تعداد بازدید: 3682

توصیه به دیگران 0

جمعه 13 اسفند 1395-20:22

ارشاد مازندران در بوته نقد

محمد عظیمی -شاعر و پژوهشگر بهشهری- در یادداشتی به نقد عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پرداخته و از بی توجهی این اداره کل به زیرساخت های فرهنگی نوشته است.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمد عظیمی؛ پژوهشگر و پیشکسوت انجمن شعر و داستان: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی امور فرهنگی جامعه عهده دار وظایفی تدوین شده است که از مهمترین مواردآن رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا، استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب، اعتلای آگاهی های عمومی در زمینه های مختلف و شکوفایی استعدادها و روحیه تحقیق ، تتبع و ابتکار در جامعه و رواج فرهنگ و هنر اسلامی  و مانند این هاست.
 
وظایف اساسی این دستگاه نیز شامل سیاستگذاری برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایران و اسلام به عنوان عناصر هویت ملی، سیاستگذاری و برنامه ریزی در زمینه فرهنگ عمومی و اصول سیاست فرهنگی کشور ، برنامه ریزی و ایجاد بسترهای لازم به منظور پرورش استعداد، انگیزه و ذوق فرهنگی و هنری و تقویت روحیه ابتکار و تحقیق آحاد جامعه به ویژه نسل جوان، سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت و حمایت از رشد و توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و اطلاع رسانی، توسعه، گسترش، احداث، بهره برداری و نحوه اداره مجتمع ها، تالارها، فرهنگسراها و سایر فضاها و مراکز فرهنگی، مطبوعاتی، کتابخانه های عمومی، کانون های فرهنگی هنری مساجد با تأکید بر بهینه سازی ارائه خدمات فنی، تخصصی و آموزشی و مانند این هاست.

 در همین راستا دبیرخانه ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی موظف است تا در جهت برنامه¬ریزی برای ایجاد انگیزه، حساسیت ¬در هنرمندان، اهالی فرهنگ به منظور تولید برنامه های فرهنگی و هنری در ابعاد مختلف با رویکرد پیشگیری ¬از آسیب های اجتماعی و جمع آوری اطلاعات جهت ارزیابی و نظارت بر اجرای فعالیتهای فرهنگی و هنری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در واحد¬های استانی گام بردارد و اهداف مدون و روشن دیگری که باید برای پیشبرد اهداف فرهنگی به کار برد.
متاسفانه آسیب های فراوان فرهنگی در جامعه ی امروز ناشی از بی مبالاتی ها و  حضور نیافتن مسئولان و نیروهای کارآمد و متخصص در امور فرهنگی بوده و جبران این خسران می تواند بسیار سخت و خسارت بار باشد.

 باتوجه به اینکه نگارنده ی این مطلب سالها با همکاری مستمر در امور فرهنگی، شاهد و ناظر فعالیت های مختلف بوده، با نقد مواردی که در سالهای اخیر به انجام رسیده است، توجه و تعمیق بیشتر مسئولان مربوط در امور فرهنگی–هنری را خواستارم تا با بررسی آسیب شناسانه بتوانیم راه رشد فرهنگی را تداوم بخشیم.

در سالهای قبل برگزاری همایش های ملی و استانی با تشکیل جلسات و حضور مستقیم مدیرکل انجام و در پایان نیز با بررسی نقاط ضعف و قوت امور انجام یافته همراه می شد تا بتوان تداوم کار را با ایجاد مدیریت بهتری اجرا کرد؛ جلساتی که متاسفانه دیگر برگزار نمی شود. گویا تنها دغدغه ی امروز متولیان فرهنگی اجرای مراسم بوده و ضرورتی برای بررسی و نتایج حاصله دیده نمی شود.

*یکی از مهم ترین همایش های حوزه ی فرهنگی که در سال جاری برگزار شد، همایش ملی نیمای تبری بود. فارغ از بهره برداری غیرفرهنگی از تریبون همایش و غلط خوانی شعر نیما توسط مسئولان، پرسش مهم این است که چگونه می شود دو همایش با نام نیما در یک روز، در یک استان و بین دو شهری که تنها 50 کیلومتر از هم فاصله دارند، با تولیت اداره ارشاد برگزار شود؟ چرا همایشی به نام نیما در چند سال اخیر برگزار می شود که میهمانانش برجستگان حوزه سینما بوده و هیچ ارتباطی با شعر و نیما ندارند؟ آیا صرف نامگذاری یک موسسه به نام شخصیتی می تواند دلیلی برای برگزاری همایش باشد؟ چرا باید از نام نیما برای اهدافی دیگر و فرصتی برای تبلیغات استفاده کرد؟ متاسفانه ارشاد مازندران تنها به شکل همایش بسنده می کند و به اهداف محتوایی نمی پردازد.

*در بخش شورای فرهنگ عمومی، تشکیل شورای فرهنگ بومی نیز در جهت اعتلابخشی به سنت ها و آیین های بومی به عنوان کارگروه استانی مورد توجه استانداری و متولیان فرهنگی است. مجموعه ای که هرگز در استانداری تشکیل نشده و علی رغم تشکیل چندین جلسه در جهت تدوین تقویم فرهنگی و بومی استان، تعطیل شده است. برگزاری مراسم روز مازندران به عنوان تجلی فرهنگ بومی نتایج شایسته ای نداشت و نداشتن تجانس فرهنگی اعضای ستاد مراسم از دلایل اصلی ضعف برنامه است. این مراسم باید توسط کارگروه فرهنگ بومی و مدیریت کلان برگزار می شد نه اینکه تنها با آوردن چند گروه موسیقی و چند سخنرانی در ساری برگزار شود. بقیه ی مراسم تبلیغی هم در سطحی اندک و عکس های یادگاری در فضای مجازی بازتاب داشت و نتوانست در میان مردم و رسانه های مختلف استانی گسترش یابد.

*انجمن های ادبی در سالهای اخیر با استقبال فراوانی روبرو شده و با توجه به حضور شاعران، کارشناسان و منتقدان توانسته است نوجویان را آموزش داده و نسل جدیدی از شاعران و نویسندگان را تربیت کند. جمعیت مشتاقانی که متاسفانه روزبروز کمتر می شوند و در جهت آسیب شناسی آن نقد و بررسی لازم صورت نپذیرفته است.

مصرف سرانه های تخصیصی انجمن ها به مصارف دیگر می رسد و ناآگاهی و نبود پیگیری و تعهد مدیران در تدوین برنامه های اجرایی انجمن ها و غیبت کارشناسان و منتقدان شایسته بخشی از دلایل رکود انجمن های ادبی شده است.

 در سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جهت یکپارچه سازی و ادغام انجمن های شعر و ادبیات داستانی با ابلاغ بخش نامه و اساسنامه ای، از ادارات تابعه درخواست کرد به اطلاع رسانی، عضویت و برگزاری انتخابات اقدام کنند و اجرای  امور اجرایی به عهده شورای موقت هنرمندان قرار گرفت.

 فارغ از ضرورت انجام این کار که هر یک از انجمن ها سالها با توجه به تجارب و علاقه مندان هر بخش مشغول فعالیت بوده اند، طرح ادغام نه تنها موجب گره گشایی نشد، بلکه موجب تشتت و تفرقه میان انجمن ها شده است. به طور مثال به علت بی دقتی و نبود پیگیری لازم در شهرستان بهشهر که از پتانسیل فرهنگی مطلوبی برخوردار است، خطاهای فراوانی صورت گرفته و بدون عمل به مفاد مصرحه در اساسنامه و اقدامات لازم، افراد قلیلی اقدام به رای گیری یکسویه کرده و مدیر محترم ارشاد شهرستان نیز باتوجه به تاخیری که در انجام مهلت قانونی داشته، از نظارت لازم و بررسی صلاحیت افراد صرف نظر کرده است.

متاسفانه جلسات حضوری با مدیر شهرستان بدون نتیجه بوده و اعتراض نامه های مکتوب نیز همچنان بی پاسخ مانده است. افرادی که در هیچ جلسه هفتگی انجمن شرکت نداشته و تنها برای افزایش تعداد رای دهندگان دعوت شده بودند، با کسانی که تنها می توانند با عنوان نوآموز شرکت کنند، همراهی کرده تا در غیاب کسانی که سالها فعالیت ادبی داشته و هر یک دارای رزومه و فعالیت مستمری بوده اند به عنوان متولیان شعر و ادبیات داستانی انتخاب شوند.

متاسفانه بررسی نکردن و بی دقتی اداره شهرستان و بی توجهی اداره کل نسبت به صلاحیت ابتدایی افراد، موجب اختلاف و جوسازی غیرفرهنگی در میان هنرمندان شده و اداره ای که باید در جهت ایجاد همدلی و پیشبرد اهداف فرهنگی فعالیت کند، از ابتدایی ترین وظیفه ی ذاتی خود عدول کرده است.

حضور افراد غیرهنری و کاندیداهای شورای شهر، بهره برداری از فضای ادبی در جهت خودنمایی های سیاسی، هیاهو و بدزبانی و تخطئه کردن افراد در فضاهای مجازی از آفاتی است که به علت نبود مدیریت ارشاد، توسط افراد غیر فرهنگی وارد فضای انجمن های ادبی شده است.

متاسفانه اداره ارشاد شهرستان بهشهر بیش از آنکه به دقت، نظارت و گسترش فعالیت های ادبی و هنری بپردازد، در اندیشه زیباسازی فضای فیزیکی اداره بوده و مجموعه ای ساکت و خلوت فراهم کرده است. از سویی رزومه سازی و تعیین تکلیف نشدن حوزه فعالیت موسسات و آموزشگاه های تحت نظارت اداره ارشاد نیز موجب سردرگمی مجموعه های آزاد هنری شده و بدون انجام و همراهی در فعالیت ها، تنها می خواهند از عناوین نمایشگاه ها بهره برداری اداری کنند.

متاسفانه باید گفت که بی توجهی به عملکرد مدیریت فرهنگی موجب خسران جدی شده و مدیریت استان باید با دقت و مراقبت از وظایف محوله از تعطیلی انجمن ها به دلیل بی کفایتی ها و نبود صلاحیت آموزشی افراد جلوگیری کند.

 بی شک با سرپرستی افراد غیرصالح در انجمن ها، اطمینان عمومی به حضور فرزندان شان در اداره ارشاد خدشه دار خواهد شد. البته طرح موضوع و رسیدگی به تخلفات انجام شده باید در اداره ارشاد به نتیجه می رسید، اما تعلل و بی توجهی مسئولان به درخواست ها و نبود پاسخگویی موجب شد تا وجدان بیدار اجتماعی را به یاری بطلبیم.

شایسته است تا مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بررسی عملکرد و پاسخگویی شایسته، شرایط فرهنگی مطلوب را برای هنرمندان و نوجویان شعر و ادبیات داستانی فراهم کند.

 


  • جمعه 20 اسفند 1395-0:18

    جانا سخن از زبان ما میگوییهدف اقای عظیمی سرو سامان دادن به اوضاع نابسامانی است که شاهدیم شرقو غرب بازی در نیاوریم دست دردست هم دهبم بمهر حرف حق را باید شنید و تایید نمود ایا واقعا در اداره ارشاد مازندران هر کس در جای خود قرار دارد ؟ ایا تصمیم گیری ها اصولی است؟ ایا بودجه وووووو به عدالت و در شان و در جای خود بکار میرود ؟

    • مریم دانشجوی دوره دکترای ادبیات فارسیپاسخ به این دیدگاه 2 0
      دوشنبه 16 اسفند 1395-11:26

      با سلام و احترام به نظرات اقایان. من از سال 69 شاگرد انجمن شعر استاد عظیمی بودم و با اشعار، مقالات و تحقیقات ایشان آشنا هستم. کتاب روجای نیمای ایشان مرجع زبان مازندرانی و ریشه شناسی است و نیماشناس هستند. اولین نمایشنامه مازندرانی چاپ شده از زحمات ایشان است. بیشتر از صد سخنرانی در همایش ها دارند و دبیری کنگره های ادبی و داوری های علمی ایشان مشخص است. سه دفتر شعر و بالای 5 عنوان کتاب ادبی و تحقیقی چاپ نشده دارند. ایشان هیچ نیازی به انجمن بازی اقایان ندارند. دارند برای جوان ها دلسوزی می کنند. اقای .... انجمن شعر در دهه هفتاد بالای پنجاه نفر عضو داشت و الان نهایت به ده نفر رسید. کسی که نه شعر قوی دارد و نه نقد و تدریس بلد است نباید مدیر انجمن بشود. با جمع کردن شعر دیگران و کتاب سازی کسی نویسنده نمی شود. مسائل... است. اداره ارشاد بهشهر هم خودش را به خواب زده است. مدیرکل محترم باید به مدیریت شهرستان ها نظارت کند. دوستان عزیز تحقیق کنند و نظر کارشناسی بدهند.

      • محمد عظیمیپاسخ به این دیدگاه 3 0
        يکشنبه 15 اسفند 1395-21:56

        با سلام و درود به تمام دوستانی که مطالب و نظراتشان را مرقوم فرمودند. به جهت ضرورت و حالت تدافعی و گاه واکنش غیر ادبی برخی از آقایان قابل ذکر است که هدف از نوشتن این مطلب نه اعتراض بلکه نقد منصافانه و واقع بینانه از مشکلاتی ست که در حوزه ی فرهنگ مازندران وجود دارد و می شود بدون نیاز به خاصه خرجی و بودجه، نتیجه ای بهتر از دیروز گرفت. نگاه و تقسیم بندی استان به شرق و غرب در شان اهالی فرهنگ نیست. مازندران فرهنگی وسیع تر از محدوده ی تقسیم بندی سیاسی می باشد. جناب مهدیان که همکار جشنواره های مختلف می باشند از تشکیل جلسات و راهکارهای رسیدن به نتایج بهتر در سالهای قبل آگاهی دارند. آن دوست بی نام هم چیزی شنیده است و از فعالیت ها و ارتباط فرهنگی با مدیر کل محترم بی خبر است. در مورد نوشهر هم گفتنی ها و واکنش فراوان است. کسی مخالف تکریم واقعی از نیمای بزرگ نیست. شان هر فرد را با نسبت حوزه ی فرهنگی اش ارج نهیم. اگر این دوست محترم نقدها و ادبیات فرزند نیما و جوابیه ها را بدون جهت گیری بخوانند متوجه کنه مطلب خواهند شد. موضوع این مطلب به عملکرد اجرایی در استان و عدول مدیر شهرستان نسبت به بخشنامه های اداره ی متبوع خود است که نتیجه اش عدم انگیزه و اعتماد نوآموزان به انجمن های شعر و ادب خواهد بود.

        • داستان نویس بهشهریپاسخ به این دیدگاه 2 0
          يکشنبه 22 اسفند 1395-0:40

          آقای مدیرکل. اعتراض کتبی ما تحویل مدیر شهرستان شد و هیچ پاسخی ندادند. قصد حضور جمعی در اداره کل را داشتیم که مسئول محترم انجمن ما را برحذر داشتند. لطفا سریعا پیگیری و بررسی نمایید. ما این حق را داریم در صورت بی توجهی شما مراتب را به استانداری، فرمانداری و امام جمعه ی محترم بهشهر گزارش نماییم تا باخبر باشند فرهنگ یک شهر چگونه مدیریت می شوند و چه کسانی خود را نماینده هنرمندان تلقی می کنند.

        • يکشنبه 15 اسفند 1395-19:14

          ...سوال بنده را جواب بدهید وقتی بخش فرهنگی بودجه ای ندارد چکاری از دستش بر می آید ؟ چه کسانی جوابگو هستند که پول فرهنگ خرج نوچه نمایندگان می شود یکی شان کافه می زند یکی شان موسسه تئاتر و یکی سان موسسه قرانی و هنرمندان می مانند با دست خالی ...بنده شخصا به مقاله ایشان مشکوک هستم می گویم طراحی شده است تا اقای جاودانی و اقای زارعی را فشار وارد کنند . جناب جاودانی لطفا استدعا داریم به این فشارها توجه ننمایید فقط امکانات هنرمندان تا جایی که ممکن است بیشتر شود انجمن های ادبیات داستانی را دریابید . اقای عظیمی کتاب چاپ نکرد دلیلی نمی شود همه کتاب های انتشار یافته ضایعات هستند اقای عظیمی واقعا شعر مورد توجه ندارد کجا هنوز شعر ناب یا شاملویی را آنطور که عظیمی ارائه می کند می نویسند حداقل در شهر خودمان از جناب اقای منصور خورشیدی بپرسید چرا وضع شعر در بهشهر ویرانه است ؟ دلیل آن بند بودن عظیمی به اداره کل گردشگری میراث فرهنگی استان و بلند پروازی هایش است مدیرکل ارشاد چه تقصیری دارد که مورد خطاب قرار گرفت

          • دوشنبه 16 اسفند 1395-11:41

            از آقای ... خورشیدی بپرسیم؟ خب ایشون...هستند. خودش را هم پارتیزان حجمی می دونن. پسر کو ندارد نشان از پدر. تو بیگانه خوانش ...

          • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 5 0
            يکشنبه 15 اسفند 1395-11:43

            سلام
            با تشکر و سپاس از محمد عظیمی عزیز . حقیقتی مطلق نیست مگر ذات باری تعالی و نقد هم نیاز جامعه هنری و ادبیست ( ما در حوزه خودمان حرف می زنیم ) بعضی موارد از نوشتارتان به جا بودند و بعضی ها نیز قابل بحث هستند اما مطمئنم که نوشته اقای عظیمی به هیچ وجه جنبه اینطرف یا آنطرف استانی را نداشت .یعنی حداقل می دانم که غرب و شرق استان مقصودشان نبود .

            چندی پیش در ملاقات با معاون وزیر محترم ارشاد در حضور مدیر کل محترم و معاونت محترم فرهنگی عرض کردم که اصولا در بخش تاسیسات فرهنگی حتی نسبت به آنچه پیش از انقلاب اسلامی وجود داشت اکنون چه جایگاهی داریم جای بحث دارد ! به جای تاسیسات فرهنگی که محتوای مفسده انگیز داشت و در اختیار دستگاه های انقلابی قرار گرفت چند تاسیسات فرهنگی برای آموزش و استعدادیابی در راستای فرهنگ انقلاب ایجاد کردیم؟ و الزاما چرا طرح ها را جناحی می بینیم و عقب ماندگی فرهنگی را به این و آن جناح نسبت می دهیم؟ همه جناح ها در این سالها امتحان پس دادند و تقریبا می شود دانست به چه دلیل طرح ها را بی پشتوانه ( مثل تالار مرکزی ساری ) رها می کنیم ؟و یا شهرهایی هستند که حتی یک مجتمع فرهنگی ندارند !!! مگر همه نباید نگران شبیخون فرهنگی باشیم ؟

            از همه این ها که بگذریم فرض می کنیم پیشنهاد من ایجاد کارگروه استانی آسیب شناسی ( با انتخاب صحیح و غیر فرمایشی ) در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر و ادبیات و حتی مطبوعات باشد و راهکارهایی اصولی دقیق و قابل قبول و استراتژیک که یک کارمند غیر کارشناس نتواند آن را وتو کند از این آسیب شناسی بیرون آمد ( گفتم فرض کنیم )

            بر اساس این فرضیه ها که بنده و دوستان دانشگاهی ام دوستان نویسنده و هنرمندم و ... با این فرضیه ها کنار آمدیم آیا واقعا ما می توانیم اعتبارات آن را هم تامین و تقدیم کنیم ؟ اینجاست که مقوله فرهنگی باید اهمیت اصلی و جدی را در مجموعه دولت ، نمایندگان و کارگزاران پیدا کند تا این پتانسیل بتواند تاثیر مثبت خود را داشته باشد من شخصا این دغدغه را فقط به حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود نمی کنم و باید دیگر تشکل های دولتی مجری طرح های فرهنگی به این مجموعه بپیوندند آن وقت شاید شاهد نباشیم که در جشنواره های شعر ارزشی از یک شعر 3 اپیزودی سر در نیاورند ( هیچکس هم مسئولیت نپذیرد) و ما را شرمنده قلم ناچیز خود و خجالت زده خون های والای شهدا کنند . آمین

            • يکشنبه 15 اسفند 1395-20:21

              بله احسان عزیز و بعد از آن هرجایی رفتیم از این دو یا سه نفر تجلیل به عمل آوردند . دستما کاری بر نمی آید
              قائمشهر که فرتموش شده هستش

            • يکشنبه 15 اسفند 1395-9:10

              در بازار مکاره نشر امروز خصوصا در بازار نشر شعر آنقدر کتاب بی بنیه هر ساله در حال چاپ است و کتاب سازی های کم آبرو انجام می گیرد که دیگر کتاب داشتن تنها ملاکی دقیق برای جمعی بی هنران شده.وگرنه شاعران و نویسندگان توانمند شعرشان نشانه هنرشان است نه کتابی که چاپ کرده اند یا نکرده اند.

              • يکشنبه 15 اسفند 1395-9:4

                سلام.
                متاسفانه موارد مطرح شده در بسیاری موارد به تواتر تکرار شده و خصوصا اداره ارشاد بهشهر از این مدیریت ضعیف بسیار دچار خسران شده است.

                • يکشنبه 15 اسفند 1395-8:49

                  من حالا کاری ندارم که توی این کشور تقریبا کار از دست همه در رفته و مسئولین دو دسته شدن که یک دسته قشنگ سرشون گرم دعوابا رقباست و دسته دیگر که انصافا کم تعداد هستن خجالت زده این وضع هستن و برای اینکه باقی بمونن هیچ دود و بخاری بروز نمیدن . این از این .
                  اما از این طرف هم باید خودمان را ببینیم که کی هستیم و چی میخواهیم و با چه نیتی مثل همین اقا نقادی میکنیم .
                  ما تو شهرمون هم مسئول ارشادو میشناسیم هم فرماندار و بقیه مسئولینمان را اما اینجور نیست که دیگران غیر مسئول را نشناسیم .
                  این برادرمان اقای عظیمی البته مسئولیت دولتی نداره ...
                  هر وقت ارشاد بازی اش گرفت میشه مداح مسئولش و اگر مثلا نگذاشتن که نامه های بچه ها به امام رضا علیه السلام را کار کنه شروع به نقادی میکنه .
                  یک غار هوتو هم دارد که دست گرمی و دکان خوبی برایش هست...
                  اخر برادر جان تو که ادعای همه کاره داری بهتر میدانی که با چه نیتی این حرفها را میزنی . این مدیر کل ارشاد بخدا نجیب ترین و با شخصیت ترین ادمهاست که جواب ترا نمیده...
                  خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند .

                  • يکشنبه 15 اسفند 1395-21:16

                    من نمی دونم چرا تو این مملکت یکی نقد میکنه بجای اینکه درباره موارد نقص و اشباهات بحث و نظر سازنده بدیم تیشه به ریشه منتقد می زنیم . من درباره صحت یا نادرستی اتهاماتی که به آقای عظیمی وارد کردید کاری ندارم اما اگه فردا شما یه نقدی داشتین همین طور با شما برخورد کنن شاکی نمی شین .جامعه هنری باید بتونه نقد کنه صحبت کنه .

                  • يکشنبه 15 اسفند 1395-8:24

                    چرا انتقاد ما علیه نویسنده را سانسور کردی؟ نه توهین نمودیم نه تهمت زدیم . اق عظیمی یک رزومه شعری از خودشان بدهند . کتاب دارد ؟ چند تا منتقد ایشان را شاعر می دانند ؟ پژوهشگر جای خود
                    ...

                    • جمعه 13 اسفند 1395-23:3

                      بنام خدا

                      ...
                      عظیمی جارو جنجال می کند برای خود موقعیتی دست و پا نماید
                      فقط نوشهر او را تحویل نگرفتند
                      ...
                      چقد جشنواره در ساری برگزار شد ما اعتراض نداشتیم یک برنامه سالانه نیما در نر و یک شب نشان در نوشهر به همت خودمان اجرا می شود اینطور داد اقای یان را دراورد ...

                      • نیمادوستپاسخ به این دیدگاه 3 2
                        شنبه 14 اسفند 1395-15:38

                        ظاهرا شما خبر ندارید که ایشان سال قبل به عنوان سخنران دعوت بودند و بخاطر تبلیغات انتخاباتی ان جماعت نیامدند. اما اسمش را به عنوان کسی که سخنرانی کرده تو سایت ها زدند. پس حضورش برای نیمانشان ها مهم بود که خواستند از ایشون هم سوء استفاده کنند. اگه دنبال چیزی بود که به قولی با کله میو مد. کمی انصاف هم باشه بد نیست.

                        • يکشنبه 15 اسفند 1395-12:25

                          ول کن اقا شما یا هیچ اطلاعاتی نداری یا خود عظیمی هستی وگرنه کی یادشه این جزئیات !!! من نوشتم عظیمی واسه شهرت با یادگار نیمای بزرگ درگیرب شد تا اسم در کنه
                          بروید اینستای ایشون متوجه دنبال کننده هاش می شین یه مقایسه کنین با شراگیم یوشیج بعد میشه فهمید واسه چی اقا عظیمی به شراگیم گیر داد . حالا اگه خود عظیمی هستی که بی خیال اگه نیستی بدون بچه غرب استان نیستی

                          • دوشنبه 16 اسفند 1395-20:57

                            با سلام خدمت آقایی که با نام تبری در واقع تبر به دست گرفته اید. من یک خانم هستم نه آقا. با این ادبیاتی که دارید بعید می دانم رهرو نیما باشید. اتفاقا اهل نوشهر هستم نه جای دیگر. عملکرد همایش نوشهر را از نزدیک دیده ام. به یادتان می آورم که در گزارش خبرگزاری فارس در دی ماه سال 1394 امده بود که ((در این آیین همچنین جلیل قیصری و ابراهیم نجار با موضوع تخصصی شعر نیما یوشیج به سخنرانی می‌پردازند و منصور علی‌اصغری و محمد عظیمی نیز پیرامون نیما یوشیج صحبت می‎کنند.)) و ادرسش - http://www.farsnews.com/13941011000765
                            این است. در گزارش بلاغ از قول نوشهر آنلاین هم امده است که ((جلیل قیصری و ابراهیم نجار نیز در ششمین همایش نیما با موضوع تخصصی شعر نیما یوشیج به سخنرانی پرداختند و منصور علی‌اصغری و محمد عظیمی نیز پیرامون نیما یوشیج صحبت کردند.)) و ادرسش را در - http://tnews.ir/news/671f54950790.html - بخوانید. یک عکس از سخنرانی ایشان در نوشهر بدهید تا بدانیم راست می گویید. بنده از ایشان دفاع نمی کنم. از حقیقت دفاع می کنم. نیما بزرگتر از آن است که بتواند مصادره شود. موفق و روشن بین باشید.

                            • يکشنبه 15 اسفند 1395-21:26

                              ادب مرد به زه دولت اوست .دوست گرامی آسمون ریسمون می بافی سر آخر یار غار شراگیم میشی. که برخوردهای نامناسبشو همگان دیدن .آقا جان کجای دنیا وقتی یک همایش ملی با مقالات علمی تو شهری برگزار می کنن با یه همایش موازی اونم برا منافع چند نفر برگزار می کنن .لطف کن بیا سری به ادارات ارشاد شهر ما بزنید ریسش یه تصمیم کاملا غیر قانونی میگره اشتباش نتها برطرف نمیشه بلکه مدیر کل و مسولین اداره کل ازش حمایت می کنند.

                        • جمعه 13 اسفند 1395-22:2

                          متاسفانه مدیریت ارشاد رابطه همدلانه ای با هنرمندان برقرار نمی کنند.آقای جاودانی به عنوان مدیر کل باید اطلاع دقیقی از تصمیمات روسای ارشاد شهرستان ها داشته باشند و پای درد دل گلایه ها و مشکلات هنرمندان اصیل و دلسوز این دیار بنشینند


                          ©2013 APG.ir