تعداد بازدید: 2261

توصیه به دیگران 20

سه شنبه 7 خرداد 1392-13:38

در روی همان پاشنه می چرخد/نمایندگان مردم یا نمایندگان بین مردم؟

به بهانه 7 خرداد ماه،یک سالگی مجلس نهم/ با مروری بر سخنان نمایندگان استان در رسانه ها، بیشتر گزارش پیگیری امور اجرایی مسائل حوزه انتخابیه آنها را می توان دید که نشان می دهد این در بر همان پاشنه تکراری می چرخد و در عین تلاش و کوشش فراوان در سایر امور، انتظارات ارائه عملکرد در چارچوب وظایف قانونی را به انتظاری نابجا بدل می کند.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،سیدعماد جوادی: امروز هفتم خرداد است، مجلس نهم یکساله شد. نهاد مجلس شورای اسلامی در ساختار سازمانی اداری متفاوت با سایر بخشهای نظام اداری کشور است.

سازمان اداری سایر دستگاه ها متشکل از مدیران و تصمیم گیران سطوح عالی و میانی و عملیاتی است و فرآیندهای اداری با شرح وظایف از پیش تعیین شده برای رسیدن به اهداف سازمانی تبیین و تعریف می شود.

مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از قوای مستقل جمهوری اسلامی با ترکیب 290 نفر نماینده که با رای مستقیم مردم انتخاب خواهند شد و انجام وظایف قانونی مجلس با تشکیل کمیسیونهای تخصصی و هییت رییسه و درنهایت رای همه آنها در صحن علنی مجلس مطابق آیین نامه داخلی قابل انجام است، به شمار می رود.

 آیین نامه داخلی ارتباط بین نمایندگان، نحوه اداره امور مجلس و نحوه تعیین اعضای هییت رییسه و کمیسیونهای نخصصی و شوراها و... را با رعایت موارد مصرح در سوگند نمایندگی در قانون اساسی مشخص نموده است.

 تصمیم گیری نهایی با رای گیری در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد، لذا تفاوت اساسی آن با ساختار اداری دستگاه های اجرایی، موضوع برابری رای و نظر رییس مجلس با تک تک نمایندگان بوده و رای اکثریت که ممکن است مخالف نظر رییس مجلس نیز باشد به عنوان مصوبه تلقی می شود.

نقش نظارتی مجلس با عضویت نمایندگان در شوراهای عالی و یا شوراها و کارگروه ها و کمیته های استانی و شهرستانی قابل انجام بوده و نوع حضورشان در این گونه جلسات از جنس چانه زنی نبوده، بلکه باید کنترل رعایت موازین قانونی و رعایت شاخص های تعیین شده در قوانین و مقررات و برنامه ها باشد که با پژوهش علمی دقیق می توان آنرا ارزیابی نمود.

یک پرسش: آیا نمایندگان استان مازندران در یکسال گذشته در جهت رسیدن به اهداف نهاد مجلس آن گونه که قانون برای آن تعیین نموده است اقدام خاص و قابل ارائه ای داشته اند؟

 با مروری بر سخنان نمایندگان استان در رسانه ها، بیشتر گزارش پیگیری امور اجرایی مسائل حوزه انتخابیه آنها را می توان دید که نشان می دهد این در بر همان پاشنه تکراری می چرخد و در عین تلاش و کوشش فراوان در سایر امور، انتظارات ارائه عملکرد در چارچوب وظایف قانونی را به انتظاری نابجا بدل می کند.

 از تحقیق و تفحص استانداری مازندران در مسائل کلی تا نظاره گر بودن اضمحلال دستگاه های اداری استان به دلیل روزمرگی ناشی از نبود هرگونه شاخص شایسته سالاری و باز هم ارائه آمارهای تکراری از جمله ایجاد یکصدهزار شغل، بی توجهی به تغییر کاربری اراضی ، دخالت افراد غیر مسوول در امور، وضعیت صنعت، کشاورزی و بهداشت و.... با وجود عضویت نمایندگان به عنوان ناظر مجلس در مهم ترین شورای تصمیم گیری استان یعنی شورای برنامه ریزی و توسعه استان به هم ریختگی و از هم پاشیدگی حرکت جمعی و گروهی نمایندگان استان را می نمایاند و تلاش های انفرادی که بعضا در جهت خنثی نمودن اثرات همدیگر یا سرعت در تصاحب اقدامات جمعی است، به موضوعاتی بلا اثر تبدیل شده است.

قرار گرفتن یک ساختمان در مرکز استان برای مجمع نمایندگان نمی تواند پوششی بر این ضعف ها باشد و این اقدام را می توان یک تلاش بی حاصل و البته کمرنگ نمودن نقش نظارتی و وظایف نمایندگی غیر قابل واگذاری به غیر اظهار نمود.

 حضور موثر نمایندگان استان در فصل بودجه در زمان غیر مقرر(!) یک انتظار درست و بجاست که در روزهای ابتدایی بررسی بودجه در صحن علنی درتذکر آیین نامه ای آقای کمال علیپور خنکداری نماینده محترم قائم شهر و سوادکوه کمی امیدواری برای برآورده شدن این انتظار ایجاد نموده بود؛ او در روزی که برخی از نمایندگان محترم در حال جمع آوری امضا برای تقدیر و تشکر از ثبت نام حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی بودند، در تذکرشان ایراد گرفتند که چرا وقت مجلس باید برای این گونه امور بیهوده گرفته شود و تمرکز نمایندگان در توجه به مطالب مطروحه در زمینه بودجه سالیانه به هم می خورد و باید از زمان استفاده شود تا بودجه به بهترین شکل بررسی شود.

 این سخنان موجی از شعف و شادی نسبت به احساس مسوولیت و اثرگذاری و آمادگی نمایندگان مازندران برای ارائه پیشنهادهای کاربردی و علمی و معقول در تصویب بودجه سال 92 ایجاد کرد، اما ناباورانه در همین ایام که به گفته آقای علیپور خنکداری، وقت و زمان مطالعه و تفکر و تمرکز برای بررسی بودجه است، نام خودش (آقای علیپور خنکداری) در نامه ای که با همان سیاق برای تقدیر و تشکر از اقدامات احراز صلاحیت کاندیداها تهیه شده بود و برخی دیگر از نمایندگان استان به چشم می خورد!

 امضای سایرنمایندگان مازندران ، محتوای نامه و.... مورد بحث نگارنده نیست، اما امضای جناب آقای علیپور خنکداری در ایام بررسی بودجه با تذکر ایشان سنخیتی نداشته و برخورد سیاسی دوگانه را به ذهن متبادر می کند که توصیه نگارنده نه به ایشان بلکه به کسانی است که انتظار دارند مازندران یکپارچه و پیشرفته به عنوان نمادی از استان توسعه یافته باشد دقت در انتخابات پیش رو ست. امید است.

 سال دوم مجلس نهم، نمایندگان استان حضور موثرتری داشته باشند و معرف مازندران و مردم شان با صفت انصاف و جوانمردی در همه امور باشند، خوبی های یک فرد، جمع، دولت ها و... را به اندازه آن خوبی ها و بدی هایشان را به اندازه بدی ها بتوانند تشخیص دهند و بیان کنند و بدانند نمایندگان مردم، مردم، مردم، مردم، مردم، مردم در مجلس شورای اسلامی هستند نه نماینده مجلس در بین مردم.

 ما نیز باید خود را موظف به قدردانی از زحمات همه عزیزان نماینده که برای اعتلای نظام مقدس جمهوری بدانیم و آرزو کنیم که نهادی غیر دولتی برای حضور همه نمایندگان ادوار مختلف استان مازندران با هر سلیقه و گرایش شکل بگیرد و نمادی از رفاقت و همدلی و استفاده از تجربیات یکدیگر در جهت هم افزایی مثبت و مهم تر از همه قدر دانستن این سرمایه ها و زحمات پیشینیان شود. زیرا خیلی زود همه ما پیشین می شویم و به قولی خیلی زود دیر می شود.


  • سید عماد جوادی پاسخ به این دیدگاه 4 0
    دوشنبه 13 خرداد 1392-0:0

    از اینکه مخاطبان عزیز مازندنومه ابراز لطف و محبت می فرمایند و از سر علاقمندی یادداشت حقیر را مورد عنایت قرار دادند و قابل دانستند که اظهار نظر نمایند بسیار سپاسگذارم و از مازندنومه هم که این فرصت را فراهم می نماید تا این مخاطب همیشگی سراپا تقصیر مطالبش را منتشر نماید تشکر ویژه دارم.

    به نظر می رسد با توجه به طرح مباحث مختلف توسط صابر سوادکوهی، دوستدار کمال، - ، مدرس دانشگاه، دانشجوی ساروی،قائم شهری سربلند، قائم شهری شرمنده،-، - ، - ضرورتاً بعد از انتخابات ریاست جمهوری که رسانه ها نیز حجم کارشان کمتر می شود و حوصله ها بیشتر در مورد انتظارات و وظایف و تعیین شاخص های ارزیابی نمایندگان در چند شماره مطلب کاملا علمی و دقیق را ارائه خواهم داد و به کمک نظرات همه عزیزان و مخاطبان مازندنومه و صاحبنظران به غنای آن افزوده شده و قابل استفاده برای همه خواهد بود.

    • دوشنبه 13 خرداد 1392-0:0

      اینکه اسم یک نماینده در پای یک طرح باشد چه اهمیتی دارد زیرا عده ای دائما در حال طرح نوشتن هستند وبرای طرح در مجلس عده ای دیگر باید آنرا امضا کنند و اینگونه تعداد امضاهای افراد بالا می رود و تذکر به مسوولان نیز اگر کارشناسی نباشد یه هیچ دردی نمی خورد به جز ارائه گزارش تعدادی که آقای مدرس دانشگاه مطرح فرمودند. شاخص های ارزیابی نماینده مجلس به وظایف قانونی اش بستگی دارد. اگر مدرس دانشگاه عزیز در دانشگاه درس ریاضی یا هر چیز دیگر تدریس می کنند به عنوان مدرس ارزیابی می شود ممکن است در ساخت و ساز دانشگاه نیز نقش داشته باشد یا در شب شعر خوب ظاهر شود ولی ارزیابی یکمدرس در حیطه کاری و وظیفه او باید انجام شود.

      نماینده مجلس که نمی داند شان نمایندگی در قانونگذاری و نظارت چیست از حقوق ملت بی اطلاع است به نظر در این امور نمره منفی دارد و لی در کمیسیونهای تخصصی اگر حضور موثر داشته باشد به ندازه وزن آن نمره مثبت و جمع یا میانگین وزنی همه اینها می شود قابل بررسی.

      دفتر مجمع نمایندگان در ساری که برخی از افتخاراتشان یاد می کنند که بعد از هشت دوره اولین بار این کار انجام شده است آیا به عقل قبلی ها که بسیار قوی تر از این جماعت فعلی بودند نرسید؟ یا اقدامی سوال برانگیز و بی خاصیت را دنبال نکردن بود.

      وقتی طرف کار اصلی اش را بلد نیست سعی می کند با کارهای حاشیه ای وقتش را پر کند و لذا با این مسائل نمی شود ارزیابی کرد. برادر مدرس دانشگاه کمی مطالعه خوب است  

      • مدرس دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 0 3
        يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

        در پاسخ به آقاي - كه نمايندگان را فقط با حنجره ميشناسند. با سلام خدمت عزيزان يادآور ميشود قبل از هر موضع گيري نسبت به موضوع اطلاع داشته باشند تا خداي ناكرده زحمات دوستان زير سوال نرود.

        سوال بنده اين است كه آيا نماينده اي كه بيش از 40 تذكر كتبي و بيش از 40 تذكر شفاهي در مجلس دارد نشان از فعال بودن و در صحنه بودن نيست.

        آقاي عليپور در بيش از 26 طرح و لايحه دخالت داشته و 3 نطق پيش از دستور و بيش از 6 سوال از وزير و دعوت از بيش از 10 وزير و معاون و مسوولان كشوري در استان جهت بررسي و حل مشكلات و موانع نه تنها در حوزه انتخابيه بلكه در سطح استان داشته است.و از نمايندگان فعال در مقام صداي ملت كه ايشان را در جمع نمايندگان برتر كشور قرار ميدهد.لازم به ذكر است كه تمام نمايندگان استان با تلاش و پيگيري در جهت رفع مشكلات تلاش ميكنند و اميد است صادقانه و با مطالعه نقد به عملكرد عزيزانمان در خانه ملت داشته باشيم.

        • دوستدار كمالپاسخ به این دیدگاه 1 2
          يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

          كمال عليپوردر جلسه مجمع نمایندگان استان مازندران مطرح كرد:در بخش درآمد قوی عمل نکردیم

          عليپور نماینده مردم شهرهای قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در مورد مشکلات کاغذ و پیگیری ساخت خانه مطبوعات مازندران که سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: مشکلات کاغذ و امکان سنجی خانه مطبوعات در اولین فرصت توسط مجمع نمایندگان مازندران پیگیری می شود.



          کمال علی پور تصریح کرد: در جذب اعتبار برای بخش گردشگری وضعیت مناسبی نداریم در واقع در بخش درآمد اعتبارات خیلی قوی عمل نکردیم.



          علی پور افزود: با توجه به وجود منابع خدادای و طبیعی در مازندران امسال تلاش ما بر این بوده که درصدی از درآمد استان از جمله دریا، منابع نفتی و معدنی در بودجه آورده شود.



          وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود چرا در ورودی های استان عوارض دریافت نمی شود، گفت: به نظر بنده اصلا این عمل توجیهی ندارد، مردم باید به راحتی رفت و آمد داشته باشند و تا زمانی که دولت به ساخت راه ها می پردازد وظیفه ندارد از مردم عوارض بگیرد مگر این که بخش خصوصی جاده را احداث کرده باشد.



          علی پور یادآور شد: چگونگی ورود به بحث بودجه و اخذ اعتبارات و مشارکت جمعی یکی از دغدغه های مهم درخصوص بودجه و اخذ اعتبارات برای کشور و استان بوده است .



          وی با اعلام این که 186 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سال گذشته بوده که منتخبان مردم در خانه ملت در استان داشته اند،بیان کرد: در بحث اعتبارات تملک دارایی رشد خوبی را در سال جاری خواهیم داشت و به 340 میلیارد تومان خواهد رسید که این امر با هم اندیشی مجمع نمایندگان مازندران محقق خواهد شد.



          علی پور اشاره به برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان استان گلستان گفت: تلاش کرده ایم در خصوص راه اندازی خط راه آهن گرگان- مشهد اعتبارات خوبی در نظر گرفته شود تا بتوانیم در بحث گردشگری توسعه داشته باشیم.

          • دانشجو ي سارويپاسخ به این دیدگاه 1 3
            يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

            من به عنوان يك ساروي كه به علت موقيعت شغلي خودم اكثر جلسات مجلس را را دنبال مي كنم انصافا جناب مهندس عليپور در صحن علني مجلس حضور فعالي دارند و واقعا هم در لوايح و طرحهاي ملي و استاني و شهرستاني خوب ورود پيدا مي كنند و در جاي به دوستان خودم عرض كرده بودم اي كاش انتخابات استاني برگزار تا همه جاي استان بتواند از ظر فيتها و توانمنديهاي اين چنين نمايندگاني استفاده بكند0

            • شنبه 11 خرداد 1392-0:0

              نماینده مردم بودن یعنی پایبندی به قسمی که یاد کرده اند که باید پاسدار حقوق اساسی مردم و قانون اساسی و ارزشها باشند . آیا کسی که متهم به معاونت رد قتل است باید از او دفاع کرد؟ آیا کسی که در جنایت متهم است توسط نمایندگان مردم نباید در راستای ایفای حقوق مردم باشد و از مرتضوی تامین اجتماعی دفاع می کنند.

              کمی واقع بین باشیم این جماعت وکیل الدوله هستند

              • سیدعماد جوادی پاسخ به این دیدگاه 4 0
                جمعه 10 خرداد 1392-0:0

                با تشکر از قائم شهری سربلند و صابر سوادکوهی وسایر عزیزانی که مطلب بنده را که دغدغه ای بود مطالعه فرمودند و زحمت کشیدند و در مورد آن اعلام نظر نمودند. چند نکته باید توضیح داده شود :

                عملکرد آقای علی پور در سایر امور زیر سوال نرفت بلکه این رفتار دوگانه زیر سوال رفت که متاسفانه فقط شامل ایشان نمی شود. دوست عزیر صابر سوادکوهی فرمودند که نامه تشکر از هاشمی کاری بیهوده بوده است اگر این کار بیهوده بوده است اقدام بعدی بسیار بیهوده تر. زیرا به هر دلیل شورای نگهبان وظیفه اش را انجام داد از کی تا حالا برای انجام وظیفه عادی بساط های اینگونه راه می افتد. ضمنا آقای هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواستهای ملت علیرغم میل باطنی ( بنابر اظهارات همگان در رسانه ها)وارد این عرصه شده بود که جای سپاسگذاری داشت و مخصوصا که بر اساس نظرسنجی های قابل اتکا بیش از 30 میلیون رای را به خود جذب می کرد و این عدد را می توان در ادبیات تند وشتابزده آقای قالیباف بعد از ثبت نام ایشان دید و همچنین ایجاد آشفتگی در اردوگاه یک چریان سیاسی .

                نکته دیگر اینکه برادر یا خواهر عزیز شما چگونه و با کدام متر می فرمایید که نظر مردم در امضای نامه توسط نماینده محترم قائم شهر و سایرین بوده است. قطعا جناب علیپور نماینده محترم و معتمد مردم قائم شهر در دوره نهم هستند و اقدامات اینچنینی و سخنان اینگونه ایشان اشکالی است که با رویکرد مشفقانه باید رفع بشود و دیگر شاهد مواضع و اقدامات بی ربط نمایندگان استان از جمله تحقیق و تفحص از استانداری مازندران و پس از کش و قوس رفتن در جیب استاندار و... بی ثباتی و نا آشنا بودن عزیزان نماینده در مواجهه با موقعیت و کرسی مجلس را می رساند. به فرمود مقاممعظم رهبری کلیت مجلس به عنوان یک قوه در راس امور است نه تک تک نمایندگان. نمایندگان اجزای مجلس هستند که این اجزا یک کلی بزرگتر به نام نهاد مجلس را ایجاد می نماید که در متن یادداشت به آن پرداخته شد.

                ضمن احترام به همه عزیزان و همچنین جناب علیپور خنکداری مطالب فوق را ناباورانه به عنوان اشکال غیر قابل انتظار دیدم و تذکر به موقع برای اصلاح نه برای تخریب داده شد امید است که به کار آید  

                • قائمشهري سر بلندپاسخ به این دیدگاه 1 2
                  جمعه 10 خرداد 1392-0:0

                  در پاسخ به آقاي قائمشهري شرمنده:

                  سال اول : عضو کمیسیون عمران

                  ۲۱ طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای کمال علیپور خنکداری"

                  1391/11/25طرح انتزاع خدمات بیمه درمانی مددجویان روستایی و عشایری و شهرهای با جمعیت کمتر از بیست هزار نفر از سازمان سلامت ایران و الحاق آن به کمیته امداد امام خمینی (ره)

                  1391/11/24طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور

                  1391/11/18طرح اصلاح ماده (6) قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور

                  1391/10/24طرح مجازات مرتکبین عملیات بیمه ای غیرمجاز

                  1391/10/24طرح حفظ و صیانت از جنگل های کشور

                  1391/10/20طرح استفساریه جزء (1) بند (ب) تبصره (2) ماده (76) قانون تأمین اجتماعی

                  1391/10/06طرح حمایت از تولید ملی

                  1391/10/03طرح اصلاح ماده (4) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و اصلاحات بعدی آن

                  1391/09/21طرح اصلاح ماده (53) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

                  1391/09/01طرح تسری قانون فوق العاده خاص کارکنان سازمان های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارکنان مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی

                  1391/08/28طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور

                  1391/08/16طرح اصلاح ماده (84) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

                  1391/07/26طرح استفساریه ماده (24) قانون بیمه مصوب 7/2/1316

                  1391/07/26طرح الزام دولت به تمرکززدایی

                  1391/07/23طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی و واگذاری بخشی از تصدی های دولت به شهرداری ها

                  1391/05/23طرح استفساریه تبصره (2) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده (44) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

                  1391/05/11طرح الحاق یک تبصره به ماده 82 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/75 و اصلاحات بعدی آن

                  1391/05/11طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب 24/8/1366

                  1391/05/08طرح الحاق یک بند به قانون بودجه سال 1391 کل کشور

                  1391/05/08طرح قانون دهیاری ها

                  1391/04/11طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی//////////لاریجانی در واکنش به اخطار علیپور گفت: اخطار وارد است





                  لاریجانی در واکنش به اخطار علیپور گفت: اخطار وارد است و اگر این تبصره تصویب شود در واقع اجازه قانون گذاری به دولت داده‌ایم و این تبصره‌شان قانونگذاری داد و با اصل ۸۵ قانون اساسی در تضاد است.



                  ایلنا: نماینده ارومیه در مجلس با ارائه پیشنهاد حذف تبصره یک لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده گفت: ما در اسلام کاهش جمعیت نداریم و اسلام با کاهش جمعیت مخالف است. با این اجازه مجلس در واقع اجازه اقدام مجرمانه سقط جنین را می‌تواند به دولت بدهد.



                  به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه‌علنی‌امروز مجلس شورای اسلامی که در ادامه بررسی ماده واحده لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه با ارائه پیشنهاد حذف تبصره یک گفت: این لایحه بعد از ۱۰ ماه به مجلس آمده است و حال که کلیات لایحه تصویب شد و قانون مصوب سال ۷۲ لغو شد، کمیسیون سه تبصره به این ماده واحده اضافه کرده است که در واقع نقض ماده واحده است.



                  وی افزود: ما در اسلام کاهش جمعیت نداریم و اسلام با کاهش جمعیت مخالف است. با این اجازه مجلس در واقع اجازه اقدام مجرمانه سقط جنین را می‌تواند به دولت بدهد.



                  وی گفت: مردم از مجلس انتظار قانون گذاری براساس اسلام را دارد و دولت می‌تواند با وجود این تبصره محدودیت ایجاد کند.

                  قاضی پورادامه داد: جمعیت فعلی کشور ۷۰ میلیون نفر است و اگر فرمایش رهبر انقلاب این است که ما ظرفیت جمعیت ۱۵۰ ملیون نفری را داریم ۵۰ سال آینده به این رقم می‌رسیم.



                  پس از اظهارات قاضی‌پور کمال علیپور در اخطار قانون اساسی خطاب به هیات رئیسه گفت: اینکه ما در مجلس اختیار قانون گذاری را به دولت بدهیم براساس اصل ۸۵ مغایر قانون اساسی است و مجلس نمی‌تواند اختیار قانون گذاری به دولت بدهد.



                  وی ادامه داد: چراکه در تبصره یک این ماده واحده آمده است دولت هر ۵ سال یک بار می‌تواند سیاست‌های جمعیتی را براساس شاخص‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی تغییر دهد و محدودیت ایجاد کند این امکان در واقع اجازه قانون گذاری به دولت است.



                  لاریجانی در واکنش به اخطار علیپور گفت: اخطار وارد است و اگر این تبصره تصویب شود در واقع اجازه قانون گذاری به دولت داده‌ایم و این تبصره‌شان قانونگذاری داد و با اصل ۸۵ قانون اساسی در تضاد است.//////////////علیپور در تذکر آیین نامه داخلی:



                  یکسان بودن آرای ممتنع و مخالف ظلم به نمایندگان است

                  عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که یکسان بودن آرای ممتنع و مخالف ظلم به نمایندگان است گفت: به طور حتم آیین نامه داخلی مجلس باید اصلاح شود.

                  به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کمال علیپور خنکداری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۷ بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس با یادآوری پیشنهاد قبلی بائوج لاهوتی در جریان بررسی طرح وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهادکشاورزی گفت: در پیشنهاد قبلی مجموع آرا از ۲۲۶ نفر حدود ۱۰۸ نفر موافق، ۷۱ نفر مخالف و ۳۵ نفر ممتنع بوده است که متاسفانه با توجه به آیین نامه مجلس آرای ممتنع به آرای مخالف می چسبد.



                  عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که یکسان بودن آرای ممتنع و مخالف ظلم به نمایندگان است، گفت: به طور حتم آیین نامه داخلی مجلس باید اصلاح شود.///////

                  علیپور در مخالفت با پیشنهاد مسکوت ماندن طرح انتزاع:

                  مراقب باشیم صاحبان قدرت در مجلس نهم نفوذ نکنند

                  نماینده سوادکوه، قائمشهر ، جویبار و سیمرغ در مجلس در مخالفت با پیشنهاد مسکوت ماندن طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی، گفت: باید مراقب باشیم بلایی که سر مجلس هشتم آمد و صاحبان قدرت در آن مجلس نفوذ کردند،‌ امروز رخ ندهد.







                  کمال نیوز سوادکوه :کمال علیپور نماینده مردم سوادکوه،قائم‌شهرجویبار و سیمرغ در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در سخنانی به عنوان مخالف پیشنهاد مسکوت ماندن انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در اواخر مجلس هشتم این بلای مسکوت ماندن بر مجلس آمد و به نظر می‌رسد صاحبان منافع از بیرون نفوذ کردند و امروز هم دارند نفوذ می‌کنند.



                  وی افزود: در روزی که قرار است در مجلس یک تصمیم مهم برای بخش کشاورزی اخذ شود، نمایندگان توجه کنند که در مجلس نهم هم صاحبان منافع از بیرون نفوذ نکنند.



                  علیپور ادامه داد: امروز می‌بینیم وزیر کشاورزی اصلا از میزان و نحوه واردات محصولات کشاورزی مطلع نیست. در حالی که بیشتر سمت و سوی وزارت صنعت به سمت بخش صنعت پیش رفته و موضوع ادغام وزارتخانه‌ها موجب شده وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلا رویکردی نسبت به بخش کشاورزی نداشته باشند.



                  عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در موضوع واردات محصولات کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی خیلی دخیل نیست و جای این سؤال پیش می‌آید که مگر می‌شود وزیر کشاورزی در امر واردات محصولات کشاورزی دخالتی نداشته باشد؟!



                  وی افزود: امروز باید تصمیمی قاطع در این زمینه بگیریم و موضوع کشاورزی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع کنیم و باید مراقب باشیم بلایی که سر مجلس هشتم آمد و صاحبان قدرت نفوذ کردند، امروز این اتفاق نیفتد./////////////////



                  علیپور در صحن علنی مجلس:

                  باید روستائیان را با انجام اقدامات حمایتی در روستا نگه داشت

                  کمال نیوز سواد کوه به نقل ازخبرگزاری فارس: نماینده مردم قائم‌شهر ، سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید روستائیان را با انجام اقدامات حمایتی در روستا نگه داشت.





                  به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس کمال علیپور نماینده مردم قائم‌شهر ،سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی سخنانی در مخالفت با مسکوت ماندن سه‌ ماهه طرح دهیاری‌ها در صحن علنی مجلس با بیان اینکه طرح‌های هادی به عهده بنیاد مسکن است گفت: ما می‌خواهیم به موضوع دهیاری‌ها و شوراها بیشتر توجه شود.



                  وی با بیان اینکه قرار است طراحی و نظارت همچنان به عهده بنیاد مسکن بماند افزود: تدوین طرح کنونی در راستای انجام اقداماتی در مقیاس کوچکتر است و ما بر اساس این طرح این اختیارات را به شوراها و دهیاری‌ها می‌دهیم.



                  نماینده قائم‌شهر با بیان اینکه اگر طرح مذکور سه ماه مسکوت بماند معلوم نیست چه اتفاقی رخ دهد اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری روستاها طرح هادی ندارند و خیلی‌ها هم که طرح هادی دارند کار اجرایی در آنجا انجام نشده است.



                  علیپور ادامه داد: ما باید از روستایی‌ها حمایت کنیم تا روستائیان در روستا بمانند بر این اساس باید با مسکوت ماندن طرح دهیاری‌ها مخالفت کرد.///////////////علیپور در اخطار قانون اساسی:

                  تعیین هیأت اجرایی برای تأیید انتخابات ایجاد شبهه می‌کند

                  عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی اعلام کرد: تعیین هیأت اجرایی در بالادست وزارت کشور برای تأیید صحت انتخابات شبهه ایجاد می کند.

                  به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کمال علیپور خنکداری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۴ آذر) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اسای با اشاره به اصل ۷۲ گفت: مجلس شورای اسلامی نمی تواند قوانینی را وضع کند که با قانون اساسی مغایرت داشته باشد.



                  نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس نهم با اشاره به صحبت های لاهوتی نماینده لنگرود گفت: فکر می کنم اگر یک یا ده نفر شکایت و اعتراضی در زمینه انتخابات داشته باشند نباید قانون را تغییر داد.



                  وی در ادامه با یادآوری وضعیت برگزاری انتخابات در شهرستان ها تصریح کرد: تا کنون در شهرستان ها نیز در زمان انتخابات ریاست جمهوری همینگونه عمل می شده است.



                  عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تعیین هیأت اجرایی در بالا دست گفت: در این ماده آمده است که دادستان، وزیر اطلاعات و چند نفر دیگر مورد تأیید قرار گیرند.



                  علیپور ادامه داد: درست است که در شهرستان مردم انتخابات را برگزار می کنند اما فرماندار آنجا نیز گروهی معتمد را مشخص می کند و انتخابات را مورد تأیید قرار می دهد قاعدتاً این فرماندار است که صحت انتخابات را تأیید و پس از آن شورای نگهبان و هیأت نظارت استان صحت آن را اعلام می کند.



                  وی با بیان اینکه تعیین هیأتی در بالادست به معنای این است که تا کنون انتخابات در کشور درست برگزار نشده است گفت: این کار ایجاد شبهه می کند به طوری که اینگونه استنباط می شود که ۹ دوره انتخابات ریاست جمهوری خلاف مقررات برگزار شده است؛ در صورتی که اینگونه نبوده و تا کنون انتخابات خوب و دقیقاً با رأی مردم برگزار شده است که در نهایت شورای نگهبان نیز صحت آن را تأیید کرده است.



                  علیپور با بیان اینکه در انتخابات قبلی هر جا که اعتراضی بوده شورای نگهبان ورود پیدا کرده و در صورت نیاز صندوقی را باطل کرده است گفت: این بحث مغایر اصل ۱۱۸ و ۱۱۵ قانون اساسی است ضمن اینکه اصل ۷۲ نیز مشخص می کند نباید قانونی وضع شود که مغایر قانون اساسی باشد در واقع تداخل در قوه دیگر و موضوع نظارت ایجاد می شود.



                  عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه هیأت اجرایی هم باید کار اجرایی کند و هم نظارت گفت: در تبصره های بعدی این ماده مشخص می کند که در صورت برگزاری انتخابات تا هیأت اجرایی تأیید نکند نباید وزارت کشور نیز آن را اعلام کند به نظر می رسد این تداخل در کار قوه مجریه است لذا نمایندگان برای تصویب این قانون به اصل ۶۰ قانون اساسی توجه لازم را داشته باشند بنابراین بنده پیشنهاد به حذف این ماده را می دهم./برادر خوبم جناب آقاي قائمشهري شرمنده انشاالله اميدوارم به چنين نماينده اي افتخار بكنيد نه اينكه شرمنده باشيد .













                  • صاير سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 0 3
                    جمعه 10 خرداد 1392-0:0

                    جناب آقاي سيد عماد جوادي عريز ضمن تقدير و تشكر از جنابعالي خواستم مطالبي را در دفاع از نماينده پر تلاش و پيگير حوزه انتخابيه ام جناب آقاي مهند س عليپور به حضرتعالي ياد آوري نماييم .برادر خوبم جناب آْقاي جوادي به لطف خدا و باراي بالاي مردم صبور ديارمان جناب آقاي عليپور به خانه ملت راه يافته اند يكي از شعا رهاي اصلي ايشان در زمان تبليغات انتخاباتي اين بوده است اگر به مجلس را يافته ام زبان گويا مردم صبور ديارم باشم خدا را شكر ايشون در صحن علني مجلس هميشه در تذكرات چه كتبي و و چه شفاهي كه دارند حضورش در اين خصوص زبانزد مردم شده و الحمد اله زبان گوياي مردمش شده است واز اين تريبون خاص و وي‍ژه در دفاع از مردمش استفاده خوبي مي كند .جناب اقاي جوادي عزيز انشا لله نيت حضرتعالي تخريب نبوده باشد اميدوارم اين مطالب حضرتعالي نييت دلسوزانه بوده باشد برادر خوبم اگر مروري به عملكرد نمايندگان حال و گذشته مجلس و حضور اين عزيزان در صحن علني مجلس داشته باشيد اينگونه از نماينده ديارمان انتقاد نمي كرديد و اينگونه قضاوت نمي كرديد .جناب آقاي جوادي براي اولين بار يك نماينده اي از استان مازندران در حوزه انخابيه قا ئمشهر و سوادكوه به ناظر قوه مقننه در شوراي عالي شهر سازي و معماري انتخاب شد ه است براي اولين بار نماينده اي از حوزه انتخابيه قائمشهر و سوادكوه و جويبار به عنوان عضو كميسيون عمران در مجلس حضور دارد براي اولين بار نماينده اي از حوزه انتخابيه ما به عنوان رئيس كميته را ه و ترابري مجلس حضور يا فته است همه اينمها را عرض كردم كه بدانيد جناب آقاي عليپور نماينده اي است كه ميتواند در اين جايگاه ويژه از مطالبات به حق مردم صبورمان دفاع نماييد.جناب آقاي جوادي عزيز فرموديد جنا ب آقاي عليپور از جمع آوري امضا براي آقاي هاشمي در مجلس انتقاد كردند و گفتند زمان بررسي بودجه نبايد براي كار بيهوده نبايد وقت مجلس گرفته شود برادر خوبم اين حرف آقاي عليپور نبود بلكه حرف همه دلسوزان و حتي مردم عادي بوده است كه چرا بين اين همه كانديدا هاي كه ثبت نام كردند عد ه اي خاص در صحن علني مجلس در حين بررسي بودجه عمراني به دفاع و حمايت از هاشمي به دنبال جمع آوري امضاه باشند تا بااين كارشان قداست مجلس را زير سوال ببرند .و در جواب مطلب دوم حضر تعالي بايد عرض نمايم امضاي جناب آقاي عليپور در نامه اي وجود دارد كه در حمايت وتقدير وتشكر از شوراي محترم نگهبان است كه جايگاه نظارتي نظام جمهوري اسلامي است نه در حمايت از فردي خواص كه اين موضوع مهم در آرامش جامعه تاثير به سزايي داشته است امضاي جناب آقاي عليپور در نامه اي وجود دارد كه 220نفر از منتخبان اين ملت آن نامه را امضاه كردند لازم به ذكر ميباشد جمع آوري امضاه براي اين نامه بين تايم استراحت جلسه صبح و عصر مجلس انجام شد نه در حين برگزاري جلسه در صحن علني مجلس .جناب آقاي جوادي براي حضرتعالي آرزو ي توفيق و سر بلندي دارم . در پايان به چند نمونه از تذكرات جناب آقاي عليپور در صحن علني مجلس اشاره ميكنم:صحن - ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

                    علیپور در تذکر آیین نامه ای:

                    عدم مشارکت نمایندگان در رأی گیری ها تضییع حقوق ملت است

                    عضو کمیسیون عمران مجلس عدم مشارکت نمایندگان در بررسی پیشنهادات مطرح شده در بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۲ را خلاف آیین نامه داخلی مجلس خواند که حقوق ملت را تضییع می کند.

                    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کمال علیپور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با استناد به بند ۲۴ آیین نامه داخلی گفت: رأی ندادن نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه که بودجه یکسال کشور تصویب می شود، خلاف آیین نامه داخلی مجلس است.



                    نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رأی گیری ها مجلس برای بررسی







                    پیشنهادات نمایندگان در جریان بررسی بودجه، حدود ۹۰ تا ۱۰۰ نفر رأی خود را اعلام نمی کنند.



                    عضو کمیسیون عمران مجلس، تاکید کرد: رأی ندادن نمایندگان در صحن علنی مجلس حقوق ملت را تضییع می کند.



                    محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بنده از نمایندگان مجلس درخواست دارم تا مشارکت جدی در رأی گیری ها داشته باشند.



                    وی افزود: اگر چه عدم مشارکت در رأی گیری ها به معنای مخالفت است و اگر نمایندگان در رأی گیری ها شرکت نکنند در آرای مخالف محاسبه می صحن - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ -

                    از سوی جهانگیرزاده قرائت شد:

                    تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

                    تذکر مهندس کمال علیپور نماینده قائم‌شهر و سوادکوه جو یبار و سیمرغ به رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در پرداخت حقوق کاگران صنعت فولادگردد./////////////////////////////

                    تاريخ : یکشنبه هجدهم فروردین 1392نایب رئیس فراکسون معدن خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: جناب آقای غضنفری با چه خیال راحتی تعطیلات نوروز را گذراندید، غافل از اینکه کارگران بازنشسته فولاد کشور به ویژه البرز مرکزی سواد‌کوه حقوق قانونی خود را دریافت نکرده‌اند.



                    وی خطاب به رئیس جهور گفت: آقای رئیس ‌جمهور این شعار عدالت نیست، ظلم فاحش به قشر زحمت‌کش است، مطمئن هستم که جنابعالی مطلع نبودید و یقینا بر نمی‌تابیدید، اما این وضعیت شب عید بازنشستگان فولاد کشور بود که وزرای صنعت، کار و اقتصاد و امور دارایی در این بین بی‌تقصیر نیستند و جای تأسف است که کارگران بازنشسته با 150 هزار تومان علی‌الحساب شب عید را گذراندند.(خدايا چنان كن سر انجام كار تو خشنود باشي باشي ما رستگار)با تقدير و تشكر از مديريت محتر م سايت مازند نومه







                    نماینده قائم‌شهر ،سوادکوه ،جویبار و سیمرغ در پایان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد:جا دارد تا بازدیدی از وضعیت زیرپوشش خودتان به ویژه طرح‌های قائم‌شهر، سواد‌کوه، جویبار و سیمرغ را داشته باشید تا از وضعیت اسفبار مهمترین موضوع کشور که همان فرهنگ، هنر و ارشاد است مطلع شوید...



                    • قائم شهری شرمنده پاسخ به این دیدگاه 2 1
                      پنجشنبه 9 خرداد 1392-0:0

                      آقای علیپور بیشتر دوست دارد حرف بزند تا فکر کند و همه پیشنهادهای او به خنده در جلسات روبرو می شد و البته تذکرات آیین نامه ای که بنده به عنوان قائمشهری که به او رای دادم شرمنده شدم. ولی از این سال اول بگذره و ببینه خبری نیست شاید بهتر بشه

                      • چهارشنبه 8 خرداد 1392-0:0

                        دیدار نمایندگان با رهبری هم از همین مسائل مورد تاکید مقامن معظم رهبری بود

                        http://www.icana.ir/newspage.aspx?Newsid=227814

                        • سه شنبه 7 خرداد 1392-0:0

                          دفتر مجمع نماندگان با صدور برخی بیانیه ها به مناسبت های مختلف در خیالپردازی بسر می برد. شوخی نمایندگان استان با مردم است و البته امتیاز گرفتن از استاندار برای جا و مکان .

                          شیوه نادر شاهی دیگر کاربرید ندارد

                          • سه شنبه 7 خرداد 1392-0:0

                            علی پور که یک پیشنهاد درست و حسابی نداد و به جای استفاده از خرد از حنجره استفاده می کرد. رادیو مجلس گواهی می دهد

                            • سه شنبه 7 خرداد 1392-0:0

                              درود بر شما

                              احسنت


                              ©2013 APG.ir