تعداد بازدید: 7136

توصیه به دیگران 6

پنجشنبه 7 فروردين 1393-12:37

عکس و خبر

تجمع کم شمار مخالفان پایتخت در ساری


عکس های خبری مازندنومه/ 5عکس از تجمع کم شمار معترضان سریال پایتخت 3 جلوی استانداری مازندران


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: از چند روز پیش تعدادی از مازندرانی های عضو فیس بوک فراخوانی اعلام کردند و بعدا" این فراخوان را با پیامک و تلفن اطلاع رسانی کردند تا تجمعی را علیه سریال پایتخت3 جلوی استانداری مازندران ترتیب دهند.

در متن پیامکی که این افراد برای یکدیگر ارسال کرده اند و اشتباهات نگارشی متعددی هم دارد و ازمدعیان فرهنگ دوستی ما بعید به نظر می رسد، چنین آمده:«هنرمندان دربند مازندران فیلم دغلکاری پایتخت3 که فرهنگ بومی ما مازنی ها رو به تمسخرگرفته است ببینید تا لااقل مانند هنرمندان غیور بختیاری در برابر سرزمین کهن، مانع این پایه فولادی پایتخت شوند»

با وجود تلاش های صورت گرفته، کم تر از 40 نفر از معترضان به پخش سریال موفق پایتخت 3  پیش از ظهر امروز جلوی استانداری مازندران تجمع کردند که ساعتی بعد با حضور پلیس پراکنده شدند.

این تجمع قرار بود ساعت 10 شروع شود، اما با15دقیقه تاخیر انجام شد و معترضان هیچ گونه پلاکارد و نوشته ای هم در دست نداشتند.

ساعت 10:05 جلوی استانداری مازندران

خبرنگار ما که با تعدادی از این افراد گفتگو کرده، بیان داشت: برخی از حاضران از غرب استان آمده بودند و فارسی صحبت می کردند و هیچ گونه آشنایی نیز با فرهنگ و زبان مازندرانی نداشتند!

گفتنی است سریال خوش ساخت پایتخت 3 هر شب از شبکه اول روی آنتن می رود که فضای کلی آن مربوط به مسایل و موضوعات چند خانواده مازندرانی است.

عکس های این تجمع کوچک در پی آمده است:

 

*مطلب مرتبط:

باید از سازندگان پایتخت تجلیل کنیم


  • شنبه 12 ارديبهشت 1394-22:12

    سه تا از ما ساختن حالا یکی از ترکها بسازن مردم باید اعتراض کنن مردم شمال و به تمسخر گرفتن

    • سه شنبه 26 فروردين 1393-2:30

      دوست عزیز زبان گیلانیها ، گیلکی هستش ، و تا حدودی به زبان طبری نزدیکه ، در ضمن کسی شمال رو رشت نمیدونه ،این فکر اشتباهه ، شمال مجموعه گیلان و مازندرانه ، و هر زبانی مشخصه و زیبایی های مخصوص به خودش رو داره

      • چهارشنبه 13 فروردين 1393-13:38

        سلام من اصلا این سریال رو ندیدم حتی 1و2 رو هم ندیدم یک سوال داشتم چرا اسم این سریال رو پایتخت گذاشتن ؟ مازندران چه ربزی به پایتخت داره ؟

        • يکشنبه 10 فروردين 1393-17:21

          ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻦ ﻫﻴﺞ ﺍﺷﻜﺎﻟﻰﺗﻮ ﻓﻴﻠﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﻏﻴﺮ ﺻﺤﺒﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻗﺎﻯﺧﻤﺴﻪ.ﺩﺭ ﺟﺮﻳﺎﻥ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺍﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻳﻢ ﺟﺒﻬﻪ ﺑﻜﻴﺮﻳﻢ ﻫﻴﺞ ﻓﻴﻠﻢ ﻃﻨﺰﻱ ﻧﺒﺎﻯﺩ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﺸﻪ, ﺍﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺟﻴﺰﺍﻯ ﺧﻮﺑﻮ ﻧﺸﻮﻥ ﺑﺪﻥ ﻣﻴﺸﻪ ﻣﺜﻞ ﺑﻘﻰﻩ ﻓﻴﻠﻤﻬﺎﻱ ﻛﺴﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺷﺒﻜﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﻳﺮﺍﻥ.

          • چهارشنبه 15 فروردين 1397-20:30

            تو اگر با تمسخر یک قوم خوشحال میشی بیا پیش من که اقوام تو را مسخره کنم خوشحال شی

          • ساروی ریکاپاسخ به این دیدگاه 6 3
            يکشنبه 10 فروردين 1393-17:5

            ...این سریال هم نکات منفی دارنه هم مثبت.ولی نکات منفیش خله مرموزانه کار بیه.از نکات مثبت مهمان نوازی و همدیگه هوار داشتن و ساده بودن مازرونی ها و احترام به پیر مار..لهجه بکار بورده در فیلم مشکلی ندارنه چون خله از مازرونی ها همینتی گپ زنه.اما نکات منفیش که خله دردناک هسته و توهین محسوب وونه.1)تنها کسی که بدون لهجه گپ زنه هما هسته و تنها کسی که شخصیت بافرهنگی دارنه سریال دله هما هسته!!!یعنی کسی که تهرانی گپ بزنه با فرهنگ و کسی که با لهجه گپ بزنه بی فرهنگ 2)ورزش کشتی در مازرون ورزش نیه و یک ارزش و فرهنگ هسته.پلنگ مازندران لقب رضا یزدانی هسته.توهین به کشتی و پلنگ مازرون یعنی توهین به رضا یزدانی.کسی که 4مدال جهانی دارنه.خامه دونم استان یزد کی کشتی گیر داشته که بیه مازرون کشتی گیر ر بوره؟مازندران در المپیک بیشترین نماینده و بیشترین مدال بیار ر داشته.مدال های مازرون برابر هسته با مدال های 20 تا استان!!!!3)این سریال شخصیت پردازی نکرده و تیپ گرایی هاکرده.در تیپ گرایی یک خصوصیت ر به تمام اون منطقه تعمیم دنه.یعنی همه مازرونی ها گننه شاسی بلند!!همه مازرونی ها فرق پودر ورزشی ر با پودر سگ نفهمنه!!...وقتی کسانی که منتقد فیلم هستنه ر ویمه که فارسی گپ زنه مه اعصاب خراب وونه.ته ای که شه اصالت ر حفظ نکندی غلط کندی اعتراض کندی.خاستار این باویم که همه شه اصالت ر حفظ هاکنن.همه شهرهای استان از گلوگاه تا رامسر و سوادکوه همه با هم متحد باون.مازندرونیمه...دنیا خبردار هرس

            • دوشنبه 18 فروردين 1393-18:14

              اووووووووووو

              • مهرداد یوسفیپاسخ به این دیدگاه 6 0
                دوشنبه 11 فروردين 1393-18:39

                یادداشتی که شما نوشتید به زبان مازندرانی بود؟ چند واژه مازندرانی را لابه لای واژگان فارسی و عربی گنجاندید و بدتر اینکه دستور زبان نوشتار و الگوی ساخت جمله شما صد در صد فارسی است که بیشتر از واژگان بیگانه به ساخت زبان آسیب می رساند. حروف اضافه به، از و نیزحروف ربط که،با، و همگی فارسی هستند و در زبان تبری جایی ندارند پیداست که تسلطی به زبان مازندرانی ندارید و در گفتار روزانه با آن سخن نمی گویید هر غیر مازندرانی یادداشت شما را بخواند همه آن را می فهمد و جایگاه زبان تبری در نگرشش به لهجه ای فرو افتاده و آمیخته فرو کاسته می شود. زبان انسان کارکردی ارتباطی دارد و برای رساندن پیام خود به دیگران می باشد اگر نمی توانید آن را درست به کار ببرید دستکم از نادرست نوشتن آن بپرهیزید و بیش از این تباهش نکنید هیچ کس شما را برای نوشتن به فارسی سرزنش نخواهد کرد. اگر پایی لنگ است آن را درمان می کنند نه اینکه لنگیدن را شیوه درست راه رفتن به دیگران بشناسانید. یرکشیدن و بالاندن زبان تبری وقت گیر و نیازمند خواست همه مازندرانی ها ست آهسته آهسته باید واژه های کهن و نژاده مازندرانی را باید یافت و یا ساخت و جایگزین واژگان فارسی و عربی کرد و همزمان این واژه ها را در الگوی تبری جمله بر زبان و کاغذ آورد این فرایند چند نسل زمان می برد .

              • مهدی_بابلپاسخ به این دیدگاه 6 6
                يکشنبه 10 فروردين 1393-11:59

                كل ايران شمال رو رشت ميشناسند و تقريبا تمام سريال ها و فيلمهاي سينمايي رو با لهجه گيلاني مي سازند.

                حتي تو فيلم ستايش كه تو مازندران و رامسر ساخته شده از لهجه گيلاني استفاده شده

                حالا يك نفر پيدا شده كه داره به مردم ايران نشون ميده كه علاوه بر گيلان مازندراني هم وجود داره

                پخش آهنگ هاي اصيل مازندراني در قسمتهاي مختلف سريال كه براي اولين بار انجام شده

                معرفي مازندرانيها به عنوان مردمي با صفا كه از مهمان مشهدي خودشون دو ماه پذيرايي كردن در حالي كه همسر اون حاضر نيست مهمان ها رو دو روز تحمل كنه و ...

                نمي خوام بگم اين سريال مشكل نداره,
                براي اينكه دست اونها بياد كه ما به فرهنگ خودمون و به شهر و ديار خودمون حساسيم فقط چند نامه اداری كفايت ميكنه و باعث ميشه تو كارشون دقت كنن

                كلام آخر

                مردم ايران نقي و ارسطو و خانواده اون رو دوست دارند و با اونها همزاد پنداري مي كنن و به اونها به ديده تحقير و تمسخر نگاه نمي كنن

                اگر مشكلي براي شما پيش اومده, كمي به رفتار خودتون دقت كنيد كه اجازه داديد به شما و يا فرهنگتون توهين بشه

                موفق و سربلند باشيد

                • محمد زید وندپاسخ به این دیدگاه 5 1
                  يکشنبه 10 فروردين 1393-0:45

                  بنده ذیل سخنان نماینده بزرگوار ولی فقیه جملاتی در ...گذاشتم که 2 بار فرستادم ولی متاسفانه تایید نکردند لطفا شما بزرگواری کنید :
                  حضرت آیت الله عرض سلام انشا الله آقای ... بیاید این مطلب را هم برایتان بخواند . شما فرمودید :« فعالیت فرهنگی این نیست که بگوییم زمین شالیزاری خود را بفروشیم و اتومبیل‌شاسی بلند بخریم و آنها ما را مسخره کنند و ما از آنها تشکر کنیم و به آنها دست مریزاد بگوئیم. فعالیت‌های فرهنگی باید فاخر باشد.»
                  حال سوال میکنم آیینه اشتباه می کند و یا باید خود را بشکنیم؟ روستاهای ما دارد خالی میشود پول زمین ها ماشین شد و در شهرها به حرکت درامد یک نفرآمد عیب ما را راست نمایان نمود . حضرت عالی بفرمایید که ما اشکال را کجا باید ببینیم .شما بزرگوارید نماینده ولایت هستید امر کنید ما روی چشممان میگذاریم . یا راهنمایی کنید یک طنز فاخر نمونه نشانان بدهند . آیا حضرتعالی کارهای برهان درو - نوروز - جونیان را طنز فاخر میدانید ؟ خواهش میکنم بیشتر راهنمایی بفرمایید التماس دعای خیر

                  • فرزند شهیدپاسخ به این دیدگاه 0 1
                    يکشنبه 10 فروردين 1393-13:1

                    دمت گرم زید وند این افراد به استناد فرمایش اماتم جمعه محترم اجتماع 40 نفره داشتند . مشاوران باید تعهد داشته باشند نه اینکه به بخهانه بازی ندادنهایشان باید سریال تعطیل شود
                    حضرت آیت الله خواهشا بفرمایید سریال های نوروز و جونیان فاخر هستند

                  • مازرونی تیزبینپاسخ به این دیدگاه 28 8
                    شنبه 9 فروردين 1393-13:11

                    مازرونی عزیز سلام سبز بر شما که در طول تاریخ در هر زمینه یک سروکردن بالاترمخصوصا در دفاع 8 سال ازاین مرز وبوم فرهنک ما کویش ما موسیق محلی ما وغیرء ریشه در تاریخ داره ترانه های محلی نیاز به تبلیغ داره بنده تشکر میکنم ازدستندرکاران این فیلم البته بی انصافی ودور ازمنش ماست اکرنقدی ازیک مسله کردیم بایدنکات متبت را بکویم هرکاری مطلفان خوب یابرعکس بد نیست نقد دارد تشکرهم دارد بی انصافی حد مرز دارداقایان با چه نیتی درسراسراستان 30 یا40نفرجمع شدن کویا دوستان قافله راباختن فکر میکردن میتوانند به نیت سیاس برسند اقایان دوستان همان قماشی هستند که ریس جمهور محبوب با موفقیت ازسازمان ملل برمی کشت کفش برای او یرت کردن 20 ال30درصد همیشه دوست دارد بر 80درصد حکومت کنه وجامع را زیر یا خورد کند این حق ماهم است از صادق ترین مردجهادی سنکر سازبی سنکرمردمی ترین مخلص ترین استانداردرطول تاریخ درمازندران جناب اقای دکترربیع فلاح جلودار است مدیرتش جهادی منش تدبیر وامید کارش صداقت و یاکی رفتارش مردم دوستی ومردمی است اکرطراحان نقشه که تبلیغ نا کارامدیدولتیان بکنند به بی راه رفتن راه است وچاه است دیده بینا بکذار بی افتد بیند سزای خویش

                    • گروه سبز مازندران http://gorohesabzmazandaran.blogfa.com/post-2329.aspxپاسخ به این دیدگاه 10 28
                      شنبه 9 فروردين 1393-2:13

                      پایتخت 3 خوب یا بد؟
                      به نظر می رسد سریال پایتخت مخاطبان زیادی داشته باشد.حالت طنز آن در کنار سادگی کاراکترها سبب شده است که بیشتر مردم گمان کنند که زندگی خودشان به تصویر کشیده شده است.مثلا اگر این فیلم در یک خانه اشرافی بازی می شد مخاطب کمتری داشت .حانه و روابط ساده است.ازطرفی مردم از تمسخر دیگران لذت می برند و همین در جذب مخاطب موثر است.
                      از مزایای مثبت این فیلم است که چون همه اقوام ایرانی نسبت به ساختن فیلم فکاهی و کمیک در مورد خودشان حساس هستند، بنابراین این مازنی ها هستند که شب عید، همه ایرانیان را به کناری نهاده اند و خودشان صفحه تلویزیون را اشغال کرده اند و شبکه 1 را مخصوص مازندرانی ها کردند.در واقع مازندرانی با این کار خودشان به همه فرهنگ های دیگر ایرانی شبیخون زدند و آنها را به حاشیه رانده اند.
                      الان همه ارزشهای مازنی تبلیغ می شود و موسیقی مازندرانی به گوش همه ایرانیان خورد.پس هر کس که می خواهد مطرح شود باید کمی مسخره هم بشود.
                      اما نکات منفی آن این است که ضعیف ترین افراد مازندران را به عنوان نماینده مازندران نشان دادند.طوری نشان دادند که انگار سوار شدن شاسی بلند در کلاس مازنی ها نیست اما فراموش کردند که این ما مازندرانی ها بودیم که به همه ایرانیان شناسنامه دادیم و مدارس و سواد آموزی را عمومی کردیم .این مازنی ها بودند که قبل از جاده و برق به روستا ها ، در کل روستاهای ایران مدرسه باز کردند و به روستاها و قصبات معلم فرستادند.این مازندرانی ها بودند که با مدیریت خودشان کاری کردند که یک شهری مکتب -آموخته با قاطر و الاغ به روستاهای دوردست رفت و آنها را باسواد کرد.

                      نکته اینجاست که ایرانیان همیشه بر این باور بودند که هیچ کس ایرانی را نمی تواند شکست بدهد مگر تخم ایرانی و بر همین اساس می گفتند که اسکندر از تخم ایرانی است و حتی قریش را تیره ایرانی می دانستند.الان هم مازندران را خود مازندرانی ها مسخره می کنند .

                      • جمعه 8 فروردين 1393-23:24

                        ما باید تاریخ مازندران را فیلم بسازیم تا فیلمی با این محتوای کم، برای مملکت خرج نتراشد!

                        • يکشنبه 10 فروردين 1393-8:8

                          مطرح شدن با مسخره شدن کاملا متفاوت است...پدر بزرگ من یک مازندرانی و اهل روستای بوران و طایفه اسک بود بسیار دانا و خوش خط و نویسنده بود ...اینها نمونه ی خووبی و برای یک پدربزرگ مازندرانی نشان ندادند.ولی باز هم ما نشستیم و تماشا کردیم....

                          • دوشنبه 11 فروردين 1393-10:38

                            من و همسر و خانواده ام از زمانی که سریال پایتخت رو دیدیم هم به مازندرانی ها علاقه مند شدیم و هم به اینکه هر کسی را آنطور که هست دوست دارند و برای همه ارزش قائلند و این می تونه بنظر من نشانه خوبی باشه برای تداوم ساخت قسمت های بعدی این سریال . ما همگی عاشق فرهنگ مازنی ها شدیم ، بنظر من سوء تفاهم پیش اومده همیشه مثبت بیاندیش و مثبت بنگر

                          • ازخدا چه پنهانپاسخ به این دیدگاه 5 8
                            شنبه 9 فروردين 1393-11:23

                            استاد می شود بفرمایید با دستور فیلم سازی که داده اید هزینه آن را کجا می پردازند؟
                            سریال پایتخت میلیاردها برای تلویزیون سوداور است چرا متوجه نیستی؟
                            هر وقت ساری شناسی بودجه اش را به صدا و سیما بخشید چشم!

                            • شنبه 9 فروردين 1393-22:47

                              تاافرادی با تفکرات شما در ساری داشته باشیم مرکز استان و کل زیر مجموعه اش همین است که هست.
                              متاسفم برا مازند نومه و...

                          • جمعه 8 فروردين 1393-23:23

                            تخت برای شاه بود که پایش می نشست. الان حکومت مردمی هست که حتی برای نوزادشان هم کمتر تخت می خرند و پایش می نشینند. سفرهای استانی مقام های کشوری نشان می دهد که همه جای ایران سرای من است.

                            • جمعه 8 فروردين 1393-21:27

                              ما که نفهمیدیم این آقای صادقی دنبال چیه؟
                              ...

                              • منصورعلیپاسخ به این دیدگاه 3 12
                                جمعه 8 فروردين 1393-15:16

                                من فکر کنم دلایل مخالفت با این سریال ربطی به محتوای آن نداره. محتوای سریال بسیار تمیز و عالی لست و به خود واقعی ما مازینها می خورد. حرف اینجاست که جوانان ما دنبال چیزی برای مخالفت و جیغ کشیدن و اعتراض هستند. جای دیگر اعتراض منوع است و نمی توانند. می گیرندشان. اینجا به بهانه توهین به فرهنگ می آیند جیغ می زنند. بنظر من مازندنومه کار خوبی میکند که کامنتهای این جوانهای سبک سر را به نمایش میگذارد تا تخلیه روحی و روانی شوند و به اجتماع برگردند. آقایون اینجا تا دلتون می خواد فحش بدهید، داد بزنید، جیغ،هورا... مکان آزادی است، تخلیه روانی شوید و به زند
                                گی تان برگردید. این هم از فواید پایتخت که جوانهای معترض جامعه را تخلیه میکند. داد بزن آقا، فحش بده راحت باش.

                                • علی از غرب مازندرانپاسخ به این دیدگاه 10 10
                                  جمعه 8 فروردين 1393-13:40

                                  "برخی از حاضران از غرب استان آمده بودند و فارسی صحبت می کردند و هیچ گونه آشنایی نیز با فرهنگ و زبان مازندرانی نداشتند!"
                                  واقعا تو کف این جملم الان.خوبه که خودتونم قبول دارید قرهنگ ما با شما فرق داره ولی این رسمش نبود که بزنید اینجوری تو سرما

                                  • جمعه 8 فروردين 1393-9:56

                                    كم نيستند مشت نمونه خرواره!

                                    • خطاب به مازند نومهپاسخ به این دیدگاه 44 20
                                      جمعه 8 فروردين 1393-3:3

                                      شما با تایید سریال پایتخت، بی غیرتی خودتون رو تایید کردید.افسوس می خورم که قلم و دوربین و رسانه در اختیار شما افراد کم مایه و بی تعصب است.

                                      • رضوان مهدویپاسخ به این دیدگاه 4 3
                                        شنبه 9 فروردين 1393-0:31

                                        واقعا جای بسی تاسف هست که متعصبانه با برخی مسائل برخورد کنیم و آنگاه که دیگران بجای جنجال نقد منصفانه را درپیش می گیرند بی غیرت نام گیرند!!!!

                                        • جمعه 8 فروردين 1393-6:25

                                          شما هم با مخالفت با پایتخت بی مغزی و شعبان بی مخی تان را نشان دادید

                                        • جمعه 8 فروردين 1393-2:57

                                          لطفا همه مازندرانی ها را با خود جمع نبندید. اگر شما از همان جنسی هستید که در این سریال نشان داده شده خوشا به حالتان که سه سال متوالی معروف شدید، ..

                                          • جمعه 8 فروردين 1393-6:31

                                            پایتخت بهترین راه برای معفی مازندران و گردشگری آن است. ما حمایت خود را از آن اعلام میکنیم

                                          • جمعه 8 فروردين 1393-2:55

                                            بیگانه به بیگانه ندارد کاری
                                            خویش است که در پی شکست خویش است
                                            ...

                                            • جمعه 8 فروردين 1393-2:53

                                              دیدی دروغ گفتنی کامنتم رو تائید نکردی ..دروغ گو زود رسوا میشه ..

                                              • دروغ چیهپاسخ به این دیدگاه 6 11
                                                جمعه 8 فروردين 1393-15:13

                                                دروغگو کسیه که شب پایتخت رو میبینه صبح اینجا ارجیف می نویسه! خودتونید! دقیقا پایتخت زد به هدف. همین امثال شماها رو فیلم کرده دیگه. نمونه چند مازندرانی کم عقل و بی تدبیر و جوزده

                                                • جمعه 8 فروردين 1393-6:30

                                                  زیادی داری حرف مفت میزنی. تاحالا هم نباید کامنتهای امثال شما که گچ تو کله تونه تایید میشد. رو حدی دارد.تو سایت طرف به خودش فحش میدهید باز رو دارید. بسه دیگه .برید از اینجا

                                                • دلسوختهپاسخ به این دیدگاه 24 20
                                                  جمعه 8 فروردين 1393-2:29

                                                  آنهایی که دم از ضد فرهنگی بودن پایتخت میزنند پایتخت ضد فرهنگیست یا سات خش که موسیقی مازندران را به سخره میگیرد وبا رقص مسخره خود از بیت المال به قیمت هیچ بهره میبرد!
                                                  آنهایی که در جو گیری تمام میروند جلوی استانداری ایا شما همان افرادی نیستید که در ورزشگاه ها از مادر وپدر مربی تا عمه ی وی را به لرزه میندازید؟ایا شما همان هایی نیستید که محروم میشوید ؛ فرهنگ فحش دادن است؟!شما همان دخترانی نیستید که در دانشگاه ها وکافی شاپ ها________________
                                                  یا...که در لحن حرف زدنشان ادب یافت نمیشود وحتی عده ایی وی را با سهام بالا امده میدانند...
                                                  مجیزه گویی هم حدی دارد شما در طول حیات بی مایه خود چه کار فرهنگی انجام داده اید؟چند دقیقه به زبان مادریتان گفت ومان کرده اید؟چندمثل مازندرانی را از برید ودرخانه های خود برای مطالعه ویا حمایت ناشرین مازنی چند کتاب به زبان مازنی دارید؟
                                                  اگر مرام ومنش ندارید اقلکم آزادمرد باشید وهرزه نگویید جای این تحصن های بی مورد برای یک فیلم در برابر ظلم ها قیام کنید اتحاد کنید تا از بند بیکاری ها رها شویم واز بند بی مهری ها به روستاییان....


                                                  • میلاد زمانی پاسخ به این دیدگاه 15 28
                                                    جمعه 8 فروردين 1393-2:26

                                                    من واقعا برای این مردمی که صبح روز پنجشنبه جلوی درب استانداری تجمع کردن متائسفم ... واقعا خجالت داره... لطفا چشم ها تون نبندید ... من عنوان یک مازندرانی ساکن تهران به این سریال پر مخاطب افتخار میکنم ... هر آنچه که باید در این سریال از مازندران به طور مثبت نشان داده میشد نشان داده شد... ( صمیمیت در خانواده های مازنی . وحدت بین مردم. احترام به پدر و مادر . سادگی . قلب پاک . دروغ نگفتن . پشت کار برای رسیدن به هدف و هزار چیز دیگه.....)
                                                    کار زشت خودتون رو با نظرات زشت تر خراب تر نکنید. آقایی که ادعا میکنی تو شهر غریب هستی با مدرک دکتری و استاد دانشگاه هستی .بزار اول از بی فرهنگی و بی اخلاقی خودت برات بگم بعد گیر به عوامل سازنده این فیلم بده شما در جایگاه استاد دانشگاه هنوز نمیدونی تمام شغل ها در جایگاه خودشون محترم هستند از نگهبان دم در تا راننده تاکسی و سرایدار ساختمون بیچاره اون دانشجویی که شما استادش هستی اگر این عزیزان شما رو به تمسخر میگیرند علت سریال پایتخت نیست. علت خود شما هستی و این نشان از بی لیاقتی شماست که نمیتونی از فرهنگ غنی خودت دفاع کنی والا ما هم داریم تو شهر غریب کار و زندگی میکنیم . تو این سریال خوب دقت کن که وقتی بازیگر نقش نقی میاد تهران با همون لهجه و گویش به هیچ تهرانی اجازه نمیده تا بهش بگن بالای چشت ابرو هست... مگه لهجه نداریم؟مگه لهجه داشتن عیب به حساب میاد؟ اگه عیبه چرا تو سریال های داخلی که از شبکه استانی پخش میشه صد برابر بدتر از سریال پایتخت دارن ضربه به فرهنگ و زبان ما میزنند واکنش نشون نمیدید؟ چرا مازندرانی جماعت همیشه از اونی که هست راضی نیست .. چرا همیشه عادت کردید خودتون رو فراتر از واقعیت بدونید؟ هر قسمتی که از سریال پایتخت پخش میشه یک پیام مثبت داره.. کدوم سریال مازندرانی این هدف رو دنبال کرده؟ به طور مثال . بازیگر نقش نوروز تو یه دوره اومد با یک سری دلقک بازی و کج و کله کردن صورت یه بازاری برای خودش درست کرد که اصلا بوی فرهنگ اصیل مازندرانی هم نمیداد این آدم الان کجاست؟ مطمعنم کسی نیست که ندونه نوروز به کجا ختم شده .اگه شما نمیدونید من میدونم کجاست .. تو عروسی ها و مجلس ختنه سورون . ولیمه های حجاج همایش ها داره برنامه اجرا میکنه با همون نام عمو نوروز برای خودش بازاری گرم کرده و خدا تومن پول میگیره این مسخره کردن نیست؟ به نظر من خدمتی که سریال پایتخت به ترویج موسیقی مازندران کرده هیچ برنامه ساز داخلی استان نتونسته این کار انجام بده. کدوم فیلم ساز مازندرانی موفق بوده تا ببر مازندران رو به این شکل در ذهن تک تک مردم ایران تزریق کنه؟ من به عنوان یک مازندرانی تو عمرم به خاطر حرکت امروز شما انقدر از مازندرانی بودن خودم خجالت نکشیدم خیلی کار زشتی بود... درود به شرف سیروس مقدم و تمام کسانی که با این هنرمند بزرگ همکاری کردن .به خدا یه مقدار انصاف چیزه خوبیه...
                                                    ممنون از سایت وزین و پر مخاطب مازند نومه به خاطر انتشار این خبر ...

                                                    • جمعه 8 فروردين 1393-0:45

                                                      نمیدونم دلیل این دفاع بی منطق مازندنومه از پایتخت چیه؟!گویا مازندرانی نیستین شما؟!

                                                    • جمعه 8 فروردين 1393-0:30

                                                      تر زدین با این تجمع مسخره تون. جمع کنید بذارید باد بیاد .شما جوجه ها رو چه به تجمع!! به اندازه کارگرهای نساجی هم تجمع کردن بلد نیستید. استاندار هم شما رو تحویل نگرفت و با دست خالی برگشتید. بی عرضه ها

                                                      • جمعه 8 فروردين 1393-2:9

                                                        لطفا کارگران زحمت کش نساجی که مطالبشون به حق وحقوق های معوقه چند ماهه هست با این جماعت مقایسه نکنید .این کارگران گرچه فرهیخته نیستند مدعی فرهیختگیم نیستند وتجمعشون برای مطالبه حقشونه اما این جماعت نافرهیخته دم از فرهیختگی میزنند با مطالبه نا حق

                                                      • جمعه 8 فروردين 1393-0:22

                                                        مازندنومه این 30-40 تا رو می گذاشتی توی فتوشاپ می کردی 300 نفر تا فلان جاشون نسوزه!! عجب تجمع اعتراضی بود!!

                                                        • خبرنگار پاسخ به این دیدگاه 28 10
                                                          پنجشنبه 7 فروردين 1393-20:10

                                                          واقعا برات متاسفم فلاحی...البته از شما ترک زبان انتظار بیشتر نداشتیم

                                                          • خبرنگار2پاسخ به این دیدگاه 8 29
                                                            جمعه 8 فروردين 1393-0:37

                                                            راست میگه این بنده خدا...تو چرا دوربینت رو عوض نمی کنی!! 3 میلیون نفر اومده بودند اما دوربین تو فقط 30 نفر رو نشون داده!! مرگ بر دروبین کم کننده تعداد جمعیت!! اصلا از شهرهای اطراف حتی از بختیاری ها هم برای کمک اومده بودند تو تجمع!!!!!

                                                          • پنجشنبه 7 فروردين 1393-18:58

                                                            ما که گفتیم بختیاری ها به فریاد مابرسید
                                                            ما اگر مردشیم از ربیع فلاح جلودار شاکی باید باشیم که 1 ساله دولت تغییر کرده هنوز آدمای احمدی نژاد سکان دارشهرهای ما هستن.
                                                            اگر دیدی کسی نیومد چون مازنی هستیم
                                                            اگر جلوی بی فرهنگی وفقر فرهنگی خودمونو با اعتراض به نوروز میگرفتیم مطمئن باش امروز رو تجربه نمیکردیم
                                                            راسته شما راست میگید
                                                            در تمام قوم ها غیرت هست مازنی ها فقط جوگیرن

                                                            • پنجشنبه 7 فروردين 1393-18:43

                                                              واقعا براي مازند نومه متاسفيم با چنين گزارش و عكس گزينشي

                                                              • جمعه 8 فروردين 1393-6:33

                                                                من برای شما متاسفم که بزور می خواهید بگویید ما حرف حساب داریم و بزرگ هستیم. نه بااب مردم عادی هرشب نقی می بینند و می خندند. شما جوش بی خود می زنید. غیرت تان را جایی دیگر نشان دهید اگر عرضه دارد. شهر را اعتیاد و طلاق و هرزگی دربرگفته چرا سکوت می کنید؟ مثلا" فهنگ دوست هستید؟ بجای اینکارهای ابلهانه و بی ارزش خانواده دوست باشید مثل نقی معمولی ها و ارسطوها

                                                                • میلاد باباییپاسخ به این دیدگاه 7 30
                                                                  جمعه 8 فروردين 1393-0:39

                                                                  من صبح امروز برای بیمه ایران رفته بودم جلوی میدان شهرداری. حدود ساعت 11 فقط 20-30 تا آدم بودند نه بنری و نه پارچه ای هیچی نداشتند. من سوال کردم مغازه داری گفت فکر کنم از شهمیرزاد اومدند برای پیگیری کارشون که جزو مازندران بشن. بعدا فهمیدم مخالفان پایتختند که تجمع شون خیلی مسخره بود. واسه چیزهای مهم مملکت کسی تجمع نمیکنه حالا جمع شدن واسه یک فیلم. مسخره هست. سرتون رو گرم میکنن به خدا. این یک فیلم معمولیه تموم کنید این مسخره بازیها رو

                                                                • پنجشنبه 7 فروردين 1393-18:42

                                                                  یه عده جو گیر بودن که فقط ...
                                                                  نبردن پوستر و بنر و ... یکی از نشونه هاشونه

                                                                  • پنجشنبه 7 فروردين 1393-17:50

                                                                    اینا بلد نبودن تجمع کنن قبوله پس چرا یک پلاکارت نداشتن که بدونیم چی میخوان؟؟؟؟

                                                                    • پنجشنبه 7 فروردين 1393-16:48

                                                                      از درو دیوار عکس گرفتی میگی تجمع کم بوده؟؟!!
                                                                      این سریال فقط واسه کسانی که تو مازندران زندگی می کنن جذابه نه ما که مجبوریم تو شهرهایی غیر از شهرهای استان زندگی کنیم. میتونید حس من رو که دارای مدرک دکترا و استاد دانشگاه هستم وقتی که یک نگهبان دانشگاه، یک راننده تاکسی ، یک سرایدار ساختمون و ... وقتی می فهمه که اهل مازندران هستی، با لحن تمسخرآمیزی از تکه کلام های این سریال واست استفاده می کنند درک کنید! تموم کنید این مسخره بازی ها رو. اگه هدف فرهنگ مازنیه باید فیلم به زبان مازندرانی باشه نه با اون لهجه مسخره.

                                                                      • جمعه 8 فروردين 1393-8:9

                                                                        فقط میتونم بگم درکت میکنم عزیزم هرکاری هم میکنیم برای آسایش شماها میکنیم.

                                                                      • پنجشنبه 7 فروردين 1393-16:46

                                                                        واقعا برای سایت شما و خبرنگار خوش ذوق اعزامی تون متاسفم
                                                                        غیرت بخرج بدید

                                                                        • پنجشنبه 7 فروردين 1393-16:15

                                                                          چرا دروغ میکین کلی ادم اونجا ایستاده بودن.

                                                                          • جمعه 8 فروردين 1393-0:27

                                                                            30 نفر از کی شده کلی ادم!! نکنه شما هم مثل محمود تو عالم هپروت هستید!!

                                                                          • پنجشنبه 7 فروردين 1393-15:54

                                                                            شما دین داری؟ اگر دین داشتی اینقدر راحت دروغ نمی گفتی؟ من صبح اونجا بودم. واقعا کمتر از 40 نفر بودن؟؟؟

                                                                          • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 26 4
                                                                            پنجشنبه 7 فروردين 1393-15:11

                                                                            واقعا مازندرانی هستی,متاسفم

                                                                            • پنجشنبه 7 فروردين 1393-14:36

                                                                              چرا دروغ من خودم هم دراین تجمع بودم اینهمه جمعیت شدن 40 نفر!!!! ...

                                                                              • یک ساروی اصیلپاسخ به این دیدگاه 5 26
                                                                                پنجشنبه 7 فروردين 1393-14:21

                                                                                حداکثر تجمع کنندگان 30 نفر که به علاوه 20 خبر نگار و تعدادی تماشاچی عابر و کنجکاو .... دلایلشان را قطعا اگر بشنوید شرمنده می شوید . شخصی گفت من بچه ام بیکار است نامه استانداری دستش بود !! یه خانم برای دیدن دوست پسر ساروی اش آمده بود و گفت من با او در فیس بوک آشنا شدم و نمیشناسمش الان نیست !! بچه های آمل هم بودند که با احترام به آنان میخواهیم ماجرا را از طریق مطبوعات و رسانه ها پیگیری کنید .استدلال کنید

                                                                                • پنجشنبه 7 فروردين 1393-14:10

                                                                                  متاسفم برات آقای صادقی...
                                                                                  از شما توفع نداشتیم..

                                                                                  • جمعه 8 فروردين 1393-0:40

                                                                                    دم تون گرم. با افشاگریهای شما تجمع شون به 30 نفر هم نرسید. استاندرای هم آدم حسابشون نکرد. دارند می سوزند

                                                                                  • پنجشنبه 7 فروردين 1393-13:44

                                                                                    اقای خبرنگار اگه قرار به تجمع بود که بیشتر از این میومدند نکنه دلت میخواد نمایندگان وحاج اقا طبرسی ودکتر اسلامی و... میومدن جلوی استانداری؟
                                                                                    دیگه جرات دارند پاشونو تو مازندران بزارند تا اینکه 4و5و6 بسازند البته تا ادمهایی مثل شما واقای صادقی هستند بعید نیست ولی ...

                                                                                    • پنجشنبه 7 فروردين 1393-13:15

                                                                                      واقعاً خنده ام گرفت !
                                                                                      خُب که چی الان اینکارا!
                                                                                      حالا بختیاری ها یه حرکتی کردن بقیه یاد گرفتن!
                                                                                      40 نفر آدم جوگیر میخوان جلو بیننده میلیونی وایسن!
                                                                                      بـــیـــخــیـــــــــــال ...

                                                                                      • خبرنگار سارویپاسخ به این دیدگاه 20 121
                                                                                        پنجشنبه 7 فروردين 1393-13:10

                                                                                        من صبح با اینکه جایی کار داشتم رفتم جلوی استانداری تا خبر تهیه کنم. چند تا جوان از جاهای مختلف آمده بودند مثلا" تجمع کنند!! نمی دانستند تجمع را با چه ت می نویسند! با دست خالی وبدون هدف خاصی. صرفا می خواستند یک حرکت اعتراضی داشته باشند. اینها اگه مخالفان سریال هستند پس غمی نیست، 4 و 5 و 6 هم ساخته میشه. در ضمن من و همسرم از تماشای این برنامه لذت می بریم.

                                                                                        • نورانی از انجمن تلارپهپاسخ به این دیدگاه 32 5
                                                                                          پنجشنبه 7 فروردين 1393-22:2

                                                                                          مازند نومه واقعاً براتون متاسفم . یه چندتا عکس از مانی که همه رفتند انداختی و اونوقت میگی کم شمار.. خاشا به غیرتتون. چه تجلیلی از این سالوس مقدم صورت بگیره؟؟؟؟ شرم دارم که با شما همکلام بشم.ما تو تهران داریم برای اعتلا و زنده نگداشتن فرهنگ و ادب خودمون هر ساله چندین همایش و جشن در تهران برگزار میکنیم و اونوقت شماها دارید برای کسانی که قد علم کردند برای زدن تیشه به ریشه فرهنگ غنی مازندران مراسم تجلیل بگیریم؟ واقعاً براتوم متاسفم.روی شما یه حساب دیگه ای باز کرده بودیم.باشه شما رو به همه می شناسونیم. البته هرچند که شهامتش رو نداری که کامنتم رو تائید کنی.

                                                                                          • جمعه 8 فروردين 1393-6:36

                                                                                            تو که تلارپه هستی مثلا که باید باادب تر باشی. مثلا دارید انجا کار فرهنگی میکنید این چه ادبیاتی دارید؟ متاسفم برای امثال شما که داعیه دار فرهنگ شده اید. دود تهران کله تان را زایل کرده

                                                                                            • جمعه 8 فروردين 1393-0:15

                                                                                              نورانی ته که تهران دری چچیه الکی زور زندی؟!! ته چه دوندی چند نفر بینه؟ زور نزن ته زور اندون پاره بونه. 30 نفر بینه کلا.

                                                                                          • پنجشنبه 7 فروردين 1393-13:4

                                                                                            اقای صادقی خجالت بکش
                                                                                            منتظر تحریم خودت وسایتت باش
                                                                                            اگه مردی کامنت رو تایید نکن

                                                                                            • جمعه 8 فروردين 1393-0:21

                                                                                              واه واه چقدر ترسیدند از تحریم شما!! خدا مره بکوش!! زورتان را امروز دیدم که جلوی استاندار 30 نفر جمع شده بودید. کاملا معلوم بود جوگیر شدید. قیافه تون هم نمی خوره که فرهنگی باشید. بیشتر دنبال جنجالید

                                                                                              • پنجشنبه 7 فروردين 1393-17:4

                                                                                                موضع گیری این سایت خجالت آوره

                                                                                                • م.ر.نائیجیپاسخ به این دیدگاه 18 2
                                                                                                  جمعه 8 فروردين 1393-17:4

                                                                                                  سریال پایتخت اصلا به چه منظوری ساخته شده است اگر قرار است مردم را خنداند راههای بهتری وجود داشت.
                                                                                                  سریال پایتخت موسیقی مازندران را زنده می کند و پایه ان را چید.اما در سریال همه نقاط منفی ایرانیان برای مازندرانی ها در نظر گرفته شده و به ان تاخته میشود. شمار کم معترضین دلیل بر نادرستی کار آنه نیست .برای مثال 87 میلیارد دلار پول نفت ایران اختلاس شده است اما در خود ایران اعتراضی را شاهد نبودیم اما در ترکیه بیش از 800 افسر دولتی برکنار شدند.آیا اختلاس جیز خوبی است چونکه معترض ندارد؟.ایا به همین دلیل است که در کشور ما اختلاس زیاد صورت نمی گیرد.سکوت نشانه رضایت است؟.برار ش کمل بار ش تش ندین!


                                                                                              ©2013 APG.ir