تعداد بازدید: 5528

توصیه به دیگران 1

شنبه 14 ارديبهشت 1387-0:0

نريمان:ارزیابی خاصی از عملکرد استاندار ندارم

گفت وگو با محسن نريمان،منتخب مردم بابل در مجلس هشتم


«بابل در انتظار نریمان»، «نریمان آمد»، «بازگشت مرد موفق»، «بابلی ها شادمان از آمدن نریمان» و...
این جملات تیترها و مطالبی بود که در روزهای پرشور انتخابات مجلس هشتم در بسیاری از رسانه های مکتوب و سایتهای خبری به چشم می خورد. مرد پرآوازه دیار بهار نارنج که برای مازندرانی ها چهره ای آشناست، وقتی پای به کارزار انتخابات گذاشت، افکار عمومی و تحلیلگران انتخابات در بیرون آمدن نامش از صندوق آرای بابل و بندپی تردیدی نداشتند.
مرد 56 ساله ای که 4 دوره است به صندلی خانه ملت تکیه زده و نامش با مجلس، پیوند خورده است.
عرصه سیاست و مدیریت را می شناسد، اما سازندگی را بیشتر.
بابلی ها مصمم شدند، برای چهارمین بار او را راهی بهارستان هشتم کنند تا نریمان دوباره بدرخشد.
نشريه محلي"وارش"،در اردیبهشت ماه با نریمان گفت وگويي انجام داد که در سايت وي هم پخش شده است.اين مصاحبه در پي آمده است.

------------------------------- 

- آقای نریمان چند سال دارید و کجا به دنیا آمدید؟

من متولد سال 1331 در محله گشن بابل هستم. اجداد پدری من اهل سمنان هستند و این مسأله در جریان انتخابات سوژه ای برای دیگر کاندیداها بود. اما فرهنگ مردم بابل بالاتر از این مسأله بود که خود را محدود به حصر ناسیونالیسم کنند . آنها احساس کردند که می توانم منشأ خدمات مؤثری بوده و مطالبات آنها را بهتر پاسخ می دهم بنابراین در یک ارزیابی به این نتیجه رسیدند که نریمان بهتر می تواند مشکلات آنها را رفع کند .
امیدوارم با عملکرد خود بتوانم ثابت کنم که آنها درست فکر کرده و صحیح انتخاب کرده اند.

- شما فقط مرد مجلس نیستید و کارنامه مدیریتی تان نشان می دهد که در حوزه های اجرایی هم پرسابقه اید.

درسته. من علاوه بر اینکه در مجلس سوم، چهارم و ششم حضور داشته ام و عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله، و کمیسیون مجلس، شهرسازی و راه و ترابری مجلس سوم و ریاست کمیسیون عمران مجلس ششم، را تجربه کرده ام در عرصه مدیریت اجرایی نیز وظایفی همچون شهردار بابل، رئیس دفتر عمران امام بابل، معاونت عمرانی استانداری مازندران، استانداری خراسان شمالی و معاونت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران را عهده دار بوده ام.
مشاور وزرایی همچون مهندس زنگنه و مهندس بی طرف نیز بوده ام.

- شما هم مثل ما و مردم بابل و سیاسیون از انتخاب مجددتان در مجلس هشتم مطمئن بودید؟

ستاد ما نظرسنجی های فراوانی داشت و در اولین نظر سنجی ها ما با فاصله زیادی از دیگر کاندیداها قرار گرفته بودیم و تقریباً نظر مردم همین نتیجه ای بود که امروز اتفاق افتاد وحتی بالاتر از آن. چون ما در نقاط شهری رأی بالاتری داشتیم. در مجموع، در تمام نظر سنجی های انجام شده در شهرستان بابل چه از ناحیه ستاد ما و چه در ستادهای دیگر ، ارگانهای رسمی و غیر رسمی در ردیف کاندیدای اول قرار داشتم، و این در حالی بود که راجع به گزینه های دوم و سوم اختلافاتی وجود داشت .

- نظر شما در خصوص عملکرد مجمع نمایندگان استان چیست و این مجموعه را چگونه ارزیابی می کنید؟

ترکیب نمایندگان جدید و ابراز علاقه و انگیزه ای که داشتند با پیش جلساتی که با نمایندگان منتخب استان داشتیم این نوید را می دهد که نمایندگان با رویکردی جدید می خواهند وارد میدان شوند و ما تلاش می کنیم که مازندران ، دیگر به عنوان یک کلان شهر دیده و خیلی تفکیک به شهر های متعدد نشود . واقعاً هم استان مازندران خیلی بزرگ نیست و می تواند به صورت یک شهر بزرگ به آن نگاه کرد . اگر آن را به صورت یک کلان شهر ببینیم در هر نقطه ای از آن که اعتلاء و توسعه ای رخ دهد ، آثارش به چند شهر مجاور می رسد . فاصله بین شهر های ما آنقدر طولانی نیست که ما احساس کنیم توسعه ای که در ساری رخ داده به بابل نمی رسد و بالعکس.


اگر همدل باشیم و توسعه را متوازن تعریف کنیم و این درک مشترک را داشته باشیم اقدامات عمرانی ، اقتصادی و طرح های توسعه در هر جای استان اگر پیدا شود آثارش دیگر نقاط استان را هم در بر می گیرد. اگر این گونه شود به جای اینکه یک نماینده ، مسئول شود و در یک نقطه اجرای مسئولیت کند، 12 نماینده کمک می کنند تا این کار ارزشمند اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در آن نقطه رخ دهد. اگر ما نیروهای خود را همسو کنیم قطعاً می توانیم با قدرت بالاتری عمل کرده و عقب افتادگی استان را جبران کنیم .

 من فکر می کنم در نشست های اولیه ای که داشتیم تقریباً دیدگاه همه نمایندگان منتخب این است که در این دوره مجمع نمایندگان استان مازندران با رویکرد جدیدی شکل می گیرد و شما شاهد خواهید بود که برخی نمایندگان که منتسب به نقطه ای دیگر از استان هستند بسیار پر تلاش در رابطه با ایجاد توسعه و اعتلا در بخش دیگری که حتی از آنجا رأی هم نداشته اند و وارد میدان شده و کمک می کنند.

البته قرار است این مسائل در نطق های پیش از دستور نمایندگان هم جلوه داشته باشد و ما از این موهبت طبیعی و جغرافیایی که در منطقه داریم استفاده کرده و با همدلی و وفاق، استعدادهای بالقوه استان را به منصه ظهور برسانیم. فکر می کنم مجمع نمایندگان با تجربیاتی که از چندین دوره کار مجامع نمایندگان استان مازندران دارد این بار می تواند با رویکرد جدیدی وارد شده و منشاء اثرات بسیار مفیدی برای استان باشد.

- دیدگاه و رأی جنابعالی در خصوص انتخاب دکتر لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی چیست؟ آیا وی را مناسب برای ایفای این جایگاه می دانید؟

رئیس مجلس را یک فرد انتخاب نمی کند یک مجموعه این کار خطیر را بر عهده دارد. در حال حاضر در رابطه با ریاست مجلس، کاندیداهایی مطرح هستند که باید مجلس این مسئله را بررسی کرده و شخص مناسب را معرفی کند. طبیعی است که ما به دلیل وجود انگیزه های ناسیونالیستی که داریم به نوعی از لاریجانی حمایت می کنیم . مشروط به این که خود دکتر لاریجانی نیز وارد میدان شده و متقاضی باشد و شرایط مجلس هم این قضیه را ایجاب کند . به هر صورت وی یکی از گزینه های کارآمد و ارزشمندی است که می تواند مجلس هشتم را راهبری کند. البته در بحثی که در مجلس خواهد شد قطعاً صحبتهای کاندیداهای ریاست مجلس نیز اثرگذار خواهد بود.


هر فردی که بتواند این اطمینان را به نمایندگان بدهد که می تواند از کیان مجلس دفاع کند و در جهت برآوردن مطالبات مردم، شجاعانه برخورد کرده و اسیر برخی مصلحت ها نشود قطعاً می تواند اطمینان نمایندگان را جلب کند. به هر صورت باید نظرات کاندیداها را بشنویم، نحوه تعامل آنها را با دولت بدانیم و شجاعت برخورد با معضلات و مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی را باید پیشاپیش بازگو کنند که این نوع برخوردها در جلب اعتماد نمایندگان اثرگذار خواهد بود. تصمیم مجمع نمایندگان پیرامون این انتخاب برای من تعیین کننده است.
در هر صورت همه چیز به تشکیل مجلس و شنیدن نظرات نمایندگان برمی گردد . البته به نظر بنده به علت اینکه دکتر لاریجانی از خانواده بسیار با فرهنگی هستند و اکثر مردم استان با این خانواده آشنایی دارند، گرایش زیادی به سوی ایشان وجود دارد .

- سؤال دیگر از جنابعالی که به طور یقین بنا به وجود استعدادهای فراوان و آگاهی های لازم از سوی مردم انتخاب شده اید در خصوص عملکرد مهندس شفقت، استاندار فعلی مازندران است. دیدگاه تان درباره عملکرد چند ساله وی و اخبار و سخنانی که در خصوص جایگزینی فردی دیگر به گوش می رسد چیست؟

من با مهندس شفقت سابقه کاری ندارم و نمیتوانم ارزیابی خاصی در مورد کارآمدی یا عدم کارآمدی ایشان داشته باشم . ولی متأسفم این مطلب را از زمانی که ایشان تنها چند ماهی از حضورشان در این سمت می گذشت تا کنون شنیده ام و این باعث شده از دیرباز اسامی تعداد افرادی که کاندیدای بر عهده گرفتن سمت استانداری مازندران به جای وی بودند در رسانه ها اعلام شود . این به نظر من برای دولت زیبنده نیست که به مدیران خود حکم داده و مرتباً شایعات تعویض را در رسانه ها مطرح کند .

 این گونه متزلزل کردن مدیریت ها به هیچ وجه به مصلحت مردم نیست . اگر دولتمردان تصمیمی می گیرند باید آن را عملی کنند و اگر قصد خاصی ندارند نباید آن موضوع را مطرح نمایند. استاندار به عنوان رئیس جمهور استان و بالاترین مقام قوه مجریه در استان است. استاندار باید با قدرت، شورای تأمین را اداره کند. باید با قدرت، مدیران تحت امر خودرا اداره کند. در حالی که همواره شایعه برکناری ایشان وجود داشته و این امر موجب عدم اتکای وی به اعتماد مردم و مسئولین شده است.

 اگر در ارزیابی ها عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته باشد عملکرد مثبتی ارائه کند باید حق را به وی داد . به هر صورت امیدوارم هر اتفاقی که در استان رخ می دهد به طرف بهبودی و شایسته سالاری باشد . همین که مسئولیتی به یک فرد اعطا شد باید بداند که روزی این مسئولیت از وی سلب می شود و اینجاست که به خود آمده و تمام تلاش خود را در ارتباط با انجام وظایف خود مصروف دارد.

ولی در رابطه با مسائلی که برای استان اتفاق افتاد ، بسیار مرتبط هستیم. روش هایی که اتخاذ گردید روش های درست و تأیید شده مدیریتی نبود. ولی شخص اینجانب عملکرد مهندس شفقت در مقایسه با دیگر استاندارانی که در حال حاضر روی کار هستند را مناسب می دانم ولی این دلیلی نیست که بگویم نباید تغییر کند . قطعاً ممکن است افراد شایسته تری وجود داشته باشند که بتوانند بهتر عمل کنند منوط به اینکه این اتفاقات دوباره نیافتد .


از همین جا از دولت می خواهم که کمی دقیق تر و جامع تر به مسائل استان نظر داشته باشد و بر اساس اصل شایسته سالاری نسبت به انتخاب افراد مختلف جهت تصدی سمت های گوناگون اقدام نماید و پس از آن نیز حمایت خود را دریغ ننماید. اما اگر این اتفاق نیفتد همه چیز دست به دست هم داده و باز هم شاهد عقب افتادگی بیش از پیش استان خواهیم بود .

- دیدگاه جنابعالی در خصوص مسائل اقتصادی کنونی چیست؟

آنچه که بین مردم مشترک است وجود وضعیت بد اقتصادی است. این مسأله چیزی نیست که مربوط به یک قشر خاص باشد . این یک درد مشترک است و ما با قدرت می توانیم در این نقطه مشترک متمرکز شده و همه تلاش خود را در خدمت رسانی به دولت ارائه دهیم .


یکی از وظایف مهم مجلس، ساماندهی وضعیت اقتصادی است. ما در آرمانی ترین وضعیت از نظر درآمدهای ارزی بوده و در این مورد مشکلی نداریم. این درآمدها باید کمک کند تا ما وضعیت اقتصادی خود را بهبود ببخشیم . برای اینکه این بهبود ها رخ دهد باید عناصر کارآمد و هماهنگ ، مدیریت اقتصاد کشور را بر عهده بگیرد اگر یک هماهنگی مناسب بین کمیسیون های اقتصادی مجلس و کمیته های اقتصادی دولت وجود داشته باشد می توانیم راجع به حذف مسأله گرانی موفق باشیم . این هماهنگی در مجلس هشتم که من معتقدم در رابطه با مسائل اقتصادی وارد شده و اظهار نظر می کند می تواند بستری ایجاد کند که ما بتوانیم در رابطه با تورم و گرانی برخوردهای خوبی داشته و آنها را تخفیف دهیم .


عملکرد مجلس هفتم به تکرار رأی بستگی داشت . دراستان مازندران از 12 نماینده مجلس گذشته تنها 2 نفر دوباره روی کار آمدند که این نشان دهنده عدم رضایتمندی مردم از عملکرد آنها بوده است.

- آقای مهندس می خواهم نظرتان را راجع به این نام ها و کلمات بدانم؟

مطبوعات: مظلومیت، رسانه ای که حتی با افزایش بسیار بالای کاربران اینترنتی هرگز جایگزینی ندارد و این مسئله باید مدنظر مسئولین در خصوص حمایت از آنها قرار گیرد .

بابل: از نظر من استعداد برتر است که باید این استعداد بالقوه را به فعلیت رساند .

مازندران: بهشت ایران

نماینده مجلس: شغل نیست و هوای نفس نباید یک نماینده را دچار لغزش کند او همواره باید خود را خادم مردم اند و تمام تلاش خود را در جهت پیشبرد اهداف نظام و نیازهای مردم انجام بدهد .

کروبی: صادق، شجاع، گاهی در تصمیم گیری شتابزده

خاتمی: بالاتر از واژه های خوبی که در ذهنم می باشد. بسیار بزرگ و ارزشمند و ذخیره ای برای مدیران نظام

رفسنجانی: بسیار کارآمد و پرقدرت

احمدی نژاد: خیرخواه، صادق و دلسوز که برای رسیدن به اهدافش ابزار مناسبی را انتخاب نمی کند

ناطق نوری: مدیری پر قدرت و قوی با روحیه ای جوانمردانه که بنده به عنوان یک مازندرانی افتخار می کنم همولایتی ایشان هستم در حالی که جای خالی وی در مسئولیت های کلیدی نظام، خالی است .


  • علي ابراهيم نژاد افروزيپاسخ به این دیدگاه 1 0
    سه شنبه 30 مهر 1392-0:0

    مهندي محسن نريمان ،مردي تمام نشدني و استوار.

    • شنبه 2 آبان 1388-0:0

      مهندس نریمان من به عنوان یک بابلی همواره خواهان پیشرفت شما و در نتیجه پیشرفت شهرم هستم . و مطمئن هستم این دو در راستای هم خواهند بود

      • حسین صادقی‌مرشتپاسخ به این دیدگاه 0 1
        چهارشنبه 6 آذر 1387-0:0

        هوالعزیز
        خب(خوب)، باید به این بنده‌ی خدا اجازه بدهیم مظنه را از اتاق بازرگانی استان مازندران بگیرد بعداً مورد را «گز» نماید! آخر متر نکرده که نمی‌شود گز کرد! چون بالاخره هر امروزی را فردایی هست و هر اعمال نظر نابسامانی را سامانبخش و محاسبی!

        • شنبه 18 آبان 1387-0:0

          با سلام ظاهرا سايت مازند نومه هنز کار خبر را کاملا ياد نگرفته است چون با تعريف و تمجيدي که از نماينده بابل کرده معلوم است ظاهرا کمک نقدي خوبي به اين سايت يه دبير خبر محترم کرده که اينقدر برايشان اداي وظيفه کرد دست برداريد از اين همه پاچه خواري تا کجا مي خواهيد پيش برويد ، من که ميدانم اين خبر روي سايت نمي آيد چون هر خبر که به مزاج خوش آيد ، روي سايت آيد ...

          • پنجشنبه 23 خرداد 1387-0:0

            قطع اضافه کار پرسنل اداری سازمان آموزش و پرورش مازندران و بحران امنیت شغلی با تورم موجود در جامعه در اثر سوء مدیریت و ضعف مدیریت استان و وزارت آموزش و پرورش ..........در دولت نهم که شعار معیشت و رفاه می داد و مورد حمایت آقایان بود !!!!! کپی فیش حقوقی پرسنل استانداری ، نمایندگان مجلس و وزارتخانه ها را در روزنامه ها چاپ نمایید ......؟؟؟؟؟؟؟

            • پنجشنبه 16 خرداد 1387-0:0


              بنام خدا
              سخنی با برادر پاک آقای رئیس جمهوری
              اینجانب فکر میکنم که آقای رئیس جمهوری محترممان حرف حق میزنند بخصوص درباره مسائل بین المللی ! اما می اندیشم که گرچه سخن حقی میگویند ولی حق سخن را گاه اداء نمیکنند ! ما نمیتوانیم بسهولت بپذیریم که همه دنیا دوست و طرفدار اسرائیل – این رژیم جعلی - هستند . اما چرا گاهی کار بدانجا میکشد و کشیده شد که بسهولت عوامل این رژیم تروریستی در جامعه جهانی با بهره جویی از عدم کیاست و هوشمندی ما ؛ حداقل در ادبیات سخن در بیان مخالفت با این رژیم ؛ این توفیق را می بینند بخشی از مردم بی مساله اینجا و آنجای جهان را به همسویی با خود و برانگیختن نوعی حس ترحم به خود ، بکشانند؟!
              نمونه اش را در همین جریان سفر اخیر آقای ریئس جمهوری محترم به رم دیده ایم . نحوه گفتمان و استخدام ناقص واژه ها چه نتایجی ببار می آورد؟! در یک بی تناسبی همه جانبه در همه چی ، می بینیم که اصحاب مطبوعات ؛ شهردار رم و بخشی از مردم رم از اینکه ایران میخواهد اسراییل را از بین ببرد ، به حمایت از اسراییل بپردازند! حالا ما و شما ولو بگوییم که برلوسکنی و وزیر و کیل و ... وابسته به اسراییل هستند ، گیریم که باشند ولی آن تعداد از معترضین چی ؟ آنها هم عوامل آن رژیم هستند؟!
              اینکه گفته میشود حق سخن را باید ادء کرد دقیقا برمیگردد به جلوگیری از این خسارتها ! وقتی نمیتوانی یا نمی خواهی یا بهر دلیل دیگری ، حرف خود را کامل بزنی و منظور خود را از محو این جرثومه فساد و جنایت بمردم جهان بفهمانی ، بهتر است اصلا نگویی ! بهتر است در این شرائط ضیق به برنامه ریزی برای فراهم کردن شرائط بهتر سخن گفتن بپردازی .
              مردم رم و قطعا چند کشور دیگر که شاید در فردا ، تصور میکنند که ایران بهمین منظور میخواهد بمب اتم بسازد و اسراییل را نابود کند و یا آنکه اسراییل را باهمه مردم ریز و درشتش از کودک و زن و ... نابود کند!
              ما که هدفمان این نیست . پس باید نخست منظور خویش از محو شدن را خوب بفهمیم و خوبتر بفهمانیم . در ادبیات سیاسی امروزه حداقل آنچیزی که در اذهان مردم دنیا در این باره وجود دارد ، محو کردن رژیمی را لااقل شبیه به آنچیزی که آمریکا در عراق برای محو رژیم صدام انجام داده – با آنهمه ابعاد جنایتی که داشت و دارد – میدانند.
              یا باید درست گفت یا اصلا نباید گفت ! بدین نحو عمل شود باید مثل بعضی ها گفت که « چی فکر میکردیم و چی شد ؟! »
              بی شک علیرغم آنکه آقای رئیس جمهور در مواضع قاطعانه خویش برعلیه اسراییل جعلی باعث تنویر افکار عمومی بسیاری بخصوص در بین بعضی از مردم جهان عرب شده است ؛ اما بموازات آن می بینیم که آرام آرام بخشی از ساده لوحان و ساده اندبشان جهان ، با برداشتی سطحی از این موضع بحق ، بنوعی همدردی با اسراییل کشانده شده و یا میشوند! آقای رئیس جمهور این ضرر و خسران نیست ؟! حضرت آقای محترم حرف ما اینست که شلوغ کردن با مبارزه اصولی و معنی دار فرق دارد!
              ما حتی بر فرض نمی گوییم شما در موضعگیریهای خویش موظف به تحلیل هزینه فایده برای منافع و مخاطرات ملی هستید !!!! ولی آیا راه مبارزه با یک رژیم جعلی صرفا سخنرانی های آنچنانی و به عکس العمل واداشتن صرف دشمنان قسم خورده به ایران و اسلام هست ؟!! آیا باید هر حرف را هر جایی زد ولو حتی حرف حق ؟!
              در کدام مکتب و مرام چنین رویه هایی توصیه شده است ؟ آیا باید واقعا هر حرفی را هر کسی بزند ؟! مثلا نظامی ، سیاسی حرف بزند و سیاسی ، نظامی حرف بزند؟!
              آقای رئیس جمهور محترم از مردم دنیا بگذریم که شاید مهم نباشند !؟!! اما آیا در راستای تعاملات سیاسی بین المللی نگاهی به درون کشور و شرائط عمومی کشور دارید ؟! حوصله و اعصاب اجتماعی مردم را در شرائط ویژه معیشتی که کارگزاران دولت شما بوجود آورده اند ، در نظر میگیرید ؟ و آیا اصلا باید در منطق جنابعای این موارد را هم منظور داشت ؟!
              شاید ما را مردم ندانید ، ولی نباید تصور کرد که مردم صرفا همانهایی هستند که یا حرف نمیزنند یا ابزاری برای گفتن ندارند و یا ....؟ من در طول عمرم برای اولین بار دارم برای یک مقام سطح بالای مملکتی و خطاب به ایشان مینویسم.
              آقای رئیس جمهور! شما در زمان تبلیغات ریاست جمهوری وعده هایی بمردم دادید که باید بپذیرید که نتوانسته اید آنرا عملی کنید . تحت این شرائط آیا براساس مبانی دینی و اخلاقی و وجدانی و ... وظیفه خود را چه میدانید ؟! ادامه و اصرار بر سیاست کنونی ؟! شاید بخواهید دلائل و عواملی را برای توفیق برشمارید ، درست است اما این دلائل و عوامل همیشه برای همه وجود داشته و دارد! این عوامل میتواند هر چی باشد و بخصوص تیمی که شما هم در راس دولت و بخصوص در رده های مدیریتی در بدنه دستگاههای اجرایی کاشته اید برمیگردد !
              ثانیا اگر این عوامل باعث شدند که وضع بدین نحو ناسامان شده است ، پس بپذیرید که در برنامه ریزی و آینده نگری در زمان کاندیداتوری و انتخاب خویش برای ین پست که چه پرسروصدا هم شما و اطرافیان شما بدنبالش بودند، نا پخته عمل کرده اید و صلاحیت لازم را در پیش بینی شرائط آینده نداشتید ! تحت این شرائط ما مردم – حداقل بخشی از مردم – آیا حق نداریم که اکنون نیز به آینده روشن خویش تحت مدیریت شما و دولت شما مشکوک باشیم ؟!
              آقای رئیس جمهور ما میخواهیم رئیس مملکتمان در دنیا عزیز باشد و محترم ! و فکر میکنیم این حق ماست و شما نباید شرائطی را بوجود آورید – یا در شرائطی حتی قرار بگیرید – که این عزت خدشه دار شود ! و هر ناشسته رویی در هر کجای عالم جرات پیدا کند آشکارا بشما توهین کند ! از این گذشته کار توهین را بواسطه انتصابتان به مذهب خاصی متاسفانه و خدای ناکرده به دیگر موارد نکشانند !!! حال آیا باز میخواهید بقیمت هر چی بمانید ؟ اگر برای شما مهم نیست برای ما بسیار مهم است و بما برمیخورد آقا !
              شما حق ندارید خود را مثلا با امام و امثالهم مقایسه کنید چرا که ایشان تحت همان شرائط بلکه بسی حادتر ، علیرغم دشمنان قسم خورده و کینه توزان و هتاکان – که متاسفانه داخلی هایشان آنزمان جلوه روشن تری داشتند – بسیار عزتمندانه کار کردند. در مشی شخصی و در سیاست اجتماعی و حتی بین المللی !
              آقای احمدی نژاد ما هم باندازه شما حق داریم که از انقلابی که برایش خون داده ایم نگران باشیم و خود را مسئول حفاظت از ارمانهای اصلی آن که صرفا آزادی – استقلال – جمهوری اسلامی بود ، بدانیم . ما حق داریم بر مبنای آموخته ها و بلکه توصیه های موکد دینی که من و شما ظاهر هر دو به آن معتقد و مقیدیم ، بر شما نظارت کرده و احیانا انحرافات شما را البته در مراحل مختلف خویش باشکال متفاوت و متناسب که از بیان مؤدبانه و نرم و مستقیم و خیرخواهانه – مانند همین کار – شروع میشود ، گوشزد کنیم . امر بمعروف و نهی از منکر را برای خویش واجب شرعی میدانیم .
              آقای رئیس جمهور محترم ! شما قطعا نیکی های بسیاری دارید اما قبول کنید که اشکالات متعددی هم دارید که برادرانه سفارش میکنیم گوش شنوایی را برای پذیرش آن داشته باشید تا آنکه صداهایی جمعی خدای ناکرده دیگر بلند شود و گوش شما را بخراشد !
              آقای احمدی نژاد عزیز ! بداد مردم و بخصوص محرومین برسید ، تحت حکومت شما و دولت جنابعالی حتی متدین زیستن هم سخت تر از هر زمانی شده است . من کارمند و کارگر حتی نمیتوانیم در طول یکسال آنقدر پس انداز کنیم که تا بلکه پول یک چادر برای رعایت حجاب دخترم را نیز پس انداز کنیم ! باور کن ! تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل ! نگذارید این اقل شرافت مانده نیز لکه دار شود که آنوقت جمع کردن آن بسی دشوار است !
              آقای رئیس جمهور ! دنیای سیاست بین المللی دنیای کثیفی است . آشکارا از ظلم و بیداد و ستم حمایت میشود ، آشکار در مجامع بین المللی و سازمانه ملت ها و ... حق ملتها را ناحق میکنند ، روز روشن و آشکارا مدار سیاست و تعاملات بین المللی بر زور و تزویر و یکجانبه گرایی میچرخد . اما برادر محترم تحت این شرائط سخت یک رئیس جمهور عاقل و دور اندیش تا زمانیکه سرمایه های خویش را حفظ و تجهیز نکرده است ، نمیتواند مواضع قاطعانه و قابل اتکایی داشته باشد مگر آنکه بخواهد اداء در آورد !
              سرمایه های شما مردم نجیب ایرانند . آقای رئیس این مردم را حالا اگر نگوییم صبرشان لبریز شده است اما در طی مراحل سه گانه یک جریان مضمحل شونده اجتماعی : 1- پذیرش و حمایت 2 – سکون و انفعال و 3 – مخالفت و قهر ،‌بپذیرید در پایانه های مرحله سکون و انفعال هستند . و بدانید که در زمان هر مرحله لزوما برابر و مساوی نیست . بلکه حادثه ای گاهی طول این مرحله را بسیار کوتاه میکند.
              سیاست شما حالا بهر دلیلی یا اینطور بگوییم – زمانی که شما در آن بوده اید زمان مناسبی و میمونی برای مردم ایران نبوده است . شما را بخدا و برای رضای حق کنار بکشید ! پیشنهاد نمیکنیم که بشکل بدش این کار را انجام دهید اما تلاش نکنید این دولت را مجددا بر مردم حاکم کنید ! متاسفانه روی دوش شما عوامل غیرکارآ و بی لیلقتی متاسفانه قرار گرفته و بار خاطر شمایند و نه یار شاطر شما . در دل خود پیش خدای خود توبه کنید بلکه انشاء الله بپذیرید و رها کنید این افسار را که در مملکت ایران قطح الرجال هم نیست و این مرز و بوم را مردان و زنانی شایسته بسیارند.
              متاسفانه در سیستم اجرایی شما شایستگان منزوی شده اند و همچنین در دولتهای قبلی . جاجای این مملکت را صرفا افراد صرفا باصطلاح امین و نمازشب خوان و بسیار مسلمان گمارده اید . ولی افراد شایسته و نماز واجب خوان و اندیشمند و توانا هم هستند که کنار زده شدند و یا بیشتر کنار بودند ! در بسیاری از دستگاههای اجرایی این چنین است . کدام کار کامل را این دستگاهها انجام داده اند که ما و شما بدان افتخار کنیم ؟
              ما هم دلمان برای اسلام و انقلاب و دین و مذهب و مردم می تپد و برای همین ها هم ایستاده این و هم خواهیم ایستاد و خون هم داده ایم و خواهیم داد!
              حق هادی و یاورتان باد . یک کارمند دوستدار شما ( س.م.ا. م .ز )


              • دوشنبه 23 ارديبهشت 1387-0:0

                روستای کردخیل جنب شهرک فرهنگیان ساری بعنوان مهدشت شماره 2 ساری برای احداث ویلاهای کوهستانی مورد توجه تهرانیها قرار گرفت ......

                • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 1
                  چهارشنبه 18 ارديبهشت 1387-0:0

                  آقایان چرا از توانمندی فرزندان با سواد و متخصص ساروی که تجربه ملی و بین المللی نیز دارند مانند آقای جعفر قربانپور (www.jafarghorbanpour.com) که کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس هشتم نیز بوده اند در سطوح مدیریتی استان و کشور با توجه به اصل شایسته سالاری ، استفاده نمی کنید ؟! تا کی انتصابها باید سیاسی و جناحی باشد ؟! کسانی که توانایی نوآوری و شکوفایی دارند را به حاشیه نرانید ؟!
                  با تشکر - شهروند ساروی

                  • دوشنبه 16 ارديبهشت 1387-0:0

                    مطمئنا جناب آقای مهندس شفقت استاندار مومن و بسیجی مان بدون توجه به اینگونه شایعات بی اساس ، با قدرت و صلابت هر چه تمامتر و اقتدار بیش از گذشته به فعالیت و توسعه استان در همه زمینه هامی پردازد. و من الله توفیق

                    • دوشنبه 16 ارديبهشت 1387-0:0

                      دولت در مورد استاندارمحبوب مازندران شایعه ای نمی کند که بخواهد تکذیبش کند.شایعه کنندگان دوستان شما و ورشکسته گان سیاسی از روی کار آمدن دولت مردمی دکتر احمدی نژاد عزیز هستند. اگر دولت بخواهد به مسائل جزئی و شایعات بی اساس اینچنینی پاسخ دهد کارش دائم ارسال تکذیبیه برای این و آن می شود و از کارهای کشور می ماند.
                      خداوند به همه دلسوزان و خادمان این نظام سلامتی و تندرستی بدهد و ان شاء الله جناب مهندس شفقت استاندار مومن،کارآمد، پرتوان،خستگی ناپذیر و سلحشور مازندران جزای خیر عنایت بفرماید.

                      • سايت انتخاب دهمپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        يکشنبه 15 ارديبهشت 1387-0:0

                        سايت انتخاب دهم (بمنظور انعكاس خبرهاي دهمين دوره رياست جمهوري راه اندازي شد) ضمن بازديد جهت پربارشدن مطالب ما را از ارسال نظرات خود بي بهره ننمائيد.www. entekhabdahom.blogfa.com


                        ©2013 APG.ir