تعداد بازدید: 5457

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 19 بهمن 1394-21:27

گام های معلق اصلاح طلبان

این موقعیت متزلزل

به احتمال برخی چهره ها هم چون: عبدالله رضیان و هادی حسینی یا قربانعلی مهری در قائم شهر و سوادکوه، رستم زرودی یا شمس الله شریعت نژاد در رامسر و تنکابن، عباس یزدانی در نور و محمودآباد، علی اصغر یوسف نژاد و محمد دامادی در ساری و میاندورود، کاظمی دینان در آمل، مومنی در بابل، سیدابراهیم هاشم ورزی یا سردار نانواکناری در بابلسر و  قاسم احمدی یا حمزه علی ریاحی فر در چالوس و نوشهر در فهرست اصلاح طلب های مازندران جای خواهند گرفت.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: دو روز پس از اعلام رسمی تایید صلاحیت ها از سوی نهاد نظارتی، باوجود آن که آمار و ارقام وزارت کشور از افزایش تعداد نامزدهاي تأیید صلاحیت‌شده دوره دهم مجلس خبر می‌دهد، در اردوگاه اصلاح‌طلبان وضعیت امیدوار‌کننده نیست.

بنا به اعلام رسمی مسئولان اجرایی، به‌طور میانگین برای هر کرسی مجلس دهم ٢١ داوطلب وجود دارد و در این دوره فقط آنهایی که صلاحیت شان در مرحله قبل، از سوی هیأت‌های اجرائی و نظارت تأیید و در این مرحله از سوی شورای نگهبان رد شده است، سه روز مهلت دارند اعتراض خود را اعلام کنند که البته این تعداد فقط ١٤٧ نفر هستند؛ از این همه فراز و نشیب ها و دلهره ها و انتظارها به قول «شرق» آبی برای اصلاح‌طلبان گرم نشده است.

 در جریان اصلاح‌طلبی بعد از گذشت دو روز، تقریبا در کل کشور به طور میانگین، نه‌تنها به تعداد تأییدشده‌ها اضافه نشده، بلکه برخی از چهره‌هایی هم که دوره قبل بررسی‌ها تأیید شده بودند، به رد صلاحیت‌ها اضافه شده‌‌اند یا برخی از چهره‌هایی که صلاحیت شان احراز نشده بود هم به جرگه ردی‌ها پیوسته‌اند.

 تا به اینجا وضعیت فعلا همین است و به نظر می‌‌رسد رایزنی‌های وزارت کشور و شورای نگهبان به نتيجه مطلوب منتهي نشده است.
در جریان اصلاح‌طلب وضعیت رد صلاحیت‌ها تا حدی پیش رفته است که از این جریان در تهران که از همه حوزه‌ها مهم‌تر به نظر می‌رسد، به جز چند نفر، چهره‌ای باقی نمانده است و به همین دلیل هم آنها دست به دامان فراخوان شده‌اند.

ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان در آدرس ایمیلی که اعلام کرده بود، از چهره‌های اصلاح‌طلبی که تأیید شده‌‌اند و درخواست حضور در فهرست ائتلاف را دارند، خواسته بودند رزومه خود را ارائه دهند.
 از این میان نزدیک به صد چهره شناسایی شده‌‌اند که به گفته رئیس ستاد ائتلاف تهران اصلاح‌طلبان قرار است فهرست ٣٠ نفره تهران از این میان نهایی شود.

علی صوفی، در گفت‌وگو با «شرق» با بیان اینکه تغییری در وضعیت تهران ایجاد نشده است، گفت: در تهران هیچ نامزدی از بین آنها که ثبت‌نام کرده‌اند، تأیید نشده‌اند.

 صوفی ادامه داد: از همان ابتدا که هیأت نظارت همه را رد کرد، ما در ایمیلی اعلام کردیم و از اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت‌شده خواستیم رزومه خود را ارسال کنند که بالغ بر صد نفر رزومه فرستاده‌‌اند و از این میان دست‌کم به ٦٠ نفر می‌رسیم.
وی که رئیس میز گلستان، گیلان و مازندران هم هست، درباره روند بررسی تأیید صلاحیت‌ها در این استان‌ها گفت: در استان گیلان تعدادی به تأییدشده اضافه شده‌اند. او گفت که در مازندران هم نسبت به قبل به تعداد اصلاح‌طلبان اضافه شده است؛ اما در مورد گیلان، به تأیید صلاحیت‌ها اضافه نشده؛ بلکه از چهره‌های شاخص تأییدشده هم رد شده‌اند.

وضعیت اصلاح طلب ها در استان های دیگر نیز بهتر نیست، اما این طیف فکری نزدیک به دولت بنا دارند هر طور شده 7 اسفندماه، هواداران خود را پای صندوق های رای بکشانند.

محمد رضا عارف گفته که چهره‌های شاخص به فهرست وزن می‌دهند؛ ولی حالا این ردصلاحیت‌ها اتفاق افتاده و دست ما هم نبوده است.

بر همین اساس در مازندران اصلاح طلب ها هر چند در برخی حوزه ها مثل بهشهر گزینه حتی 50 درصدی نیز ندارند، در حوزه های دیگر به طور نسبی می توانند به برخی چهره ها برسند و ناگزیرند از نیروهای معتدل اصولگرا در جهت کامل کردن فهرست خود استفاده کنند.

بر همین اساس به احتمال برخی چهره ها هم چون: عبدالله رضیان و هادی حسینی یا قربانعلی مهری در قائم شهر و سوادکوه، رستم زرودی یا شمس الله شریعت نژاد در رامسر و تنکابن، عباس یزدانی در نور و محمودآباد، علی اصغر یوسف نژاد و محمد دامادی در ساری و میاندورود، کاظمی دینان در آمل، مومنی در بابل، سیدابراهیم هاشم ورزی یا سردار نانواکناری در بابلسر و  قاسم احمدی یا حمزه علی ریاحی فر در چالوس و نوشهر در فهرست اصلاح طلب های مازندران جای خواهند گرفت.

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفته که «وظیفه ما حضور است. کمتر کسی در ٩٢ فکر می‌کرد که پیروز می‌شویم؛ شرایط امروز خیلی بهتر از انتخابات ٩٢ است. وظیفه ما این است که نخبگان را شناسایی کنیم و فهرست‌های انتخاباتی را شکل دهیم. می‌خواهند اصلاح‌طلبان و مردم را ناامید کنند؛ ولی نشان می‌دهیم با جدیت و حفظ امید و آرامش مطمئنا به اهداف خودمان دست پیدا خواهیم کرد.»

 


  • شنبه 24 بهمن 1394-7:45

    محمد دامادی حامی سرهنگ قالیباف ....در لیست اصلاح طلبها !!!!
    البته صادقی عزیز که دوست صمیمی دامادی این مطلب را تایید نمیکند

    • اصلاح طلب منطقیپاسخ به این دیدگاه
      جمعه 23 بهمن 1394-15:59

      البته این لیست گمکانه زنی هست و شاید تا 27 بهمن یه سری اصلاح طلب برگردند. اما دوستانی که معترضنتد فلانی اصلاح طلب نیست، بله من هم معتقدم اصلاح طلب نیست. اصلا اصلاح طلبی نمانده که بخواهیم روش فکر کنیم! یا باید رای ندهیم یا اگر می دهیم همین ها که اسم شان بالا آمد جزو اصلاح طلب های الکی هستند! الکی! راستکی هاشون رد شدند متاسفانه

      • جمعه 23 بهمن 1394-10:39

        من شنیدم... در بهشهر حکم قطع دست داده. این صحت داره؟ اگه صحت داشته باشه چه جوی میتونه اصلاح طلب باشه؟!

        • چهارشنبه 21 بهمن 1394-13:28

          لیست اصلاح طلبان در بابل به احتمال زیاد با علی نجفی سفیر ایران در قرقیزستان و دکتر قاسم زاده بسته می شه

          • افراکتی ریکاپاسخ به این دیدگاه 1 0
            سه شنبه 20 بهمن 1394-22:14

            چرا آقای دکتر عارف اصرار دارد که لیست اصلاح طلبان با هر فردی از هرگرایشی کامل شود مگر تجربه شورای شهر تهران وخانم راستگو از یادشان رفته است با این تایید صلاحیت ها بهتر آن است فقط اصلاح طلبان واقعی در لیست قرار گیرند فردای روز انتخابات یکی مثل هادی حسینی با قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان در قائم شهر رای بالایی می آورد وآنوقت بیش از پیش به ریش اصلاح طلبان می خندد .همه می دانند که گزینه اصلی اصلاح طلبی در قایم شهر ولی رغیت بود که متاسفانه از فیلتر میکروسکوپی رد نشد حالا باید دلمان به اصول گرایان رنگ عوض کرده ویا کاندیداهای ضعیف ودرجه 3 که یک شبه برای رای آوردن اصلاح طلب می شوند خوش باشد آقای عارف به جای این کارها با ید با لابی قوی به همراه رییس جمهور محترم که انتخابش را مدیون رای اصلاح طلبان می باشد تایید چهره های ملی اصلاح طلبی را می گرفتند تا اینگونه کاسه چه کنم به دست نگیرند . .اصلاح طلبان انتظار خیلی بیشتری از روحانی داشتند که عملی نشد این تجربه نشان می دهد که اصلاح طلبان باید در مراجل قبلی مثل انتخابات ریاست جمهوری 84 وحتی 92 قدر فرصت را می دانستند وصحنه را برای رقیب خالی نمی کردند . به راستی سهم اصلاح طلبان از دولت روحانی چه شد وزرای کشور علوم آموزش وپرورش وهمه اصول گراهستند ودکتر عارف مانده وحوضش وحسرت از بفرمای نابجایی که به روحانی زده است ومیدان را به نفع اقای روحانی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز خالی کرده است

            • سه شنبه 20 بهمن 1394-14:55

              چه تحلیل ضعیفی ! با کمی اطلاعات سیاسی هم می توان فهمید که امثال آقای احمدی جایی در جبهه ی اصلاحات ندارند ! قبل از 92 قالیباف سپس چرخش از قالیباف به روحانی ! این مرام اصلاحات نیست .

              • سه شنبه 20 بهمن 1394-11:17

                سرويس سياسي شما كيست كه اين گزارش را نوشته ؟ لطفا نام تحليل گر كارشناس خود را بنويسيد تا ما بدانيم كه چه كارشناسي آقاي سيد هادي حسيني و آقايان شريعت نژاد و قاسم احمدي و .... را جز اصلاح طلبان معرفي كرده اند ؟ !

                • سه شنبه 20 بهمن 1394-9:11

                  سلام
                  مومنی در بابل در لیست اصلاح طلبان؟؟؟!!!

                  • سه شنبه 20 بهمن 1394-9:4

                    مومنی عضو پایداری چه تحلیلی غلطی

                    • سه شنبه 20 بهمن 1394-8:31

                      مازندنومه حالت خوب نیست ظاهرا!!!!! مومنی در بابل در لیست اصلاح طلبان قرار بگیره!!!؟؟ مومنی تو لیست پایداری هستش. مومنی اصولگرا دو آتیشه محسوب میشه.

                      • سه شنبه 20 بهمن 1394-8:10

                        نصف اينا حتي اصولگراي ميانه هم نيستند چه برسد به اصلاح طلب!!!!

                        • سه شنبه 20 بهمن 1394-7:11

                          قاسم احمدي؟؟؟؟ !!!! هادي حسيني ؟؟؟!!! اصلاح طلبن اينا؟؟ سينه چاكان احمدي نژاد و دارو دسته اش اصلاح طلب شدن؟؟؟

                        • از شيرگاهپاسخ به این دیدگاه 9 1
                          سه شنبه 20 بهمن 1394-7:9

                          هادي حسيني اصلاح طلب نيست دوستان عزيز ، اين اقا براي مشغول كردن يك جوان سالم از صد تا فيلتر ردش ميكنه اين كجاش اصلاح طلبه؟؟ واقعا متعجبم . هادي حسيني از همه اصولگرايان اصولگراتر و سختگيرتره ...


                          ©2013 APG.ir