تعداد بازدید: 4024

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 13 اسفند 1392-9:38

سهم زنان مازندران در مدیریت استان؛

بهار مدیریتی زنان کی می رسد؟

 امیدواریم با راهنمایی علما وحمایت همه جانبه نمایندگان و معاونت سیاسی استانداری و بانوان فرهیخته استان، استاندار با انتخاب زنان در مدیریت ها، بهار مدیریتی زنان را به شکوفه بنشاند.


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، یادداشت مهمان، زهرا بشیری، کارشناس علوم سیاسی و خبرنگار:

حرف نخست: دکتر روحانی عزیز به یاد دارید در روزهای انتخابات سخنان شیرین تان با جیغ ،هورا ،دست زدن های دختران و زنان همراه می شد؟ رییس جمهوری بزرگوار چه آگاهانه و مقتدرانه از عدم مدیریت زنان و نگاه های غلط و تفاوت ها  می گفتید؛ چه شد ؟ ما همچنان صبورانه منتظر به ثمر نشستن تلاش زنان هستیم .

فرصت به نیمه سربلند جامعه داده نشد

در دولت یازدهم و با به یادآوردن یکی از مهم‌ترین شعارهای انتخاباتی یعنی حاکمیت شایسته سالاری، امید به فراهم شدن بستر همکاری زنان توانمند کشور در مدیریت کلان دوباره جان گرفت، اما با با واقعیت هایی روبرو شدیم که معاونت امور زنان رییس جمهور هم ناله و گلایه از حضور کمرنگ زنان در مدیریت ها دارد . با این وجود، به نظر می‌رسد نیمه سربلند جامعه در خلق حماسه سیاسی، همچنان با تهدید از دست رفتن فرصت‌های مشارکت در مدیریت کلان روبه روست.

هدف، طرح این مسئله است که حضور پررنگ زنان میهن در انتخابات و سهم کمرنگ و گاه بی‌رنگ آنها از مدیریت کلان، با وجود پتانسیل بسیار بالای علمی ‌وکارشناسی آنها، عاقبت هزینه‌های خود را تحمیل خواهد کرد.

بدیهی است یکی از مهم‌ترین آنها، سرخوردگی و به حاشیه رفتن بیشتر زنان و در نتیجه سنگین تر و تیره تر شدن فضای مدیریت و بلااستفاده ماندن سرمایه‌های انسانی خواهد بود و کیست که نداند بدون توجه به مطالبات واقعی زنان، دستیابی به اهداف توسعه پایدار و دانش بنیان و تحقق آرمان‌های سند چشم انداز 1404کشور، دشوار و حتی غیر ممکن می‌شود؟

زنان فرهیخته و توانمند ایران با وجود حضور فعال در صحنه‌های انتخاباتی، سال‌ها شاهد تمرین مدیریت و آزمون وخطای  مردان مدیر بوده اند و هر بار که فرصتی برای طرح انتظاراتشان برای مشارکت در عرصه‌های مدیریتی به دست آمده، با بهانه‌های غیر منطقی، فرصت‌ها از آنها دریغ شده است.

مدیریت با تفکر است، با ابزار نیست

زنان ما با ویژگی های  منحصر به فرد در مسئولیت پذیری،دقت ،پاکدستی ،بی حاشیه بودن و...تجربه های موفق در حوزه مدیریتی را رقم زدند . هیچ دلیل عقلی و منطقی بر عدم حضور زنان درمدیریت وجود ندارد تنها انحصار طلبی مردانه و تسلط نگرش آنهاست .

برخلاف خیلی ازمردان که هرپیشنهادی  درمدیریت ها را با دست برسینه و تشکرمی پذیرند، زنان توانمند با اتکا به جرات وشجاعت، علم وعمل وتوانایی خودآگاهانه انتخاب می کنندکه امری بسیارپسندیده است. اما نکته قابل توجه این است که در مدیریت، عمل درتفکر است و به کارگیری مشورت ، مدیریت با ابزار نیست، مدیریت به دست گرفتن بیل وکلنگ و رانندگی ماشین سنگین نیست !

استفاده از زنان نخبه در تمام عرصه‌هاي علمي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ضروري است. بانوان نخبه بايد شناسايي و جذب شوند و در آنها به دليل تاثيرگذاري كه دارند، در فعاليت‌هاي مختلف کشور استفاده شود.

زنان نخبه و فرهيخته، سرمايه‌هاي هر استان محسوب مي‌شوند و بايد با توجه به اصل تعهد آنها، از اين قشر به‌عنوان جمعيتي تاثيرگذار در فعاليت‌هاي مختلف استفاده شود.

زنان فرهيخته و توانمند  در استان ما هر چند در شکوفایی استعداد علمی استان کوشا بودند متاسفانه بسیار حضوری کمرنگ دارند بانوان فرهيخته در چنين شرايطي بايد وارد عمل شوند و زنان شايسته اهل عمل، اهل فكر و اهل سخن گفتن را مطرح و به مسئولان معرفي كنند.

اینکه چند درصد از این بانوان فرهيخته و نخبه درعرصه هاي مختلف علمي، فرهنگي، سياسي و... حضور دارند نامعلوم است و اینکه تا چه اندازه امور بانوان استان در راستای چیدمان مدیریتی از این فرهیختگان استفاده کرده است، متاسفانه مشخص است !

آن چه روشن است  مدیریت درآینده نیازمند استفاده بیشتر و کارآمد از نیروی باالقوه زنان است و خانم مدیرکل در امور زنان باید با برنامه مدون یک تحول عظیم ایجاد کند .امور زنان اگر نتواند فعالانه حضور بیابد و صرف واحدی به نام امور زنان شود، یک کوچه بن بست خواهد بود .

البته این نگاه که وضع زنان نسبت به گذشته ها بهتر وسعي شده به زن توجه بيشتري شود، صحیح است اما زنان دراحراز پست های مدیریت کشورجایگاهی ندارند.

در جامعه‌ و حکومتی که عدالت‌پرور است، مشاغل باید براساس شایستگی‌ها و دانش تخصصی توزیع شود، یعنی تفاوت میان سهم زنان و مردان متخصص و دارای تحصیلات عالی در مشاغل، متناسب با سهم آن‌ها از تحصیل و تخصص باشد

.از این واقعیت تلخ چشم نبندیم که راه زنان کارشناس، تحصیل‌کرده و مجرب برای توسعه‌ی حرفه‌یی و دستیابی به مشاغل مدیریتی عالی، بسته است. باید با فهم و درک عادت کینم به توانمندی‌ها و ارزش‌ اسلامی ،اجتماعی افراد نگاه کنیم، نه سنتی نه به جریان سیاسی.

زنان در جهان يك بخش غيرقابل تفكيك از حيات بشري هستند كه در همه ابعاد زندگي مي‌توانند نقش‌آفريني كنند، به ويژه در عرصه‌هاي مدیریتی نقش موثري را ايفا مي‌كنند.

مهم تغییر نگاه هاست، مهم اعتماد است!

رییس جمهوری محترم در مقابل خواسته ها ، نقد ها ،مقالات و گزارش های فعالان زن از کمرنگی مدیریتی زنان  در جمع استانداران سفارش اکید و امر می کند که «در برابر شرایط مساوی در احراز مدیریت، از زنان استفاده کنید.»

دقت شود شرایط مساوی! گویا تاکنون برای رییس جمهوری  این فرصت به وجود نیامده و به استانداران سپردند و با نگاه و دقت بیشتر از قرار در اکثر استان ها و خصوصا در مازندران این شرایط مساوی نیز به وجود نیامد.

هرچند استاندار جهادی مازندران در جمع زنان فرهیخته در سینما سپهر ساری اذعان کرد که به مدیران دستگاه ها و سازمان ها ابلاغ کرده در برابر شرایط مساوی از بانوان فرهیخته و توانمند در مدیریت ها  استفاده شود، .بازهم شرایط سابق پابرجاست.

البته باید به رییس جمهور اعتدال گرا گفت که اگر شما در کابینه تان وزیر زن داشتید، احتیاج به سفارش به استانداران نبود ! اگر در کابینه وزیر زن داشتیم مطمئنا" در استانداری ها معاون زن داشتیم!

 آن چه به نظر می آید خاک خوردن رزومه ها در استانداری، نشان از آن دارد که زنان مازندرانی هنوز به  شرایط برابر با مردان نرسیدند!
زنان ما بالاتر و والاتر از تصورات و ذهنیات مردان هستند . مهم تغییر نگاه هاست، مهم اعتماد است!

بهار مدیریتی زنان کی می رسد؟

زنان، با تجربیات ارزشمند خودثابت کرده اند که در برابر ناملایمات همیشه پایدار بوده اند و با اتکا به توانمندی خود در راه رسیدن به حقوق شان قدم بر می دارند. امیدواریم با راهنمایی علما وحمایت همه جانبه نمایندگان و معاونت سیاسی استانداری و بانوان فرهیخته استان، استاندار با انتخاب زنان در مدیریت ها، بهار مدیریتی زنان را به شکوفه بنشاند .

حرف آخر:

در شرایط مساوی مدیریت اجرایی مردان از وزنه سنگین تر برخوردار است. تا شما به این زنان اعتماد نکنید و مدیریت اجرایی را به آنان نسپارید این وزنه سنگین نمی شود.
 

 


  • شنبه 17 اسفند 1392-21:9

    1:خبرنگار قابل وکاربلد در نشست با استاندار ابتدا سلام وعرض احترام می کند،اولین اصل دراحترام به مصاحبه شونده
    2:خبرنگار قابل مسخره نمی کند
    3:خبرنگار قابل جو گیر نمی شود وتحت تاثی بعضی ها قرار نمی گیرد

    • پنجشنبه 15 اسفند 1392-7:54

      سلام خانمها باید در قالب یک کانون یا هر قالبی در استان دارای یک دفتر بتواند مطالبات خانمها که نیم از جمعیت است ییکیر شوند وکرنه شما هرچه مطلب بزنید بی فایده است

      • تو دیگه چی میگیپاسخ به این دیدگاه 2 3
        چهارشنبه 14 اسفند 1392-15:14

        این از کجا یهو تو مازندنومه پیداش شد تو چی میگی دیگه بابا... تو رو چه به سیاست و انتقاد از دکتر حقوقدان ما روحانی عزیز

        • از آب روستایی مازندران پاسخ به این دیدگاه 1 2
          چهارشنبه 14 اسفند 1392-14:28

          خانم بشیری سه سال کارشناس روابط عمومی آبفار بودند یادش بخیر.بسیار مسلط و مطلع و کار بلد . مطالب زیادی در سایت ها و روزنامه ها همین مازند نومه داشته است . تعجبم در اینست که کامنت مخالف کاملا مشخص است از همکاران خبرنگاری می باشد .نگاه زهر آلود داشتن هنر نیست .

          • چه آشوبی اینجاستپاسخ به این دیدگاه 1 1
            چهارشنبه 14 اسفند 1392-13:52

            صادقی جان بیکار بودی مطلب این خبرنگار...رو زدی شر درست کردی برای خودت این اگر خیلی زرنگ بود تو رسانه و پایگاه های اعوان و انصارش مطلب می زد نه اینجا....

            • چهارشنبه 14 اسفند 1392-12:16

              در تایید آگاه
              من هم معتقدم بشیری خبر به زور تنظیم می تونه بکنه . تو نشست با مدیر کل بانوان صحبت های... شو شنیدم. اون استاد عزیز که کامنت می ذاره! اگر استادش بودی احتمالا جزو اونهایی بودی که سوالات رو بهش می دادی تا سر جلسه امتحان دستش پر باشه برای جواب دادن. بی خیال بابا.... تا چیزهای اساسی تر براتون رو نکردم

              • چهارشنبه 14 اسفند 1392-11:15

                مازندران اگر توسعه پیدا نمیکنه بخاطر اینه که نمیدونیم چیکار کنیم .مطالب بالا به بعضی از کامنت ها نمیخوره .اساتید ،محققین ،کارشناسان،مخبرین ،آگاهان مطلب می نویسند در راستای علم آموزی ،آموزشی ،پرورشی و.... یا جنبه انتقاد و تذکر در جهت یادآوری .اگه نباشد شلم شوربایی برپا میشود.من سایت استان های دیگه رو هم مطالعه میکنم مثل مازندران اینهمه کامنت کینه توزانه نمی نویسند .البته این مختص مطلاب فوق و نویسنده اش نمی شود .اساتید و کارشناسان دیگه هم مورد حمله قرار میگیرند .یادم نمیره دعوای کامنتی از یاران مازند نومه و غلط اندازو .امید با تحوا طبیعت .تغغیر حال بیابیم.

                • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 2 0
                  چهارشنبه 14 اسفند 1392-10:49

                  خانم بشیری به نظرتون در جامعه ما میشه حرف از مدیر و مدیریت زد چه رسه به جنسیت برسیم!!! مدیریت سعی و خطا مدیریت ماست که فقط هدر رفت سرمایه و انرژیست. اونچه که مهمه اینه ما اصلا نه مردمی مدیریم نه مدیر پرور. به مدیران اینده که دست پرورده مثلا مدیران امروزن نگاه کنید . وضعیت دانش اموزان در مدارس ایا اونا اصلا با افکار مدیریتی رشد می کنن بعد از 12 سال حتی ساده ترین مسائل مدیریت شخصی رو اموزش ندیدن و در این جنایت خاموش پدر و مادر و اموزش پرورش مجرمن. در حالیکه از پسه سخت ترین سوالات المپیاد ها بر میان . مشکل ما ریشه ایه ما نگاه مدیرپروری نداریم نه در خانواده پدر و مادر نسبت به فرزندان و نه در جامعه که تفکر خلاق از ترس لغزیدن میزو صندلی مدیریت کشکی به زیر میره!!!!! ما شاید نخبه پرور باشیم اما مدیر پرور نیستیم که مدیر کشیم. یه مادر به نام دوست داشتن از روز اول الفبای مدیریت رو در مدیران خلاق فردا می کشه وقتی تا سی سالگی داره لقمه تو دهن بچش میذاره برای همینه نه میتونه خودش رو مدیریت کنه نه زندگیشو چه رسه به جامعه و چه رسه به مدیر زن. باید بپذیریم به فراخور انچه در جامعه امروز ما متاسفانه می گذرد و سیاست انزوای زن در پستوی خانه ها باید بپذیریم مدیران شایسته زن به نسبت کمتر و متاسفانه ترش اینه که همون چندتا هم به تیر نامردی یا نامرادی و بدتر بی عرضگی هم جنسان خود کیش و مات خواهند شد. چون تجربه اثبات کرده سیستم های ضعیف افراد به اصطلاح مدیر ضعیف فاقد فکر رو می طلبه!!!!! نه مدیر- که یک فرمانبردار محض .پس نتیجه می گیریم مدیران مدیر در هر صورت غالبا کیش ماتن چه مرد چه زن. باید از ریشه شروع کرد و نتیجه رو سی سال بعد برداشت کرد به امید خدا ولی روشنگری همچنان پاینده باد. به امید ایرانی اباد با مردمانی شاد

                  • چهارشنبه 14 اسفند 1392-8:17

                    سهم خواهي وام دهندگان
                    تاديروزآقايان سهم خواهي ميكردند خانمها ديدند اوضاع شلم شورباست ماهم ميزي بگيريم ديگه ....
                    وامداران يه ميز بدين به اين خانم ..
                    قبليها مصاحبه كردند گرفتند هرچي فراوانه ميز
                    بفرما يه هفته ديگه معارفه شماست
                    گل بياريم و شيريني

                    • چهارشنبه 14 اسفند 1392-22:5

                      عجب ظاهرا هنوز در عصر حجر زندگي ميكنيد اين سهم خواهي نيست احقاق حقوق معطل مانده است ما هر چه فرياد بزنيم كم است

                    • چهارشنبه 14 اسفند 1392-8:15

                      ما که خبرنگار نبودیم در نشست مطبوعاتی باشیم .ولی بعنوان یک کارشناس سیاسی در استانداری میگم .کامنتت رسوات کرد . خانم بشیری دربیان مطالب سیاسی بسیار قوی است وحداقل در استانداری خیلی ها به این حرفم واقفند . منصف باشیم .آنان که آتیش بپا میکنند اول خود میسوزند .تازه به این خانم سمت بدن مگه بد ؟ببینید آقای مظفری یک کارشناس بمعنای واقعی روابط عمومی استانداری رابرتر نمود .پس کار را باید به کاردان سپرد . در مطلب فوق مبین همین موضوع است که در مدیریت تفاوت در زن و مرد نباشد در تجربه ،اخلاق ،و مدیریت باید انتخاب و انتصاب صورت گیرد.

                      • انديشه عرشياپاسخ به این دیدگاه 3 2
                        چهارشنبه 14 اسفند 1392-8:13

                        سوزنامه ميز
                        واي واي آقا خانم محترم ول كنين گوشم واي دستم واي نكشين نكش ديگه آخ آخ
                        آهاي بيايين منو ببرين انبار نخواستم ميز مدير باشين آهاي كسي صدامو ميشنوه آهاي پام شكست حالا دلتان خنك شد....

                        • ازبانوانپاسخ به این دیدگاه 3 0
                          چهارشنبه 14 اسفند 1392-8:5

                          تازمانی که مدیرکل اموربانوان تجربه سیاسی اجتماعی نداشته وباادبیات معلم وشاگردی برای زنان توانمند، تصمیم سازی کند وسطحی واحمدی نژادی اتاق فکر تشکیل دهد! ره به جایی نخواهد برد!

                          درج فرمایید لطفا این دردبزرگ را.

                          • خبرنگار مردپاسخ به این دیدگاه 5 3
                            چهارشنبه 14 اسفند 1392-7:44

                            تاختن با حرف حق گفتن فرق دارد .این کسی که اینهمه داره به خانم بشیری می تازه خودش یادشه با فریاد و لحن تند به استاندار تاخت در دفاع ازمشاور رسانه ایی .در نشست خبری کسی به روحانی نتاخت . ؟!!!!!!!!!اگر اهل سیاست بودی که نیستی !بشیری را در فعالیت های انتخاباتی در ستادها می دید ؟!!من ایشونو حتی توی ستاد در تجریش تهران دیدم با اساتید موسسه تحقیقاتی اش .بهتر سات همنام با کامنتت منصف باشی . مگر آقای صادقی در استاندارشدن از فلاح حمایت نکرد !مگر بعد از استاندار شدن او را بنا به عرف رسانه اییش نقد نکرد .حالا با اون کامنتت بشیری را به چه میخوانی که در سایتتون مطلب نوشت .آقای صادقی میداند که بشیری در سال های گذشته هم مطلب میداد .خانم بشیری از جمله خبرنگار قابل و مجرب است .

                            • چهارشنبه 14 اسفند 1392-8:47

                              من شک دارم این مطلب رو خودش نوشته باشه!! در این حد نمی تونه قلم داشته باشه خانم بشیری. فقط می تونه از جلسات خبر تهیه کنه.

                            • استاد جونپاسخ به این دیدگاه 1 3
                              چهارشنبه 14 اسفند 1392-7:44

                              استادجون مغز سیاسی اگر داشت این خانم تو رسانه خودش و تو پایگاه خودش قلم می زد نه اینکه بیان با ... مطلب و عکس خودشو تو سایتی که بهش حمله کرد بفرسته که کار بشه....در ضمن ما ختم این کاراییم ...خانم نکن از این کارا....خوب نیستا....اگه اشتباه کردی عین بچه های خوب بگو اشتباه کردم و مسیر فکرتو از هجوم دست بعضی از افراد که اتفاقا شما هر کجا اونا برن میری جدا کن این برات بهتره.در ضمن اون روزی که به مازندنومه و اعوانش حمله می کردی باید فکر امروزت می بودی ....خدا همه شماها رو هدایت کنه...

                              • چهارشنبه 14 اسفند 1392-0:11

                                من در دانشگاه استاد خانم بشیری بودم .مواضع کاملاروشن دارد و از دیدگاه و تفکر و عقیده اش برنمی تابد .بسیار جسور و بسیار آگاه واز اطلاعات مهم استان و کشور بر اساس روابطش باخیر و مطلع است . لازم است بگویم بسیار خانم .کم مینویسد ولی آگاهانه مینویسد .در مورد کامنت مشابه خانم مدیر ،ببخشید شما ،منصف ،کاملا مشخص است با کینه توزی یک نفر می نویسد .امطمئناسیاسی نیستی .خانم بشیری شاگرد خوب درس اساتید را خوب پس دادید.برای شما آرزوی توفیق دارم .

                                • چهارشنبه 14 اسفند 1392-7:35

                                  آقای استاد، باید روز نشست مطبوعاتی می بودید که این خانم همراه بعضی دیگر از جمله آقای برمکی که شروع کننده بود، چطور به آقای آجدانی و استاندار و همین مازندنومه می کوبیدند. حالا خانم با کمال جسارت و بدون خجالت مطلبش را داده به مازندنومه تا دیده بشه! این روزها همه برای دیده شدن و پست گرفتن به مازندنومه مطلب می دن. مگه سایت کمه؟ چرا اینجا مطلبش باید منتشر بشه؟ این قضیه نشان می دهد که این خانم تحلیلگر سیاسی نیست و موج سوار است. ایشان اگر یادش رفته ما صحبتهای آن روزش یادمان نرفته.

                                • سه شنبه 13 اسفند 1392-23:51

                                  دوستان خوب بهتر نيست بجاي تخريب با هم گفتگو كنيم ابزاري مثل اينترنت كه باعث سرعت بخشيدن به اطلاع رساني شده است به جاي انكه از اين وسيله غير متمدنانه استفاده كنيم از اين ابزار جهت رشد يكديگر بهره ببريم پيشنهادم به دو ستان همسو و غير همسو اين است كه روش نقد و گفتمان به شيوه منطقي را توسعه دهيم تا بستري جهت رشد و تعالي بيافرينيم

                                  • سه شنبه 13 اسفند 1392-23:38

                                    ببهشید؟! تو دیگه چی می گی بابا بی خیال بشو...

                                    • سه شنبه 13 اسفند 1392-22:32

                                      جای تعجب است چقدر در افکار بچه گانه غوطه می خوردند این مطلب کجایش علیه دولت است از ابتدایی ترین حقوق زنان نوشت یعنی یک خبر نگار که این گونه تحلیلی مطلب می نویسد برای دو تا سوال پرسیدن کم میاره از دیگران خط میگیره چقدر قشری نگری چقدر تعصب کمی ظربیت ها را بالا ببرید این قضاوت های احساسی دردی را دوا نمیکنه کمک کنید استان توسعخ پیدا کنه ضمنا در معرفی این فرد کارشناس علوم سیاسی قید شد پس دوما سوال پرسیدن برایش نباید سخت باشه شاید خط نویسنده اون کامنت تقلبی بود در روز پرسش از استاندار محترم درود بر صادقی سرباز بی ریای خبر

                                      • سه شنبه 13 اسفند 1392-20:59

                                        از ماست كه بر ماست

                                        • ببخشید شما؟پاسخ به این دیدگاه 1 4
                                          سه شنبه 13 اسفند 1392-20:3

                                          اونوقت شما همونی نیستی که احیانا تو نشست خبری استانداری به مشاور رسانه ای استاندار و مازندنومه تاختی؟تو نبودی بهت خط داده بودن هر چی دلت خواست سوال کردی از استاندار؟احیانا لابد یکی دیگه بود و بعد با ... اومدی عکس نشست خبری استاندار رو با مطلبت برای مازندنومه فرستادی که کار شه؟بابا شماها چه رویی دارید اما همین که می فهمین الان این سایت فرای از خط فکریش مطلبتونو کار میکنه و به برحق بودن مازندنومه با این کارتون اعتراف می کنید برای ما کافیه.....اما دختر خوب بهت پیشنهاد میکنم مطالبتو بده به همون رسانه ای که سنگشو به سینت می زدی.......

                                          • سه شنبه 13 اسفند 1392-19:36

                                            زنان بايد جهت مطالبه حقوق انسجام داشته باشند از طريق ايجاد سازمانهاي مردم نهاد در حوره هاي فرهنگي و اجتماعي فعال باشند نشانه توسعه يافتگي هر كشوري تعداد نهادهاي غير دولتي است تا زماني كه خودمان جهت اعتلاي جامعه اقدامي در خور توجه نداشته باشيم ومنتظر معجزهاي از طرف دولت مردان باشيم توفيقي حاصل نخواهد داشت ، به عنوان مثال در كشور پاكستان زنان توسط ايجاد انجمن هاي غير دولتي به جنگ با فقر و اعتياد در مناطق محروم كارهاي بزرگي انجام دادند متاسفانه خيريه ها در ايران بيشتر مسكن هستند تا درمان به نظر من توان افزايي در زنان مهم. ترين اقدام خواهد بود و موضوع بعدي صرف حضور زنان در عرصه مديريت نمي تواند راهگشا باشد. كه نمونه ان نيز در استان ما مشاهده ميشود مسول ارشد استان در امور زنان بجاي بهره مندي از زنان مجرب متاسفانه
                                            به سمت افرادي تمايل دارد كه بيشتر فرمانبردارند تا انكه توليد فكر كنند اينها اسيب ميزند به مشاركت زنان و باعث دلسردي. افرادي ميشود كه دل در گرو اعتدال جامعه دارن ، اسيب شناسي در اين زمينه ضروري است با تاسف بايد گفت بعضي از مديران صرفا از زنان ويتريني استفاده مي كنند يعني فقط بگويند كه ما در عرصه مديريت از زنان هم دعوت كرديم اميدوارم همانگونه كه مديران دوست دارند دخترانشان به رشد و تعالي برسند به جامعه زنان هم اينگونه بينديشند

                                            • سه شنبه 13 اسفند 1392-19:1

                                              خانم بشیری از مطالب شما بسیار لذت بردم .یکی از راههای نهادینه کردن فرهنگ شایسته سالاری در جامعه استفاده از رسانه و نوشتن است و شما به خوبی از این ظرفیت استفاده کزدید امیدوام زنان توانمند استان با تلاش و جدیت ذهن به خواب زده جامعه را بیدار کنند چرا که امروزه بدیهی بودن چنین امری در مدیریت بر اساس شایسته سالاری و توان مدیریتی اثبات شده است. مخالفان این امر کسانی می باشند که از مدیریت مدرن بی اطلاعند و تنها نفع شخصی برایشان اهمیت دارد

                                              • سه شنبه 13 اسفند 1392-17:30

                                                لابدروزی که همین عکسو ازت انداختنو یادته نه؟داشتی به روحانی و مشاور رسانه ای استاندارو همین سایت مازندنومه می تاختی!تعجب من از اینه که سردبیر عزیز چقدر صبوره که حتی فضا به منتقدان خودش میده بیان تو سایت حامی دولت،استاندار تدبیر و امید رو نقد کنن اما خانم محترم اینو بدون اصلا شخصیت سیاسی نداری اگر داشتی هیچ وقت به این سایت مطلب سیاسی نمی دادی.تفکرت اندازه همونه که عده ای برای سوال پرسیدن پیش استادار بهت خط دادن و بعدشم دوستات همون مسیررو طی کردن.بیچاره خبرنگار مازندنومه که تو اون جلسه سبیل تو و همفکرات شد،اما خوب حالتونو گرفت.سردبیر عزیز در شناسایی افراد دقت کن لطفا.....

                                                • هم استانيپاسخ به این دیدگاه 3 3
                                                  سه شنبه 13 اسفند 1392-14:2

                                                  تنها مدير زن داشتن مهم نيست
                                                  مهم مدير همراه و همگام دولت ـ مدير با سعه صبر ، توانمند و با تقوا مهم است.كه مازندران در اين دولت قرباني شد
                                                  آقاي استاندار ! فكر نمي كنيد عجله در انتخاب خانم مدير به خرج داديد؟

                                                  • سه شنبه 13 اسفند 1392-12:36

                                                    از مطلب زیبا و نقد بجا از خانم بشیری واقعا خوشم اومد .اگر ما زنان به داد هم نرسیم بهم اعتماد نکنیم برای اعتلای قشر زنان و دخترانمان گام برنداریم ،آیا فریاد زنان را مردان پاسخگو خواهند بود؟جوابی برای کامنت خانم مدیر دارم . ببخشید هرکسی نقدی داشت طلب مدیریت دارد!اگر این خانم را به این خوبی میشناسید کجا برای یک خبرنگار مدیریت رقم زدند ؟! خانم بشیری تجربه حضور در روابط عمومی را دارند و بسیار قوی هم عمل کرده و تنها روابط عمومی بوده که جشنواره خبری برگزار نمودند.تجربه موفق وی در خبری وتحقیقاتی، لایق خیلی چیزهاست .

                                                    • سه شنبه 13 اسفند 1392-20:21

                                                      خانم بشيريه خبر نگار قابلي است اما مواضع روشني ندارد يك خبر نگار با يدواقعييت را بنويسد و شجاع باشد من اين شجاعت را در ايشان نديدم

                                                    • سه شنبه 13 اسفند 1392-12:10

                                                      من که هنوز مجردم ولی چه معنی داره خانم صبح بره و 5 غروب برگرده؟ این شد بهار؟ ...

                                                      • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                                        سه شنبه 13 اسفند 1392-11:54

                                                        1- اصل مسئله استفاده از زنان در مدیریت های بالا هیچ اشکالی ندارد و در برخی موارد شاید بهتر هم عمل بکنند.
                                                        در اشغال موقعیت های مدیریتی نباید هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود داشته باشد و هر دو گروه از فرصت های مساوی و رقابتی برای تصدی آن ها برخوردار باشند. حذف یکی به نفع دیگری در هر شکلی پسندیده نیست.
                                                        3- با فضا سازی و جو سازی نمی توان انتظار داشت کار عاقلانه و مفیدی صورت گیرد. در کارها باید به ماهیت عمل نگاه کرد و تناسب شغل با مهارت های فرد و علم و اطلاع و آگاهی و تسلط مدیریتی و قدرت تصمیم گیری و تاثیرگذاری و پیگیر بودن و سماجت و جدیت و توان هماهنگ سازی و ... باید در فرد حالت نهادینه داشته باشد تا بتواند به عنوان مدیر عمل کند.
                                                        4- بانوان قشر فرهیخته و دلسوز و توانمند هستند که باید در موضوعات مختلف توانمندی آنها کشف شود. باید به قدرت مدیریتی آنها اعتماد کرد و از آنها مسئولیت خواست. به هر حال اصل این است که موضوع کار به بهترین وجه و با بهره وری بالا شکل عملی به خود بگیرد و منافع مردم تامین شود. حال خواه این مدیر مرد باشد خواه زن.
                                                        5- اصل باید بر رقابت بین توانمندی های مردان و زنان و شایسته سالاری آنها استوار باشد. همانطوری که در انتخاب مدیران مرد شایسته سالاری مراعات نمی شود و مسائل و حرف و حدیث های زیادی بوجود می آید در میان بانوان نیز اوضاع به همین شکل خواهد بود. این ها را نمی شود بهانه قرار داد و نیمی از فرهیختگان جامعه را از جریان مدیریت دور نگهداشت. البته توان جسمی در مدیریت های بالا شرط توفیق می باشد و نمی شود افراد با جسم ضعیف و اعصاب ضعیف را به کارهای بزرگ گمارد (چه مرد و چه زن). انشاء الله روزی برسد غلط انداز رئیس جمهور یا استاندار بشود و از شایستگان زن درامور مدیریتی استفاده بهینه تر انجام دهد.

                                                        • سه شنبه 13 اسفند 1392-20:17

                                                          خانم محترم فعاليت شغلي يا اجتماعي انسان را توانمند ميكند اگر زنان روستايي ما ديدگاه شما را داشته باشند مطمن باشيد ما دچار بحران غذا خواهيم شد زنان توانمند روستايي ما زمستان را مشغول كارهاي دستي هستند و تابستان جهت درو و كاشت از صبح تا غروب در مزارع مشغولند هميشه زنان ما در عرصه توليد حضور داشتند درد ما ديده نشدن انانست درد ما نرسيدن به حقوق اوليه است پييشنهاد ميكنم سري به متون اسلامي بزنيد و نقش زنان بزرگ تاريخ اسلام را مطالعه كنيد خواهيد فهميد اگر انان نبودند دين اسلام در ان زمان كه جاهليت حاكم بود رشد نميكرد مثال ان حضرت خديجه س به عنوان يك بانوي بازرگان اموال خود را در راه اسلام خرج ميكند و حضرت محمد ص در مورد تواضع و انفاق ايشان فرمايشات ارزندهاي دارند

                                                          • سه شنبه 13 اسفند 1392-18:55

                                                            اولین بار بود با کل نظرت موافق بودم. عجیبه نه !

                                                            • سه شنبه 13 اسفند 1392-16:28

                                                              شتر در خواب بیند پنبه دانه...گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.......تو استاندار یا ریئس جمهور شی بقیه کجا برن ما نگفتیم این ادم متوهمه بفرمایید اینم سندش....

                                                            • خانم مدیر!پاسخ به این دیدگاه 6 6
                                                              سه شنبه 13 اسفند 1392-10:2

                                                              زبان به طعنه گشود آن .......
                                                              از موضع گیری نشست خبری شما مشخص بود که چقدر بر مدار انصاف حرکت میکنی. نقدی که در اون انصاف رعایت نشه پاسخی نداره خانم مدیر.بذارنت روابط عمومی یه اداره راضی میشی؟یا دوباره تو نشست بعدی چهار نفر دوباره بهت خط میدن که چی بگی؟اتفاقا به همین دلیله که امثال شماها نباید مدیر بشین.


                                                              ©2013 APG.ir