی می کنم چون این سی ساله همه ی کشور با پول نفت و موقعیت طلبی مسئولین آباد شده الا سوادکوه . چون اول ما اتحاد نداریم و همدیگر را قبول نداریم دوم دیگران هم نمی خواهند سوادکوه سرفراز باشد . به امید روزی که سوادکوه همچون کوههای بلندش بلند و و پر آوزه شود .

    • شنبه 21 مرداد 1391-0:0

      بعضس ها فقط می خواهند معروف باشند و از این دست انجمنها و غیره را برگزار می کنند که به معرفی خودشان و دوستانشان که جیبشان را پر می کنند بپردازند و از اینکه هرجا می روند مردم انها را با انگشت نشان دهند و یا در این جور مراسم برایشان دست بزنند و تشویقشان بکنند کـــــــیــــــــــــــــف می کنند . ولی ما در سواد کوه بزرگ انسانهای بزرگی را داریم که لایق تر اند . کسی که کل دار و ندارش(دو میلیون تومان) به کمیته امداد می دهد که برای زوج جوانی جهیز تهیه کند ، پدری که دو شهید دارد ،پدری که برای بدست اوردن نان حلال از صبح تا شب در اعماق معدن ذغالسنگ سوادکوه کار می کند - آیا اینان لایقتر از کسانی نیستند که با پول !!! اینگونه مراسم ها را در تالار وزارت کشور برگزار می کنند . آیا می دانند با این پولها می توان سرنوشت چنین خانواده سوادکوهی را عوض کرد نه همینها این پولها را فعلاگ می دهند و بعدا" با بالادر مطبشان ، شرکتشان ،دفترشا بردن حق العملشان از همین سوادکوهی ها می گیرند .

      • چهارشنبه 21 تير 1391-0:0

        Damet garm savadkohl

        • دوشنبه 5 تير 1391-0:0

          نمیدانم چرا در عصر پیشرفت ارتباطات هنوز حس حسادت و غرض ورزی در بعضی ها می جوشد احتمالا در عصر حجر جا مانده اند ...عالی ها و تو خالی ها همیشه بی جهت منتقدند ....اگر همایشی نباشد گویند اه چقدر بی تفاوت به فرهنگند اگر همایش بگیرند گویند طبلی تو خالی اند دارن تبلیغ خودشونو میکنن دس از این نگاه های ناچیز بردارید ..بزرگ باشید !!!! هر حرکت فرهنگی که تجمیع احسا سات و نشا ط عمومی را بدنبال دارد مورد تقدیر و ستایش است ..اینقدر کوته فکر ی بد است .بد!!!

          • مهندس حاجی زاده فیروزجاهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 5 تير 1391-0:0

            آقاي عالي!اينقدرباغيظ وغضب قضاوت نكن!همين آقادرشركت....بعنوان مشاورسه روزدرتهران ساكن هستندواينجانب افتخارهمكاري باايشان رابعنوان صاحب شركت دارم...جالبتراينكه بنظراينجانب شماآدم صادقي نيستي والا اين متن جزهمدلي وصميميت ودعوت به دلاوري ويكرنگي سوادكوهي هاچيزديگري نگفت كه شما براشفتيد؟جابراي هيج كس تنگ نشد برنياشوب دوست تفرقه افكن بافرهنگ!نكنه دراين همايش بشما نقشي ندادند وعصباني هستيد؟ انشاالله خداوند قلبي بي كينه بشماعطانمايدوهمجون نامت عالي شوي.

            • دوشنبه 5 تير 1391-0:0

              کاملا درسته آقا یا خانم عالی.این انجمنها اغلب چهره سازی می کنند.طبلهای توخالی می سازند.

              • يکشنبه 4 تير 1391-0:0

                این آقا که ظاهرن خودش ساکن ساریه !!!
                انجمن سوادکوهی های مقیم مرکز ؟؟!!
                سوادکوه انسانهای وارسته و با کمال و باکلاس و بافرهنگ بیشماری دارد که از این انجمن ها هراسانند ..

                • دكترسيف الرضا شهابيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  يکشنبه 4 تير 1391-0:0

                  به اميدآنكه همه شهرهاي اين استان پربركت مشابه چنين مراسمي را درتهران برپاكنند .البته متجاوزاز15 سال است كه هردوماه يكباربابلي هاي مقيم تهران درپرديس دانشكده فني دانشگاه تهران تشكيل مي دهند كه ازديگرشهرهاي استان وكشوردرآن شركت مي كنند.

                  • بهمن کلبادی پور پاسخ به این دیدگاه 0 0
                    يکشنبه 4 تير 1391-0:0

                    اقای محسن بخشی سلام که تداوم چنین برنامه ای را در پایتخت ارزومندی .مطمعنا هنوز کیش نرفتی تا ببینی این همایش اونجا چه کیفی میده البته برای برگراری همایش بااین شعار همایش سالانه سوادکوهی های مقیم ایران چرا فقط تهران حالا که فقط مقیم تهرانه چرا برج میلاد نباشه .حالاکه .....باشه برا بعد

                    • نجفي شيرگاهيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      يکشنبه 4 تير 1391-0:0

                      او دل هاي مشتاق سوادكوهي هاي پرغرور را به مثابه درياي خروشان مملو از بالندگي و افتخار،خردورزانه به تصوير كشيد!به به!واقعا"جمله زيباييست همين جمله مي توانداوج بالندگي همه سوادكوهيهارابيان كنددرودبرشمااقاسياوش

                      • حمید بخشیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        يکشنبه 4 تير 1391-0:0

                        آقای اسلامی نوشته های شما را خواندم چرا از استاد رحمت الله حسن پور که شعرش درددل گالش های سوادکوه بود سخنی به میان نیاوردید...مطلب شما شیوا و خواندنی بود..البته اگر سوادکوهی ها قدر همدیگر را در سوادکوه هم بدانند بهتر است.

                        • امیر حسینیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          شنبه 3 تير 1391-0:0

                          سلام.در دل سوادکوه با مشکلات زندگی کنید و برای آن پیشنهادات عملی بدهید.
                          تهرانی های عزیزی که علاقمندی نهفته به موطنشان دارند چرا وزارتکشور را برای همایش انتخاب کرده اند.فرصتی را تعیین می کردند و در سوادکوه صدایشان را فریاد می کردند تا بدانیم و بدانند که حق سوادکوه ان نیست که محرومترین استان باشد.
                          آقای اسلامی؛ از شخصیت تحلیلگر و عمق نگری و نجابتتان منهای عقاید سیاسی شما خوشم می آید از آن طرف هم نگان بفرمایید

                          • سوادکوهی هیا مقیم سرخکلاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            شنبه 3 تير 1391-0:0

                            آقا سیاوش شب بخیر

                            • بهنام پرسته پاسخ به این دیدگاه 0 0
                              شنبه 3 تير 1391-0:0

                              بنده احساس میکنم اگه بهتر اطلاع رسانی میشد بیشتر استقبال میکردند- شاید بنده 100نفر را شخصاً با پیامک دعوت کردم-تازه چه اشکالی داره نمایندگان و بزرگان سایر استانهای همجوار که هم زبان هستند مثل سمنانی ها -فیروزکوهی ها- دماوندی ها -گلستانی ها-جاده چالوسی ها-طالقانی ها و سایر استان دعوت بعمل آید-
                              برایم خیلی جالب بود که یکی از داوران بین المللی کشتی به همراه خانواده که کرد زبان هستند در این همایش شرکت داشتند و ابراز خرسندی میکردند -انشاء الله در همایش بعدی شاهد برنامه متنوع بیشتری باشیم بشرط اینکه قیمت بلیط تک نرخی شود و تبعیض ها و اشکالات قبلی تکرار نشود -از جناب سیاوش اسلامی هم تشکر میکنم-

                              • شنبه 3 تير 1391-0:0

                                دست شما درد نکنه ولی گزارش بود یا قطعنامه یا بیانیه... لزومی به ابراز این همه احساسات نبود.

                                • سعيدزارعي-اكبراميريپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                  شنبه 3 تير 1391-0:0

                                  درخانه اگركس است يك حرف بس است احسن به شما كه هنرمندانه توانسته ايد به شايستگي فرزندان سوادكوهيها رابه قله بنشانيد قلمت راپاس مي داريم وبه شما افتخارمي كنيم

                                  • شنبه 3 تير 1391-0:0

                                    درود بر احساس پاک سیاوش اسلامی عزیز..همایش سوادکوهی ها با حضور خالصانه ی مردان و زنان سوادکوهی بی نظیر بود .خالی از ریا بود پر از مهربانی بود.سر شار از حس وطن دوستی بود حرمت همگان در این همایش ارج نهاده شده بود گویی همه در این همایش دیده میشدند.. باهم و برابر...سوادکوهی ها بیایید همیشه باشیم!تا ایران همیشه باشد....

                                    • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                      شنبه 3 تير 1391-0:0

                                      کار بسی بزرگ و ارزشمند بود ، دست مریزاد ای اهل دل و هنر ، کام تان شیرین و کارتان پر رونق باد .

                                      • شنبه 3 تير 1391-0:0

                                        بر اندیشه زلال سیاوش عزیز از اعماق جانم درود می فرستم قلمت سلامت باد .

                                        • امیر مهدی پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                          شنبه 3 تير 1391-0:0

                                          آقای اسلامی انتظار داشتیم از طلایه دار کشتی ایران وجهان (مهدی تقوی سوادکوهی)که نام سوادکوه را در جهان طنین انداز کرد نامی به سخن می آوردی ؟؟

                                          • محسن بخشیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                            شنبه 3 تير 1391-0:0

                                            سوادکوه عطوفت و مهربانی ست . باید در ان مراسم بزرگ که با زحمات بسیار زیادمردان دلاور تدارک دیده شده بود بودن و میدیدندچه خوب درخشیدند همگان. خلاء حضور دو نماینده و مسولین استان حکایت از بی تفاوتی دارد. قطعا چون انجا جای برای سخن بیهوده نبود شادی بود شادی. سوادکوهی در این همایش پیام مهمی به مسولین استان که بی توجه به ان هستند داد هر چند که کلمه ای از سیاست سخنی گفته نشد.ان همه پتانسیل باالقوه ،افسوس که هیچ برنامه ای برای ان همه پتانسیل نیست . جوانا ن
                                            فهیم سوادکوه در جای جای کشور عزیز در سطوح مختلف در حال فعالیت اند ولیکن مسولین استان کمترین بهره را از انها میبرند چرا!!!!در حوزه راه سازی !! حوزه گردشگری!!! امید تداوم چنین مراسمی بصورت دائم را در پایتخت خواستاریم . دست همه کسانی که به نحوئی در این همایش دخالت داشته اند درد نکنند .


                                            ©2013 APG.ir