تعداد بازدید: 3884

توصیه به دیگران 3

جمعه 26 آبان 1391-14:0

گرفتار خشم طبیعت شده ایم-احمدی لاشکی

نماینده نوشهر و چالوس گفت:طبیعت فریاد خشم آلود خود را در قالب سیل و زلزله و سایر بلایای طبیعی به نمایش می گذارد/مردم مشکلات فراوانی مانند بیکاری جوانان، تحریم ها، گرانی و تورم را تحمل می کنند اما قرار نیست،ضعف های مدیریتی مسئولان را نیز تحمل کنند/در سیل اخیر بیش از ۲۵۰۰ خانوار متلاشی شده اند.


مازندنومه:قاسم احمدی لاشکی-نماینده مردم نوشهر وچالوس در مجلس-در نطق میان دستور خود به انتقاد از عملکرد مدیریت استان در قضیه سیل اخیر نوشهر و چالوس پرداخت.نطق این نماینده را دفتر ارتباطات مردمی احمدی لاشکی برای ما ارسال کرده که برگزیده آن در زیر می آید:

* مسئولان باید به صورت کارشناسی شده از هزینه های هنگفت و چندین باره ناشی از وقوع سیل و هدر رفتن سرمایه ها و تحمیل هزینه های ناخواسته جلوگیری کنند.

 *استان مازندران با حدود ۲۴ هزار کیلومتر وسعت سالانه بیش از ۷۰۰ میلی متر بارندگی را تجربه می کند که کمتر از ۵ درصد آن توسط سدها و بندها مهار می شود و مابقی آن به هدر می رود و بعضاً موجب خسارت به مردم می شود.

* سؤال ما این است که چرا استان مازندران در فصل تابستان با بحران کم آبی مواجه است و در بهار و پاییز با مشکل سیل روبرو است؟

* در بارش روز ۲۲ آبان ماه امسال ۱۷۲ میلی متر بارندگی در نوشهر و چالوس بارید که نتیجه آن واقعه تلخ سیل برای چندمین بار است.

* سیل کلاردشت، میاندرود، نکا، بهشهر و تنکابن و همچنین سیل اخیر نوشهر و چالوس در کنار تمام مسائل و مشکلات نکات پنهانی را در لایه های خود دارد که توجه به آنها می تواند راهگشا باشد. چرا با وجود جنگل انبوه در استان مازندران به دلیل چند ساعت بارندگی مورد هجوم سیلاب های ویرانگر قرار می گیریم؟

* برخی از افراد با هدف سودجویی از جنگل و با قطع درختان قطور و حتی تجاوز به دامنه جنگل ها موجب بر هم خوردن تعادل اکو سیستم طبیعت شده اند و این گونه است که طبیعت فریاد خشم آلود خود را در قالب سیل و زلزله و سایر بلایای طبیعی به نمایش می گذارد.

* آیا واقعاً نمی توان با یک بار سرمایه گذاری برای انجام تحقیقات دقیق و علمی در مورد چگونگی پیشگیری از وقوع سیل اقدام عملی انجام داد؟

*حفظ، احیا و صیانت از جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی و رودخانه ها و برنامه ریزی دقیق شهرداری ها و بخشداری ها در حوزه ساخت و سازها به صورت کارشناسی شده از هزینه های هنگفت و چندین باره ناشی از وقوع سیل و هدر رفتن سرمایه ها جلوگیری می کند.

*امروز مردم مشکلات فراوانی مانند بیکاری جوانان، تحریم ها، گرانی و تورم را تحمل می کنند اما قرار نیست این مردم ضعف های مدیریتی مسئولان را نیز تحمل کنند.

* در سیل اخیر نوشهر و چالوس بیش از ۲۵۰۰ خانوار متلاشی شده اند،ساختمان و لوازم منزل این خانواده ها از بین رفته است و بسیاری از آنان در منازل بستگان خویش به سر می برند.

* برخی از دانش آموزان شهرستان های نوشهر و چالوس به دلیل نداشتن لباس و لوازم التحریر به مدرسه نمی روند هر چند که تعداد آنان محدود است.


  • امیر حسین الیان پاسخ به این دیدگاه
    پنجشنبه 8 آبان 1393-12:29

    اقای دکتر احمدی واقعا از زحمات شما واسه منطقه ممنونیم . اشاره به دوست عزیزی که گفت دنبال بودجه باش فکر کنم در این کشور زندگی نمیکنه وضع دولت رو نمیدونه دکتر احمدی از تلاشی برای رفاه مردم این منقطه دریغ نمیکنه . اما اگر استان جدا شود بودجه هم بهتر به منطقه میرسد.

    • يکشنبه 28 آبان 1391-0:0

      غرب استانی جان! من فقط توصیه ای نمودم جهت کمک به حل مشکلات مردم مازندران، وگرنه بنده نه ضرری از جدایی بعضی شهرستانها از مازندران میکنم نه سود چون من سالی چند بار میام ساری اونم برای سرزدن به اقوام و بهره بردن از طبیعت زیبا و بی مثال ساری، توصیه به نماینده عزیزتون کردم دست از سیاسی بازی بکشن و دنبال حل مشکلات استان باشن

      • يکشنبه 28 آبان 1391-0:0

        در کشورهای پیشرفته جهان مسئولان و متخصصان نخست به فکر زیر بنانها، زیر ساخته ها یعنی در درجه اول به فکر فاضل آب و کانال سازی و لوله کشی آب و گاز رسانی و ... هستند، و بعدا آپارتمان های ضد زمین لرزه و فضای سبز و پارک ها را می سازند و به دست با کاران و بیکاران و بیماران و معتادان می دهند، اما در کشور ما نخست خانه های خشتی و گلی با هزار بدبختی در همان مسیر های سنتی بدون هیچ نظارتی ساخته می شود و سپس مسئولان به فکر آب و گاز و فاضل آب و کانال و جاده سازی می افتند!!! بنگرید کدامیک دلسوز ترند وبه فکر ملت و مملکت خودشان هستند؟!

        • غرب استانىپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 27 آبان 1391-0:0

          حسين آقا سعى نکن اينجا هم اين بحثو پيش بکشى. اتفاقا به هر دليلى که فکرشو بکنى بايد به دنبال جدايى باشه. اين کارش مورد تأييد 99 درصد مردم غرب استانه ( اگر نگيم 100 درصد ). متأسفم که شما فقط به دنبال حفظ مثلا بزرگى مثلا مازندرانتون هستيد و پاى همچين خبرى درباره آلام سيل زدگان هم دست از اين تعصبهاى بيجا و کورکورانه برنميداريد.

          • شنبه 27 آبان 1391-0:0

            اویش وای ایخ آقای نماینده هم یه چیزی میگه آ. آخه شوما کجا دیدن طبیعت خشم داشت باشه. کور بشن آدما جنگلا رو نبرن. حالا همین نماینده اگه فردا هوای یک شرکت بهره بردار رو گرفت که فلان قطعه رو بدین او برداشت بکنه چی؟ یادمه اون یک نماینده اصرار داشت تنها باغ گیاهشناسی نوشهر رو از دور خارج بکنه و درختاشو ببره و اونجا رو یک جاده بزنه که به درد کشتی رانی و اینا بخوره. حالا اگه اینکار رو می کرد آیا کسی گیر میداد که نماینده باعث سیل شده؟ کسی نقطه ضعف خودشو که نمی بینه که گاهی نماینده تمام هیکلشو خرج یه پیمانکار می کنه که دفعه بعد هزینه های کاندیداتوریشو بده. واقعاً که ایش.

            • شنبه 27 آبان 1391-0:0

              آقا لاشکی بجای دنبال جدائی از استان باشی دنبال گرفتن بودجه واسه مناطق سیل زده باش برادر عزیز

              • شنبه 27 آبان 1391-0:0

                از زمانی که این آقای استاندار منصب صدارت را تصاحب کردما جزء سفر خارجی و قول و وعده چیز خاصی ندیدیم فقط می گوید آقای مشائی مظلوم است و.....وبعدهم معاون سیاسی چند وقتی است که اصلا" حرف نمی زند ودر گذشته اگرچه وعده هایش به سرانجام نرسید ولی نقطه امیدی در کوتاه مدت در مردم ایجاد می کرد...خلاصه بنظرم مردم خودشان باید بمثل اوائل انقلاب آستین ها را بالا بزنند وبهمدیگر کمک کنند تا مشکلات بر طرف بشود ... و انشاء بدلیل اینکه بچه مسلمان هستند به عاقبت و آخرت هم فکر می کنند.

                • شنبه 27 آبان 1391-0:0

                  یادم میاد در سیل نکاء یک مدیری با کتک وشلوار اتو کشیده وارد جلسه اتاق بحران فرمانداری نکاء شده بود مهندس کشاورزیان استاندار اسبق بعنوان رئیس جلسه با لباس معمولی و باچکمه حضور داشت تا این مدیر را دید گفت از همان راهی آمدی برگرد تو به درد کار صحنه ایی نمی خوری مردم در بحران و بی غذائی و بی خانمانی بسر می برند و جنابعالی با این شکل و شمایل می خواهی بحران به پیش ببری .... القصه وضعیت کنونی ما راببین مدیران ما وقتی حادثه سیل بهشهر و نوشهر وچالوس را ملاحظه نمودند چه برخورد انسان دوستانه بخرج دادند حتی نخواستن پوشش ظاهری خود را تغییر دهند شما لااقل ببینید این رهبر فرزانه نظام را در حادثه بم ویا آذربایجان را که چگونه عاشقانه در صحنه حضور پیداکرد و موجب دلگرمی هموطنان ماشده اند خدا عاقبت شما ومارا بخیرکندآمین

                  • مومنی کناریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    جمعه 26 آبان 1391-0:0

                    مقداد نجف نژاد نماینده مجلس/ کجائید سد غیره کارشناسانه ای که شما کلنگش را زده اید فریدونکناریها را بی خانمان کرد.


                    ©2013 APG.ir