تعداد بازدید: 2999

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 25 شهريور 1392-19:39

درس هایی که استاندار جدید باید بیاموزد

ربیع ، یعنی« بهار»؛ دکتر ربیع فلاح باید بکوشد تا متناسب با اسم زیبایش، استان خزان زده مازندران را به بهاری شاد وخرم تبدیل کند و در این راه از تمام ظرفیت ها و سرمایه های موجود، به ویژه سرمایه های انسانی، صاحبان تجربه و مغزهای متفکر(بدون توجه به گرایش سیاسی آنان) بهره گیری کند.


مازندنومه، علیرضاشهیری طبرستانی: امروز دوشنبه25 شهریورماه، باحضور وزیرکشور، استاندار جدید مازندران رسماً معرفی شد.

مراسم معارفه دکتر ربیع فلاح و تودیع مهندس طاهایی برای اولین بار به صورت مستقیم از شبکه تبرستان پخش شد و شمار زیادی ازمردم شاهد این رویدادسیاسی بودند.

دکتر فلاح که نسبت به آقای طاهایی تازه نفس تر و با انگیزه تراست، باید از این صحنه ها درس بگیرد و بداند که:

1- پست ها و مقام ها ماندنی نیست. او هم روزی باید مسئولیت استانداری را به دیگری بسپارد. چیزی که ماندنی است رضایت مردم است که از طریق مشکل گشایی وهمدلی با آنها درفراز و نشیب های زندگی به دست می آید.

2- فلاح باید به دنبال کارهای اساسی و بنیادی برای مازندران باشد. پرداختن به مسایل غیر اساسی و سطحی، او را دچار روزمرگی خواهدکرد و زمان را از دست خواهد داد.

3- عملکرد طاهایی قابل نقد و دارای نقاط ضعف و قوت بسیار است و باید در جای خودش بررسی شود، اما ممتازترین نقطه قوت طاهایی که از او فردی خوشنام ساخته، پاکدستی (یعنی پرهیز از افتادن در مافیای خانوادگی و عدم ارتزاق از بیت المال و برداشت از آن برای منافع شخصی وگروهی) بوده است. فلاح هم باید تلاش کند این گونه باشد.

3- توجه ویژه و تبعیض آمیز به قشرخاصی از جامعه، استاندار را به مسئولی تک بعدی تبدیل می کند و ازچشم بقیه اقشار و طبقات اجتماعی (کارگران، فرهنگیان، کشاورزان، روحانیان ، دانشجویان، صنعتگران و..) می اندازد.

4- ربیع ، یعنی« بهار»؛ دکتر ربیع فلاح باید بکوشد تا متناسب با اسم زیبایش، استان خزان زده مازندران را به بهاری شاد وخرم تبدیل کند و در این راه از تمام ظرفیت ها و سرمایه های موجود، به ویژه سرمایه های انسانی، صاحبان تجربه و مغزهای متفکر(بدون توجه به گرایش سیاسی آنان) بهره گیری کند.


  • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

    تحولات جدید باید از معاونین و مدیران استانداری شروع شود . ماهی از سر گنده گردد نی زدم !

    • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 1 0
      چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

      1- احساس نگرانی باید منجر به هوشیاری بشود و نصیحت مشفقانه در هر صورتی مفید است. اما نباید تبدیل به هدفگذاری برای رسیدن به مقاصد فردی و گروهی بشود. دلسوزی باید برای همه مردم باشد.

      2- آقای شهیری بخشی از درس هایی را که باید استاندار بیاموزند را فرمودند که نیاز است آن را تکمیل کرده و جامعیت بیشتری بدان بدهند. درس های اخلاقی و اجتماعی زیادی است که باید تذکر داده شود و این امور بسیار مفید هستند.

      3- این تذکرات نباید مبنای یک رانت خواری و ویژه خواری جدید را باز کند و خود برای تحت تاثیر قرار دادن استاندار یا تخریب اطرافیان و مشاوران وی بیان شود. تذکر باید از روی دلسوزی و به منظور راهنمایی باشد.

      4- مهمترین چالش برای جناب آقای دکتر فلاح چالش ناشی از توقعات است که وزیر کشور با توجه به تجربه ای که داشتند آن را به خوبی بیان کردند که آقای فلاح به هیچ فرد و گروهی بدهکاری ندارند.

      این مسئله می تواند دست استاندار را برای انتخاب همکاران مورد نظر خود که از توانمندی های لازم برای رفع معضلات استان و مدیریت کردن امور مربوطه در استان باز بگذارد. استانداری که معاونان و همکارانش را دیگران انتخاب بکنند و تحت عنوان مشورت راه تحمیل نظر و جایگذاری افراد و نیروها را در پیش بگیرند، نمی تواند به قول هایی که برای انجام کارهای اساسی و بزرگ داده عمل کند.

      5- در میان چالش های توقعات، چالش های سیاسی، چالش های اقتصادی، چالش های قومیتی، چالش های گروهی و جناحی و چالش های فکری و عقیدتی همه مهم هستند ولی در استان مازندران چالش های همشهری گرایی از همه مهمتر است. امروز بزرگترین کمک و ضروری ترین کمک به استاندار محترم گذشتن از توقعات اینچنینی است و نباید همشهری گرایی را بر فکر استاندار مستولی کنیم و یا به ایشان تهمت همشهری گرایی را وارد کنیم. این به ضرر کل استان خواهد بود.

      6- استاندار مسئول تمام نابسامانی های اجرایی استان است و رشد و توسعه و امنیت و نظم و انضباظ مالی و اداری همه و همه جزء مسئولیت های ضروری و حتمی استاندار است. چنین مسئولیت عظیمی بدون مساعت یاران و دوستان و از خود گذشتگی آنها امکان انجام ندارد.

      • سه شنبه 26 شهريور 1392-0:0

        ظاهرا بحث معاونت سیساسی این روزا داغ شده . صحبت از آقای ... از بچه های ساروی مقیم تهران هم هست. امیدورام موفق بشه.

        • سه شنبه 26 شهريور 1392-0:0

          آقا یاسر، دراکثر کشورهای دنیا، مشاوران مقامات وشخصیتها ازمیان مردان وزنان با تجربه که عمرشان رادرراه کسب علم تجربه صرف کرده اند- انتخاب میشوند. دراتاق فکر دکتر فلاح بایدازهمه طیف سنی، تخصص هاوتجارب اداری حضور داشته باشند.

          • سه شنبه 26 شهريور 1392-0:0

            من به عنوان یک مازندرانی نگران استان هستم چون میدونم یک دبیر بازنشسته ساروی رو تو حلقه مشاوران ارشدش قرار داده که مدرکش بعید بدونم لیسانس باشه اما بهش میگن دکتر م واقعا آیا دروغ وعدم شایسته سالاری باید تو این دولت هم وجود داشته باشه به صرف اینکه فلان آقا تو مصلا جلوی ناطق نوری از فلاح دفاع کرده باید پست بگیره آیا نباید مشاوران استاندار افرادی با تحصیلات وسوابق کاری درخشان باشن به خدا اگه یه بار دیگه اصلاح طلبان اشتباه کنن دیگه کسی بهشون اعتماد نمیکنه

            • دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

              این بهار با اون بهار قاطی نشه؟ خخخخخخخخخخخخخ


              ©2013 APG.ir