تعداد بازدید: 2753

توصیه به دیگران 2

شنبه 25 آذر 1391-19:34

خانه تکانی در فوتبال مازندران/بهروان می ماند یا می رود؟!

درباره انتخابات هیئت فوتبال مازندران/برای برون رفت از این شرایط باید در هیات فوتبال مازندران خانه تکانی شود و اجازه داده شود افرادی با روحیه جدید،توان مضاعف و برنامه های تازه پا به میدان بگذارند و مدیریت ورزش از انحصار و انقیاد چندین سالانه خارج شود.


مازندنومه،یادداشت کاربران:انتخابات دوره جدید هیات فوتبال استان مازندران اواخر دی ماه 1391 در قالب تشکیل مجمع عمومی و با حضور ارکان قانونی مجمع برگزار می شود.

در حال حاضر غلامرضا بهروان -بازنشسته آموزش و پرورش- مسئولیت هیات فوتبال استان مازندران را بر عهده دارد.

او از سال 1372 این سمت را بر عهده دارد ، یعنی مدت 20 سال! برای دوره جدید هم بهروان نام نویسی کرد.

 38 نفر در مجمع عمومی انتخابات حق رای دارند که از این تعداد 19 نفر رؤسای هیات فوتبال شهرستان های مازندران هستند.

در فهرست ثبت نام شده ها علاوه بر نام رییس فعلی،نام برخی از چهره های جدید وجود دارد. به این اسامی خوب توجه کنید: حسین مکارمی،هادی خلردی،حمید رسولی ساروی،ابوالفضل خواجه محله کیاسری، حامد ابراهیمی، حسن کیومرثی، غلامرضا بهروان و عادل روحی.

 از این افراد در حال حاضر بهروان ( رییس)، محمد هادی خلردی (نائب رییس)، حمید رسولی ساروی (دبیر هیات) و حسن کیومرثی(مسئول کمیته فوتبال ساحلی) هستند.

بهروان علاوه بر ریاست هیات فوتبال استان،عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ است.

رکود ورزش فوتبال و ناکامی این رشته پرطرفدار در مازندران از جمله سقوط های پیاپی تیم های مازندرانی در لیگ های کشوری و مهاجرت فوتبالیست های مازندرانی به سایر نقاط کشور،بی توجهی به رشد این ورزرش در روستاها،به کارنگرفتن از ظرفیت های علمی و کارشناسی فوتبال در استان،پیگیری نکردن جدی نسبت به ساخت، توسعه و تجهیز استادیوم های ورزش فوتبال،گسترش رابطه سالاری به جای شایسته سالاری، تعدد مسئولیت و نبود وقت کافی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات فوتبال استان، توزیع نامناسب اعتبارات این هیات در سطح استان،رکود و سقوط پیاپی تیم ها در مسابقات معتبر و رسمی به خصوص بحران های به وجود آمده برای تیم های مطرحی چون نساجی،صنعت،شموشک،مقاومت و در سایر رده های سنی و ... باعث شد که انتقادات زیادی از عملکرد بهروان در سطح محافل ورزشی و رسانه ای مطرح شود.

 به نظر می رسد برای برون رفت از این شرایط باید در هیات فوتبال مازندران خانه تکانی شود و اجازه داده شود افرادی با روحیه جدید،توان مضاعف و برنامه های تازه پا به میدان بگذارند و مدیریت ورزش از انحصار و انقیاد چندین سالانه خارج شود.

 عادل روحی که مشاور فرهنگی معاون سیاسی امنیتی استانداری و دارای توانمندی علمی و فنی ورزشی است می تواند گزینه ای مناسب برای تصدی این مسئولیت باشد.

 از حسین مکارمی نیز به عنوان یکی از پیشکسوتان ورزش فوتبال در مازندران،مربی و مدرس دانشگاه و مرد صریح الهجه و با پیشینه ای روشن که تسلط کافی به زبان روز ورزش دارد می توان به عنوان چهره ای تحول آفرین در ورزش فوتبال یاد کرد.

 انتظار می رود که با دخالت نکردن مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و درک واقعیات امروز ورزش استان مازندران،سکان هدایت فوتبال استان مازندران به دست چهره ای جدید و تازه نفس بیفتد تا شاهد پویایی و درخشش بیشتر این ورزش در استان باشیم.

حدود 20 سال است که بهروان در این سمت حضور دارد و به نظر می رسد زمان زیادی برای مانور دادن و اعمال مدیریت است و خود او باید فضا را برای ورود نیروهای جدید فراهم آورد.

اعضای مجمع نباید درگیر روابط شخصی و عاطفی و ملاحظات دیگر شده و بکوشند فارغ از وعده ها و حمایت ها و در فضایی آینده نگرانه و با رعایت مصالح ورزش استان و منافع مردم ورزشکار و ورزش دوست استان مازندران دست به یک انتخاب احسن بزنند و رییس کنونی استان بهتر است که در گستره ملی تجربیات خویش را به کار ببندد.


  • اداره كل ورزش و جوانانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

    به نظر بنده بايد مديركل جديد ورزش فكري به حال هيات هاي دون برنامه كه تنها هيات يك شهرستان به خصوص ميباشند و تمام امكانات و برنامه ها در شهرستان متعلق به فرد توزيع و برگزار مي نمايند سكنه هياتهاي كه روح عدالت در انها مرده رشد متناسب و عادلانه و متوازن ورزش در همه استان را در نظر نمي گيرند.به گواه همه جامعه ورزشي بيشترين اعتبارات و امكانات در سالهاي اخير جهت توسعه ورزش روستا اختصاص داده شده است وليكن مسئولين مربوطه استاني از توزيع منطقي و عادلانه و كارشناسي پرهيز نمايند.

    • مربي فوتبال-غ- تهرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

      با توجه به مقوله جوان در ورزش استان و نگاه مثبت مدير كل ورزش استان گزينه جوان عادل روحي مناسب است

      • دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

        دخالت دو نماينده مثلا ورزشي وحشتناك است احتمالا در مجلس كاري ندارند

        • کارمند اداره کل ورزشپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

          قابل توجه دوست ورزش یا ورزش دوست : کامنت پایین متعلق به بنده است که امروز در اداره کل و جلسه آن حضور داشتم که به مدیرکل گفته شد مدیر... بجای انجام دادن وظیفه اصلی خود او را جو برداشته و به دلیل نزدیک بودنش به یک نماینده برای خودش به فکر تغییر این رییس اداره و آن رئیس اداره است .افتاد؟؟

          • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

            رئيس ورزش قائم شهر علاوه بر... يكي از نمايندگان . با مديريت اش ...

            • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

              در خصوص گفته های کارمند اداره کل ورزش بایستی گفت : کاملا درست است چون تغییر بایستی در داخل هیات فوتبال باشد اما در خصوص مسئول اداره ورزش قائم شهر یک جمله اینکه...

              • کیانی محمدرضا - لفورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                بهروان به خودش آنتی ویروس نصب کرده . هیچ وقت شکست نمیخوره. مگه ندید با .جود کارنامه ... در مازندران پای به تهران گزاشت و پست بالاتر هم گرفت. مگه مازندران کم فوتبالیست داره . چرا نباید یک تیم در لیگ برتر داشته باشیم؟ بیشتر ستاره های فوتبال ایران مازندرانی هستند اما افسوس از یک تیم در لیگ برتر. آقای بهروان ترمز دست و بکش. جاده لغزندست

                • دوستان ورزشپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                  اولا مطلب بالا از سوی کارمندان زحمتکش اداره کل ورزش و جوانان نبوده و ثانیا" به نظر میرسد مطلب فوق از سوی یکی از مسئولین هیئت های ورزشی استان میباشد که یک سایت شخصی به نام رو به شادی را اداره می نماید و نظر گذاشتن و کامنت گذاشتن را به راحتی میداند و قصد تخریب چهره مسئولین زحمت کش و پرتلاش داشته و همچنین قصد سهم خواهی و مقاومت بر تغییر یک رئیس هیئت شهرستانی ضعیف و کم کار را دارد.

                  • ورزش دوست پاسخ به این دیدگاه 0 0
                    يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                    با سلام، برکناری روسای هیات هم کار نمایندگان است ؟ چه حوصله ای دارند بخدا .
                    رئیسی که برای ابقا باید التماس کند از نمایندگان ، چطور می تواند برای مردم خدمت کند .

                    • داور بين المللي - تهرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                      عادلروحي گزينه خوبي است اگر راي دهندگان انقلابي در اين انتحابات انجام دهند مافياي فوتبال مازندران شكست ميخورد

                      • کارمند اداره کل ورزشپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                        مطلبی جالب عنوان شد اما واقعیت آنکه رقیب و یا فرد توانمندی که بتواند مشکلات فوتبال را حل کند در مقابل بهروان دراین لیست وجود ندارد زیرا هیات فوتبال مازندران به واسطه کمتر بودن بهروان و عدم مدیریت صحیح رسولی به عنوان دبیر و خلعردی به عنوان نایب رئیس افرادی دیگر برای خودشان مافیا تشکیل داده اند که باور بفرمایید کندن آنها مشکل تر از تغییر رئیس هیات است . به طور مثال با توجه به ورود دو نماینده سیاسی مجلس در ورزش استان و باج خواهی از ... مطمئناً در آینده فشار های انان برای ورزش آسیب پذیر خواهد بود که مقابله رسانه ها می تواند ضمن برگزاری مجمع های سالم ورزش مازندران را به جایگاه اصلی خود برساند . و بطور مثال تغییر بعضی از روسای هیات های شهرستان بخصوص در ... را می توان نام برد و رئیس اداره که در زمان پریچهره بیشترین سنگ اندازی را در عدم موفقیت سعادتمند در باشگاه نساجی داشت اکنون غلام حلقه به گوش یکی از نمایندگان این شهر شده است تا به واسطه او بتواند در مسئولیت خود به عنوان رئیس اداره ورزش حفظ بشود که هیات اسکیت ، کشتی و روستایی از این هیات ها هستند که با فشار نماینده و اطرافیانش قصد تغییر را دارند .


                        ©2013 APG.ir