تعداد بازدید: 3207

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 6 مرداد 1393-2:10

جدل در شورای شهر ساری

یوسفی: دوستان مقاومت نکنند/به اظهار نظرهایم ادامه می دهم

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: فهم عرفی من نمی پذیرد 17 میلیارد تومان معطل باشد/بودجه "تب بزه کا" است/ آنجا که نظارت به ما مربوط است وارد نمی شویم و آنجا که به ما مربوط نیست وارد می شویم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: شصت و جهارمین جلسه شورای شهر ساری، عصر یکشنبه درحالی برگزار شد که اغلب اعضای شورا درباره اظهارات کورش یوسفی مبنی بر اجرایی شدن 20 درصد از مصوبات شورای شهر، به صحبت پرداختند.

اگرچه در ابتدای این نشست جمال باقری -رئیس شورای شهر ساری- از اعضا درخواست کرد درباره دو دستور جلسه که مربوط به حوزه فنی پروژه ها و بحث مالی بود، اظهار نظر کنند، اما بیشتراعضا، یوسفی را به خاطر اظهاراتش مورد تاخت و تاز قرار دادند.

در ابتدای این نشست جمال باقری خطاب به استاندار مازندران گفت: هماهنگی لازم بین دستگاه های خدمات رسان با شورا و شهرداری وجود ندارد و موازی کاری های زیادی را شاهد هستیم که جز هدررفت منابع دولتی، چیزی نصیب مردم نمی کند.

وی از استاندار مازندران خواست تمهیداتی بیندیشد تا هماهنگی بین بخشی بیشتر و موازی کاری ها رفع شود.

کورش یوسفی هم در سخنانی گفت: ما به شرافت قرآن قسم خوردیم که نقش خودمان را در راه خدا و برای مردم ایفا کنیم.

در بین سخنان یوسفی، باقری به وی تذکر داد که درباره موضوع جلسه صحبت کند و یوسفی هم گفت که از قبل اجازه گرفته درباره موضوع دیگری صحبت کنم.

یوسفی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر آقای باقری باز هم عصبانی نشود، فکر می کنم فضایی به وجود آمده که آزرده شدیم. من سوال کردم تناسب بین درآمد و هزینه شهرداری در صحن شورا مطرح شود و بدانیم هزینه های عمرانی بیشتر است یا هزینه های فرهنگی. گویا این سوال من عده ای را عصبانی کرد. هم پرخاشگری دیدم و هم طعنه اش را شنیدم.

وی با بیان اینکه رابطه ای بین نظارت و سلامت وجود دارد، تصریح کرد: اگر نظارت قوی تر باشد سلامت را در پی دارد. نباید این مسئله را کمرنگ کنیم.

یوسفی افزود: هنوز تکلیف زمین زندان که در بهترین نقطه شهر است مشخص نیست و مگر می شود فردی 17 میلیارد تومان پول بدهد و تکلیف زمینش مشخص نباشد؟

این عضو شورا خاطرنشان کرد: امروز با خودم شکلات آورده ام که اگر حرف غیر معقول بیان کردم روزه ام را باطل کنم.

یوسفی اظهار داشت: یکی از بخش های تولیدی یکی از سازمان های شهرداری پلمپ شد و اگر نظارت بود این اتفاق نمی افتاد.

محمد حسن محمدی کیادهی-مشاور شهردار ساری- هم در این نشست با اشاره به اینکه امسال شورا، لایحه بودجه و عوارض را به موقع به شهرداری ابلاغ کرد، گفت: از این بابت از شورا سپاسگزار هستیم.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال شهرداری ساری 23 میلیارد تومان درآمد داشته است، ادامه داد: درآمد شهرداری نسبت به سال قبل از رشد مثبت برخوردار است.

کیادهی درباره میزان اعتبارات عمرانی و فرهنگی با اشاره به اینکه بودجه باید بر اساس مرام نامه شهرداری ها تقسیم شود، اظهار داشت: اما اینجا به تناسب فعالیت معاونت ها بودجه اختصاص می دهیم که البته نباید اینگونه باشد. در اینجا بودجه "تب بزه کا" است و هر معاونتی که زودتر برنامه و طرح ارائه کند بودجه می گیرد.

فرامرز نقیبی عضو شورای شهر ساری هم در سخنانی با اشاره به اینکه زمانی که قرار بود شورا 13 نفره شود فقط آقامیری با این موضوع موافق بود و در کشور هیچ عضو شورایی با این مسئله موافق نبود، گفت: ما این مسائل را می دیدیم که مخالف بودیم.

وی با طرح این سوال که ما در حوزه نظارتی چه اقدامی انجام دادیم، افزود: آنجا که نظارت به ما مربوط است وارد نمی شویم و آنجا که به ما مربوط نیست وارد می شویم.

علی اکبر زلیکانی -دیگر عضو شورای شهر ساری- هم در این نشست اظهار داشت: ای کاش در جلسه امروز مسائل مربوط به مردم مطرح می شد و این ذهنیت به وجود نمی آمد که دعوای ما بر سر مسائل شخصی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تذکر را من به شهردار ساری دادم اما خیلی علاقه ندارم این مسئله رسانه ای شود، افزود: اگر در حضور رسانه از عملکرد مجموعه شهرداری انتقاد نمی کنم چون تصور می کنم که لازم نیست با موضوعات کارشناسی، ذهن مردم را خراب کنیم. اگر در جلسه کارشناسی انتقادی به شهرداری داشته باشم، راه حل آن را هم ارائه می دهم.

مهدی احمدی -عضو دیگر شورای شهر ساری- با بیان اینکه لازم نیست در صحن شورا جواب همدیگر را بدهیم، اظهار داشت: هرگونه حرف، حدیث، صحبت و به حاشیه بردن شورا، به مصلحت شورا و شهرداری نیست.

در پایان این نشست یک بار دیگر کورش یوسفی، اظهار داشت: دوستان مقاومت نکنند چون من به اظهار نظرهایم ادامه می دهم.

وی با بیان اینکه نافی زحمات کسی نیستم، افزود: این حق طبیعی و قانونی من است که حرف مردم را بزنم. اگر مقاومت بیشتر باشد، بیشتر حرف می زنم. یک بار دیگر تکرار می کنم که فهم عرفی من نمی پذیرد 17 میلیارد تومان معطل باشد.

یوسفی با اشاره به اینکه من حرف هایی را در صحن شورا بیان کردم اما دیدم که برخی همکاران، این حرف ها را به رسانه منتقل کرده اند، ادامه داد: من هم مجبور شدم پاسخ دهم و حقیقت را بگویم.

محمد آقامیری هم درباره جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری ساری گلایه کرد و گفت: اگر این موضوع در زمان شهرداران قبلی خلاف قانون بوده، اکنون هم جزو ایرادات حساب می شود.


  • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 1 0
    شنبه 11 مرداد 1393-12:52

    افشای دروغ برگشت پول توسط حجازی
    شعبان وفایی نژاد گفت: هر فردی این موضوع را که شهرداران مازندران پول یا بودجه را به وزارت کشور عودت می دادند تا شهردار برتر معرفی و انتخاب شوند مطرح می کند مطمئناً فاقد اطلاعات حقوقی از شهرداری ها می باشد. وی افزود : طی سی سال گذشته همواره شهرداری ها دچار بحران مالی بوده و این روند در زمان کنونی نیز وجود و ادامه دارد متأسفانه شهرداری ها حتی در پرداخت حق و حقوق پرسنل خود و پیمانکاران نیز با مشکلات متعددی روبرو هستندبا این تفاسیر شهرداری ها چه کمکی می توانند به وزارت کشور بکنند . وفایی نژاد با بیان اینکه قانون به هیچ یک از شهرداران کشور اجازه نمی دهد بودجه را به وزارت کشور بدهد ، گفت: در طول تاریخ شهرداری های مازندران علی الخصوص ساری حتی یک ریال هم پول از شهرداری به وزارت کشور یا هر نهاد دیگر تزریق نشده است و بارها مشاهده شده برای تقویت و کمک به برخی از پروژه های شهرداری ها ، استانداری مازندران بودجه و کمک مالی به شهرداری را در دستور کار قرار می دهد.

    • يکشنبه 12 مرداد 1393-7:12

      اگر مردم ساري از كارهايي كه برخي ها انجام داده اند والان هم دارند كارشكني ميكنند خبر داشتند اين افراد را ....
      صحبت اينه اگر يك نفر بياد بخواد كاركنه وكارش موجب رضايت خلق خداست به هرحال از هرطيفي باشه متاسفانه آنقدركارشكني ميكنندوتحليلشان اينه كه اگر اين آقا ياخانم كارها را به روال خوبي انجتام بده اسمش درميره و... نميگن اين آقا داره براي ما مردم كارميكنه در ساري هم برخي ها به اين شكل رفتارميكنند وقتي ميبينندمنافعشان تامين نيست به هرشكلي شده ميكوبنش ايرادها را بزرگ وكارهاي خوب رانميبينند
      درحال حاضرنيز عبوري براي ساري بودجه هاي كلاني آورده چهل پنجاه ميليارد تومن پول كمي نيست مردم ساري هم ازش راضيند وكارهاي خوبي هم صورت گرفته ودرحال انجامه پس خودزني نكنيم انتقادوراهكاربديم نه فحش وناسزا وتهمت

      • يکشنبه 12 مرداد 1393-8:15

        عرشیا خوابی یا خودتو به خواب زدی پول و دو نفر دیگه میارن تو میخوای به اسم شهردار تمومش کنی با عبوری شهر ساری پسرفت داشته

    • حاشیه نشینپاسخ به این دیدگاه 1 0
      شنبه 11 مرداد 1393-1:23

      دوستان اهالی بلوارآزادی و سوادکوهی کیجا و...
      از اینکه آقای یوسفی واقعیتها را عنوان میکنه شکی نکنید چون ایشان در مصاحبه قبلی که افشاگری کردن گفتند که اگر کسی مدرک مستند و مستدل از من دارند که ذینفع مالی بودم در شورا و ... رسماً اعلام کنند حالا چطور آقایون بدون مدرک با توپی رفتن در کلام قصد دارند ایشون را ب سکوت وادارند و یک نظر یا پیشنهاد از من اینکه یه وقتی نگین مگه میشه اکثر اعضای شورا دروغ بگن و فقط ایشون راست میگن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      برای جواب این سوالتون به شورای شهر دوره گذشته در قائمشهر رجوع کنید تا ابهامات برطرف بشه ، ایشان مرد خداست و واقعیت را عنوان می کند شک نکنید که برای رضای خدا اینکارو انجام میدهد وگرنه اگر بخواهد جنبه تبلیغاتی برای آینده داشته باشد این همه تشنج برای خودشان ...

      • اهالی بلوار آزادیپاسخ به این دیدگاه 1 0
        پنجشنبه 9 مرداد 1393-7:40

        اعضای محترم شورای شهر ساری
        رای دهندگان شما استمداد می خواهند ...
        شکایت اهالی شهیدپرور کوی شهید خیری مقدم و شهید کریمیان بلوار آزادی ساری بابت مزاحمت بخش بازدید تصادفات و گاراژ صنعتی تخلیه و بارگیری قطعات اوراقی اتومبیلهای تصادفی بیمه ایران و سد معبر و درخواست اعمال تبصره 1 بند 2 و بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ساری
        تبصره 1 بند 2 ماده 55 قانون شهرداری - سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان ها و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله مأمورین خود رأساً اقدام کند.
        الف : متن بند 20 ماده 55 قانون شهرداری
        جلوگیری از ایجاد و تاسیس کلیه اماکن که بنحوی از انحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، شهرداری مکلف است از تاسیس کارخانه ها – کارگاهها – گاراژهای عمومی و تعمیرگاهها و دکانها و همچنین مراکزی که مواد محترقه میسازند و اصطبل چارپایان و مراکز دامداری و بطور کلی تمام مشاغل و کسب هائی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند یا تولید دود یا عفونت و یا تجمع حشرات و جانوران نماید جلوگیری کند و در تخریب کوره های آجر و گچ و آهک پزی و خزینه گرمابه های عمومی که مخالف بهداشت است اقدام نماید و با نظارت و مراقبت در وضع دودکشهای اماکن و کارخانه ها و وسائط نقلیه که کارکردن آنها دود ایجاد می کند از آلوده شدن هوای شهر جلوگیری نماید و هر گاه تاسیسات مذکور فوق قبل ازتصویب این قانون بوجود آمده باشد آنها را تعطیل کند و اگر لازم شود آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.
        تبصره- شهرداری در مورد تعطیل و تخریب و انتقال به خارج از شهر مکلف است مراتب را ضمن دادن مهلت مناسبی به صاحبان آنها ابلاغ نماید و اگر صاحب ملک به نظر شهرداری معترض باشد باید ظرف 10 روز اعتراض خود را به کمیسیونی مرکب از سه نفر که از طرف انجمن شهر انتخاب خواهند شد تسلیم کند رای کمیسیون قطعی و لازم الاجراء است.هرگاه رای کمیسیون مبنی بر تائید نظر شهرداری باشد و یا صاحب ملک به موقع اعتراض نکرده و یا در مهلت مقرر شخصا اقدام نکند شهرداری به وسیله مامورین خود راسا اقدام خواهد نمود.اعضای محترم شورای شهر قولتان را فراموش نکنید .....

        • همشهری شماپاسخ به این دیدگاه 2 1
          پنجشنبه 9 مرداد 1393-1:39

          آقای یوسفی
          شما از دید خودتون حرف می زنید و میگید و چند بار عدد 17 میلیارد رو تکرار می کنید اما بذارید من بگم چی میبینم!
          برای عضو شورای شهر بزرگ ساری (نمیگم کلانشهر چون بعضی ها حساسیت دارند) متاسفم که با این رفتار پوپولیستی ژست دفاع از بیت المال و حقوق مردم میگیره
          آقای یوسفی!
          پروژه زمین زندان ساری تا جایی که من اطلاع دارم اگه بخواد تکمیل بشه حداقل دویست میلیارد هزینه خواهد داشت و از اون روزی می ترسم امثال شما بخواید علم به دست بگیرید و بگید : از دید من کسی نباید فلان مقدار هزینه بکنه اینجا
          البته ممکنه از دید دوستان شما که از سابقون هم هستن توجیهی نداشته باشه
          در پایان عرض می کنم:
          قاعده الناس مسلطون علی اموالهم رو که هم فقهی و هم حقوقی و هم قرآنیست رو در قانون اساسی کشور پیدا کنید

          • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 3 1
            سه شنبه 7 مرداد 1393-4:25

            نمی فهمم روزه حق ا... ه .امری بین شما و خدای خودتون برای حفظش از دیگران حق سکوت می خواین؟؟؟ در ضمن چرا 17 میلیارد براتون عجیبه مگه 16 میلیارد داداش برای دانشگاش عجیب بود !اصلا نبود !شما که نباید براتون عجیب باشه حالا اگه ما بگیم یه چیزی!!!!! خیلی نمی فهمم !!!زمین زندان بوده فروخته شده به یه نفر؟؟؟؟؟ شما دغدغه ملت و داری یا اون یه نفرو؟؟ خوش به حالش!!! وضو گرفتم برای نماز صبحم اگه راستشو نگی دیگه نماز صبح نمی خونما!!!!!!!!!!! مسخره نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

            • کارگر سادهپاسخ به این دیدگاه 1 4
              دوشنبه 6 مرداد 1393-15:52

              فکر کنم عرشیا یکی از نیروی هایی باشه که عبوری وارد شهرداری کرده.بخاطر اینکه نوع دفاعش از عبوری و الزامی که به جواب دادن و دفاع از هر اقدام عبوری در خودش بوجود آورده فقط از یک نیروی مزد بگیر بر میاد

              • دوشنبه 6 مرداد 1393-13:41

                در این کارزار شورا که ظاهرا منفعت علت انفعال اعضای شورا شده این حرکت آقای یوسفی قابل تقدیر می باشد
                آقای یوسفی عزیز خواهش میکنیم به وضعیت پیمانکاریها در شهرداری رسیدگی کنید و ذست شهردار را از بستن قرارداد بدون مناقصه با پیمانکاران کوتاه کنید چون این منشا آغاز فساد می باشد

                • دوشنبه 6 مرداد 1393-12:56

                  جناب یوسفی عضو محترم شورا،از شما بعنوان یک شهروند متشکرم که وارد جریانات نشدی وبه حق از حقوق مردم این شهردفاع میکنی .مثل دوستان شورا دفتر پیمانکاری وبیمه و... نداری که همیشه بدهکارباشی .

                  • دوشنبه 6 مرداد 1393-11:59

                    برادر ارزشمند و فرهنگي
                    جناب اقاي يوسفي
                    بي شك در اين برهه از زمان كه ضعيف ترين و منفعل ترين شوراي ساري را شاهديم تذكرات و اخطارهاي شما چراغ اميد فرهيختگان خواص و با شعوران شهر ميباشد.افكار ... با رفتارهاي پوپوليستي و غرور كاذب و سياه نمايي كردار گذشتگان سرلوحه اين روزهاي جوانان خام و بي تعهدي شده كه عوارض و عقب ماندگي ان در سالهاي نه چندان دور خود را نمايان ميكند.
                    برادر ارزشمند بي شك حرف از دل بر امده شما بر دل مينشيند.
                    دوستان دلواپس از تذكرات شما را به شنيدن ايه و حديثي دعوت ميكنم:
                    قرآن كريم وَ لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَـكْـتُمُوا الْحَقَّ وَ اَ نْتُمْ تَعْلَمونَ؛(سوره بقره، آيه ۴۲.)
                    حق را با باطل مخلوط نكنيد، و حقيقت را با اين‏كه مى‏دانيد، پنهان نكنيد.
                    امام على عليه‏السلام : قَليلُ الْحَقِّ يَدْفَعُ كَثيرَ الباطِلِ كَما اَنَّ الْقَليلَ مِنَ النّارِ يُحْرِقُ كَثيرَ الْحَطَبِ؛(غررالحكم، ح ۶۷۳۵. )
                    اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى‏كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم‏هاى فراوانى را مى‏سوزاند.

                    • دوشنبه 6 مرداد 1393-7:25

                      آيا يوسفي به قهقرا ميرود؟!
                      اعضاي محترم شورا برادرفرهنگي آقاي يوسفي
                      باسلام باآرزوي قبولي طاعات
                      شما نمايندگان وكلاي مردم شهرم هستين وازاينكه به مسائل شهر اينگونه حساس هستين سپاسگذارم اما باتوجه به اينكه طبق روند كاري كه شما مشخص كردين دستورهرجلسه مشخصه وبرابرتذكر رياست محترم شورا نبايد مسائل ديگري كه تكراري هم بودمطرح ميكردين !؟چون اين وقت وصندلي كه ما به شما داديم را صرف بگومگوهاي بيهوده صرف شد گفتين اگرحرف غيرمعقول زدم باشكلات روزه ام را باطل ميكنم خودتان بريدين ودوختين يعني خودتان قاضي خودشدين !!؟؟
                      همانطوريكه دوست شما برادرزليكاني كه به عبوري راي نداده بود گفت بارها وبارها اعتراض كردواعتراضش تندوتيز هم بود وكمتر به رسانه ها كشيده ميشدچطورشد يك بحث ساده شما درهفته قبل آنهم درسالن نه درصحن شورا به رسانه ها كشيده شد!؟ نميگم شما به رسانه ها خوراك دادين بلكه فكرنميكنين افرادي هستند كه ازاين تعامل سازنده درشهروشهرداري وشورا در رنج هستندوميخواهنداين آرامش رابرهم بزنند شما يك آدم فرهنگي هستين وكاري كه باگفتگوحل ميشود باجنگ وجدال آنهم اينطوركه از طرف همكارانتان تذكربشنوين !؟ شوراي سيزده نفره جاي تضادآرا هست وليكن هر راي ونظري بايد درصحن شورا بطورقانوني ومنطقي مطرح بشود كه حق شماست نه به اين شكل .....


                    ©2013 APG.ir