تعداد بازدید: 3223

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 14 آبان 1393-21:34

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران:

عشق به فضیلت های الهی، شاخصه اصلی مردم مازندران است

علیرضا یونسی:مردم مازندران از شائبه و ضد ارزش ها به دورند و دانش، صداقت و پاکی مازندرانی ها در دنیا مشهور است/ تشکیل کارگروه هفته فرهنگی مازندران برای بهره برداری و توسعه همه جانبه استان را ضروری است .(گزارش+عکس از مراسم روز مازندران)


مازندنومه؛ سروی فرهنگی و هنری، مینا محسن پور: بعد از ظهر چهارشنبه به مناسبت گرامی داشت روز مازندران، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با همکاری شورای روستای فرح آباد، مراسم روز 14 آبان -روز مازندران- را در مجموعه تاریخی فرح آباد ساری برگزار کردند.

این گردهمایی هرچند در فضایی سرد و با صدایی نامناسب که هر دم میکروفن آن قطع و وصل می شد، برگزار شد، به خاطر اهمیت پاسداشت روز مازندران قابل قدردانی است.

  حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی-مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازنردان- در این برنامه با گرامیداشت تقارن ماه محرم و روز مازندران، گفت: آنچه دارای اهمیت ویژه است، وجود فشار بر مازندران برای برهم زدن تفکر علویان در تمام دوران تاریخ است.

وی ادامه داد: دشمنان تفکر شیعی از جمله روس ها و فراماسونری ها و از همه مهمتر منافقان در زمان انقلاب به خاک این استان دست درازی کرده، اما موفق نبودند.

در ادامه حسین اسلامی - مسئول مرکز ساری شناسی- در حالی که از اجرای تعزیه گروه تعزیه روستای "اتو"ی سوادکوه متاثر بود، پشت بلندگو رفت و ابراز داشت: مسجد فرح آباد آبروی مازندران است.

وی با بیان اینکه 14 آبان روز یا علی گفتن رسمی مردم مازندران است، تصریح کرد: ریشه تشیع در مازندران قدمت زیادی دارد و گواه آن، حضور پیروان حضرت رضا (ع) در سراسر مازندران و زیستن در این دیار است.

اسلامی خاطره ای را از سال 1336 نقل کرد که این مکان فرهنگی که از دوره شاه عباس به جای مانده، سقف نداشت و پر از خاک و زباله و محل نگه داری حیوانات خانگی شد بود، ولی در دوران استانداری داود کشاورزیان با تخصیص اعتبار، مجموعه فرح آباد مرمت شد.

در ادامه علیرضا یونسی-معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران-با بیان اینکه عاشورا آیینه تمام نمای همه ارزش ها و شرافت های روزگاران است، تصریح کرد: هرچه عقل انسان بی پیرایه و نورانی تر باشد، حقیقت عاشورا بیشتر بر دل او اثر می کند.

وی افزود: تاریخ اگر به دور از فشار و ریای حاکمان نوشته شود آیینه تمام نمای یک ملت است.

یونسی با بیان اینکه تاریخ مازندران با وجود همه دخل و تصرف ها سرشار از زیبایی و فضیلت است، گفت: عشق به فضیلت های الهی شاخصه اصلی مردم مازندران است.

وی ادامه داد: مردم مازندران از شائبه و ضد ارزش ها به دورند و دانش، صداقت و پاکی مازندرانی ها در دنیا مشهور است.

یونسی تشکیل کارگروه هفته فرهنگی مازندران را برای بهره برداری و توسعه همه جانبه استان را ضروری دانست و تاکید کرد: برای تعالی این روز در این کارگروه باید از ایده تمام اقشار جامعه استفاده شود.

پذیرایی با شیربرنج و آش دوغ محلی که به وسیله روستاییان منطقه آماده شده بود، شعرخوانی محمدعلی کاظمی سنگده ای، پخش بخش هایی از مستند سقانفار ساخته مجیدقربانی به همراه توضیحات کارگردان و رونمایی از چند کتاب که البته پیش تر هم رونمایی شده بودند، از بخش های دیگر برنامه بود.


  • جمعه 16 آبان 1393-0:39

    روز مازندان بدون حضور فرهیختگان و هنرمندان مازنی تنها نمایشی برحسب تکلیف است نه فرصتی برای شناخت مازندران و ارائه نظرات اهالی فرهنگ برای ارتقای فرهنگ بومی. متاسفیم که میراث فرهنگی و ارشاد که باید متولی گسترش فرهنگ باشد به اجرای برنامه های بی محتوا و اداری روی آورده است.

    • پنجشنبه 15 آبان 1393-18:58

      بادرود نمی دانم تاکی میخواهیم دست ازنمایش برداریم وبه باوربرسیم درسالهایی که مدیر کل ارشاددراین مسولیت تشریف دارندوامروزدیگرمسولین نیزازایشان پیروی میکنند هیچ میدانیدکه مولف یکی ازاین کتابهایی که رونمایی کردید چکش داردبرگشت میخورد؟درضمن اگرازاین مولفان دعوت میکرید بعدنبود


      ©2013 APG.ir