تعداد بازدید: 2999

توصیه به دیگران 0

جمعه 3 مهر 1394-22:50

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

مردم منتظر ره آورد دولت هستند/قربانی بازی های سیاسی شده ایم

و حالا سفر آقای رییس جمهوری(13)/ محمد دامادی: به عنوان نماینده‌ای که از فردای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، همراه و همدل با دولت بودم و به دولت کمک می‌کنم این انتظار را دارم که این تعامل دوسویه باشد/مهم‌ترین مشکل مازندران این است که قربانی بازی‌های سیاسی هستیم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، خبر ارسالی کمیته رسانه ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری: محمد دامادی درباره مطالبات سفر هیئت دولت به مازندران، اظهار کرد: با توجه به اینکه سفر هیئت دولت به مازندران یک روزه است، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که مصوبات سفر، قبل از ورود دولت به استان، تعیین شده باشد.

وی با بیان اینکه مردم منتظر هستند ببینند دولت چه تدبیری برای مازندران دارد، افزود: رئیس‌جمهوری بارها در سخنان خود در محافل خصوصی بیان کرده که اوج‌گیری در انتخابات را مدیون مردم ساری و برنامه‌ای است که در مسجد جامع ساری تدارک دیده شد و مردم اینک منتظر آورده دولت به مازندران هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آزمون سیاست خارجی موفق بوده است، گفت: مردم مازندران می‌خواهند ببینند تدبیر دولت برای سیاست داخلی چگونه است.

*مازندران به چرخ پنجم تبدیل شده است

دامادی با بیان اینکه مازندران می‌تواند قطب گردشگری باشد، تصریح کرد: گردشگری، موضوعی شعاری و به نوعی لقلقه زبان شده است، اما دولت باید سیاست کلی را با توجه به ویژگی‌های نظام اسلامی و فرهنگ ما، درباره گردشگری تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه تدوین سیاست کلی گردشگری باید همراه با آورده اقتصادی برای استان باشد، ادامه داد: می‌توانیم از مسیر گردشگری، اشتغالزایی داشته باشیم و دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود با تاکید بر هدایت سرمایه‌گذاران به مازندران، خاطرنشان کرد: مازندران به چرخ پنجم و یدک تبدیل شده، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به دیگر استان‌ها سوق داده می‌شوند، در حالی که مازندران مزیت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد.

دامادی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل مازندران این است که قربانی بازی‌های سیاسی هستیم، اظهار کرد: دولت باید به صورت جدی در این موضوع ورود پیدا کند.

* به دنبال مسائلی باشیم که قابلیت اجرایی دارد

وی با بیان اینکه حل معضل زباله از دیگر مسائلی است که انتظار داریم در سفر دولت به نتیجه برسد، افزود: زباله تبدیل به آفتی شده که می‌تواند قطب گردشگری بودن مازندران را تهدید کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود با تاکید بر ورود جدی دولت به مبارزه با زمین‌خواری، گفت: حفظ حیات وحش استان و مسئله نگهداری استاندارد از منابع طبیعی از دیگری انتظاراتی است که در سفر دولت داریم.

دامادی با بیان اینکه در بحث نگهداری منابع طبیعی، ضعیف عمل کردیم، تصریح کرد: چشمه سورت به دلیل ضعف ما در نگهداری از این جاذبه گردشگری طبیعی، به این وضع نامناسب درآمده است.

وی با اشاره به اینکه البته نباید انتظار داشته باشیم در این سفر یک روزه همه مشکلات مازندران رفع شود، ادامه داد: مشکلات استان در طولانی مدت به وجود آمده و باید در مراحل مختلف، این مسائل را حل کرد اما در کوتاه مدت هم باید به دنبال مسائلی باشیم که قابلیت اجرایی دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود با بیان اینکه اول باید ابتدایی‌ترین مسائل را رفع کرد تا بتوانیم شرایط موجود استان را حفظ و سپس گردشگر و سرمایه‌گذار وارد استان کنیم، خاطرنشان کرد: تا وقتی بروکراسی بر سر راه سرمایه‌گذار وجود دارد نمی‌توان انتظار ایجاد شغل، داشت.

* دولت و ملت باید با یکدیگر تعامل داشته باشند

دامادی با اشاره به اینکه پیگیر هستیم بندر امیرآباد تا ساحل فرح‌آباد به عنوان منطقه آزاد تجاری محسوب شود، اظهار کرد: پروژه خروج ریل راه‌آهن از منطقه شهری هم از دیگر مسائلی است که در سفر دولت پیگیری می‌کنیم تا دوندگی‌های دو سال اخیر ما در این زمینه نتیجه دهد.

وی با بیان اینکه شهرستان میاندورود هم به شدت با مشکلاتی مواجه است، افزود: میاندورود تا قبل از شهرستان شدن، جزوی از مرکز استان بوده و امروز با مشکلات به ویژه در حوزه شهرسازی مواجه است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جاده گهرباران که به جاده مرگ معروف است باید در سفر دولت مورد عنایت ویژه قرار گیرد، گفت: فرودگاه دشت ناز این قابلیت را دارد که از فرودگاه‌های مهم در سفرهای داخلی و خارجی باشد اما امروز حتی به کشورهای حوزه دریای مازندران هم پروازهای آن چنانی ندارد.

دامادی با بیان اینکه دولت و ملت باید با یکدیگر تعامل داشته و همدل و همزبان باشند، تصریح کرد: به عنوان نماینده‌ای که از فردای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، همراه و همدل با دولت بودم و به دولت کمک می‌کنم این انتظار را دارم که این تعامل دوسویه باشد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی مازندران باید ویژه دیده شود، گفت: کشاورزی شغلی است که دولت می‌تواند در بخش صادرات، به آن تکیه کند و حمایت از کشاورزان و بیمه کشاورزی مورد توجه دولت باشد، چراکه کشاورزی علاوه بر اینکه شغل آبا و اجدادی ماست، بلکه با تولید بیش از 40 درصد از مصرف برنج کشور در مازندران، امنیت غذایی کشور هم به وسیله کشاورزان مازندرانی تامین می‌شود.

این مسئول استدلال کرد: اگر نتوانیم از کشاورزی به صورت مناسب حمایت کنیم، در دراز مدت امنیت غذایی کشور به خطر می‌افتد.

 


  • دوشنبه 6 مهر 1394-12:24

    نسخه چاپي ارسال به دوستان
    دبیر مجمع نمایندگان مازندران در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد
    اهتمام ویژه رئیس‌جمهور به تصویب دو طرح بنیادین در مازندران / اخذ مجوز تبدیل استان به چهار منطقه ویژه اقتصادی

    دبیر مجمع نمایندگان مازندران بر اهتمام ویژه رئیس‌جمهور بر تصویب دو طرح بنیادین نظیر اخذ مجوز تبدیل این استان به چهار منطقه ویژه اقتصادی، تأکید کرد.
    خبرگزاری فارس: اهتمام ویژه رئیس‌جمهور به تصویب دو طرح بنیادین در مازندران / اخذ مجوز تبدیل استان به چهار منطقه ویژه اقتصادی

    کمال علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اشاره به سفر قر‎یب‎ا‌لوقوع رئیس‌جمهور به مازندران، اظهار کرد: همه رؤسای جمهور برای اطلاع وضعیت کاری، مدیران استانی و روند کار تصمیم به سفرهای استانی می‌گیرند.

    وی با بیان اینکه طی جلسه‌ای که با معاونان رئیس‌جمهور داشتیم مطالب، نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و انتظارات مردم از این سفر بازگو شد، افزود: موضوعات مختلفی مطرح شد که انشاالله در سفر رئیس‌جمهور به مازندران مطرح می‌‌شود.

    دبیر مجمع نمایندگان مازندران یادآور شد: مقرر شد پروژه‌هایی که تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد، آنها را معرفی و صد در صد تخصیص اعتبار شود.

    * تصویب دو طرح بنیادین در سفر رئیس‌جمهور به مازندران

    نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته نگاه شخصی بنده از سفر این است، ای کاش به‌جای تخصیص اعتبارات و موضوعات مطرح شده دو کار بنیادین در این سفر مصوب و بعدها انجام می‌شد.

    علی‌پور اضافه کرد: یکی از اقدامات بنیادی، گرفتن مجوز تبدیل استان مازندران به چهار منطقه ویژه اقتصادی در مرکز، غرب، شرق و منطقه آزاد بزرگ بوده، البته این‌ها ممکن است مطرح شود اما انتظارم این بود که بیشتر این موضوع در اولویت قرار گیرد.

    دبیر مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: موضوع دیگر اینکه مسیر ساحلی مازندران با توجه وجود زمین‌های بسیار در پازل‌ها و تکه‌های بزرگ در غرب به سمت شرق دولت به سرمایه‌گذار واگذار شود که این اقدام علاوه بر آزادسازی سواحل توسعه سرمایه‌گذاری را به‌دنبال داشته و مردم نیز به‌ سهولت می‌توانند دسترسی به دریا داشته باشند، همچنین پروژه‌های عمرانی از جمله احداث بزرگراه در اطراف ساحل نیز مورد توجه قرار گیرد.

    * سرمایه‌گذاران مایل به دورریختن پول خود در راه‌ پرترافیک نیستند

    نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ما در مازندران موضوع راه‌های شریانی است، گفت: با توجه به اینکه راه‌های ما از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، سرمایه‌گذاران نیز مایل نیستند در این راه پرترافیک پول خود را دور بریزند.

    علی‌پور اضافه کرد: بر این اساس تصمیم بر این شد بزرگراه سوادکوه با اعتبار 150 میلیارد تومان، محور هراز، فاز یک بزرگراه شمال مسیر غرب، فاز اول بزرگراه هفت‌تن به طول 11 کیلومتر و جاده قائم‌شهر ـ بابلسر، جویبار ـ سیمرغ و همچنین قائم‌شهر ـ جویبار با اعتبار 50 میلیارد تومان تکمیل شود.

    وی ادامه داد: در واقع نگاه ما به‌منظور تکمیل راه‌های شریانی بر این بود که پروژه‌هایی را که تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد را به پایان برسانیم.

    دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه در حال حاضر در مازندران بحث آب کشاورزی، شرب و لاینینگ زه‌کشی کشاورزی بزرگ‌ترین چالش است، افزود: درست است که این پروژه تا پایان سال 95 به پایان نمی‌رسد ولی از مشکلات اصلی به شمار می‌رود.

    نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا پیشنهاد ما اختصاص اعتبار برای احداث سد ریکنده و سد کسلیان است، سد ریکنده علاوه بر تأمین آب شرب منطقه می‌تواند آب کشاورزی ساری، جویبار و کیاکلا را برطرف کند.

    علی‌پور یادآور شد: پیشنهاد دیگر احداث سد کسلیان سوادکوه در فاز اول بحث خریداری زمین‌ها و انحراف رودخانه‌ها است که تصور ما بر این است، بتوانیم موافقت یکی از این دو سد را دریافت کنیم، این سد جزو نیازهای ضروری است و مطالعات انجام شد.

    وی تصریح کرد: در بحث درمان و تکمیل پروژه‌های درمانی، بیمارستان رازی قائم‌شهر با 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب و قول مساعد داده شد در صورت تخصیص کامل اعتبار خرداد یا شهریورماه سال آینده افتتاح شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بیمارستان رازی جز مصوبات صد در صد است، گفت: البته در بحث بودجه 5 میلیارد تومان اعتبار امسال برای این بیمارستان درنظر گرفته شد که با اعتراض در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هفته گذشته این اعتراض به بار نشست و علاوه بر 5 میلیارد تومان، 12 میلیارد تومان دیگر اعتبار اختصاص یافت و با این اعتبار 17 میلیارد تومانی می‌توان کارهای زیادی از جمله ساختمان اصلی و نازک‌کاری را انجام داد تا در سفر رئیس‌جمهور به مازندران تاسیسات خریداری شود و ما بتوانیم تا خرداد و شهریورماه سال آینده افتتاح کنیم.

    عضو مجمع نمایندگان مازندران یادآور شد: بیمارستان رازی قائم‌شهر با 250 تخت به بیمارستان جنرال و دانشگاهی مازندران تبدیل شده و بیمارستان قدیمی کاملاً تخریب می‌شود و یک فضای خیلی خوب مبلمان و پارکی برای شهر ایجاد می‌شود تا مردم در بیمارستان فضای خوبی داشته باشند و شهر از حالت فرسودگی و خمودگی و نازیبایی درآید.

    نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه قائم‌شهر در مسیر اصلی و کریدور قرار دارد و این مسیر شهرهای سیمرغ، جویبار و سوادکوه را با بیش از 600 هزار نفر جمعیت پوشش می‌دهد، متأسفانه طی سال‌های گذشته این شهرها از داشتن یک مجموعه پردیس فرهنگی محروم هستند تا انجمن شاعران، تئاتر، کارگردانان، هنرمندان و سالن سینما و همایش بزرگ داشته باشند، در این راستا مذاکراتی انجام شد و همچنین فرماندار قائم‌شهر مکاتباتی انجام داد و از سوی استاندار مورد موافقت قرار گرفت.

    علی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پروژه اعتبار بسیار زیادی می‌طلبد اما بازگو کردن و مصوب شدن این موضوع می‌تواند کمک خوبی برای شهرستان باشد.

    وی با بیان اینکه در این سفر باید پروژه‌هایی که تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد، مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد جدیدی ارائه نشود، افزود: مقرر شد این پروژه جزو استثنائات باشد و با اعتبار 100 تا 150 میلیارد تومان مجتمع خوب در شان مردم منطقه با محوریت قائم‌شهر داشته باشیم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره تکمیل نساجی شماره یک قائم‌شهر، تصریح کرد: برای این مهم اعتبار 25 میلیارد تومانی درنظر گرفته شد که از جمله مصوبات است تا ما بتوانیم رنگ‌رزی شماره یک را به اتمام برسانیم.

    نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارخانه کک نیز مصوبات سفر است که تا پایان سال 95 و کارخانه زغال‌شویی تا پایان امسال به اتمام می‎‌رسد.

    دبیر مجمع نمایندگان مازندران به مشکل فاضلاب شهری در برخی از شهرهای استان اشاره کرد و افزود: در این راستا اعتبار 150 میلیارد تومان برای شهرهای مازندران به‌ویژه قائم‌شهر و جویبار مهم‌ترین مشکل شهری بحث فاضلاب شهری مصوب شد که مقدمات آن انجام شده که تصور نمی‌کنم دولت تغییری ایجاد کند.

    علی‌پور اضافه کرد: البته برای شهرهایی از جمله نوشهر، تنکابن و چالوس و سایر نیز که با مشکل آب‌های سطحی مواجه هستند اعتباراتی درنظر گرفته شده و این موضوع در اولویت قرار گرفت.

    * زباله‌سوز؛ هدیه رئیس‌جمهور به مازندران

    وی با اعلام اینکه دغدغه اصلی مازندران بحث امحای زباله بود و نگاه ما این بود زباله تبدیل به کمپوست شود، گفت: نصب کارخانه‌های جداکننده و تخمیر، تبدیل به کمپوست شده و دوباره مورد استفاده قرار گیرد با توجه به اتمام پروژه‌های تا سال آینده نصب دستگاه زباله‌سوز و تبدیل آن به برق در 12 شهرستان استان موافقت شد و این موضوع خوبی است و رئیس‌جمهور نیز می‌تواند زباله‌سوزها را برای شهرهایی که نیاز است، هدیه کند.

    دبیر مجمع نمایندگان مازندران اظهار کرد: بحث کارخانه زباله‌سوز از سال‌های گذشته در شهرهای ساری و نوشهر آغاز شده، اگر اعتبار جدید در حدود 10 یا 20 میلیارد تومان درنظر گرفته شود، دستگاه‌هایی که آلمان ساخته شده را می‌توان خریداری کرد و در این کارخانه نصب شود که این موضوع از جمله مصوبات است تا به تعداد شهرهای مورد نیاز زباله‌سوز خریداری شود.

    نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اعتقاد من بر این است که در مازندران می‌توان 60 درصد زباله‌ها را سوزاند و تبدیل به برق کرد و همچنین شرکت برق نیز آمادگی دارد اگر برقی تولید شود را خریداری کند.

    وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان جویبار به‌عنوان پایتخت کشتی ایران است، قول مساعدی از سوی دولت و وزیر ورزش و جوانان یک ورزشگاه و خانه کشتی باید داشته باشد البته این موضوع جزو استثنائاتی است که من فکر می‌کنم این مدت باقی‌مانده تا سفر باید مانور کنیم تا افتتاح شود وگرنه با اصل قضیه که پروژه‌ها تا پایان سال 95 باید به اتمام برسد، در تناقض است البته فازبندی این پروژه مورد موافقت قرار گرفت.

    علی‌پور تصریح کرد: در راستای توسعه سرمایه‌گذاری مصوب شد افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند و پروژه آنها تا سال 95 به اتمام می‌رسد، هر مبلغ تسهیلات دارند در اختیارشان قرار گیرد، به شرط آنکه پروژه تا مدت مشخص به اتمام برسد، این موضوع جهش و حرکت خوبی است و می‌تواند به بحث توسعه سرمایه‌گذاری خصوصی در استان کمک کند و از جمله مصوبات خوب دولت در مازندران باشد.

    وی ادامه داد: بحث دیگر ارتباط راه‌آهن گرگان به مشهد است هر چند جزو استان نیست بلکه برای رشد بنادر استان باید در این امر تسریع صورت گیرد.

    نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث مناطق آزاد در مازندران بحث جدی است، با توجه به عدم سرمایه‌گذاری و تعطیلی مازندران در بحث صنعتی پیشنهاد ایجاد دو منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داشته باشیم، من موافقم ممکن است برخی نمایندگان موافق نباشند ولی اگر چپکرود منطقه آزاد شود تا حاشیه 60 کیلومتر را می‌تواند پوشش دهد.

    علی‌پور اضافه کرد: البته در مورد موضوعات جزیی بحث شد ولی هنوز مورد تصویب قرار نگرفت.

    وی در پایان گفت: این پروژه‌ها جزو پیشنهادهای ما است که تحقق آن رشد و توسعه استان مازندران را به همراه دارد

    • میری نژادپاسخ به این دیدگاه 4 2
      يکشنبه 5 مهر 1394-17:34

      آقای دامادی شما که فرموده بودی که به هیچ حزبی وابسته نیستیی ؟؟؟!!! چرا رنگ عوض کردی؟

      • يکشنبه 5 مهر 1394-7:50

        عملکرد جوان مهندس دامادی در مجلس مایه مباهات است
        زند باد جوانی زنده باد صداقت

        • شنبه 4 مهر 1394-21:23

          سلام.به عنوان يك شهروند به خود ميبالم كه نسل من پاي حرف خود مي ايستد

          • شنبه 4 مهر 1394-21:21

            درود بر مهندس دامادي/خدا قوت/با اينكه جواني واقعا گل كاشتي/ساري به داشتند افتخار ميكند

            • شنبه 4 مهر 1394-14:34

              اقای دامادی ابفای شهری رو دریاب....

              • شنبه 4 مهر 1394-10:46

                مردم با انتخاب نماینده مجلس بدنبال ایجاد پلی بین خود ودولت بودند تا از ثمره این انتخاب بهره کافی را ببرند ولی متاسفانه چنین چیزی اتفاق نیفتاد ..حالا هم نمایندگان علیرغم فرصتهای بسیار زیادی که از دست دادند شب انتخابات منتظر ره آورد دولت هستند .حالا این چهار سال کجا تشریف داشتند خدا میداند!!!!

                • شنبه 4 مهر 1394-8:58

                  ...یوسف نژاد رو عشق است


                  ©2013 APG.ir