تعداد بازدید: 3031

توصیه به دیگران 31

شنبه 9 شهريور 1392-1:54

قرارنیست شکست خوردگان با ماهمراه شوند

در نبرد ترسیمی آوردگاه اصلاح طلبان و اصولگرایان،شکست به سهولت قابل تشخیص است.قرارنیست که شکست خوردگان به ادامه مسیر و تعیین راه با ماهمراه شوند.قواعدحاکم برسیاست حکم می کندکه رقیب، شکست را پذیرا باشد،نه آنکه با رویدادهای غیرمنتظره برای تفکر پیروز به تعیین تکلیف بپردازد!


مازندنومه،سیاوش اسلامی سوادکوهی:فضای سیاسی استان وارد فاز منازعات نه چندان خوشایندی می شود.متاسفانه شخصیت های سیاسی و اجتماعی ماکه سالیان سال طول کشید تا به "رجل بودن" برسند،مشاهده می شود در روزهای اخیر برای به دست گرفتن مدیریت ارشد استان، توسط تشنگان قدرت سیاسی و اقتصادی ،به سلاخی شخصیت، تنفر و افشاگری اشخاص متنفذاستانی و بی اعتبارنمودن شان به انحاء مختلف تا هتک حیثیت پیش می روند!

درعجبم!ازطرفی به دیگران می تاختیم که ما مدعی "خدمتیم"و از طرف دیگر موجی ازنفرت و کینه و تهمت و بهتان برای جاخالی نمودن رقبا را به هرشیوه ای در دستورکار خویش قرارمی دهیم!

به خود حق می دهیم آن قدر برحلقوم مدعی داوطلب مدیریت،"غیر از آنی راکه "ما" می خواهم"با تهمت و افترا و افشاگری بفشاریم تا او"به نفع "مان کناربرود! حقش است تا هوس چنین مدیریتی ازسرش بپرد، بلکه رقیبی نداشته باشیم!

باوربه این تهمت ها بسیارسخت است،وقتی به جای عقل و تدبیر و امید، عناوین و افراد ایفای نقش می کنند، انتظار دیگری نمی توان داشت.منطق دفاع درچنین حالتی فقط ، آب درهاون کوفتن است.


ازسر تاسف باید گفت این پیامدِمیدان داری کسانی است که این روزها عملکردشان با این رفتارها سنجش می شود؛افرادی که هرگزبه خروجی عمل شان نمی اندیشند و مهم حاصل آمدن مقصود و تلاش شان ازاین فرآینداست.

باورکنیم که منیت،زیاده خواهی،خودخواهی،وانحصارطلبی به این فضای وهم آلود تفرقه و کین،برای پدیدآورندگان "تدبیر"و"امید"بسان سمی مهلک وکشنده است.

به واقع اگراصلاح طلبان و حضورتاریخی حضرت آیت الله هاشمی و مجاهدت سیدمحمد خاتمی و ایثار و گذشت مهندس عارف طی روزهای مانده به انتخابات نبود،آیاهرگزچنین فضائی که امروز آقایان باگشاده دستی به وضع موجود اظهارفضل می کنند،خبری بود؟

اکنون که درفضای ملتهب سیاسی ناروشن بسرمی بریم، راه دست یافتن به مناصب سیاسی، التهاب آفرینی وتخریب مردان بزرگ این دیار نیست!

هشدار می دهم هرگونه ناداوری و نابخردی درمورد کاندیداهای اصلاح طلبان،عین بی تدبیری است.

در مبارزه ی حقیقی بین تفکرات اصلاح طلبانه و اصولگرایانه که نماد و نمود اصولگرایان"دولت های دهم و یازدهم " بوده اند،مشخصا"مشی اصولگرایانه به منزله تفکر شکست خورده سیاسی در اداره جامعه وحکومت ، به روشنی رخ جلوه نموده است و این جای هیچ شک وشبهه ای را برنمی انگیزد.

در نبرد ترسیمی آوردگاه اصلاح طلبان و اصولگرایان،شکست به سهولت قابل تشخیص است.قرارنیست که شکست خوردگان به ادامه مسیر و تعیین راه با ماهمراه شوند.

قواعدحاکم برسیاست حکم می کندکه رقیب، شکست را پذیرا باشد،نه آنکه با رویدادهای غیرمنتظره برای تفکر پیروز به تعیین تکلیف بپردازد!

 براصلاح طلبان فرض است که برای چینش مدیریتی از اردوگاه سیاسی خویش باتکیه برتجارب ارزشمند مدیریتی ،ازبین خردورزان سیاسی و استفاده از آگاهان دوراندیش و صبوری که مدیریت شان به سنگ محک موفقیت ،سنجش شده است تمام قامت و بدون لکنت ،وارد کارزار انتخاب شوند.

هرگز قرارنیست دراین میدان پرموج وضدموج های سیاست ،به وادادگی و بی خردی از نوع میدان داری شکست خوردگان سیاسی پناه آوریم.

باید مراقب باشیم که رای دهندگان وکانون رغبت شان،بی تعارف مرکز سیبل "اصلاح طلبانه" را درپیش روی حاکمان گشوده است.

باور نمائیم منطق دوران اصولگرائی منجربه شکست آنها درصحنه سیاسی شده است و اکنون آرایش سیاسی به سمت قطب بندی های اعتدالی و اصلاحی درشرف وقوع است.


  • جمعه 22 شهريور 1392-0:0

    ذرودبرسیاوش خان بنویس خوب ضدحال می زنی همینکه حالشان رامی گیری وآنهابهت فحش می دن یعنی نوشته هایت به اونجایی که بایداثابت کنه کرده...دمت گرم@

    • چهارشنبه 20 شهريور 1392-0:0

      ولش کن عزیزم بازم تو صحبت هات از گذشته هایی که مسول خیلی از مناسبات بودند گفتی اگه دوره دوره اعتداله این تحلیلها رو بذار کنار قربونت

      • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

        سیاوش خان سوادکوهی مگر قراره فتنه گران با ماهمراه بشوند که اینگونه بال بال می زنید .

        • کارمند فنی و حرفه ایپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

          مگر مازندنومه در بسیاری از موارد با شجاعی همراه نمی باشد چرا یک نقد در مورد عملکرد و انتصابات آقای شجاعی در دوران احمدی نژاد نمی نویسد

          • دوشنبه 18 شهريور 1392-0:0

            در نظر بگیریم خودت شاید یه رای داده باشی،مگه مملکت ارث پدری دوستانه،تک تک این مردم در این نظام سهم دارند. بحث برد وباخت نیست،همین تفکرات مبتدی باعث عقب موندگی استان بعد انقلاب شده. مگر از استان اصفهان چه کمتر داریم،مگر سمنان تا دیروز شهرستان ما نبود حالا چه شده که ریس جمهور میده به کشور و صنعتش پیشرفت کرده.تورو خدا دیگه بس کنید ومردم نا امید نکنید و برای تک تک حضور مردم در انتخابات ارزش قائل بشید.مردم نکونام نمیرد هرگز

            • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

              هرگز قرارنیست دراین میدان پرموج وضدموج های سیاست ،به وادادگی و بی خردی از نوع میدان داری شکست خوردگان سیاسی پناه آوریم.باید مراقب باشیم که رای دهندگان وکانون رغبت شان،بی تعارف مرکز سیبل "اصلاح طلبانه" را درپیش روی حاکمان گشوده است.

              • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

                ...آقای اسلامی... نعدادی عبارت یا واژه را در تمام مطالب خود تکرار میکند این یعنی چی؟ مردم را متهم نکنید لطفا بفرمایید تو کجا پیروز شدی ؟ عملیات نظامی علیه عراق داشتید؟ 8 سال دفاع مقدس بود ؟ بی خیال آقا کش ندین

                • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

                  بانظر اقای اسلامی موافقم تاافراطیگریهای سنتی کم سواد وبی منطق بی قواره درجامعه سخن نادرست برزبان میرانند و کمتر کسی جرائت مقابله و مباحثه را دارد با انان دارد.

                  • جمال الدین موسویپاسخ به این دیدگاه 8 0
                    شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                    اصلاح طلبان به حق وشایسته دنبال سهم خواهی هستند. مگر نه اینکه با به دست گرفتن دولت توسط اصولگرایان .سهم خواهی که چه بگویم. . .ترور شخصیتی آقایان اصلاح طلب کردند وهر آنچه خواستد با این عزیزان دوست دار انقلاب ونظام کردند وهمه عزیزان اصلاح طلب از جمله :بزرگی. میری. فولادی. ساداتی و و و و و را به کناری زدند. سهم خواهی حداقل حقی است که اصلاح طلبان ومعتدلین به دنبال آن هستند.وآقایان باید هم همین انتظار را داشته باشند که چسبیدن به میز ریاست واصولگرا نشان دادن خود گذشته است .چرا که اصلاح طلبان واقعی خود بهترین اصولگرایان هستد .از سیاوش اسلامی عزیز که معلم شریف وگرانقدر من است تشکر و امتنان دارم. و می ستایم قلم زیبا و اسلحه گرانقدرش را که همچون تیری است بر قلب دشمنان دولت ونظام

                    • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                      95 در صد رای دهندگان به روحانی اصلاح طلبان بودند.کیست که نداند روحانی بدون حمایت خاتمی و انصراف عارف به ریاست جمهوری نمی رسید به طوریکه هاشمی رفسنجانی بعد از اعلام حمایت آشکار و پیان تاریخی خاتمی عزیز گفت من نیز مانند خاتمی به روحانی رای می دهم. آنچه مسلم است شکست گفتمان اصولگرایی فرصت طلبانه و خشونت ورز و تحجر و نیرنگ و ریا بوده است .و پیروزی گفتمان اصلاح طلبی که علی اکبر ناطق نوری و محمد خاتمی نیز در این دسته قرار می گیرند. پس تندروها و افراطیون همان چماقدارانی هستند که در کشور کمتر از 4 میلیون رای داشتند و مردم به آنها نه بزرگ گفتنند و نویسنده مقاله به درستی اشاره داشت که لازمنیست شکست خوردگان را دنبال خودمان ببریم .

                      • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                        مدیر محترم سایت بازهم سانسور چرا قسمتان داده بودم یا علی

                        • داودنژادپاسخ به این دیدگاه 1 8
                          شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                          سخنی چند با آقای سیاوش اسلامی:جناب آقای اسلامی جناب آقای روحانی چندین و چندین بار فرمودند که در دولت من تندروها جای ندارند در عجبم شما چرا این جور خودتان را به دولت اعتدال می چسبانید نکند فراموش کردید حضرتعالی... همیشه انتقادی بر اصولگرایان داشتید ...شاید احساس کنید عده ای ازهمفکرانتان فعلا سوار بر قطار تدبیر وامید شدند وروزگار به خیالتان بر وفق مرادتان شده است .اما غافل نشید از چشمان تیزبین ...نیروهای حزب الهی که هرگز اجازه حضور نیروهای افراطی را...نخواهند داد.مدیریت محترم شما امانتدار مردم هستید هر وقت مطلبی را در جواب آقای اسلامی نوشتم حضرتعالی یا نمی گذارید یا سانسور می کنید واگذارتان می کنم به خون شهیدان حداقل این مطلب را بذارید.

                          • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                            زنده باد مرد دلاور سوادكوه كه چون كوه در مسير انديشه هايش ثابت قدم مانده است. درود

                            • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                              بعضی ازافرادآلرژی خودشان ازنویسنده رادرجایی غیرازمازندنومه تعقیب کنندچون تاایشان چیزی می نویسنداین افرادیه جورایی یاددق دلی خوشان می افتندمن بسهم خودم همیشه ازمطالب آقای اسلامی بی اندازه بهره می برم(محبت کنیداین مطلب رابگذارید)

                              • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                                سیاوش خان ... لطف کنید کمتر نظر بدهید.مدیر محترم محبت این مطلب را بگذارید

                                • یک نفر اعتدال خواهپاسخ به این دیدگاه 3 6
                                  شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                                  سلام

                                  آیا باز هم قرار است مدیریت اتوبوسی در دستور کار مدیران اعتدال قرار گیرد که این گونه دم از سهم خواهی می زنید پس فرق شما بو دوران دولت دهم چیست اگر قرار است دولت تدبیر قرار را بر اعتدال بگذارد پس ممکن است از اصول گرایان هم چهرهای شاخص خدمتگزار باشند و از اصلاح طلبان هم همینطور

                                  دوران سهم خواهی باید جایش را به خرد ورزی دهند برادر اصلاح طلب

                                  • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

                                    دکتر عارف (پروفسور) درست است نه مهندس عارف

                                    باید به تبیین این انتخابات به طور مستمر پرداخت تا امر بر کسانی که هیچ سنخیتی با مردم ندارند مشتبه نشود و فکر کنند که خبری است . پیام انتخابات 24 خرداد را عده زیادی هنوز درک نکردند


                                    ©2013 APG.ir