تعداد بازدید: 3516

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 8 خرداد 1396-23:0

به بهانه انتصاب عجیب فرماندار آمل

تدبیر؛ گم شده ی استانداری مازندران

از ابراز ارادت و دادن گزارش کار بعضی از معاونان و مدیران کل جناب استاندار در ستادهای رقیب در تهران تا پشت پا زدن چندین ساله به رسانه های مستقل و حامی دولت که بدون چشمداشت و بی منت در راستای اعتقاد به تفکر اعتدال و عقلانیت قلم زدند و از انتصابات عجیب و مرعوبانه تا دستور بی سابقه برچیدن عکس های رئیس جمهورِ قانونی این کشور در دستگاه های اداری و اجرایی، همه و همه از نبودن تدبیر سیاسی در رفتار استاندار مازندران نشان دارد که امیدواریم به زودی با آمدن استاندار جدید ایشان بتواند در جای دیگری و در حوزه تخصصی خود منشا خدمات باشد.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: پس از انتخابات باشکوه 29 اردیبهشت، عده ای در استان آدرس اشتباه می دهند و زمینه مشارکت مردم در صحنه های مختلف را به پای خود ثبت می کنند. لازم است این نکته بی پرده توسط سیاسیون و احزاب فعال استان طرح شود که مشارکت 90 درصدی مردم مازندران کوچکترین ارتباطی به مدیریت ارشد استان و حتی مدیران میانی ندارد؛ این حضور تنها وابسته به نحوه مناظرات وسخنرانی های آتشین رییس جمهوری در هفته آخر، حمایت فضای مجازی و قطبی شدن دو جریان و تفکر در کشور بوده است. نتیجه این امر به بیدار شدن آرای خاکستری و حضور افرادی که در انتخابات حضور پیدا نمی کردند، منجر شد .

 در سال 92 مردم مازندران،  یک میلیون و 107 هزار رای به دکتر روحانی دادند و امسال یک میلیون و 256 هزار رای به سبد او ریختند. اگر مردم از نحوه مدیریت استان راضی بودند حتما این اختلاف عددی بیشتر از 149 هزار رای بود..

در تحلیل آمار انتخابات روستاهای مازندران نیز باید اذعان کرد که رقیب در ماراتنی بسیار نزدیک رقابت را واگذار کرد و در بسیاری از روستاها رای به نامزد اصولگرا بیش از رای به روحانی بود، بنابر این به جای "باد در غبغب کردن و من آنم که رستم بود پهلوان" بهتر است به فکر تحلیل درست نتایج انتخابات و رای مردم بود، نه اینکه تنها یک هفته پس از رای مردم به سیاست های دولت فردی را به عنوان فرماندار در آمل انتخاب کنیم که پیشینه او ثابت کرده اعتقادی به دولت کنونی ندارد.

متاسفانه مرغ استانداری مازندران تنها یک پا دارد و آن هم حرف شنوی از برخی نمایندگان مجلس و مخالفت با اصلاح طلبی و اعتدال گرایی و اصرار بر به کار گیری نیروهای مخالف دولت و وابسته به دولت سابق است.

گذشته از اینکه فرماندار جدید آمل کیست و چه امر مهمی، خاطر او را نزد نماینده این منطقه این گونه عزیز کرده است که بالاخره حکم فرمانداری را برایش گرفت، انفعال دستگاه سیاسی استان قابل نقد است.

البته برخی فرمانداران پیشین آمل نیز به نوعی دچار وادادگی سیاسی بودند و بیشتر فرماندار نماینده بودند تا فرماندار دولت؛ آنجا هم که استاندار شخصی را انتخاب کرد، نتوانست بیشتر از 24 ساعت روی رای خود مقاومت کند! این استیصال هیچ قرابتی با دولتی ندارد که در آن رییس جمهوری اش از استیلای رای مردم در راستای سیاست بر جامعه و مدیریت این افراد در کشور سخن می گوید.

به نظر می رسد باید خانه تکانی اساسی در استانداری مازندران صورت گیرد. متاسفانه بیش از سه سال است که آقایان با نادیده گرفتن رای مردم، با توانِ حداکثری در راستای به کار گیری نیروهای احمدی نژادی گام برداشته اند و در برابر نقدها یا سکوت کرده اند، یا فرافکنی و انداختن مسئولیت و قصور بر گردن تهران و ستاد!

رئیس جمهوری در سخنرانی پس از انتخابات خود به صراحت اعلام کرد که بنده رئیس جمهور تمام مردم ایرانم اما اکثریت مردم برای اداره جامعه این نوع تفکر را برگزیدند و این مهم به خوبی مشخص می کند که به کار گیری مدیران نامحرم با دولت و تفکر او در دولت دوم دکتر روحانی محلی از اعراب ندارد.

از ابراز ارادت و دادن گزارش کار بعضی از معاونان و مدیران کل جناب استاندار در ستادهای رقیب در تهران تا پشت پا زدن چندین ساله به رسانه های مستقل و حامی دولت که بدون چشمداشت و بی منت در راستای اعتقاد به تفکر اعتدال و عقلانیت قلم زدند و از انتصابات عجیب و مرعوبانه تا دستور بی سابقه برچیدن عکس های رئیس جمهورِ قانونی این کشور در دستگاه های اداری و اجرایی، همه و همه از نبودن تدبیر سیاسی در رفتار استاندار مازندران نشان دارد که امیدواریم به زودی با آمدن استاندار جدید، ایشان بتواند در جای دیگری و در حوزه تخصصی خود منشا خدمات باشد.

 


  • سعید امیریپاسخ به این دیدگاه 2 0
    چهارشنبه 10 خرداد 1396-13:29

    «پشت پا زدن چندین ساله به رسانه های مستقل و حامی دولت که بدون چشمداشت و بی منت در راستای اعتقاد به تفکر اعتدال و عقلانیت قلم زدن»
    واقعا سیاست دنیای مبتذلی است، اما بعضی از کنش گران سیاسی ابتذال و دروغ را هم از رو برده اند، مانند بعضی از نویسندگان مازندنومه، شما رسانه ای مستقل و بی چشم داشت هستید؟ این حد از ریاکاری و دروغ کار را از شرم آور بودن هم گذرانده. آدم می ماند چطور بعضی ها با دم خروس می توانند این چنین راحت دروغ بگویند و بر ریش دیگران بخندند.

    • پنجشنبه 11 خرداد 1396-8:7

      تا جایی که ما می دانیم دروغ وصله تن دولت مورد حمایت شما و نامزئهای مورد حمایت شماست که پدیده ای بودند. در دوربین نگاه می کردند و به مردم دروغ می گفتند. تهش هم غارت کردند و رفتند. این دوره هم کلی دروغ در شهرها و روستاها پخش کردند که مردم برخلاف دروغ هایشان به راستگو رای دادند

      • پنجشنبه 11 خرداد 1396-1:4

        اقا دمت گرم. مثل اینکه اطلاعات خاصی داری!! تا جایی که من می دونم مازندنومه ای ها تا حالا سه دانگ املاک نجومی از قالیباف گرفتند. حقوق نجومی هم از ربیع فلاح گرفتند و پس ندادند. هر کدوم شون 3 تا شغل دارن. چند جا هیات مدیره هستند. ویلا با ژیلا در نمک ابرود بهشون دادند. در سواحل هاوایی ویلا دارند. تازه املاک هم دارند در پاتایا و اون ور سواحل قناری. سلطان واردات شکر هستند. نصف خودروهای خارجی رو هم مازندنومه وارد کشور میکنه. سه تا باشگاه فوتبال رو هم خریدن. ریال مادرید رو هم می خوان بخرند اینا. واقعا بابت حمایت از روحانی اینا به همه چی رسیدند. سهام بانک ملی هم بیشترش مال ایناست!!خخخخ

      • سه شنبه 9 خرداد 1396-13:3

        ای احمدی نژاد بدجنس ! همه چیز تقصیر اونه!؟

        • سه شنبه 9 خرداد 1396-9:46

          مازند نومه مطلب دروغ راجب آقای صفایی را کامل انتشار دادی . جوابت رو میدهیم.چرا از خیریانپور عزیزت فرماندار ویژه ملایر تو دولت بهار نمیگی

          • سه شنبه 9 خرداد 1396-9:33

            سلام . نکبت عوضی برو رسولی فرماندار احمدی نژادی و خنجری و نبیان ...رو بگو .

            • سه شنبه 9 خرداد 1396-9:28

              ما هرچی از صفایی شنیدیم احمدی نژادی بودن و ضعفش در مدیریت است. الکی بزرگش نکنید

              • سه شنبه 9 خرداد 1396-8:36

                فرهاد صفایی از مدیران دو آتشه احمدی نژادی بود که3500پست سازمان مربوط به استان را تقدیم به مصوبه انتقال از کلانشهر کرد که بزرگترین خیانت نیروی انسانی به استان بود و فرصت اشتغال برای جوانان این استان نابود کرد به این دلیل بود از استاندار برکنارش کرد

                • عوام فریبانپاسخ به این دیدگاه 28 1
                  سه شنبه 9 خرداد 1396-9:17

                  جمع کنید . دولت قبل هم گفتید دو آتیشه خاتمی هست و معاونت منابع انسانی را ازش گرفتید . عجیبه استاندار آقای طاهایی شده حامی دولت ولی مدیر درجه 3 اون بوده احمدی نژادی . اون نبیان بود اون خیریانپور بود رفیقتان معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر بود . ضمنا معاون منابع انسانی آقای جمشیدی بود حرفی داری برو اونجا

                • امید اصلاحاتپاسخ به این دیدگاه 9 0
                  سه شنبه 9 خرداد 1396-0:33

                  طرف 70 سالشه میخواد استاندار بشه . به نظرم استاندار بعدی حدود 50 و معاوناش 40 ساله باشه و کم کم سن ها رو کم کنیم .زمان جنگ استاندار 30 ساله بودن

                  • نسل دوم بیایند روی کارپاسخ به این دیدگاه 12 1
                    دوشنبه 8 خرداد 1396-23:57

                    سلام از چهره های مسن خسته شدیم . امثال حسین زادگان و اسفندیار عشوری و فرهاد صفایی استفاده کنید لطفا


                    ©2013 APG.ir