تعداد بازدید: 2931

توصیه به دیگران 0

شنبه 5 بهمن 1392-21:59

پول، پول ، پول، دیگر هیچ!

نامه حسین اسلامی به اعضای محترم شورای شهر ساری/ پول، پول ، پول، دیگر هیچ ، فرهنگ؟ تاریخ؟ مسوولیت؟ آبرو؟ حیثیت؟ آگاهی؟ تازه، اوقاف ساری با وجود صدها نفر از ورثه ی واقف چنین جسارتی کرد


مازندنومه، حسین اسلامی ساروی: ایـن نامـه را نـه از روی دادخـواهی و نـه از روی شِکوه و گلایه، و نه به جهت خبر رسانی تقدیم می کنم؛ بلکه می خواهم به عنوان یک سند تاریخی در کارنامه ی زندگی سیاسی شما و زندگی اجتماعی من ثبت شود که آیندگان بدانند ، شما مسوول بودید، عضو شورای شهر ساری بودید و من یک شهروند معمولی، و شما آگاه شده بودید، در جریان قرار داشتید که در زمان مسوولیت شما، تنها اثر تاریخی و ثبت ملّی شده وسط شهر ساری که هنوز کاملاً عمداً ویران نشده بود. یعنی حمام تاریخی و ثبت ملّی شده حاج درویش علی در میدان ساعت ساری را از طرف شهرداری ناحیه 2 ساری مجوز ساخت و ساز تجاری دادند.  یعنی شما سکوت کردید که در این مرکز تاریخی مغازه سازی کنند!! شما سکوت کردید!

  اوقاف ساری غیر قانونی این ساختمان تاریخی را که 40سال است حمام نیست فقط برای سی صنّار پول به اجاره به عنوان حمّام داده است! در شرایطی که حمّامی در کار نبود و نیست. و این اجاره دار به امید اینکه این حمّام را مخروبه کند ، و با اطمینان از بسته بودن چشم اوقاف و میراث، ده ها بار در ورودی قفل زده حمام را باز کرد که مجمع معتادان و جای ریختن زباله بشود، تا بتواند به امروز برسد.

و امروز با همکاری میراث که فقط هنر تبدیل کردن مازندران به مرکز ویلا داریم ... و..... را دارد و همکاری اداره اوقاف ساری که دید نمی شود از این مخروبه یک بساطی بسازد که برایش پول درآورد!! کار دیگر کرد. و حالا به مبارکی و روشنی چشم شما سه باب مغازه می شود که آقای... میلیاردی از زحمات سی ساله خودش استفاده کند و اوقاف هم در پیشگاه خدا و خلق خدا سرفراز شود که از این مخروبه سه باب مغازه ساخته که ماهانه اجاره هم بگیرد ، این هم یک نوع مدیریت فرهنگی است .

پول، پول ، پول، دیگر هیچ ، فرهنگ؟ تاریخ؟ مسوولیت؟ آبرو؟ حیثیت؟ آگاهی؟ تازه، اوقاف ساری با وجود صدها نفر از ورثه ی واقف چنین جسارتی کرد.

چه مثلث  شومی شدند این میراث و اوقاف و شهرداری ناحیه 2 ساری. من این روز شوم و این واقعه ی شوم را به خودم تسلّیت می گویم .

خدا مازندران را از  شرّ این نا آگاهی ها نجات دهد. یعنی از اوقاف هم که تابلوی امور خیریه دارد باید بنالیم؟ این شد خیر اوقاف به مردم؟ شهرداری که خودش باید مراقب باشد حالا چه کنیم؟ میراث هم که هیچ وقت فرهنگی نبود. و اعضای محترم شورای شهر که  شما هم به خواب رفتید ؟ چرا؟


  • دوشنبه 7 بهمن 1392-7:9

    دكتراسلامي ساروي - مازني عزيز
    درابتدا گفتم از آنجاييكه از موضوع اطلاع كامل دارم ميگويم:
    1-موضوع چندين بار از ميراث فرهنگي واوقاف استعلام گرفته شده كه مجوز دادندوكميسون ماده 5استانداري مجوز ساخت سه دهانه مغازه درمحوطه حمام رانيز صادركرد
    2- اين موضوع ازچندين سال قبل شروع شده
    3-حرف من اين است كه كبل آقا اسلامي بايد به متولي امرشكايت ميكردنه به شهرداري
    حرمت اموم زاده ره كي دارنه برارجان ونه متولي
    حالااسلامي عزيزميداند كه عبوري نسبت به اين موضوعات حساس است بجاي اين دادوقال اول به ايشان مراجعه ميكرد نه بعداز رسانه اي كردن نامه بنويسه
    درحال حاضرهم موضوع دردست بررسي
    هرچند از حسساس شدن كبل آقا سپاسگذاريم

    • آقای اسلامی!پاسخ به این دیدگاه 3 0
      يکشنبه 6 بهمن 1392-14:15

      این حمام که موضوع داد و بیداد شما است ارزش فرهنگی آن چگونه و تا کجا بوده است ؟ این اثر پیش از این ثبت ملی شده چرا امروز متصدیان طوری دیگر تصمیم گرفته اند، ادله ایشان چه بوده است ؟آیا اقدامی در معرفی این حمام به رسانه ها تا کنون شده ؟آیا شرحی در مورد اهمیت آن در جایی آمده است ؟ قبل از تصمیمات اخیر،آیا این مکان به حد کافی از سوی شما به مردم و به علاقمندان آثار فرهنگی شناسانده شد ؟ عکس یا تصویری از اجزا با اهمیت بنا را چرا امروز به مازندنومه نشان نمی دهید ؟ در مورد این مساله کدام شخصیت فرهنگی شناخته شده با شما همکاری و همراهی کرده است یا می کند ؟اگر دیگران هم هستند چرا امصای هیچکدام در کنار امضای شما نیست ؟ در سایه این جوش و خروش گاه و بیگاه شما جز چهره نورانی تان نیمرخی از دیگران چرا به چشم نمی خورد ؟ آیا هیچ کسی مایل نیست که با شما همکاری کند ؟ شاید لازم است که در روشتان تجدید نظر کنید .

      • يکشنبه 6 بهمن 1392-13:57

        این اقا عرشیا اسمش عرشی است اما تفکرش فرشی است !!!اقا ببین کبل اقا درست گفت یا نه ؟دکتر اسلامی سرباز کسی نیست خودشان سردارند .تازه اگه اقای عبوری خلاف کردند ،باید انتقاد پذیر باشند شما چرا کاسه داغتر از اش شدید ؟مگه شهردار روابط عمومی نداره که جوابیه بدهد؟!!!

        • دوست کوچک دست پروردۀ شماپاسخ به این دیدگاه 1 0
          يکشنبه 6 بهمن 1392-13:47

          آقای دکتر عزیز لطفاً انقدر خود را درگیر این مسائل ریز نکن بلکه گروهی از معتمدان را مأمور کن تا پی گیر شوند. برای سلامتی شما ضرر دارد. هر کس زورش به شما نرسد زور مریضی می رسد. خدای نکرده به خاطر چهار تا ... و ... نباید شما را زود از دست بدهیم.
          فعلاً بر شما واجب است به سلامتی خود اهمیت دهید. انشاءالله با پیگیری دوستان معتمد مسأله به سرعت پایان می گیرد.

          • حسین اسلامی سارویپاسخ به این دیدگاه 0 2
            يکشنبه 6 بهمن 1392-12:6

            چرا بحث را منحرف می کنید، امروز صحبت از تبدیل غیر قانونی یک اثر تاریخی ملّی داخل شهر است که باید همه ی مردم متوجه بشوند. و مسوولین را بیدار کنند که خواب نروند.

            • حسین اسلامیپاسخ به این دیدگاه 0 2
              يکشنبه 6 بهمن 1392-12:4

              صدور پروانه خلاف بوده است، کمیسیون ماده پنچ برای تغییر کاربری بهداشتی به میراث فرهنگی اجازه داد. شهرداری اشتباه کرد . اوقاف همراهی کرد ، میراث یک بار نوشت که دست نزنید ثبت ملّی است ، یک بار هم در یک بند از نامه اشاره کرد که مغازه بزنند، این نامه را نه رئیس میراث ساری و نه رئیس میراث استان امضاء کرد. داستان چیز دیگر است.

              • يکشنبه 6 بهمن 1392-11:49

                برادراسلامي
                شما چرا!!!؟؟
                شما ميدانين وخبردارين دراين موردچه خبره!!؟؟
                متولي امر كس ديگه است شما اصل و ول كردين به فرع چسبيدين!!؟؟
                بهتربود هجمه تونوبه ميراث واوقاف ميبردين
                شهرداري تو اين چندسال به شما وفرهنگ وادب وهنر وو.....حال حسابي داد..

                • يکشنبه 6 بهمن 1392-11:40

                  دكترجان لطف شهرداري وهزينه شهرداري براي ساري شناسي شامل شما شد
                  دكترجان شما هم درساري شناسي يك وجب پاركينگ نگذاشتي اون هم مركز شهروترافيك خ قارن...!!؟؟
                  يه سوزن به خود و يه جوالدوز به.....

                  • يکشنبه 6 بهمن 1392-7:27

                    درود بر منادی فرهنگ ایران زمین ،انکه نه بخاطر شهرت بلکه بخاطر عزت این مرزو بوم (تبرستان کهن )ناجی اصالت مازندرانیهاست کبل اقا .....انچه به جایی نرسد فریاد است لطفا هیسسسسسس اقایون در خواب بی فرهنگیند !!!این میراث ،میراث خور است نه میرات دار ،واین اوقاف امور خیریه نیست تجارت خانه شریه هست ..................یا علی بکش اما ته پشت استامی

                    • يکشنبه 6 بهمن 1392-7:23

                      برادرعزيزآقاي دكتراسلامي
                      سلام
                      شما درچند جا راجع به حمام خويي مصاحبه كرديدوبعد به عبوري مراجعه كردي!!؟؟مگرعبوري دستوررسيدگي به موضوع رانداد؟
                      پس چرا داري شلوغ ميكني شهرداري چه هزينه هايي كه براي ساري نكردهمين ساري شناسي كه شما ازداخل آن داري برعليه شهرداري مطلب مينويسي !!
                      آيا درست نبودازاول به عبوري مراجعه ميكردي؟
                      هرچند متوليان امر ميراث فرهنگي اوقاف سكوت كرده اندومجوز داده اندوحتي مصوبه كميسيون ماده پنج راگرفته اندوميراث هم مجوز ساخت راداده!!!
                      پس دكترعزيزحساس نشو حساس نشو

                      • شنبه 5 بهمن 1392-22:52

                        فارغ از بی کفایتی اهالی سازمان میراث نشین که نه دغدغه فرهنگ دارند و نه دغدغه تاریخ و آثار تاریخی و متاسفانه در همچنان بر همان پاشنه دولت قبلی می چرخد گفتنی ست که واقعا اداره اوقاف با موقوفه ها چه می کند. چه کاربری هایی را تعریف کرده است و اساسا واقف یا واقفین اموال خود را بر چه اساسی وقف کرده اند. بنابر سنت و شریعت دینی واقف، اموال خود را با شرطی مشخص و معین و با نیت خیر در امور دینی وقف نموده و جهت استفاده عمومی می بخشد اما می بینیم که به بسیاری از وقف نامه ها عمل نمی شود. اسنادی موجود است که خیری، درآمد حاصل از زمین کشاورزی اش را برای اطعام دهی در شب تاسوعا وقف کرده است و امروزه تبدیل به خانه، پارکینگ و یا شرایطی دیگر شده است بنظر شما حد وقف رعایت شده است و یا فتوایی در مورد اجازه تبدیل مورد وقف وجود دارد؟ آیا در صورت تبدیل موقوفه، ورثه قانونی حق فسخ و یا تاکید بر شرایط اولیه وقف را دارند؟ اداره اوقاف می تواند نماینده تام الاختیار هر موقوفه ای باشد یا براساس مدیریت و سلیقه شخصی مدیران تعیین وضعیت می شود. چرا میراث فرهنگی با تشکیل کمیته ای مشترک با اوقاف اقدام به تبدیل کاربری فرهنگی که مورد نظر واقفینی مانند دکتر اسلامی است نمی کنند. آیا نمی شود همین مکان را به موزه مردم شناسی و یا کتابخانه تبدیل کرد؟ شهرداری و اوقاف بیش از آنکه به سنت دینی وقف توجه نمایند بدنبال کسب منافع مادی و درآمدزایی هستند و با این روش دیگر نشانه ای از فرهنگ و هویت بومی باقی نمی ماند.


                        ©2013 APG.ir