تعداد بازدید: 6216

توصیه به دیگران 5

چهارشنبه 23 بهمن 1392-15:13

تغییر در دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران

آجدانی به استانداری برگشت

لطف الله آجدانی –روزنامه نگار برجسته و مشاور سابق استاندارمازندران- طی حکمی از سوی ربیع فلاح به سمت مدیرکل آموزش وپژوهش استانداری مازندران منصوب شد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: لطف الله آجدانی که از هواداران استاندار کنونی و رییس ستاد سابق دکتر روحانی در آمل است، 20 مهرماه امسال به عنوان مشاور رسانه ای و فرهنگی استاندار منصوب شده بود که بنا به دلایلی چند ماه بعد از فعالیتش در 26 دی ماه استعفا داد و هم اینک با صدور حکمی از سوی استاندار، به عنوان مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران منصوب شده است.

این دفتر که زیر نظر معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فعالیت می کند، از سال 1386 با ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت کشورایجاد شده است.

اجرای سیاست ها، خط مشی ها و برنامه های مصوب مركز آموزش و مطالعات راهبردي وزارت كشور و موسسه عالي آموزش و پژوهش معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري (پس از هماهنگي با ستاد وزارت كشور) مرتبط با امور آموزشی و پژوهشی مدیریت استان، تنظیم برنامه های سالانه آموزش های كوتاه مدت براي كاركنان استانداري، فرمانداري ها و بخشداري ها در زمینه های مدیریت، فنون اداری، مباحث تخصصي و آشنايي با قوانين و مقررات در چارچوب سیاست های ابلاغی، مطالعه و بررسی به منظور شناسایی نیازهای پژوهشی خاص استانی با هماهنگی واحدهاي استاني دستگاه های اجرايي، اجراي دوره هاي آموزشي مصوب براي مديران و كاركنان در زمينه هاي مديريت و فنون اداري براساس ضوابط ابلاغي. بررسی، تایید و نظارت بر مراكز و موسسات خصوصی متقاضی آموزش های ضمن خدمت كاركنان دولت در استان، صدور گواهینامه دوره های آموزشی كوتاه مدت مصوب و خاص استان، نظارت بر جذب استادان مجرب و توانمند بومی و غیربومی برای آموزش كاربردي و اثربخش دروس موردنظر و ایجاد بانك اطلاعاتی جامع در این زمینه، همكاری در زمينه جمع آوري و ارايه به موقع اطلاعات روزآمد و موردنياز برنامه ريزان و كاربران در سطح استان و تلاش در جهت جلب همكاری صاحب نظران و اندیشمندان علمی در سطح استان از جمله اهداف این دفتر است.

به گزارش مازندنومه، لطف الله اجدانی متولد 1343 آمل است. او مدرک فوق لیسانس تاریخ را سال 1374 از دانشگاه شهید بهشتی تهران دریافت کرد و از سال 1370 به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآمده است.

آجدانی از سال 1374 در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان تدریس می کند و از سال 1373 نیز صاحب امتیاز و مدیر مسوول نشریه سراسری دریچه بوده است.

در رزومه او سردبیری هفته نامه استانی هراز در سال 1378 ، مشاور رییس سازمان آموزش و پرورش استان مازندران در سال 1388، برگزیده معلم نمونه کشور در سال 1387 ، برگزیده مفاخر و نخبگان علمی و فرهنگی مازندران در سال 1388 ، برگزیده نویسنده بهترین کتاب سال فرهنگیان استان مازندران در سال 1388 ، نامزد بهترین نویسنده مقالات سیاسی کشور در نهمین و سیزدهمین جشنواره بین المللی مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزیده بهترین نویسنده و رتبه اول  مقالات سیاسی کشور در دومین جشنواره مطبوعات کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده می شود.

او کارشناس ارشد مسایل تاریخی و سیاسی و فرهنگی در رسانه ملی است و دهها سخنرانی در مراکز دانشگاهی کشور و همایش های ملی و بین المللی انجام داده است.

آجدانی ده ها مناظره رادیویی و تلویزیونی در رادیو گفت و گو ، شبکه 4 سیما و شبکه جهانی پرس تی وی انجام داده، از جمله مناظره با پروفسور منوچهر آشتیانی، پروفسور احسان نراقی، عباس سلیمی نمین ، دکتر موسی نجفی ، دکتر موسی حقانی ، دکتر یعقوب توکلی، دکتر حجت الاسام احمد رهدار و دکتر غلامعلی حداد عادل.

تالیف و انتشار بیش از 400 مقاله، مصاحبه و نقد در مطبوعات کشور، نیز تالیف و انتشار کتاب های علما و انقلاب مشروطیت ایران {نشر اختران و نشر کتاب آمه } روشنفکران ایران در عصر مشروطیت {نشر اختران} اندیشه های سیاسی در عصر مشروطیت {نشر علم} و احترام نامه {نشر سپنتا} از جمله فعالت های علمی و فرهنگی آجدانی محسوب می شود.

او به صورت داوطلبانه حدود 23 ماه در جنگ حضور داشت و در انتخابات بهار گذشته هم رییس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در شهرستان آمل بود و هم اکنون عضو هیات رییسه و سخنگوی کانون تدبیر و امید استان مازندران است.

مراسم تودیع سید مجتبی شریف زاده و معارفه لطف الله آجدانی صبح پنج شنبه با حضور حسن خیریانپور -معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران- برگزار می شود.


  • جمعه 25 بهمن 1392-8:58

    بالاخره دیدیم که کار فرهنگی به اهل فرهنگ سپرده شد.

    • جمعه 25 بهمن 1392-8:40

      سلام.
      استاندار که بابلیه، نفر اصلی در جذب نیرو و استخدامش هم آملی شد؛ آقایان که اهل ساری، بهشهر، قائمشهر، سوادکوه و نکاء هستن، کلاهشان را ببرن بالاتر. تا حالا اگه امیدی به جذب 4 تا نیرو از ساری بود، حالا دیگه همون قدر امید نیست. ضمناً نفهمیدیم ربط فوق لیسانس تاریییییخ با پژوهش چیه که البته ظاهراً استانداری مازندران با ربط یا بی ربط، خوش ربطش میده. و مطلب آخر، راست گفتند که اونایی که در دولت قبلی با اتوبوس اومده بودن یا به اصطلاح بدون بلیت باید برن! چون تعدا در تدبیر و امید بالا رفت و همینطور کلاس مدیران. چون آخه یک سری با هواپیما اومدن و بشترشون با قطار. چون جا تو اتوبوس کم بود. آجدانی رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهور در آمل بود، پس باید یک جوری مشغول می شد. حالا چطور در این خصوص به دولت های دیگه ایراد می گیرن خدا عالمه.

      • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 2
        جمعه 25 بهمن 1392-6:41

        الملک نداولها بین الناس
        قدرت و حکومت و مسئولیت بین مردم دست به دست می شود و همیشه یکی می رود و دیگری می آید ولی آنچه مهم است این است که عمل بر اساس عدالت صورت پذیرد.
        حضور گسترده و بی نظیر مردم در 22 بهمن نشان داد که ایران اسلامی از بزرگترین پشتوانه دموکراسی برخوردار است و همه باید بر این خواست های عمومی گردن بنهند. ندیدن خواست اکثریت مردم و دنبال کردن اهداف شخصی و گروهی بزرگترین جفا به این ملت بزرگ است. مردم ضمن پشتیبانی از دولت و تیم مذاکرات هسته ای برخی از رفتارها را نپسندیدند. از جمله انتقادات شدید نسبت به روش توزیع سبدکالا داشتند. به تیم مذاکره کننده هسته ای هم هشیار باش می دادند که نکند منافع ملی را فدای ساده اندیشی خویش بکنند و خدای ناکرده به آمریکا و 5+1 اعتماد بکنند. اینها قابل اعتماد نیستند و دروغگویان حرفه ای هستند.

        • ولی اله پاشاپاسخ به این دیدگاه 6 1
          پنجشنبه 24 بهمن 1392-17:4

          استاد فرهیخته جناب آقای آجودانی
          اگر چه به باور من شان و ظرفیتهای علمی و فرهنگی شما افزون بر این است با این حال مراتب خرسندی خود را اعلام میدارم و ضمن عرض تبریک ،موفقیت و بهروزی شما را از خداوندگار خرد و دانایی آرزومندم.

          • پنجشنبه 24 بهمن 1392-13:17

            علی عمو صادقی ته ره چیه؟؟؟؟؟ته هیچی نوونی .بیخود این ....دنبال نگرد.البته ته خودت هم ........

            • پنجشنبه 24 بهمن 1392-10:52

              ما چون عادت کردیم که تملق و چاپلوسی ببینیم و بشنویم ،تلخی برخورد صادقانه را دوست نداریم و عادت داریم که شیرینی برخورد منافقانه را ببینیم . اما آن چه که لازم است درایت و هوشمندی و برخورد علمی و دینی است که می بایست با صداقت و صراحت در رفتار همه ما دیده شود . از جمله عواملی که برای پیشرفت ما لازم است صراحت و صداقت در گفتار و کردار است .

              • پنجشنبه 24 بهمن 1392-10:52

                باسلام خدمت آقای صادقی صمیمانه تبریک عرض میکنیم

                • پنجشنبه 24 بهمن 1392-9:37

                  سلام و درود بر استاد قلم و فرهنگ و ادب. پیروز باشید جناب دکتر آجدانی. خیلی خوشحال شدم.

                  • يکشنبه 4 اسفند 1392-10:43

                    ...پژوهش استانداری بهترین جا برای تاریخ دانها است

                  • پنجشنبه 24 بهمن 1392-7:36

                    سلام بر خوانندگان محترم اول به اقای صادقی و بعد به اقای اجدانی تبریک عرض میکنم .فقط خواهشی که از اقای اجدانی دارم اینه که یه کم در اخلاق و برخورد مهربان تر و ملایم تر باشن ؛ ودر دولت تد بیر و امید اعتدال گری سر لوحه کارهاست

                    • انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتوپاسخ به این دیدگاه 8 0
                      پنجشنبه 24 بهمن 1392-2:51

                      به جامعه فرهنگی استان مازندران بخاطر انتخاب شایسته استاد آجودانی تبریک می گوییم و امیدواریم دغدغه های ارزشمند ایشان نسبت به تاریخ، فرهنگ و میراث فرهنگی در مسئولیت جدید به نتیجه ای ارزشمند برسد.

                      • از خدا چه پنهانپاسخ به این دیدگاه 7 0
                        پنجشنبه 24 بهمن 1392-2:31

                        حضور آقای آجودانی را مقنم شمرده و عرض می کنم انشا الله مجددا شاهد حواشی دوره قبل نباشیم . تجربه دوره اول نشان داد که باید با تدبیر بود و تدبیر با بی احتیاطی فرق دارد

                        • منا مراديپاسخ به این دیدگاه 8 0
                          پنجشنبه 24 بهمن 1392-0:56

                          خدمت دكتر آجداني تبريك عرض نموده و با حضور اين چهره ي علمي اميدواريم با همكاري لازم مسئولين ديربط شاهد درخشش اين بخش از استانداري باشيم ..

                          • حاج حسن جاویدانیپاسخ به این دیدگاه 14 0
                            چهارشنبه 23 بهمن 1392-21:18

                            عرض سلام و ادب و احترام خدمت استاد سخن و قلم
                            روزنامه نگار برتر کشور تبریک در مسولیت خطیر مدیر کل آموزش و پژوهش استان مازندران که باعث خیر و برکت برای این استان است تبریک عرض نموده و موفقیت شما را در امور خدمت گذاری به مردم از خداوند متعال خواستارم

                            • چهارشنبه 23 بهمن 1392-21:12

                              حضور استاد آجودانی در مدیرکلی آموزش و پژوهش اشتان مازندران نوید بخش پیشرفت و توسعه ساختاری در حوزه آموزشی و پزوهشی است. انصافا انتصاب شایسته ای بود. باید منتظر تحولات جدی در این حوزه بود.

                              • چهارشنبه 23 بهمن 1392-21:9

                                از سایت دردشناس و باتفکر مازندنومه تقدیر و تشکر می نماییم که درد مربیان مظلوم فنی و حرفه ای را درج می نمایید ما هیچ وقت این روزهای کذایی را فراموش نمی کنیم تنها سایتی که مظلومیت ما را درج نمود مازندنومه بود.

                                • کانون تدبیر و امید مازندرانپاسخ به این دیدگاه 18 0
                                  چهارشنبه 23 بهمن 1392-19:48

                                  حضور استاد آجودانی از شخصیت های برجسته ملی مازندران در مدیریت استان را به اهالی مطبوعات و رسانه و جامعه علمی و دانشگاهی تبریک میگوییم.

                                  • چهارشنبه 23 بهمن 1392-19:38

                                    با این اخلاقی که از لطف الله آجدانی دیدم مطمتنم اینجا هم دووم نمیاره

                                    • زنان نوانديشپاسخ به این دیدگاه 17 1
                                      چهارشنبه 23 بهمن 1392-19:32

                                      با سلام وعرض تبريك خدمت شما اميدوارم در راستاي نقش زنان در توسعه پايدار كوشا باشيد.

                                      • سیاوش اسلامی سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 16 0
                                        چهارشنبه 23 بهمن 1392-19:5

                                        باآرزوی توفیق وسربلندی ،بی تردیدایشان یکی ازمفاخرعلمی ومحقق برجسته ی تاریخ مازندران هستندانشالله باحضورایشان دراین منصب،سرفصلی نوین رابرای شناخت وارئه راهکارهای مناسب برای برون رفت ازوضعیت فعلی استان که ازعدم توسعه درابعادگوناگون رنج می برد راشاهدباشیم2،

                                        • چهارشنبه 23 بهمن 1392-18:42

                                          مناظره خردمندانه آجداني با تاريخ نويسان تلويزيون بر جريده دلها ثبت است!!!

                                          • قدرت الله حسن زادهپاسخ به این دیدگاه 19 0
                                            چهارشنبه 23 بهمن 1392-18:26

                                            حضور استاد اجدانی دراداره کل اموزش وپژوهش استانداری مازندران می تواند سراغازی برای کارهای بنیادی در حوزه تحقیق وپإوهش استانی باشد که علیرغم وجود چهره های نام اور در تاریخ این سرزمین کویری شد که اهل فرهنگش به مردمی در وطن خویش غریب تبدیل شدند.امید که حضور این استاد گرامی اغاز مبارکی برای انجام کارهای بنیادی در دیار سبز ما باشد.برای استاد اجدانی ارزوی توفیق دارم

                                            • دبیر حدادی پاسخ به این دیدگاه 18 0
                                              چهارشنبه 23 بهمن 1392-17:8

                                              انتخاب شایسته استاد اجدانی را به ایشان، جامعه فرهنگیان و دانشگاهیان تبریک می گویم با آرزوی موفقیت و پیروزی روزافزون

                                              • چهارشنبه 23 بهمن 1392-15:39

                                                با سلام
                                                این انتصاب خارج از بخشنامه وزیر کشور است...

                                                • چهارشنبه 23 بهمن 1392-15:25

                                                  آجدانی بهترینه ما که خیلی دوست اش داریم امیدواریم هر روز شاهد تغییر مدیران افراطی و انتصاب مدیران معتدل باشیم نوبت به نوبت انشا اله دفعه بعد مدیر کل فنی و حرفه ای...

                                                  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 21 1
                                                    چهارشنبه 23 بهمن 1392-15:20

                                                    این موقعیت جدید را به جناب آچدانی تبریک عرض می کنم.
                                                    امید که در مدیریت امر آموزش و پژوهش موفق باشند. نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر ملتی است که باید به سلاح تخصص و تعهد مسلح شود. استاد تاریخ باید مشکل جهان سوم را در توسعه نیافتگی عدم وجود نیروی انسانی متخصص و ماهر و بهره وری ناکافی از آنها بداند و در تلاش باشد تا این معضل استان به احسن وجه حل و فصل گردد. نوع نگرش مسئله مهمی است و نباید پست های اینچنینی ابزار اعمال قدرت به صورت نابجا و نابخردانه بشود. انشاء الله موفق باشند


                                                    ©2013 APG.ir