تعداد بازدید: 2284

توصیه به دیگران 1

شنبه 9 دی 1385-0:0

اگر مسوولان حمايت کنند...

گفت و گو با سازنده مازندراني اولين دستگاه هشدار دهنده زلزله.


سازنده اولين دستگاه هشدار دهنده زلزله در کشور گفت: با توجه به آمادگى سرمايه گذاران براى تولد انبوه اين دستگاه در کشورهاى ديگر، توليد انبوه اين دستگاه تنها در کشورمان و براى مردم استان مازندران خواهد بود.

حجت الله ناظرى سازنده اولين دستگاه هشدار دهنده زلزله در دنيا که در شهرستان قائم شهر ساکن است، گفت: حادثه دلخراش بم انگيزه ى ساخت اين دستگاه را براى ارائه خدمات مفيد به هموطنان و طبقه ى متوسط جامعه فراهم کرد.

 وى اظهار داشت: اين دستگاه براى زلزله هايى از نيم و يک تا سه ريشتر تنظيم شده است و پس از وارد شدن جريان هاى جانبى عمل هشدار دهندگى خود را به اجرا در مى آورد. وى با اشاره به اين که بسيارى از اتفاقات و حوادث بعد از وقوع زلزله رخ مى دهد اضافه کرد: متاسفانه در کشورمان نتوانستيم خودمان را براى مقابله با حوادث، آماده نشان دهيم و اين دستگاه عاملى است براى افزايش آمادگى افراد در مقابل حوادث غيرمترقبه.

ناظرى يادآور شد: اين دستگاه در مسير شير لوله گاز قرار مى گيرد و در مواقع بروز پيش لرزه قابليت قطع شير گاز و برق را به طور اتوماتيک دارد و با صداى آژير ساکنان منزل را باخبر مى کند. وى با بيان اينکه اين دستگاه با کمترين امکانات تاسيساتى ساخته شد اضافه کرد : اين دستگاه چند کاره در صورت توليد انبوه آن در حدود 10 تا 15 هزار تومان قيمت دارد و به سادگى در مسير شير لوله گاز و برق قرار مى گيرد و افراد متوسط جامعه هم مى توانند اين دستگاه را تهيه کنند.

سازنده اولين دستگاه هشدار دهنده ى زلزله که اختراع وى به شماره 37527 در اداره ثبت شرکتها و مالکيت صنعتى کشور به ثبت رسيده است با اشاره به ساخت اين دستگاه براى اولين بار در کشور خواستار حمايت مسوولين کشور و على الخصوص استان مازندران در جهت توليد انبوه آن در استان شد.

حجت الله ناظرى خاطر نشان کرد: اگر مسوولين اختراعات جوانان ايرانى را با آغوش باز پذيرا باشند و از توليد انبوده آن در داخل کشور حمايت کنند ايران مى تواند به عنوان قطب اصلى اين اختراعات در دنيا تبديل شود.(aryanews)


  • دوشنبه 11 دی 1385-0:0

    جدیدترین دستگاه اعلام وقوع زلزله
    همانطور كه میدانید اطلاع از و قوع زلزله امری بسیار مهم بوده و باعث كاهش شدید امار تلفات میگردد.
    در جدیدترین اختراع كه دستگاه هشدار دهنده معرفی شده میباشد امكان اعلام وقوع زلزله تا 30 ثانیه قبل وجود دارد.
    روش كار به این صورت میباشد كه، امواج زلزله به دو بخش اولیهP و ثانویهS به وجود میاید و امواج اولیه كه تخریبی نیستند و قابل تشخیص برای انسان نمیباشد بسته به فاصله
    تاكانون
    زلزله توسط دستگاه معرفی شده تا 30 ثانیه قبل قابل شناسایی میباشد.
    اهمیت اگاهی از وقوع زلزله خصوصا در ساختمانهای بلند و اماكن عمومی كه امكان خروج از ان در زمانهای بسیار كوتاه وجود ندارد و الزاما پناه بردن به نقطه امن در ساختمان بسیار ضروری میباشد. لذا هشدار دهنده میبایستی دریك نقطه امن منزل نصب شده و با اعلام كلیه افراد با ارامش در نقطه امن پناه میگیرند.
    با توجه به اینكه ایران یكی از نقاط زلزله خیز در دنیا است لذا لازم است كلیه اماكن و منازل مجهز به ایندستگاه شوند.
    صدای سوت قوی با فركانس خاص همراه با نور شما را اگاه خواهد نمود.
    نصب این دستگاه بسیار اسان بوده و نیازی به ابزار ندارد و همراه با دستور العمل فارسی میباشد.
    این دستگاه در كشور امریكا اختراع شده و دارای حق تولید انحصاری میباشد.
    قابل نصب در كلیه مكانها خصوصا مدارس،اماكن عمومی،منازل و ساختمانهای بلند مرتبه و................

    ------------------------------------------------مازندرانیها ادعا نکنند اول تحقیق کنند و بعد ادعا کنند .
    پس این دستگاه قبلآ ساخته شده بود.
    نه اینکه بگویند برای اولین بار در جهان!!!!؟؟؟


    ©2013 APG.ir