تعداد بازدید: 2459

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 11 تير 1392-16:36

لیاقت مناصب ملی را داریم/ به حداقل ها اکتفا نکنیم

چرا ما سطح نیروهای خود را پایین نگه می داریم و برای یک پست استانی و شهرستانی ده ها نفر را هزینه می کنیم و به حداقل ها قانع می شویم؟/ صدها منصب ملی وجود دارد که مدیران مازندرانی لایق آن هستند/آیا حق مازندران نیست که در کابینه یازدهم حداقل پنج وزیر و ده ها معاون وزیر داشته باشد؟


مازندنومه،ایرج نیازآذری،رییس دفتر مجمع نمایندگان استان مازندران:طبیعتِ روزهای پس از هر انتخابات گمانه زنی درباره تغییرات مناصب سیاسی و اجرایی است .

این دسته از مباحث محدود به کابینه یا استان ما نیست، بلکه این موضوع هم اکنون نقل محافل سیاسی و رسانه ای همه استان هاست.

با توجه به کثرت و تنوع رسانه ها به خصوص فراوانی رسانه های مجازی،هیچ گریزی برای انسداد اخبار وجود ندارد و نمی توان اصحاب رسانه را به درج نکردن اخبار احتمالی وادار نمود اما می توان و می شود رویکرد ها و نگاه ها را تغییر داد.

این روزها حسب احتمال و برداشت محافل سیاسی و بعضا فضاسازی برخی جریانات و افراد علاقه مند به فعالان سیاسی،برخی اسامی به عنوان استاندار احتمالی دولت دکتر روحانی پیش بینی می شود و به طور طبیعی این برآورد ها موافق و مخالفانی دارد.

البته حق طبیعی هر فرد یا گروه است که در محیط رسانه نظر خود را منعکس کند،به شرطی که موجب تضعیف و تزلزل مدیریت استان نشود.

نگارنده نگاه حداکثری به سرمایه های انسانی استان دارد،چه آنکه در روزهای گذشته در کمتر رسانه ای شاهد بودیم که پیش بینی کرده باشد یک مازندرانی در ترکیب کابینه دولت یازدهم حضور دارد.

چرا ما سطح نیروهای خود را پایین نگه می داریم و برای یک پست استانی و شهرستانی ده ها نفر را هزینه می کنیم و به حداقل ها قانع می شویم،در صورتی که صدها منصب ملی وجود دارد که مدیران مازندرانی لایق و شایسته آن هستند؟

نقل است اگر در اصفهان فردی برای مدیر کلی پیشنهاد شود،می گویند این آقا شایسته وزارت است و حالا که این سمت را قبول کرد خیلی محبت کرده است.

در مازندران اما برعکس عمل می کنیم ، به محض اینکه فردی برای منصبی معرفی می شود، تمام توان خویش را جهت تخریب و تضعیف او به کار می گیریم و متاسفانه برای به درکردن او،از همه اهرم های مشروع و غیر مشروع استتفاده می کنیم:شب نامه ، کامنت گذاری ، گزارش های خلاف واقع، زیرآب زنی و ....!

در این قلم می خواهم از همه نویسندگان و اصحاب رسانه استدعا کنم که از این به بعد فرهنگ جدیدی را در مازندران عزیز حاکم کنیم و آن حمایت از سرمایه انسانی و معنوی استان در سطح ملی است.

خوشبختانه استان مازندران خاستگاه عالمان ، فرزانگان ، متخصصان ، هنرمندان ، ورزشکاران و مدیران برجسته ای است که هریک می توانند در سطح ملی نقش آفرینی کنند، لذا جا دارد ما این نیرو ها را شناسایی و برای گزینش مناصب ملی معرفی کنیم.

مگر رشادت و خط شکنی رزمندگان لشکر 25 کربلا را در دفاع مقدس فراموش کرده ایم؟ یا پشتیبانی همه جانبه از رزمندگان را به یاد نداریم؟ آیا مازندران درعرصه خیراندیشی و سنت حسنه وقف و مدرسه سازی زبانزد کشور نیست؟مگردر میادین علمی و ورزشی جوانان مازندرانی حماسه ساز نمی شوند؟

چطور می توان درخشش مازندرانی های حماسه ساز را در همین انتخابات اخیر نادیده گرفت و ده ها عنوان ملی و بین المللی دیگر که فرزندان ارزشمند مازندران در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ، ورزشی ، صنعتی ، تولیدی و اداری کسب نموده و مایه سرافرازی ملت ایران اسلامی و خوشنودی مردم مازندران شده اند؟

با این توصیف آیا حق و سهم مازندران نیست که در کابینه یازدهم حداقل پنج وزیر و ده ها معاون وزیر داشته باشد؟

به گواه همگان موج روحانی خواهی پس از سفر رییس جمهور منتخب به مازندران در کشور ایجاد شد و رای قاطع مردم دور اندیش مازندران به دکتر روحانی این انتظار بایسته را موجب می شودکه جناب ایشان توجه شایسته ای به استان مازندران در جهات مختلف داشته باشند.

راقم این سطور با توجه به شناخت و مقایسه ای که از نیروهای اجرایی و مدیران مازندرانی و سایر مقامات کشوری دارد به ضرس قاطع ادعا می کند تقریبا تمامی بزرگوارانی که هم اکنون از آن ها به عنوان استانداران احتمالی نام برده می شود، لیاقت وزارت و تصدی ریاست سازمان های کشوری را دارند.

بر همین اساس همه کسانی که دل در گرو پیشرفت و تعالی زاد بوم را دارند باید برای به کرسی نشاندن مدیران لایق مازندرانی بر تخت وزارت تلاش بی وقفه کنند و در این مسیر به فکر شهرگرایی و جناح محوری نباشیم و هرکسی را که واقعا شایسته و لایق وزرات و صدارت است،حمایت کنیم.

درپایان این قلم مشفقانه و خالصانه از آحاد نویسندگان ، فعالان سیاسی ، مدیران رسانه ها و گروه های سیاسی استدعا دارم بر این نظر پافشاری و سماجت نمایند و نشان دهند که بر خلاف برخی گفته ها مردم مازندران همدل و همگرا هستند و برای حداکثر سازی منافع استان وحدت عمل دارند.

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • کیجا سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 18 تير 1392-0:0

    کامنت روستایی عزیز شما مشخص ارادت ویژه ای به نویسنده محترمتون دارید. لطفا بیمنطقی ها و کینه توزی !!!!!و هوچی گری !!!!!!کامنت منو ذکر بفرما یید.هوچی گر کینه توز کسیه که طاقت نظر مخالف و حقیقت رو نداره و به راحتی به دیگران انگ میزنه. من در هیج جای کامنتم به شخصیت کسی توهین نکردم بلکه عملکردها رو زیر سوال بردم. اگه یه نگاهی به کامنت خودت بندازی میفهمی کینه توزی بی منطقی و هوچی گریه که ازش میباره. با سپاس فراوان از شما و دوستانتان

    • يکشنبه 16 تير 1392-0:0

      این کیجا سوادکوهی آدم بی منطق و کینه توزیه! . وی صرفا خواسته نویسنده محترم و فرهیخته را تخریب کند . بنظر من مدیر سایت نباید کامنت هایی که حاوی توهین و بد اخلاقی هست منتشر کند. ساحت مقدس اندیشه و رسانه جای هوچیگران نیست.

      • جمعه 14 تير 1392-0:0

        ...ای جان ما تو استان با هم نمی سازیم تو کشور ...خدا به خیر کنه

        • جمعه 14 تير 1392-0:0

          ... تو متن بالا صحبت از منفعت مازندران میشه اما شما برادرزاده عزیز حرف عمو رو خوب گوش افق دیدتو ببر بالاتر استانی فکر کن شما اکثریت بابل رو ببین به کی رای داده نه اقلیتو ... در ضمن برو به سایت http://result- p.moi.ir/Portal/Home/default.aspx تا از امار دقیق باخبر بشی تا

          ببینی اون امار 16000 تایی که میگی قریب به 22000 نفر میشه ...

          • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 1
            پنجشنبه 13 تير 1392-0:0

            نکته جالب بیان شد و امری ضروری و درست است. ارزش نیروهای مازندران بسیار بالا است و توانمندی آنها هم فوق العاده قابل توجه می باشد.

            حضرت رضا (ع) وقتی که حدیث سلسه الذهب را در نیشابور برای مستقبلین و ارادتمندان خود بیان کردند و فرمودند که من از پدرم و پدرم از پدرش و تا امیرالمومنین (ع) و حضرت از پیامبر اعظم (ص) و ایشان از خداوند شنیده که فرمود "کلمه لا اله الاالله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی" و بعد حرکت کردند و در حال حرکت سر از کجاوه بیرون آوردند و فرمودند که به شرطها و شروطها و انا من شروطها و برخی از روایات کلمه لااله الاالله را با ولایت امیرالمومنین یکی دانسته اند.

            در بعضی از شرایط امام معصوم (ص) هم مجبور به معرفی ارزش های خود به مردم می شود و این اصلاً محل ایراد نیست و نباید حمل بر خودستایی بشود. تاکید بر ارزش های نیروهای مازندران امری ستوده و ارزشمند است و باید این چهره ها را تقویت کرد و بر روی آنها تبلیغ نمود.

            در همین رابطه باید هر شهری نیروهای فعال و پرپتانسیل خود را بدون نیاز به تضعیف نیروهای سایر شهرها به خوبی معرفی نماید و بر آن تبلیغ کند. تنگ نظری ها موجب تحمیل خسارت بر مردم مازندران می شود. انشاء الله همه به عدالت و ارزش های اخلاقی مورد قبول عامه عاقلان تن در دهند.

            • پنجشنبه 13 تير 1392-0:0

              011 چي ميگي؟!! رو خواني بلد نيستي يا بيسوادي؟؟؟ شما برو تو سايت فرمانداريت ببين 27000 رأي به جليلي دادين كه از جمع راي ساري 16000 و آمل 10000 بيشتره.. عمو جون ١ چيزي رو مي خوني با دقت بخون !!! سعي كن با حقيقت كنار بياي .. ١ شبه همه تو آن شهر عشق روحاني شدن!! خنده دار بخدا

              • چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

                اقای با کامنت مازنی از چیزی که نمیدونی الکی نظر نده برو تو سایت فرمانداری بابل تا ببینی مردم این شهر بیشترین رای رو به کی دادن

                • چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

                  در دوران احمدی نژاد سه وزیر ،سه معاون ریس جمهور دهها معاون وزیر و صدها مدیر ملی مازندرانی بودندواقعا با دولت های قبل مقایسه کنید با این لیستی که اصلاح طلبان استان دادند واقعا خیلی از این افراد در حد مدیران درجه چندم کشوری نیستند

                  • چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

                    مطلب آقاي نياز حرف قشنگي است ولي در عمل عده زيادي از مسئولين و همشهري هاي ايشان خودشان را جدا و يا برتراز ديگر مازندرانيها مي بينند (همشهري بازي مفرط يا خودشيفتگي ) و ...نياز آذري با وجود فاصله كم با ساري ،فرمانداري وي‍ژه را براي بابل در اواخر دولت احمدي ن‍‍ژاد مصوب كردند. صرف همشهري و هم استاني ملاك بودن، ناسيوناليستي است و از نظر اسلام محكوم است.

                    • چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

                      اقاي نياز شما و هم شهريات بيشترين رأي و به جليلي در استان و شمال كشور دادين !!يه دفعه چي شد؟! مشكل مازندران همين ادمان كه١ شبه از اين رو به ان رو ميشن!!

                      • چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

                        من مثل کیجا سوادکوهی بیانیه نمیدهم فقط یک مطلب خانم محترم شما از موضوع خارج شدید و فقط در حال کوبیدن نگارنده مطلب فوق هستید مشکل شما جای دگر است . وگرنه ایشان نگفتند نقد نکنید من بعد از کامنت شما 2 بار مطلب ایشان را خواندم چیزی که شما فرمودید خلاف نوشته مقاله بود .

                        امید وارم اخلاق را در تمامی مراحل زندگی رعایت کنیم

                        • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 3 2
                          چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

                          اقاي نياز اذري بايد خدمتتون عرض كنم ما فرهنگ دفاع از انديشمندان و كارامدان استانموند اتفاقا خيلي خوب بلديم و با انتخاب خودمون به اقاي روحاني اونو به اثبات رسونديم شايد فكر كرديد راي ما نتيجه زحمات شما و دوستانتون بود كه درين صورت فرد ديگري انتخاب ميشد قاعدتا، اوج خودخواهي و خودشيفتگي مسئولين بي وفاي استان رو شما به اثبات رسوندين با اين نوشته كه به طور غيرمستقيم شعور و تفكر ما رو زير سوال برديد اگر هم مردم اينگونه اند از مسئولين استانشون ياد گرفتن همانطور كه ادب و شعور هر بچه اي به پدر و مادرش برميگرده فرهنگ و اداب يه استان به مسئولينشون برميگرده شك نكنيد ، حالا متوجه ايد چرا ما چنين مسئوليني نميخوايم مسئوليني كه نه تنها از تاراج استان دفاع نگرده كه همراه و حتي فراتر رفته؟؟؟؟؟؟؟؟ خودخواهي شما به اوج خودش ميرسه كه به جاي تغيير خودهي تان، انديشه، سبك و سياق خود و ساختارتون، تو روز روشن از رسانه ميخوايد اين فرهنگ غلط رو جابندازه كه مسئولين هركاري كردن مردم بگن به به بگن چه چه همون كاري كه صداسيما كرد و جامعه رو به قهقهرا نزديك كرد.رسانه بايد اتفاقا كانون نقد باشه نه تحسين انچه كه شما ميخوايد كاملا بازتاب تفكرات واقعي شما ست. شما به طور صريح از رسانه خاموشي همسويي در هر شرايطي يعني مرگ انديشه و خفقان!!!!!!! رو ميخوايد. اين يعني ما بهتر از شما ميدونيم چي كار بايد كنيم مردم تماشاچي، چون اونارو صاحب عقل و انديشه نميدونيد براي همينه نه با خودتون كنار مياد نه با مردم بنابراين به جايي نميرسيد . شما از زيرابزني ميگيد خودتون وقتي به پايتخت ميريد چهقدر هواي مسئولين هم استانيتونو داريد از ترس اينكه كسي به چشم نياد براي مناصب اينده بايد هميشه تيشه به ريشه زد!!!! همتون از هم فرار ميكنيد!!!! اتفاقا ما بهتر از شما ميدونيم چه انديشمندان فرهيختگان نخبگان مديران لايق بي شماري در استان هست كه واقعا لياقت پستهاي كشوري رو دارن و ايران رو گلستان ميكنن و به همين دليل از مسئولين فعلي حمايت نميكنيم. شما طوري برخورد كرديد كه انگار ماميگيم مسئول مازندراني در كابينه ممنوع چرا صورت مسئله رو عوض ميكنيد ماميگيم مسئولين نالايق ناكارامد كه تابحال با مديريت و عملشون كاري براي حتي استان نكردن ممنوع و مخالفيم و اتفاقا اين شعور بالاي مردم استان رو ميرسونه كه چشمشون رو به اينده ايران عزيز نميبندن كه فقط به صرف هم استاني هر كسي بر مردم مديريت كنه اين اتفاقا دركش خيلي شعور ميخواد ......... شما ميگيد ما بگيم باشه هركسي بياد چون شما ميگيد و هم استانيه!!!!!!!!!!! مغزم سوت كشيد!!!!! واقعا منطقيه شما منطق خودتون رو زير سوال ميبريد اين منطق شماست مردم نادانند ما ميدانيم پس شمارو چه به اين كارا مردم براي شما پس يه عده رعيتند كه فقط بايد براي شما سر تكان بدهندو هورا بكشن. براي همينه كه ميگم يه شيوه ارباب رعيتي جديد مد شده. شما ميگيد قبيله يعني يه نفر ( هر نفر ،حتي يه ظالم) بقيه سكوت، ما ميگيم قبيله يعني تك تك نفر در يك شايسته نفر......... مردمتون رو باور كنيد تغيير كنيد، حمايت ميكنيم هزاران در هزار . كابينه كه خوبه تا رياست جمهوري تا سازمان ملل . با سپاس

                          • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 7 2
                            چهارشنبه 12 تير 1392-0:0

                            بنده هم کاملا با نظر جناب آقای نیاز آذری موافقم .

                            چرا باید اینگونه باشد ؟ چرا باید مسئولین و مردمان ما با هم سر ناسازگاری و کینه و دشمنی داشته باشند ؟ باور بفرمایید اینگونه رفتار فقط در مازندران است و بس. .

                            • سه شنبه 11 تير 1392-0:0

                              بازهم بوی کباب رسید توچه کاره اصلاحات و آقای روحانی هستی تو سهمی نداری که خود را برای مناصب بالا یا پایین خود را نشان دهی

                              • سه شنبه 11 تير 1392-0:0

                                با سلام .

                                من هم با نظر آقای نیاز موافقم .درست است باید مازندرانی ها در کابینه دولت باشند ولی با لیست دادن واین چیزها مخالفم.بگذاریم آقای روحانی خودش انتخاب کند.

                                • ریکا قائمشهریپاسخ به این دیدگاه 9 0
                                  سه شنبه 11 تير 1392-0:0

                                  مازندرانیها در نقاط دیگر کشور مشهور به زیراب زن و ...می باشند بخاطر عدم همدلی بین نیروهای سیاسی ،فرهنگ مازندران در حال زیر سئوال رفتن است!خواهشمند است فرهنگ وغیرت مازندران را ترویج نمایید.

                                  در مدارس ایران،بین 10 نفر،9 صندلی قرار میدهند وحتما باید یکنفر اخراج شود ولی درمدارس ژاپن همه باید روی این 9صندلی بشینند.

                                  در فرهنگ قدیم روستاهای مازندران کایر وکمک بهم بودولی امروز نابودی محصول همدیگر با ...

                                  وای بر ما چه میشود مارا !..

                                  • مهدی زمانیپاسخ به این دیدگاه 6 7
                                    سه شنبه 11 تير 1392-0:0

                                    مطالب متین وقابل تاملی را اقای ایرج نیاز مطرح کردند .امیدواریم این تحول رااین بار شاهد باشیم


                                    ©2013 APG.ir