تعداد بازدید: 3551

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 26 آذر 1393-19:21

مازندران استان ممنوعه اتباع خارجي

حضور بیش از 800 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس مازندران

در جلسه شوراي معاونان آموزش و پرورش مطرح شد: جلسه هاي سامان دهي آغاز سال تحصيلي 94 را از امسال آغاز كرده ايم/ بیش از 800 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس مازندران تحصیل می‌کنند/ثبت‌نام دانش‌آموزی که از اداره کل اتباع نامه ندارد، خلاف قانون است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: سيدعلي قاسمي-مديركل آموزش و پرورش استان مازندران- عصر امروز در جلسه شوراي معاونان آموزش و پرورش با اشاره به برخي اقدامات آموزش و پرورش اظهار داشت: در آبان ماه بيش از 500 نفر از امامان جمعه مدارس جلسه توجيهي با حضور مشاور وزير و دبير شورا برگزار کردند.

وي به امضای تفاهم نامه با اداره كل كتابخانه هاي مدارس جهت تجهيز مدارس تا سقف 10هزار جلد كتاب اشاره كرد و گفت: برگزاري دوره مدرسان مياني با حضور 265 نفر و برگزاري آزمون پيشرفته تحصيلي در راستاي جهت دهي و كيفيت بخشي به آموزش تحصيلي و فني و حرفه اي از فعاليت هاي دستگاه آموزشي است.

قاسمي با بيان اينكه كليد آغاز به كار مهر سال 94 در آبان ماه سال 93 زده شده است، افزود: جلسه هاي سامان دهي آغاز سال تحصيلي 94 را از امسال آغاز كرده ايم.

وي به برگزاري دوره هاي آموزشي و پژوهشي با حضور استادان برجسته اين حوزه اشاره كرد و گفت: در هفت شهرستان 11 مدرسه به عنوان مدرسه پژوهش محور انتخاب شده است كه اين طرح به عنوان تجربه برتر پژوهشي كشور انتخاب شد و مورد قدردانی مقام عالي وزارت قرار گرفته است.

مديركل آموزش و پرورش استان مازندران گفت:630 پژوهش گر معلم در سامانه اطلاعاتي آموزشي و پژوهشي استانداري مازندران ثبت نام كرده اند كه سه نفر از اين فرهنگيان به عنوان پژوهش گر برتر استان انتخاب شدند.

وي همچنين به حمايت از 642 پايان نامه ارشد و دكتري در حوزه مسايل آموزشي و پرورشي اشاره كرد و ابراز داشت: 22 پژوهش سرا در استان داريم كه تعداد 20 پژوهش سرا ملي و دو پژوهش سرا نيز استاني است كه تا پايان سال نيز پنج پژوهش سرا به اين تعداد افزوده خواهد شد.

* بیش از 800 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس مازندران تحصیل می‌کنند

سيدعيسي ميرشفيعي -معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران-نيز در این نشست گفت: بر اساس شیوه‌نامه ثبت‌نام اتباع خارجی، کلیه مدارس ثبت‌نام کننده از این دانش‌آموزان، می‌توانند با توجه به وضعیت مالی والدین دانش‌آموز و مصوبات شورای آموزش و پرورش، میزان شهریه برای تحصیل در مدارس را تعیین کنند.

وي با اشاره به اینکه بیش از 800 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس مازندران تحصیل می‌کنند، افزود: درصد زیادی از این دانش‌آموزان دارای مادر ایرانی هستند و از فقر مالی و اجتماعی و فرهنگی برخوردار هستند.

اين مسئول گفت: برای دوره اول متوسطه از 144 هزار تا 336 هزار تومان و برای دوره دوم متوسطه از 180 هزار تا 360 هزار تومان، شهریه پیشنهادی شورای آموزش و پرورش مازندران است.

*مازندران به عنوان استان ممنوعه اتباع خارجي معرفي شده است

سيدتقي شفيعي-مديركل اتباع خارجي استانداري مازندران- نيز در اين نشست اظهار داشت: استان مازندران به عنوان استان ممنوعه اتباع خارجي معرفي شده است.

وي با بيان اينكه از ميان اتباع خارجي گروهي به عنوان اتباع غيرمجاز مورد تعقيب عناصر انتظامي هستند، افزود: گروه دوم كساني اند كه داراي مادر ايراني هستند.

شفيعي با اشاره به اينكه در تعيين شهريه ثبت نام اين اتباع خارجي بايد توجه داشت كه خدمات 35 ساله نظام و انقلاب توسط عناصر رسانه اي غرب مورد هجمه قرار نگيرد، افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزی که از اداره کل اتباع نامه ندارد از نظر ما خلاف قانون است.

وي ادامه داد: 90 درصد اتباع خارجي افغان داراي شرايط و اوضاع نامناسبي به لحاظ اجتماعي و معيشتي هستند و تنها ده درصد آنها از تمكن مالي خوبي برخوردار هستند كه آنها نيز به سهم خود در مخارج مدرسه مشاركت مي كنند.


  • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 30 آذر 1393-22:14

    از شنیدن این خبر واقعا خوشحال شدم استان ممنوعه برای اتباع خارجی. به هوشیاری و درایت مسئولین استانم در چنین شرایطی هزاران سپاس و هزارن درود. وقتی میهمان از میزبان طلب کار میشه و دست تو دست بدخواهان میهمان میزاره نمیشه ازین بهتر انتظار داشت. تو تهران نمیدونید چه قدر گستاخ شدن واقعا رفتاراشون زننده و تحریک کننده اس و مرموزانه مثلا مثل یه اکیپ میان کارای ساختمانی یه محله رو تودست میگیرن که چون ارزون تر حساب می کنن متاسفانه مدیران ساختمان مسئله امنیت رو زیر پا میزارن و از اونا استفاده می کنن و تمام راه و چاه یه محله رو میدن دستشون که من خودم تو یه مسئله شدیدا اعتراض کردم و مانع از تردد اونا تو ساختمون شدم... نگاه هیز و کثیف و معنا داری تو مترو مراکز خریدی که تا دیروز جرات حضور نداشتن حالت طلبکارانه تو صف های خرید نون و غیره و در کل این نسل از اتباع با نسل سی سال پیششون خیلی فرق دارن اتباعی که فرهنگ قشر ضعیف جامعه مون رو به لجن کشیدن و سربری و خشونت رو در اونا دارن نهادینه می کنن. مسئول هوشیار زنده باد.

    • جمعه 28 آذر 1393-1:58

      «درصد زیادی از این دانش‌آموزان ... از فقر مالی و اجتماعی و فرهنگی برخوردار هستند.»
      دعا می کنم این جمله از جناب مدیر کل نباشد چون مشکل ویرایشی آن را درصد زیادی از همین دانش آموزان در درس زبان فارسی دبیرستان خوانده اند و آن را تشخیص می دهند. مگر فقر، ثروت و قدرت است که در مورد آن از فعل برخوردار بودن استفاده می کنید؟
      در پایان دعا می کنم هیچ دانش آموزی از بی پولی برخوردار نباشد!


      ©2013 APG.ir