تعداد بازدید: 3141

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 11 مرداد 1391-9:20

نقد یک یادداشت/نماینده بابل به دنبال عوام فریبی نیست

همشهری خوب ما مصادیق متعددی را درکشور سراغ دارند که خارج از ضابطه و سیاست های اعلامی به فرصت های فراوانی دست پیدا نموده اند که تقسیمات کشوری محل سکونت برخی مقامات ازجمله شهرستان شدن شهری با جمعیت اندک در استان سمنان نمونه ای از آنهاست ، لذا فرمانداری ویژه شدن شهرستان بابل دور از دسترس نیست!


مازندنومه؛یادداشت مهمان،ایرج نیازآذری:هفتم مردادماه امسال جناب بهمن صادقی لاریمی-کارشناس مازنی استانداری اصفهان- طی یادداشتی درسایت وزین مازندنومه مطالبه فرمانداری ویژه برای ارتقای ساختار و تشکیلات سیاسی و اداری شهرستان بابل را یک شوخی و طنز بزرگ و عملی احساسی خطاب کرد.

(http://www.mazandnume.com/?PNID=V13975)

این کارشناس محترم در ابتدای نوشته خود با انتساب چند اتهام به مقامات شهرستان بابل نوشت:" وقتی دست یابی به کارهای اساسی و زیربنایی سخت باشد، یا حداقل راه رسیدن به آن دشوار و به پشتکار فراوان نیاز داشته باشد،تعدادی ازانسان های نه چندان قوی و توانمند درعرصه مدیریت اجرایی و نمایندگی درمجلس ، برای رسیدن به اهداف خود،دنبال راه های شعارگونه ،غیر کارشناسی ،عوامانه وغیر قابل دسترس می روند. این گونه ادعاها دستاوردی نداردکه هیچ ،بلکه باعث سردر گمی افراد، اتلاف منابع و .... می شود".

 ازآنجایی که طرح ایجاد فرمانداری ویژه توسط حسین نیازآذری -نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی- مطرح شد ، نکاتی چند جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می شود.

البته موارد مطروحه نظر شخصی نگارنده به عنوان یک شهروند بابلی است و هیچ ارتباطی با برادرم که نماینده مردم شریف بابل است،ندارد.

 1-از یک کارشناس محترم استانداری با بیست وپنج سال سابقه کار بعید بود بدون شناخت کافی به مسوولانی که برای پیشرفت زادبوم خود دغدغه دارند ، اتهام "عوام زدگی" بزند؛ ضمن آنکه سیاست ها ، برنامه ها ، تصمیمات و اقدامات هر فرد حقیقی و حقوقی قابل نقد وبررسی است،اما استخدام ادبیات توهین آمیز و قضاوت یکسویه روش درستی نیست.

 شاید مسیر تامین مطالبات مردم حوزه انتخابیه به مذاق شما خوش نیاید یا روش او متفاوت با سلیقه تان باشد، اما تحت هیچ عنوان نماینده شریف بابل به دنبال عوام فریبی نیست. چرا که ایشان در طول ایام تبلیغات انتخاباتی یک وعده فردی یا گروهی وحتی منطقه ای نداده است که حالا بخواهد در مقام اجرای وعده ها برآید.

 2- یکی از چالش های اساسی توسعه در کشور ما تناقض در سیاست های اعلامی و تصمیمات اعمالی دستگاه های اجرایی است که منجر به توزیع ناعادلانه امکانات ، اعتبارات و فرصت ها شده است،چه آنکه به استان مازندران که می رسند ضابطه و دستورالعمل ملاک می شود ولی وقتی نوبت اصفهان(!)می شود هزار و یک علت سرهم می کنند تا تخصیص منابع صورت گیرد.

 3- همشهری خوب ما مصادیق متعددی را درکشور سراغ دارند که خارج از ضابطه و سیاست های اعلامی به فرصت های فراوانی دست پیدا نموده اند که تقسیمات کشوری محل سکونت برخی مقامات ازجمله شهرستان شدن شهری با جمعیت اندک در استان سمنان نمونه ای از آنهاست ، لذا فرمانداری ویژه شدن شهرستان بابل دور از دسترس نیست!

4- اگرنظام توزیع منابع و فرصت ها در کشورکارشناسی، منطقی ، سیستمی و عادلانه باشد کسی دنبال راه های میانبر نمی رود و رفتن راه های میانبر به منزله بی توجهی به اقدامات کلان و زیربنایی نمی باشد،چه آن که نماینده بابل در انتخابات با شعار گام های زیربنایی و اهتمام به کارهای سخت و بلندمدت رای گرفت.

 5-به نظرمی رسد جناب صادقی لاریمی تحت تاثیر آب و هوای اصفهان مقاله نوشت و هنوز در زادگاه خود فعالیت اجرایی نداشته که ببیند در کشور ما کارکارشناسی ،بخشنامه ها و شاخص ها بعضی مواقع برای تریبون ها و مصاحبه ها مصرف دارد(!) و می شود در بدترین شرایط اعتباری از آب هم کره گرفت؛به نحوی که نظام توزیع اعتبارات و ارائه تسهیلات چنان ناعادلانه هست که مقامات معاونت برنامه ریزی در فصل بودجه برای استان هایی چون اصفهان معجزه می کنند ولی در کارگروه ها نسخه های کارشناسی برای استان ما می نویسند.

برادر عزیز! ما هم با ادبیات قشنگ وشکیل آمایشی ، انواع برنامه ریزی ، بودجه ریزی ، قانون برنامه ، اسناد بالادستی و توسعه آشناهستیم،اما واقعا در عمل به مباحث کارشناسی توجه کامل می شود؟ یا می توان با لابی گری و انواع ترفند ها و کلاه شرعی مقامات ملی را مجاب کرد واز آنها اعتبار و امکانات گرفت؟

 6- بنده هم با نظر جناب صادقی لاریمی در توانمندسازی واحدهای شهرستانی از طریق افزایش اختیارات موافقم ،اما ارتقای ساختاری به فرمانداری ویژه نیز یکی از راه های افزایش اختیارات دستگاه های اجرایی شهرستان است.

ازطرفی فرمانداری ویژه انسجام تقسیمات جغرافیایی بابل را تثبیت می کند و با ارتقای ساختاری و سازمانی بخشداری های تابعه برخی منویات درون شهرستانی و اراده های استانی ( پیگیری مطالبات اجرایی در مرکز استان) شهرستان بابل تامین می شود.

لذا باید به استحضار مخاطبان فهیم برسانم که پشت سر درخواست فرمانداری ویژه ادله های قانونی، منطق و دغدغه های کارشناسی نهفته است و مشاوران دانشگاهی ووزارت کشوری نماینده با سال ها تجربه کاراجرایی بی گداربه آب نمی زنند.

 وخود نماینده ای با هشت سال مسوولیت بخشداری و فرمانداری وسال ها مدیریت عالی در پایتخت بی اطلاع از قوانین و مقررات نیست.

7- طرح فرمانداری ویژه برای بابل هدفی درجهت تامین مطالبات حوزه انتخابیه است و به دنبال تضییع حقوق وکسر منافع هیچ شهری نیست.

ایمیل نویسنده:(irajniaz@yahoo.com)


  • پنجشنبه 19 مرداد 1391-0:0

    شهرستان امیر کلا .تنها راه پیشزفت امیر کلا

    • ایرج نیازآذری پاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 14 مرداد 1391-0:0

      ضمن تشکراز دغدغه های جناب صادقی لاریمی برای توسعه زادبوم. نگارنده همواره از جریان نقد استقبال نموده واز جنابعالی که دلسوزانه به تحلیل مسائل استان می پردازید سپاسگزارم. من هم مثل شما دغدغه پیشرفت استان را دارم والبته با شیوه متفاوت!. شما می توانید در وبلاگ متن 90 بیشتربادیدگاه های من آشنا شوید.
      قطعا فرمانداری ویژه تنهاراه توسعه نخواهد بودو استان ما ظرفیت های بالایی برای پیشرفت داردکه باید دررسانه ها ، مراکز علمی و دستگاه های اجرایی مورد مطالعه قرار گیرد . مشفقانه از نقدهای آن بردار دلسوز برای ایفای رسالت حقوقی و انجام وظایف استفاده می نمائیم.

      • جهت اطلاع برادران نیازپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 14 مرداد 1391-0:0

        دفاع از برادر حق انسانی و طبیعی شماست چون هیچ گالشی نمی گوید دوغ من ترش است ودر اینصورت مردم باید تشخیص دهند گالش راست می گوید یادروغ ما در بابل بودیم وهستیم وشعار ها ووعده های کاندیداها را شنیدیم مردم دارای بصیرت کافی هستند توبرو خود راباش

        • بهمن صادقی لاریمیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 14 مرداد 1391-0:0

          فرمانداری ویژه صرفاتوسط نماینده محترم بابل مطرح نشده از طرف دیگران هم مطرح شد شما از کل مقاله صرفا به یک کلمه عوامفریبانه گیر دادید،متاسفانه بقیه موارد را ندیده گرفته یا گزینشی انتخاب کردید. خوشبختانه درکشور نقد منصفانه بر رئیس جمهور محترم هم گناه نیست،اینگونه که شما واکنش نشان دادید راه هرگونه نقد و نظر را خواهید بست .اما آنچه از اصفهان شنیدید و از امکانات گفتید مثل همان آواز دهل شنیدن از دور خوش است را تداعی میکند(درون اما رٍ بکشته بیرون مردمٍ). برادر ارجمند ساختار اداری ایران به علت تمرکز گرا بودن سیستم اجرایی کشور در همه جا ی کشوریکسان است به عنوان نمونه ،بیش از هفتاد درصد اعتبارکشور ملی و در تهران تصمیم گیری میشود و ما در استان روی حدود پانزده درصد آن باهم دعوا میکنیم، لطفاراه نقد را نبندید هرچند خوشایند ما نباشد، شما حتما مطلع هستید و حتما هم از رسانه ها میخوانید که چقدر مسئولین،مردم ،و...درمازندران انرژی خود را صرف کارهای حاشیه ای میکنند، درهمین چند سال گذشته چند پروژه رویایی یا خیال پردازانه برای مازندران پیشنهاد شده و هیچکدام عملی نشدند؟ حرف بنده این بود که کارهای مهمتر و اساسی تر در مازندران بر زمین مانده است اما هنوز عده ای توسعه و آبادانی را برای محل خود یا زادگاه خود میخواهند ،بنده بارها از مردم خوب بابل و پشتکار آنها و...در مقاله هایم به نیکی یادکردم .درست است در اصفهان کار میکنم ولی از اوضاع استان مازندران بی اطلاع نیستم ، همیشه ودر تمام این دوران ارتباط تنگاتنگی داشته و دارم ،مقاله ام صرفا بیان یک دیدگاه بود وطرف مقابلم یک فرد یا شخص خاصی نبود

          • جمعه 13 مرداد 1391-0:0

            شاید مسیر تامین مطالبات مردم حوزه انتخابیه به مذاق شما خوش نیاید یا روش او متفاوت با سلیقه تان باشد، اما تحت هیچ عنوان نماینده شریف بابل به دنبال عوام فریبی نیست. چرا که ایشان در طول ایام تبلیغات انتخاباتی یک وعده فردی یا گروهی وحتی منطقه ای نداده است که حالا بخواهد در مقام اجرای وعده ها برآید.
            --------------------
            آقا ایرج قبل از اذان این مطبل رو نوشتی ؟ یعنی روزه بودی ؟

            چرا دروغ میگی آقا ؟ میخواهید سند و مدرک بیارم که در ایام انتخابات نه تنها حسین نیاز . بلکه همه نمایندگان وعدههایی هم برای جذب رای و هم برای انجام کار و آبادانی میدهند ، شما از چه رو و با چه هدفی این حرفها و نقد غیر اصولی و ناسیونالیستی و فمیلیستی را بیان میکنید ؟ مردم برعکس خیلی ها میفهمند و شعور دارند !!! صرفا جهت اطلاع

            • جمعه 13 مرداد 1391-0:0

              بابل با جدایی شهرستان امیرکلا و شهرستان بندپی می تواند تا حدودی مشکلاتش را رفع کند و از این فلاکت و بدبختی نجات پیدا کند بخاطر لجبازی فلان آدم غیرمسئول نمی توان بیش از این عقب ماندگی بابل رو ادامه داد بدابحال مردم بدبخت بابل که عده ای مثلا نماینده و سخنگوی اونها هستند که دارند تیشه به ریشه بابل نگون بخت می زنند.

              • پنجشنبه 12 مرداد 1391-0:0

                آقاي نياز اذري حالا فرض كنيم شما بتواني براي بابل بودجه اخداث فرودگاه بگيري چه بدرد عامه مردم مي خورد ؟ نميشه همش به فكر چارتا تاجر يا استاد دانشگاه بود و چنين بودجه سنگيني صرف اين كار كرد.

                • چهارشنبه 11 مرداد 1391-0:0

                  آقا نیاز بهتر است با اجازه رئیس... در این شهر بابل به دو شهرستان مبدل شود

                  • چهارشنبه 11 مرداد 1391-0:0

                    خدا نکنه آدم برادر نماینده مورد نقد باشه

                    • چهارشنبه 11 مرداد 1391-0:0

                      چون دیگران کار غلطی را انجام می دهند پس ما هم .................عجب استدلالی آقای نیاز!!!!

                      • شهروند بابلی از تهرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        چهارشنبه 11 مرداد 1391-0:0

                        باید از نقد مطالب استقبال کرد و به قول بزرگ و عزیزی که این روزها شاید نام بردن از او که خدوم بود و وارسته و بزرگوار کمی دشوار باشد، بگذارید از ما انتقاد کنند تا انتقاد سازنده تبدیل به یک فرهنگ شود.
                        مطالب یادداشت آقای ایرج نیازآذری باعث شد تا مطالب آقای بهمن صادقی لاریمی را امروز مطالعه نمایم و بدون حب و بغض باید عرض نمایم آنگونه که آقای نیازآذری یک قسمت کوچک را برجسته کردند و به نقد آن مشغول شدند یعنی دفاع از نماینده محترم شهرستان اسنتباط نادرست از پیام اصلی متن را به ذهن متبادر می کند. زیرا مطلب آقای صادقی لاریمی در نقد ضرورتهای مطرح شده برای فرمانداری ویژه و چارچوب قانونی بوده است در حالیکه آقای نیازآذری این اقدام را از ابعاد خاص غیر رسمی درای برجستگی و ویژگی معرفی نموده اند.
                        به هرحال آنچه مسلم است استان مازندران دردمندانه با اقدامات و فرمایشات ناشیانه زیادی مواجه می شود که حقیقتا هیچ فایده ای برای مردم ندارد.
                        ضمنا نماینده محترم شهرستان بابل انسان بسیار ارزنده ای هستند و با ادبیات اداری کشور آشنا هستند و قطعا سخنان نسنجیده و غیرکاربردی به کار نخواهند برد و تنها امید پارلمانی بابل در این دوره ایشان هستند زیرا هم به کمیسیون تخصصی مورد نیاز مازندران وارد شدند و هم در امور مربوط به وظایف کمیسیون اشراف دارند.به کار بردن واژه عوام فریبی آنهم در ماه های ابتدایی فعالیت اظهار نظری غیر منصفانه است. اما در سوی دیگر نیز این اقدام را تنها راه نجات بابل و رسیدن به حقوق مردم شهرستان و... دانستن غیر منصفانه و غیرکارشناسی است. در مجموع باید قدر آقای حسین نیازآذری نماینده محترم بابل را دانست بدون حاشیه بودن او نعمت بزرگی است و از سوی دیگر باید آقای ایرج نیازآذری تذکر داد که هر نقد کارشناسی مبتنی بر ادله بجز برخی عبارات که نمک یاد داشت هاست را نباید سیاسی و احساسی پاسخ داد.

                        • چهارشنبه 11 مرداد 1391-0:0

                          فرمانداری وِیژه نه تنها دردی از بابل را دوا نمی کند بلکه راهکاری غیرکارشناسی است آقای عزیز


                          ©2013 APG.ir