تعداد بازدید: 13393

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 6 فروردين 1393-18:48

اما تو دلت می‌گیرد

5 روز پس از پیشنهاد مازندنومه صورت گرفت: بازدید استاندار مازندران از شیرخوارگاه شکوفه ساری/ربیع فلاح: این ها هم فرزندان ما هستند+عکس


مازندنومه؛ سرویس مهرورزان، کلثوم فلاحی: استاندار مازندران امروز از شیرخوارگاه شکوفه در شهرستان ساری بازدید کرد. وارد شیرخوارگاه که می‌شوی، بچه‌ها در طبقه دوم منتظر ایستاده‌اند.

عید است و چشم به راه میهمان هستند. تو را که می‌بینند سلامی بلند و از اعماق وسعت کودکانه خود، سر می‌دهند، شاداب و سر حال اما تو دلت می‌گیرد.

در نخستین روز سال جدید بود که در یادداشتی، ضمن اشاره به بازدید رییس جمهوری از شیرخوارگاه شبیر، از مسئولان ارشد استان هم خواستیم چنین حرکت هایی را در مازندران نیز انجام دهند و امروز استاندار و معاون سیاسی و تعدادی دیگر از مسئولان به پیشنهاد ما جامه عمل پوشاندند.

در آن یادداشت گفته بودیم:« فرزندان سرزمین ما اگر مورد بی مهری والدین خود بنا بر هر دلیل، قرار گرفته اند، دست دولتمردان از سر آنها کم نشود و نگذارند این کودکان، سخت و سرد بزرگ شوند. عیدی این بچه ها در این روزهای عید، دیدار با آنهاست، به ملاقات شان برویم و محبت خود را از این فرشتگان زمینی دریغ نکنیم.»

استاندار که وارد می‌شود، کودکی با صدای بلند می‌گوید «عید شما مبارک» و صلواتی هم سرمی‌دهد. با استاندار دست می‌دهند و روبوسی می‌کنند، امیر، پسربچه کر و لال است، خونگرم و بسیار صمیمی است و بارها دیدم چه کودکانه به آغوش مسئولان می‌رود و هیچ غریبی هم نمی‌کند.

بچه‌های دیگر، آرام‌تر هستند و بیشتر برای مظلومیت آنها دلت می‌گیرد. توزیع  اسباب بازی بین بچه‌ها، بخش آخر این ملاقات است. بچه‌ها اسباب‌بازی را می‌گیرند و سرگرم می‌شوند تا مسئول دیگری به دیدارشان برود و یادی از آنها کند.

ربیع فلاح در این دیدار گفت:از فرصت به وجود آمده برای حضور در این مرکز و کنار این بچه‌ها، خوشحال هستم.

وی با بیان اینکه اینها هم فرزندان ما هستند، گفت: برای این کودکان هم باید مانند فرزندان خودمان، مسائل آموزشی و تربیتی را درنظر بگیریم.

فلاح با اشاره به اینکه دولت  هم برنامه‌های حمایت و کمک به این کودکان را دارد، یادآور شد:‌باید از کمک مردم و خیران هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از این بچه‌ها باید بیشتر از بچه‌های خودمان مراقبت کنیم، ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای وجود دارد و باید سعی کنیم به مراکز این چنینی، توجه بیشتری داشته باشیم.
 
روح‌الله ردایی در این برنامه اظهار داشت: 17 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مازندران داریم و اینجا تنها مرکز شیرخوارگاه استان است که کودکان کمتر از 5/2 سال در این مرکز نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه تک‌فرزندی، بی‌فرزندی و سالمندی سه بحران جهان است که ما هم این مسئله مستثنا نیستیم، تصریح کرد: کشور ایران در ردیف سوم جهان در این بحران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد متقاضی هستند که فرزندخوانده داشته باشند، افزود: شرایط واگذاری فرزند به خانواده‌های دارای شرایط، کمی سخت است و از دادگستری تقاضا داریم روند واگذاری فرزند را آسان‌تر کند تا بتوانیم کودکان بیشتری را به خانواده‌ها واگذار کنیم.

ردایی با بیان اینکه چند روز قبل، تولد نوه بهزیستی را در شیرخوارگاه شهرستان آمل برگزار کردیم، یادآورشد: خودم هم 2 فرزندخوانده دارم.

وی با اشاره به اینکه توصیه می کنم خانواده‌های واجد شرایط، این فرزندان را به عنوان امین موقت تحویل بگیرند، گفت: از نظر اعتباری مشکلی نداریم اما از استاندار توقع داریم برای وسایل بازی این شیرخوارگاه، در ردیف بودجه، اعتباری را لحاظ کند.  

استاندار مازندران بعد از این دیدار، به ملاقات عزت رمضانی جانباز 70 درصد بستری در بیمارستان امیر مازندرانی ساری رفت.

*مطلب مرتبط:

تکیه بر مهر


  • يکشنبه 23 اسفند 1394-23:13

    سلام می خواستم بدونم در این شیر خوارگاه چندتا بچه نگهداری می شود؟چون می خوایم بیایم میخوام بدونم چند تا اسباب بازی باید بخریم؟

    • مازرونی تیزبینپاسخ به این دیدگاه 9 3
      جمعه 8 فروردين 1393-0:50

      سلام بر استاندارجهادی ته خسه تن بلاره

      • پنجشنبه 7 فروردين 1393-7:8

        اين حركات واقعا لذت بخشه
        اما اما...فقط تبليغاتي نباشه هرچند بايد اين نمونه كارها گفته بشه تا ترويج داده بشه
        اميدواريم درطول سال دست پدرانه شامل حال اين فرزندان ايران زمين بشه انشا ا...

        • پنجشنبه 7 فروردين 1393-6:27

          آدرس شیرخوارگاه شکوفه کجاست ؟؟

          • پنجشنبه 7 فروردين 1393-5:45

            سلام, چرا بیانیه ای چیزی نمیدید چرا ساکتید چرا نظر سنجی ایجاد نمیکنید چرا ساکتید در قبال توهین هایی که در سریال پایتخت میشه به مازندرانیها ...

            • چهارشنبه 6 فروردين 1393-19:53

              حرکت جالبی بود
              انشالله سال 93 سرویس مهرورزان ها پربارتر از قبل شود


              ©2013 APG.ir