تعداد بازدید: 7844

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 16 مهر 1391-4:12

شب مازندرانی

گزارش+گزارش تصویری+حاشیه نگاری مازندنومه از مراسم افتتاحیه هفته هنر مازندران


مازندنومه،کلثوم فلاحی:آیین افتتاحیه هفته هنر مازندران،شامگاه شنبه 15 مهرماه در فرهنگ سرای نیاوران تهران برگزار شد.چکیده ای از اظهارنظر سخنرانان و حاشیه های این مراسم به همراه گزارش تصویری مازندنومه در زیر آمده است.

-------------------

-آیین افتتاحیه با سرنانوازی و مراسم نمادین عروسی مازندرانی آغاز شد.سالن اجتماعات فرهنگسرای نیاوران مملو از جمعیت بود و تعداد زیادی از مخاطبان ، در سه طرف سالن، ایستاده، برنامه را دنبال می کردند.

-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به عنوان نخستین سخنران قرار بود تنها خیرمقدم بگوید که سخنانش به درازا کشید و حوصله بر شد.به همین دلیل هرمز شجاعی مهر-مجری برنامه- بعد از سخنرانی کسل کننده حجت الاسلام ابراهیمی گفت:در ده دقیقه اول شنونده هم گوش می دهد و هم دل می دهد؛در ده دقیقه دوم فقط گوش می دهد و دل نمی دهد و در ده دقیقه سوم نه گوش می دهد و نه دل می دهد و شاید فحش هم بدهد!مجری برنامه از سایر سخنرانان خواست مطول سخنرانی نکنند.

-حجت الاسلام ابراهیمی گفت:هنوز یک مجتمع فرهنگی مناسب در مازندران وجود ندارد و دانشگاه هنر باید در مازندران راه‌اندازی شود.‌وی افزود: مازندرانی ها 20 میلیون ظرفیت مسافرخیزی را دارند اما آمایش فرهنگی و سرزمینی مازندران هم نباید از دست برود.

-استاندار مازندران با قدردانی از حضور هنرمندان حاضر در مراسم گفت:‌ هنرمندان مازندرانی امروز در عرصه ملی می درخشند.علی اکبرطاهایی افزود: از حسینی وزیر ارشاد و مشایی باید تقدیر کرد چراکه  مشایی در دورانی که میراث فرهنگی را مدیریت می کرد گام های اساسی در عرصه فرهنگ برداشت.

-وی گفت:‌از کیوس گوران که امروز در جمع ما نیست تشکر می کنم اما این شاعر پرتوان مازنی، با احیای ادبیات مازنی همواره در میان ما است و عنصر موثر در فرهنگ و زبانی مازنی با زبان شعر است.طاهایی با تشکر از فرهود جلالی افزود:‌ او خادم هنر و فرهنگ مازندران برای مازندرانی ها است.

-پس از سخنان استاندار سید عبدالحسین مختاباد به همراه نی جمشید قلی نژاد قطعاتی از موسیقی مازندرانی را اجرا کردند.پس از پایان اجرا به درخواست حاضران مختاباد و قلی نژاد دوباره به اجرای چند قطعه شاد مازندرانی از جمله آهنگ معروف گل نسا پرداختند.در پایان نیز به درخواست مجری برنامه برای بار سوم روی صندلی نشستند و تصنیف تمنای وصال را اجرا کردند.

-مختاباد گفت:جز ردیف جلو که مسئولان قرار دارند و مشکلات مملکت را حل می کنند، همه شما دارید با موسیقی حل می شوید.(خنده حاضران)

-وزیر ارشاد گفت: در مدتی که وزیر ارشاد هستم بارها در شهرهای مازندران حضور یافتم  و مازندران به اندازه برخی کشورها افتخارات و مشاهیر دارد.

-سید محمدحسینی اظهار داشت:‌در خصوص بزرگان این دیار کارهای خوبی انجام شده و استاندار مازندران چهره فرهنگی است و بزرگداشت بسیاری از این بزرگان را داشتیم که به نسل جوان معرفی شوند.

-او تصریح کرد:‌ به عنوان شهروند افتخاری در خدمت مردم مازندران هستیم و امیدوارم هنرمندان ما بتوانند آداب و سنت ها را حفظ کنند و این هفته های هنری تابلویی از زیبایی های استان هاست.

-حسینی با بیان اینکه در خدمت هنرمندانی که روح تعهد را در مردم می‌دهند هستیم، گفت:‌رهبری مازندرانی ها را پیشرو و پیشگام در همه مسائل می دانند.

-در پایان مراسم از ده چهره هنری مازندران از جمله احمد طاهرپور،خسرو معصومی،منوچهر ستوده،علی اصغر جهانگیری،عبدالحسین مختاباد،هرمز شجاعی مهر،فردوس حاجیان،علی عمرانی و داود رشیدی قدردانی شد.

-تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله:هادی حسینی،سید رمضان شجاعی،علی اکبر ناصری و حسین نیازآذری در جلسه حاضر بودند.

-احمد ناطق نوری نماینده سابق نور  و محمودآباد کنار استاندار نشسته بود که با ورود عبدالوحید فیاضی-نماینده کنونی-فوری سالن را ترک کرد.

-برخی از چهره های مسئول در دوره اصلاح طلبان از جمله داود کشاورزیان-استاندار اسبق مازندران- و دلاور بزرگ نیا-مدیر کل اسبق ارشاد و گردشگری مازندران-نیز در مراسم حضور داشتنند.

-در محوطه فرهنگسرا چندین غرفه برپا شده که در آن لباس های محلی،ابزار سنتی و کار مردم مازندران،مطبوعات،مشاهیر،غرفه آثار موسیقی و کتاب و...در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است.

-ویژه نامه هفته هنر مازندران در قالب یک مجله 52 صفحه ای،حاوی چندین مقاله و یادداشت و گفت و گو پیرامون فرهنگ و هنر و تاریخ مازندران که به همت تیم مازندنومه تهیه و تدوین شده،در هزار نسخه چاپ و بین حاضران توزیع شد.

-هفته هنر مازندران که از 15 مهرماه آغاز شده تا 19 مهر ادامه دارد.ساعت بازدید 10 صبح تا 8 شب و مکان آن فرهنگسرای نیاوران تهران است.


  • آملی ریکاپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 18 مهر 1391-0:0

    گزارش خوب وجامع بود لاکن در بیان اسامی تقدیر شدگان نام آقای فریبرز زرشناس استاد نقاشی که اهل آمل هستند ودرآن مراسم تقدیر بعمل آمده نامی برده نشده لطفا اصلاح بفرمائید

    • نان فرهنگ بکام سیاست؟!!پاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 16 مهر 1391-0:0

      قصه پردردی است این حدیث!کز هرزبان که بشنوی نامکررست!!

      • يکشنبه 16 مهر 1391-0:0

        مشایی تقدیر بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!


        ©2013 APG.ir