تعداد بازدید: 2230

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 9 تير 1392-9:3

خساراتی که در آینده به بار می آید

در نامه حسین برزگر ولیکچالی به مردم ساری مطرح شد:ما در عرصه انتخابات شورای شهر اعتراض کردیم به دخالت پیدا و پنهان عوامل قدرتمند شهر و کسانی که خود را مالک و فرمانروای شهر دانسته و به آنها هشدار داده بودیم که گرچه در ظاهر و یا کوتاه مدت فائق می شوند (که علی الظاهر این طور به نظر می رسد) اما در آینده با اقدامات جهت دار و مبتنی بر امیال شخصی و گروهی خسارات بزرگی را به پیکره شهر وارد می کنند.


مازندنومه:حسین برزگر ولیکچالی-داوطلب انتخابات دوره چهارم شوراهای شهر ساری-نامه ای به مردم ساری نوشت که یک نسخه از آن را برای ما ارسال کرده است.

همشهریان گرامی،همراهان عزیز، شهروندان فهیم و نجیب ساری : از همراهی صادقانه و بدون چشم داشت شما از اینجانب در ایام برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ساری و خلق حماسه ماندگار سپاسگزارم.

 شما و من برای ایجاد یک تحول بزرگ و بنیادین و بهبود زندگی مردم و تغییر در سیما و سرنوشت شهر و گسترش برابری اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی و در تراز اول قرار گرفتن شهر ساری در تمامی ابعاد و جهات به صحنه انتخابات آمدیم؛ هرچند در ظاهر پیروز نشدیم ولی توانستیم با رویکرد مبتنی بر اخلاق،صداقت و عقلانیت و بدون اتکا به کانون های قدرت و ثروت و وابستگی و دلبستگی به عناصر سیاسی و اردوگاه های سیاسیون و با تکیه بر برنامه های محوری،رعایت اخلاق و جلب آرای برخی از شهروندان در این عرصه پیروز شویم و اثبات کنیم که هیچ گاه اخلاق را قربانی سیاست نکرده ایم.

 هیچ گاه از روش های غیربهداشتی،ناپاک و ناسالم برای معرفی خود و جلب آرای شهروندان استفاده نکرده ایم.

 از فریب افکار عمومی برای افزایش آرای خودمان پرهیز کرده و از تجملات و تبلیغات پرهزینه، از جمله انعام،اطعام و بسته های اهدایی و ... دوری کردیم.

برنامه های ما به شهروندان واقع بینانه و به دور از سوء استفاده از امکانات و منابع عمومی شهری بود.از  نهادهای شهری برای نیل به اهداف خودمان بهره نجستیم.

در این کارزار انتخاباتی که منابع قدرت و ثروت بر سر شهر سنگینی می کرد ما اسیر وعده ها،شعارهای سطحی و حتی  پیشنهادهای انحرافی و به ظاهر دست یافتنی نشده و به هر قیمتی حاضر نشدیم  که به  یک انتخاب ناصواب و ابهام آلود روی بیاوریم.

به نحوه برگزاری انتخابات اعم از روند بررسی صلاحیت داوطلبان،نوع و چگونگی تبلیغات کاندیداها،ترکیب برگزارکنندگان انتخابات و دخالت های برخی از مقامات ذی نفوذ و نیز رویدادهای مبهم پس از اعلام نتایج و شمارش آرا، اعتراض منطقی و قانونی کرده ایم.

انتظار داریم که رویدادهای غیر متعارف و ناصواب در انتخابات شوراها اعم از قوانین ناکارآمد،ناقص و مبهم وشیوه های تبلیغات،اخذ رای و شمارش آرا و اعلام نتایج از سوی دولت تدبیر و امید و با همکاری مجلس شورا اسلامی در آینده اصلاح و ترمیم شود و شرایط مناسب و بستر لازم برای گزینش آگاهانه مردم به دور از موج های ناظر به ظواهر انتخاب شوندگان و حواشی سرگرم کننده و تفریحی، فراهم شود.


ما در عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر ساری با ارائه برنامه و با رویکرد علمی و کارشناسی، توانستیم بخشی از نخبگان ،فرهیختگان، قشر روشنفکر و طبقه متوسط جامعه را به حقوق شهروندی آگاه سازیم.

ما در انتخابات گفتمان برنامه محوری و پرسشگری را به جای هیاهو محوری،غوغا سالاری و تبلیغات رنگین مبدل ساختیم و معتقدیم که حفظ حقوق و کرامت شهروندان و عدم استفاده ابزاری از احساست،مقدسات و باور داشت های مردم، بالاترین دغدغه امروز جامعه است و باید بجای تکیه زدن بر شور انتخابات به شعور انتخابات توجه کرد.


ما در عرصه انتخابات توانستیم به رمز گشایی از جریانات تاثیرگذار در عرصه انتخابات شورا بپردازیم و به این گفتمان ناب بیشتر توجه کنیم که تغییر معیارهای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان چنانچه از مرز ادب ،اخلاق،انصاف،اعتدال،عقلانیت،تدبیر،شعور و فرزانگی فراتر رود و به وادی واپس گرایی و وا پس زدگی متاثر از کانون های قدرت و ثروت و سوار شدن بر موج احساسات،عواطف و هیجانات زودگذر و کاذب گسیل شود قطعا موجب انحطاط اخلاق و تهدید جدی ارکان تصمیم سازی و تصمیم گیری جامعه امروز خواهد شد.


ما در عرصه انتخابات شورای شهر اعتراض کردیم به دخالت پیدا و پنهان عوامل قدرتمند شهر و کسانی که خود را مالک و فرمانروای شهر دانسته و به آنها هشدار داده بودیم که گرچه در ظاهر و یا کوتاه مدت فائق می شوند (که علی الظاهر اینطور به نظر می رسد) اما در آینده با اقدامات جهت دار و مبتنی بر امیال شخصی و گروهی خسارات بزرگی را به پیکره شهر وارد می کنند.


ما در عرصه انتخابات توانستیم توجهات خود را به حقوق مردم در تمامی اقشار و صنوف جامعه معطوف کنیم و همه افراد را به سمت یک جنبش برابری اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رهنمون سازیم و از حق همه شهروندان در دسترسی به یک شهر آباد،آزاد،سالم و پیشرفته فارغ از قوم، قبیله و یا طبقه خاص اجتماعی و فکری و سیاسی و با راهبرد شهر برای همه شهروندان دفاع به عمل آوریم.


ما و شما اخلاق را در پهنه سیاست شهر رعایت کردیم و چهره و سیمای شهر را آلوده نساختیم و خاطر شهروندان را آزرده نکردیم و با کلیدواژه "ساری 1400 "وارد انتخابات شدیم.

 از کلیات و اصول متقن عقیدتی و ایمانی خود دفاع کردیم و هیچ گاه از سوی حامیان این جانب حرکات زننده برخلاف اخلاق و قانون سر نزد.

و چنانچه احیانا اسباب نارضایتی و یا کدورت خاطر شهروندان از سوی اینجانب و یا اعضای ستاد انتخاباتی در طول این مدت پدیدار شد خاضعانه و فروتنانه پوزش می طلبیم.

این نوشتار و این گفتار متن نه به خاطر راه نیافتن به پارلمان محلی و قرار نگرفتن در فهرست منتخبان اصلی تحریر می شود و نه از سر مظلوم نمایی و یا تحریض عواطف و احساسات شهروندان، بلکه از سر دلسوزی و نگرانی درباره آینده این شهر شهیر و مردمان شرافتمند آن تبیین می شود.


در پایان از همه شما عزیزان همراه به ویژه روحانیت متعهد و بیدار، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران،اهالی قلم و رسانه های گروهی،استادان و دانشجویان و فرهیختگان شهر،اصحاب فرهنگ و هنر،کارگران و کارفرمایان،اقشار،اصناف و پیشه وران و همچنین گروه های سیاسی و اجتماعی بالاخص اعضای ستاد انتخاباتی صمیمانه تشکر می نمایم.


از شما تقاضا می کنم که بیایید گفتمان و برنامه ای را که ارائه کرده ایم در حد توان خود در زندگی خویش و جامعه شهری پیگیری کنیم.

فرهنگ کارایی و کارآمدی، برنامه ریزی،جدیت و تلاش و نظارت و ارزیابی را بر مبنای اخلاق،صداقت و عقلانیت در محیط اطراف نهادینه کنیم و در این راستا از کمک به تحول در مدیریت شهری و یاری رسانی به منتخابان واقعی و با اصالت مردم در پارلمان محلی دریغ نورزیم.


  • چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

    متاسفانه نظراتی از طرف دوستان گفته شد که خلاف واقع می باشد. با شناختی که از آقای برزگر دارم،نه بعنوان سخن جهتدار مانندبقیه، خواستم بدونین نیت برزگر از ورود به شورا از سرخدمت بوده.شاید این جمله در نظر بقیه سبک باشه ولی بدونین حسین برزگر حتی حاضر بود دارایی ها تمام هزینه خودشو به مردمش درمیون بزاره. کسیکه قلمش بوی سرسپردگی نمیده و برای مردمش مینویسه.بیاییم آدمارو از آنچه خودشون هستن ببینیم نه با دید سخیفانه و عوامفریبانه نسبت با کسی...

    • سه شنبه 11 تير 1392-0:0

      ایشان شجاعت ندارد و بسیار محافظه کارست و بیش از آن که هست جلوه میکند. بکار گیری کلمات و جملات نمیتواند عمق نگاه کسی رو برساند. نمیشه به او تکیه کرد. باور کنید به خدا هر کجا پاش رو بازی کردید شما را به خرابه تبدیل میکنه.او در اندازه ای نیست که بخواد برا ما نامه بنویسه!.

      • دوشنبه 10 تير 1392-0:0

        آقای مهننس مدینه که یک مخاطب از او خیلی تعریف کرد هم طبل زن یزید بود (برگزاری کنسرتها و جشن ها در خیابان فرهنگ ساری )و هم مداح امام حسین با پخش گردونه های مذهبی و هم به تمام امامزادگان ساری قسم می خورد و هم به تاریخ ساری ، حالا قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را

        • دوشنبه 10 تير 1392-0:0

          این انتخابات اگه واسه کسائی که رای واقعی انها تباه شد ضرر بوده واسه بعضی ها که اصلا رای نیاوردن معرکه ای شده که عقده دل واکنن سر باعث و بانیش سلامت...

          • رضاتهرانیپاسخ به این دیدگاه 6 4
            يکشنبه 9 تير 1392-0:0

            نویسندۀ محترم،آقای برزگرولیکچالی،از مطلبت بوهای خوبی استشمام نمیشه،به قول حس سومی ها!! چرا ابری میکنی این هوای خوب و بهاری پس از حماسه رو؟! چرا نامنصفانه میزنی،این خنجر تهمت رو بر پشت کسی که فریاد حمایتهات ازش،کر کرده بود،گوش فلک و ملک رو؟! از کدوم حلقه، داد سخن میکنی؟! این گردی مگه همون حلقه ای نیست که قبلش،برگ برندۀ تون حساب میشد؟! چیه داخل گاوصندوق شورا،که دنبال گشودن رمزشی؟! و سهیم میشدی از این غنیمت،اگه کامروا بودی!!. فرهنگ،برنامه ریزی،تلاش و ارزیابی بر مبنای اخلاق؟!! اون چیزی رو که دنبالشی و منتظر گشودن رمز و راز اونی!! چیزی جز بی اخلاقی نیست.دنبال یاری رسوندن به منتخبانی هستی که،به انتخابشون مشکوکی و ایراد داری!! در این مقاله،از حرکت دادن جامعه بسوی یک جشن برابری گفتی! ولی،جان برادر!! با اظهارات قبلی، کام ساروی هایی که خودتو مدیونشون میدونی،تلخ کردی!! واسۀ شیرین کامیشون هم، دریغ از یک حرکت مثبت!! یک فداکاری!! یا یکی مثل ریز علی شدن!!. از ایثار گران و خانوادۀ شهدا تشکر کردی و طلب بخشش!!،ولی کسی رو که متهم به لابی و لیست دادن میکنی و بعضی از رفقات،اونو،دست تو انتخابات بردن، متهم !! از شاگردای مکتب ایثار و روزی خوره سفرۀ شهادته.،حالا چطوری،شاگرد اول این مکتب خونه، یک دفعه،رفیق دزد شده و شریک قافله؟!.آقای روزنامه نگار، در توبه همیشه باز!! حتی بعد صدبار !!! یا حق

            • يکشنبه 9 تير 1392-0:0

              حسین آقا جنابعالی که رای نداشتی الکی شلوغش نکن خیلی رای میآوردی و خودتو بالا پایین می کرد ی هزار تا

              با شناختی که من از روحیات جنابعالی دارم شما هم اگه پول داشتی کاری بدتر از این می کردی حسین آقا یکمی با خودت رو راست باش حالا انتخابات ساری ناسالم برگزار شد امری است که مسئولان باید پاسخگو باشند که تا الان نبودند و حداقل شما شخصیت شورای شهر بودن را نداشتی کوتاه بیا داش حسین

              آقای صادقی لطفا انعکاس بده

              • يکشنبه 9 تير 1392-0:0

                جمع کن عامو!!

                برداشته 30 صفحه نامه نوشته! انگار توی ریاست جمهوری شرکت کرده، رایش رو خوردن!!

                • يکشنبه 9 تير 1392-0:0

                  عزیز دل شما و همه بازندگان این کارزار انتخاباتی باید بدانید : اقناع مخاطبان برای رأی دادن یک چیز است و برنامه ریزی مدیریت شهری یک چیز دیگر بنظر بنده علمی ترین تبلیغات انتخاباتی را آقای مدینه انجام داد آقای مدینه شاید توت فرنگی را خیلی دوست میداشت اما میدانست که باید برای صید ماهی در سر قلاب کرم خاکی قرار دهد نه توت فرنگی البته من ایشان را هنوز ندیدم اما روش او برای جذب مخاطبان تائید کردم و به دوستانم گفتم آقای مدینه شرط می بندم نفر اول یا دوم این انتخابات میشود موفق باشید دکتر خدادادی: ارتباطات و تبلیغات


                  ©2013 APG.ir