تعداد بازدید: 5198

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393-23:45

برای مازندران دل بسوزانید، نه خودتان!

نماینده ای كه بايد بيشتربه فكرحوزه انتخابيه خود باشد و بداند كلنگ بيمارستان كوچكي كه موجب خوشحالي مردم است، به چه سرنوشتي دچار شده، به جاي تذكر به خودش، بی دلیل و مدرک، مسئولان استان را به درخواب زمستاني متهم مي كند؛ غافل ازاين كه خودش بهار را حس نكرده و به همراه گروهي بحران ساز، در مسير خدمت رساني دولت ونماينده اش دراستان مدام اختلال ايجاد مي كنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمدرضا منصوریان، فرماندار سوادکوه شمالی: چند روزي است دو جريان بحران ساز زنجيره اي درمنطقه  و درمجلس شوراي اسلامي، به موازات هم نسبت به عملكرد دولت تدبير واميد ونماينده دولت دراستان مي تازند.

 هرچند مردم فهيم ما از رفتار و مقاصد اين افراد آگاه هستند، درپاسخ به آن دسته ازكساني که ساده لوحانه در دام اين هوچي گري ها مي افتند و تغييرمديرعالي دولت را دنبال مي كنند، بايد بگويم تاكنون اين گونه نبوده که استانداري كمترازدوسال ونيم دراستان حضور داشته باشد، به جزيك نفر.

دولت هاي گذشته اين قاعده را رعايت كردند؛ حتي در دولت مهرورز با آن که رئيس دولت نهم درسفر اول خود شخصآ دراستاديوم شهيد متقي ساري ازمردم پرسيد: اگرازاستاندارتان راضي نيستيد، او را به پاركينگ بفرستم، با توجه به پاسخ مثبت مردم، اما احمدی نژاد اين كار را نكرد .

علاوه بر این ها درطول مديريت استانداری، داشتيم كساني را كه چند روز اول هفته را درتهران بودند و آخرهرهفته به استان مي آمدند وبا زيركي خاصي كه همه مي دانيم، ملاقات حضوري با مردم را درمصلا ها برگزارمي كرند و با يك تير، چند نشان مي زدند!

آن زمان برخی رسانه ها و چهره های سیاسی، اعتراضی نمی کردند؛ حال چرا دولت تدبير واميد بايد به اين راحتي كسي را  که:
1- ماه ها طول كشيد تا انتخاب شود
2- ازتجربه كافي مديريتي دربخش هاي مختلف نظام  جمهوري اسلامي بهره مند است
3- ازمديران جهادي دوران هشت سال دفاع مقدس است
4- ازاقبال خوبي دردولت برخوردار است
5- خالصانه درطول هفته (نه فقط پنج شنبه وجمعه)  در بیشتر برنامه های استان اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شركت مي كند و حتی برای دیدار با خانواده های شهدا وقت می گذارد
6- ...
تغییر دهد؟!

اکنون با فعالیت شبانه روزی ربیع فلاح و تیم مدیریت استان، آرامش نسبی سیاسی و اقتصادی در مازندران ایجاد شده و مشخص نیست چرا برخی در پی برهم زدن این آرامش اند.

البته ایرادها و مشکلات کم نیست و حتی گاه همفكران وهمراهان دولت روحاني نیز نقدهایي جدی بر عملکردها دارند، اما نقد خیرخواهانه کجا و هدف گذاری های مغرضانه و برنامه ریزی شده کجا!

شايد اینان فراموش كردند، ربیع فلاح درچه شرايط سختي استان را تحويل گرفت. همان طوري كه درسطح ملي، دولت با خزانه خالي ومیليارد تومان بدهي به پيمانكاران و پروژه هاي نيمه كاره رها شده، روبه رو بود،  استان هم با 2000 پروژه نيمه تمام وعدم تخصيص اعتبار به دلیل كسري بودجه در پايان سال 92 مواجه بود كه بيش از10هزارمیليارد ريال اعتبار نياز دارد تا بركالبد اين اجسام نيمه جان روحی دميده شود.

 اکنون اگر گشايشي دركنار و گوشه استان درراه اندازي شركت ها وتوليدي هاي نيمه تعطيل رخ مي دهد و ضریب بودجه استان ارتقا می یابد و سرمایه به استان وارد می شود، فقط به خاطر درايت مدیريتي استانداراست.

 حال نماینده ای كه بايد بيشتربه فكرحوزه انتخابيه خود باشد و بداند كلنگ بيمارستان كوچكي كه موجب خوشحالي مردم است، به چه سرنوشتي دچار شده، به جاي تذكر به خودش، حداقل برای سومین مرتبه مرتکب اشتباه محاسباتی می شود و بی دلیل و مدرک  مسئولان استان را به درخواب زمستاني متهم مي كند؛ غافل ازاين كه خودش بهار را حس نكرده و به همراه گروهي بحران ساز، در مسير خدمت رساني دولت ونماينده اش دراستان مدام اختلال ايجاد مي كنند.

 اینان حيف وميل شدن 1400 ميلياردي بنگاه هاي زود بازده را نمی بینند و نمي گويند چه كساني ازاين وام هاي بي برگشت بهره مند وكارخانه دارشدند!

این جماعت عدم موفقيت مديريت استان را مطرح مي كنند ، اما نمي گويند درآمدهاي نفتي سرسام آور گذشته چه حاصلي براي استان ما داشت وكدام پروژه چشم گير دراستان راه اندازي شد؟

نیز از وادادگي تيم مذاكره ياد مي كنند، اما نامه "فدايت شوم" و بی اثر ديگران به سران استكبار و بی برنامگی و اختلاس های کلان را فراموش مي كنند!

برنامه  ساختمان حافظيه را علم می كنند،  اما سفر گروهي وخانوادگي دولت گذشته به نيويورك را به ياد نمي آوردند!
 
سنگ کج و معوج هدفمند شدن يارانه ها را که خود در ایجاد این وضعیت دخیل بودند، نمی بینند، ولی به درايت دولت درتصميم به شيب نرم افزايش حامل هاي انرژي انتقاد می کنند!

راستی انتقاد به توزیع ناقص سبد كالا مهم تر است یا انتقاد از واگذاري شركت هاي دولتي به باند هاي ثروت قدرت و تولید بابک زنجانی ها و خاوری ها و مرتضوی ها؟!

 همه مي دانيم دوسوم مديران گذشته همچنان امور دولت يازدهم را دست دارند و دركنارمديران جديد، با درايت استاندار مشغول كارند، اما کسی به این مدارا و نرمش و صبوری نگاه نمی کند و برخی جریان های خاص سیاسی و رسانه ای، به همان یک سوم افراد منتسب به این دولت می تازند، انگار ابدا" انتخاباتی برگزار نشده است!

دوستان مخالف و منتقد، راه را اشتباهی طی می کنید و نتیجه آن را نیز خواهید دید. روش نقد و باریک بینی با آن چه شما در پیش گرفته اید تفاوت دارد. با این اقدام های حاشیه سازانه، افکار عمومی تنها متوجه یک نکته خواهند شد؛ این که: دل تان برای خود و منافع تان می سوزد، نه مازندران.

*مطالب مرتبط:

فرار به جلو

تخریب دولت با تضعیف استاندار


  • يکشنبه 7 ارديبهشت 1393-14:9

    بنده به عنوان دوستدار دولت تدبير و اميد به خودم اجازه نمي دهم در مورد استاندارش حرفي بزنم ولي اذعان مي كنم آقاي استاندار در نوسازي مديران استان كم كاري كرده و بخصوص در عوض كردن برخي مديران استان كه مسئوليت زير بنائي دارند كم كاري مي كنه و حتي چوب لاي چرخ منتقدين احمدي نژاد مي زاره علت نارضايتي همين ركود سياسي در سطح استانه.

    • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 2 2
      يکشنبه 7 ارديبهشت 1393-9:19

      من اینقدر می دونم اقای علیپور حتی به وعده هاش به مردم روستاش عمل نکرده و همه ازش نااضی ان .حالا می فهمم! چون ایشون درگیر کارای سیاسی بازی شدن چه رسه به حوزه های دیگه انتخابیش حالا یه سری پیدا شده کشته مرده فعالیتهای نابشن من نمی دونم ایشون چه گلی به سر سوادکوه زده مثلا که ما بی خبریم یا شایدم چشم بصیرت نداریم چون برخی ها؟؟؟؟؟ بسه دیگه سرنوشت یه ملت مگه بازی خیمه شب بازیه ما اینقدر می فهمیم که ته مونده های دولت قبل برای اینکه لا اقل متهم نشن به فساد- سواستفاده از قدرت -رانت خواری -دست بردن در بیت المال و دور زدن قانون و هزاران جرم دیگه ناچار شدن دسته پیشو بگیرن که پس نیوفتن. یعنی بگن ما خیلی ارمانی هستیم و گندایی که بالا اومده در جهت ارمانمون بوده..!!!!!!!!!!!!!! کیو میخواین گول بزنید به فرض محال منو خدا رو چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • دوشنبه 15 ارديبهشت 1393-23:38

        سلام
        اگر شما بابت کارهای انجام شده در سوادکوه اخباری در دست ندارید گناه نماینده نیست می توانید بروید از شهرداری ها شوری ها مسکن و شهر سازی اداره راه و... بپرسید که وقتی از خدا حرف میزنید حداقل اورا هم در نظر بگیرید
        با تشکر

      • شنبه 6 ارديبهشت 1393-22:22

        جناب فرماندار، احداث بیمارستان آیا وظیفه جناب علیپور است یا شماهایی که تحت عنوان نماینده برتر دولت فقط در ساختمان فرمانداری شده اید مسئول تشریفات و پذیرایی دوستان و عزیزانی که از مسیر تهران خسته از راه می رسند و باید در ساختمان فرمانداری شیرگاه به احسن الحال پذیرایی گردند. خوب است زحمتی به خودتان بدهید و زمینی که علیپور بارها بابت احداث بیمارستان تا پای قراردادش رفته است را بازپس گیرید. مطمئن باشید علیپور بیش از شما به حال دیار و منطقه خودش دل می سوزاند و به همین سبب بارها وزیر و معاونینش را به منطقه کشانیده است.

        • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 5 4
          شنبه 6 ارديبهشت 1393-20:34

          آقای منصوریان تو با چه جراتی به خودت اجازه میدی به بهترین نماینده مردم سوادکوه طی دورهای گذشته توهین کنی و بی احترامی.حرف علیپور حرف دل مردمه سوادکوه.بهتره عذرخواهیی کنی.

          • شنبه 6 ارديبهشت 1393-17:28

            محمدی
            زمانی که امثال مطهریها در مقابل دولت آقای احمدی نژاد تمام قد ایستاده بود ندمورد تشویق همین جماعتی بود که امروز انتقاد آقای علیپور را بر نمی تابنند چطور شد حالا فریاد وامصیبتا سر میدهند در عجب وحیرتم .مگر یادتان رفته است روزی رئیس جمهور این مملکت را تا مر ز استیضاح برده بودند قهرمان لقب گرفته اند حالا چطور شده است همه نگران شدند . در این میان فرماندار سوادکوه شمالی که روزگاری نه چندان دور منتعقد سر سخت و بی انصافی برای دولت گذشته بود واز توهین به دولت گذشته ابائی نداشته ودراستانداری با دمپایی حضور می یافت واز امکانات استانداری برعلیه دولت استفاده میکرد لب به سخن گشوده و بر علیه نماینده این ملت .......... مطلب می نویسد .مگر با
            تهدید ارعاب وتوهین میشود دهان منتقدین را بست .
            حرفهای علیپور حرف این ملت بود ملتی که 33سال تمام قد از حیثت خود دفاع کردند .آنقدر در این دولت تدبیر و امید اقتتدار این ملت را تنزل دادند که سفیر دولت تدبیر وامید را به کشور آمریکا راندادند این همه از مذاکره دم زدند اما هرروز امریکا گستاختر میشود ومارا تهدید نظامی میکند مراکز هسته ی ما را بستند و از حول حلیم افتادن تودیگ که یکی از کارشناسان سیاسی آمریکا گقته است ایرا ن زودتر از موعد مقرر فعالیت هسته خود را تعطیل کرده است .اما دراین میان هیچ سودی به این ملت نرسیده است .
            اگر امثال آقای منصوریان فرماندار سوادکوه شمالی اینگونه از انتقاد یک نماینده بر آشفته می شوند و ناشیانه در قامت دفاع از استاندار قد علم می کنند مشکل کار کجاست .اگر به خاطر انتقاد یک نماینده از دولت یک عده ی با چراغ سبز مئسولین استان و.................................... اشکال کار در کجاست.متاسفانه همه این عزیزانی که اینگونه از انتقاد یک نماینده بر آشفته شدند روزگاری نه چندان دور دولت گذشته را زیر و زبر می کردند اما حالا انتظار یک انتقاد کوچک را هم تحمل نمی کنند ومتاسفانه همین آقایون نظام مارا متهم به تقلب در انتخابات کرده بودند و 8ماه تهران را را دچار آشوب و نا فرمانی مدنی کرده بودند . به منصوریان و هم کیشان محترمش پیشنهاد می کنم یک مروری بر مطالب و مصاحبه های گذشته خود شان داشته باشندو بعد اینگونه سخن برانند شاید شمایان فراموش کرده باشید اما مردم ما هر گز فراموش نخواهند کرد .مازند نومه مردانگی کن این مطلب را بذار

            • شنبه 6 ارديبهشت 1393-10:38

              با سلام خدمت خوانندگان محترم.
              ضمن تشکر از سایت محترم مازند نومه؛
              جناب آقای منصوری؛
              حضرتعالی بعنوان فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی منصوب شدید. جهت استحضار شما باید بگویم که فرماندار نفر اول اجرایی، سیاسی و رئیس شورای تامین و در یک کلام نماینده عالی دولت در یک شهرستان است، لذا شان و جایگاه فرماندار اجل اینگونه مسائل است که با زیر پا گذاشتن حرمت نماینده و وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی، هرگونه نسبت ناروا و ناثواب را به وی نسبت دهد. شما نماینده با واسطه دولت در شهرستان هستید لیکن آقای علیپور و دیگر نماینده شهرستان، منتخب و نماینده بی واسطه مردم در مجلس شورای اسلامی می باشد که به گفته امام راحل (ره) راس امور عصاره فضائل ملت می باشد. اینگونه رفتارها از سوی جنابعالی نه تنها در شان و جایگاه شما بعنوان فرماندار نیست که باعث سوء تعبیرها علیه شما خواهد شد. نماینده مجلس برحسب وظیفه قانونی و طبق اصلی از اصول قانون اساسی انتقاداتی را به عملکرد استاندار بعنوان یک مسئول اجرایی دارد و استاندار نیز می بایست پاسخگوی عملکرد خویش باشد تا مردم قضاوت کنند، اما رفتارهای نسنجیده و مجیزگویانه شما و برخی دیگر مانع پاسخ گویی استاندار و مجموعه استانداری و اصلاح امور می گردد. چرا آقای استاندار در مقام دفاع از جایگاه استاندار مازندران برنامه های خود را ارائه نمی دهد و نقد این نماینده محترم را که در چندین نوبت تکرار شده به صورت دسته بندی شده پاسخ نمی گوید. البته دخالت های ناصحیح حضرتعالی و برخی مانند شما سبب می شود که استاندار محترم و استانداری خود را پشت افرادی همچون شما پنهان کنند و به اصطلاح از جنابعالی استفاده ابزرای نمایند. در جریان برف غرب مازندران آقای علیپور میزان خسارت را بالغ بر 800 میلیون پیش بینی کنند ولی آقایب نوبخت معاون رئیس جمهور محترم این خسارت را 400 میلیون عنوان کردندو این پیش بینی آقای نوبخت با اطلاعات و آمار استانداری محترم و استاندار گرامی صورت گرفت و پس از مدتی در روز افتتاح پروژه گازرسانی برخی روستاها که بنظرم در تنکابن بوده، آقای استاندار این خسارت را بالغ بر 880 میلیون عنوان کردند. اما در همان زمان که آقای علیپور خسارت را بالغ بر 800 میلیون عنوان کردند استانداری بجهت مقابله با این نماینده مجلس خسارت برف را 400 میلیون ذکر کرد. اگر بگویید اینگونه نیست پس استانداری بی برنامه و بسیار ضعیف است. در هر صورت نشان دهنده صحت انتقادات مهندس علیپور و ضعف استاندار محترم و تیم همراه ایشان در استانداری می باشد. ظاهرا شما و گروه حاکم بر امور اجرایی دولت تدبیر و امید در استانداری، یک نماینده مطیع و سر به راه را می خواهید که توسط استانداری مدیریت شود. اگر نماینده ای اینگونه باشد وای بر آن حوزه انتخابیه. مگر نه اینکه طبق فرمایش حضرت آقا رای مردم حق الناس است؛ لذا هرکس که این را نیز کسب میکند و مورد اطمینان و اعتماد مردم قرار می گیرد وظیفه ای سنگین تر دارد و می بایست از این رای صیانت کند که آقای علیپور این صیانت را انجام می دهد هرچند که مورد هجمه های ناجوانمردانه ای از سوی امثال شما قرار می گیرد. امیدوارم رویه خود را تغییر دهید و کار بزرگان را به خودشان واگذار کنید.

              • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 3 0
                يکشنبه 7 ارديبهشت 1393-9:22

                شما لطفا بفرمایید ایشون در زمان دولت خدمتگزار برادر احمدی نژاد چه خدمات شایسته و بایسته ای نثار ملت کردن اون موقع هم براورداشون این شکلی بود یا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

              • شنبه 6 ارديبهشت 1393-8:29

                اگه به آقاي منصوريان پست فرمانداري رو نميدادن الان حتما با مخالفان همراه بود...آخه تو كه بايد با نماينده مجلس مچ باشي و مشكلات شهرستانتو كه خوبه خودتم بهش اشاره كردي رو حل كني.دفاع از استاندار اصلا كار شما نيس.بهتره بري شرح وظايف فرمانداران كه تو همه سايتها هم هست رو مطالعه بفرمائي...

                • شنبه 6 ارديبهشت 1393-21:8

                  ...
                  کارنامه این افراد برای همگام واضح و روشن است...
                  ربیع ، با چنین مدیرانی به هیچ جا نمیرسه...شما به خودتون زحمت ندید آقای صادقی...

                • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 7 6
                  جمعه 5 ارديبهشت 1393-23:41

                  اصلا به فرماندار ربطی نداره ...

                  • یک دانشگاهیپاسخ به این دیدگاه 7 8
                    جمعه 5 ارديبهشت 1393-21:58

                    درود بر دولت تدبیر و امید و درود بر ربیع فلاح استاندار مردمی مازندران

                    • حاشیه نشینپاسخ به این دیدگاه 6 4
                      جمعه 5 ارديبهشت 1393-20:53

                      جناب آقای منصوریان حالا دلیل اینکه شما سنگ این استاندارو به سینه میزنی چیه ؟ آیا در این جایگاه فعلی نبودی همین نظرو داشتی ؟ آیا شما در دولت قبلی حتی یک نقد چه بصورت ناصحانه یا مغرضانه در رسانه ها یا در جلسات علنی در هر اداره ای که مشغول خدمت بودی کردی ؟ بزرگوار من خودم از ارادتمندان این دولتم اما عدم توانمندی این استاندار دلیل بر بی کفایتی این دولت نمیتونه باشه ... چرا از یک فروشگاه در پیتی در بابل بازدید میکنه ولی غافل از اینکه همین مردم روستاهای ساری بخاطر نداشتن آب ترک وطن کردند ؟ و هزاران چرای دیگر؟؟؟؟؟ آقای منصف ، عمو نصیحت یا خودتونو به ندونستن میزنین و ...و سرتونو زیر برف میذارین یا باید به جایگاه شما هم شک کرد .

                      • جمعه 5 ارديبهشت 1393-19:45

                        ....جناب منصوریان شما فرماندار شهرستانی هستید عالم پرور انقدر شان این شهرستان را پائین نیاورید واینقدر مجیز گویی استاندار نباشید مقداری متنانت داشته باشید این دوران شما هم بسر خواهید رسید .مگر شم نبودید در 8سال دولت احمدی نژاد از کار استانداری فراری بودید یا اصلا در استانداری حضور نداشتید و اگر حضور هم داشتید نه قلمی و نه قدمی برای بیت االمال واستان بر می داشتید
                        .جناب مازند نومه اگر جرات داشته باشید این مطلب را بذارید که هیچ اگر این مطلب را نذارید در آینده ی نزدیک پرده از کارهای این مجیز گویان در سایت های منصف دیگر برداشته خواهد شد .وسیه رو شود هر آنکه در او غش باشد

                        • جمعه 5 ارديبهشت 1393-13:57

                          ‌تو را خدا ببین کار استان به کجا ‌‌‌رسیده...


                          ©2013 APG.ir