تعداد بازدید: 3749

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 27 مهر 1393-14:20

این کنسرت های گران!

زمانی که خانواده ها خواستند به خرید بلیت کنسرت این خواننده جوان مازندرانی اقدام کنند، با هزینه بالای آن مواجه شدند.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، سیده زینب جلالی: یکی از ابزارهای مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با برنامه ها و سرگرمی های مفید و مشروع است.

  در این خصوص نهادهای فرهنگی و اجتماعی از جمله شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا وظایف ذاتی دارند که با حمایت از برگزاری جشنواره های بومی و محلی، ضمن فراهم آوردن اوقات شاد برای شهروندان در جهت غنی سازی فرهنگ بومی و محلی کوشا باشند. البته حرکت هایی در این خصوص انجام می گیرد، ولی از نظر کمی، ناکافی است.

شاید گاه گاهی خبر برگزاری  جشنواره ها و کنسرت هایی توسط بخش خصوصی به گوش برسد که متاسفانه به علت هزینه بالای بلیت آن، اقشار متوسط و پائین جامعه قدرت خرید نخواهند داشت.

درهمین راستا هفته گذشته شاهد برگزاری کنسرتی از یک خواننده جوان مازندرانی در یکی از شهرهای غربی استان بودیم که شوق و شعف دوستداران و علاقه مندان زبان مازندرانی، به خصوص نوجوانان را برانگیخته بود.

زمانی که خانواده ها خواستند به خرید بلیت اقدام کنند، با هزینه بالای آن مواجه شدند. هزینه ای که در سبد یک شهروند طبقه متوسط شهری نمی توانستی برای آن جایی پیدا کنی. این در حالی است که تلاش متولیان امور فرهنگی و اجتماعی باید در جهت قرار گرفتن بسته های فرهنگی در سبد خرید خانواده های طبقه متوسط و ضعیف باشد.

 با توجه به اینکه محل برگزاری کنسرت متعلق به بخش دولتی است و مجوز برگزاری و برقراری نظم آن را نهادهای دولتی بر عهده داشتند، چرا هزینه بلیت باید به گونه ای باشد که در سبد خانوارها متوسط جامعه قرار نداشته باشد؟

گویا متولیان امور از  جمله شهرداری ها  و شورای های اسلامی شهر به عنوان متولی امور فراغتی شهروندان هنوز به این باور نرسیدند که بخش خصوصی رقیب آنها محسوب نمی شود، بلکه ابزارهای ارتباطی و فرهنگی جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی محسوب می شوند.


  • محمودآبادی پاسخ به این دیدگاه 3 0
    دوشنبه 28 مهر 1393-19:31

    من از شرکت کنندگان در این کنسرت هستم و حرف نویسنده تن را قبول دارد ایشان در لفافه سخن گفتند . اکثر شرکت کنندگان از کارمندان دولت بودند که بلیط را نیم بها یا رایگان دریافت کرده بودند. چی می شد ارشاد،شهرداری و... از سهم خود چشم می پوشیدند تا قیمت بلیط پائین تر بود تا افراد علاقمند شرکت می کردند.

    • سه شنبه 29 مهر 1393-6:46

      اي بابا شهرداري داره به كنسرتها كمك ميكنه سهم برداره چه سهمي ميتوانين ازبرگزاركنندگان كنسرت دريكي دوساله اخيربپرسين

    • دوشنبه 28 مهر 1393-19:26

      ام یاد نشونه گزارشی را که مازند نومه از مدیر سیرکی که از سنگ اندازی مسئولین ساروی در برگزاری سیرک داشته حال چی بیه ؟

      • دوشنبه 28 مهر 1393-6:57

        باسلام حضورخواهرارجمند سيده خانم جلالي
        بدوا ازحساسيت حضرتعالي به مسائل فرهنگي سپاسگذارم وليكن پيشنهادميشودحوزه اختيارات ومنابع مالي دستگاهها رابهتر بشناسيد چراكه متولي برگزاري اين چنين مراسمي كاملامشخصه وبودجه هاي كلاني كه دراين عرصه دارندنيز درسرفصل بودجه هايشان آمده حالا اگربرخي از شهرداريها بيشترازاين نهادها فعاليت ميكنند بايد قدردانشان باشيم هرچند حداقل دردوسال اخير باهمت شهردارپرتلاشمان عبوري درساري شاهد برگزاري تعدادي از اينگونه مراسمها بوديم وتعدادي هم كه ازطريق بخش خصوصي انجام شد را شهرداري ساري به طرق مختلف من جمله خريد بليط و..
        لذا شايسته بود تيرنگاهتان رامعطوف نهادهاي ذيربط ميكردين نه...

        • دوشنبه 28 مهر 1393-20:53

          بله . معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به یک عده خاص فکر میکنه . به دوستان خودش ... ...


        ©2013 APG.ir